Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 4 z 5
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Saab 9 5 2,3  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 mar 2016, o 15:01 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Mich@l Ty pewnie jesteś gaziarzem to powiesz mi czemu sztuka mówi że wąż z gazem powinien być jak najkrótszy...długi wąż może działa trochę jak zasyfiony filtr, jak myślisz...pamiętaj że spieramy się o parę procent. Nie spodziewałem się że ktoś tu coś dopisze...ale wychodzi na to że też mylisz ciśnienie z przepływem.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 mar 2016, o 16:52 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 408
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
DSZ- napisał(a):
...ale wychodzi na to że też mylisz ciśnienie z przepływem.

Nie, nie mylę, poza tym nie ma co w to mieszać przepływu istotne tu jest ciśnienie i temp gazu.
DSZ- napisał(a):
...pamiętaj że spieramy się o parę procent

dyskusja typowo akademicka, parę procent czego?
Co do długości przewodów to najwazniejsze jest to aby długość przewodów była jak najkrótsza pomiędzy wtryskiwaczem a wkrętką, co do długości przewodów za reduktorem to długi przewód może bardziej podgrzewać gaz, szczególnie jak jest poprowadzony jak na zdjęciu, ale od tego jest korekcja po temp gazu.
Pomijając wszystkie te szczegóły lepiej jest mieć dwustronne zasilanie niż go nie mieć, zważywszy na konstrukcję reduktora. Zawinąć przewód dookoła wlewu oleju, poprowadzić razem z drugim i cieszyś się paliwkiem za 1,70 za litr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 2 mar 2016, o 10:09 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Najrozsądniej będzie skończyć temat...

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 11 cze 2016, o 09:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis tzn ma hybrydę 235 z tłokami i korbami 234...czyli tłoki "mocniejsze" choć cięższe, korby też mocniejsze choć od 235 wytrzymają. Trochę droższe ale lepsze rozwiązanie to kute tłoki? raczej w nadwymiarze. Co to te wałki T5...chciałbym przesunąć ten skok niuta deko wcześniej i kombinuje.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 11 cze 2016, o 11:41 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4344
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Nie, dół ma cały B234 turbo góra Od B2X5 wałki rozrządu od B204turbo

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 13 cze 2016, o 07:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
Nie, dół ma cały B234 turbo góra Od B2X5 wałki rozrządu od B204turbo

I co takie zestawienie daje w praktyce?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 13 cze 2016, o 08:14 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 09:57
Posty: 1731
Lokalizacja: Pomorskie
Model SAABa: 9-5 2002r 2,3T ARC
To ,że dół b2x4 jest mocniejszy,góra b2x5 ma lepsze przepływy,a wałki wolnossaka mają większy wznos krzywek i zawory dłużej otwarte

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 13 cze 2016, o 08:44 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To że dół jest mocniejszy to wiem, ale lepszym rozwiązaniem są pewnie po prostu kute tłoki do mojego 235L i zaślepienie balansu...kucizna jest lżejsza i terkotać aż tak nie będzie - żeby nie denerwowało. O lepszym przepływie i większym wzniosie słyszałem, ale jak się to ma na KM i Nm na niskich, średnich i wysokich obrotach...jak spalanie, czy część mieszanki w wydech nie idzie przez te większe wzniosy.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 14 cze 2016, o 08:30 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 11:29
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Model SAABa: 9-5 Aero Hirsch
B235R z kutymi tłokami.
Obrazek
Polecam.

-------------------------
I N B A


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 14 cze 2016, o 09:01 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4344
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Smuteczek. Znam kilka b2x5 i 2 b207 które zakute krzesają spore moce i nic im się nie dzieje ;)

Swoją drogą, silnik zakuty ale patriotycznie filtron musi być ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 14 cze 2016, o 09:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
Smuteczek. Znam kilka b2x5 i 2 b207 które zakute krzesają spore moce i nic im się nie dzieje ;)

Swoją drogą, silnik zakuty ale patriotycznie filtron musi być ;)


Filtron patriotyczny już nie jest, wykupił go bodajże mann, czyli filtron z zasady ma być gorszy i robić jako "złe tło" dla manna. W odruchu patriotyzmu wysłałem do filtrona meila żeby coś zrobili z tym "zatykaczem"...pakietu filtrów za to nie oczekiwałem, a tu nawet słów "dziękujemy za sugestię" nie dostałem.

