Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 26 kwi 2016, o 15:47 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Hi,

Przywitałem się gdzie trzeba to teraz mogę coś skrobnąć o moim Saab'ie.
9-5 MY 2002 z TID'em 3.0 w wersji Vector. Autko zanabyłem drogą kupna jakiś czas temu, wybór padł na akurat ten konkretny model ze względu na stan techniczny i blacharski oraz zadbane wnętrze. Nie widać po nim tych 15 lat ani nie czuć w czasie jazdy. Zawiecha i układ hamulcowy po wszelkim przeglądzie bez słabych punktów, blacharka i podwozie również. Auto ma nalatane prawie 200kkm więc pora na wybuch TID'a ) tak więc zanim motor zrobił sobie kuku został rozebrany, sprawdzony, zrobiony, poskładany. Teraz śmiga jak nowy i nie wyobrażam sobie lepszego diesel'a do tego auta. Kultura pracy i osiągi przy zachowaniu ekonomi na najwyższym poziomie. Jeżeli kogoś interesuje wydłużenie żywotu TID'a to proszę śmiało pytać opiszę co zrobiłem.

Vector jak to Vector ma skórę, przód i tył w dupogrzałkach, nagłośnienie Prestige itd itp. jak odkurzę w środku to toś wrzucę. na razie tylko zewnątrz i to na zimowych 17-tkach bo na lato wpadnie 19 cali.


Taaaaadaaaam :


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 8 cze 2016, o 00:55 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Pierwszy