Jakub tutaj pretensji do tłoków mieć nie można, prędzej soft, styl jazdy i ogólnie smarowanie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 14 cze 2016, o 11:33 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 09:57
Posty: 1731
Lokalizacja: Pomorskie
Model SAABa: 9-5 2002r 2,3T ARC
Tłoki kute ,ale z tego co widzę to korba się urwała

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 14 cze 2016, o 11:38 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 565
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
Albo z chińskiej kutej na kolanie stali ;)
Silnik B235 jest kwadratowy i tego nikt nie zmieni. Tłoki się zacierają, korby urywają, a na sam koniec panewka się zatrze :D

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 14 cze 2016, o 19:12 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 214
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
To lepiej skladac b205 na Wossnerach czy b204? Wlasnie zdjeli mi miske i oczywiscie panewki ruszone a smok zabity glutami. Narazie wrzucam OE panewki ale czas sie chyba interesowac remontem drugiego motoru.

Wysłane z telefonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 15 cze 2016, o 08:53 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
kaban napisał(a):
To lepiej skladac b205 na Wossnerach czy b204? Wlasnie zdjeli mi miske i oczywiscie panewki ruszone a smok zabity glutami. Narazie wrzucam OE panewki ale czas sie chyba interesowac remontem drugiego motoru.

Wysłane z telefonu.

Z lektury forum wyczytałem że stare 204 i 234 mają mocniejszy dół...nie wiem czy wał ma większe czopy czy korby są grubsze, z kolei głowice z nowszych 205 i 235 mają lepsze przepływy.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 28 paź 2016, o 09:54 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Chłopaki, oszczędźcie mi godziny pracy i dochodzenia do rzeczy oczywistych...sprzęgło mi się zapowietrza/zawiesza i muszę zmienić pompke sprzęgła. Jak po kolei się do tego zabrać. Saab 95 B235E

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 6 lis 2017, o 12:18 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Dobra, nadejszła wiekopomna chwila i sprzęgło odmówiło współpracy ze mną...opór i sprężystość na pedale jest, ale delikatnie ciągnie mimo wciśniętego pedału - raz bardziej a raz mniej i biegi nie wchodzą. Wydaje mi się że okładzina się rozsypała, mechanik z kolei twierdzi że jakaś sprężyna w docisku się przegieła, ale w sumie mniej ważne co, po rozkręceniu będzie widać. Teraz pytanie 1, wymieniać cały komplet ori czy samą tarcz obić kewlarem - samych docisków nie ma w sprzedaży. Pytanie 2 co z wysprzęglikiem, trzeba zapobiegawczo wymienić tylko na co, zamienniki chodzą czy tylko ori jak z kasetami. Gdzieś kiedyś widziałem zestawy naprawcze ale to chyba głupi pomysł bo łożysko, i simering chyba jest w wysprzęgliku.
A MOŻE SKRZYNIA TIDOWA PRZY OKAZJI, OK. 460NM JEST :D :D :D

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 27 sty 2018, o 11:16 

Dołączył(a): 25 sie 2016, o 10:11
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 Aero ss
u mnie skrzynia z TIDa zmarła przy 420nm... piąty bieg zaczęła wypluwać po 13 000km od zmiany z Aerowej. Jakość skrzyń to tragedia jest ... Biegi wbijane normalnie, wybierak zregenerowany był założony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 27 sty 2018, o 13:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1348
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Mi się wydaje że mechanicznie to są te same skrzynie, różni je tylko przełożenie na różnicówce, no fakt przez to przełożenie reszta może mieć ciężej, ale Ty chyba trafiłeś na zmęczony egzemplarz. Ja już zmieniłem i sam nie wiem co powiedzieć, niby w zwykłej jeździe wychodzi na plus, ale tamta była bardziej "nerwowa" i adrenalinogenna, ale z drugiej strony teraz trzeba przyjąć że to co robiłeś tamtą na 4 to teraz robisz na 3. Na razie zrobiłem może z 500km i nie wiem czy się chwalić czy się żalić.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 28 sty 2018, o 11:02 

Dołączył(a): 25 sie 2016, o 10:11
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 Aero ss
Mod ogólnie zajebisty jak ktoś sporo po za miasto gania a ja ganiałem ale wytrzymałość załamała mnie. A moja skrzynia nie była zmęczona jakoś mocno bo auto z którego wyjeta została miało coś około 160 tys przebiegu i dostało mocnego strzała w bok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL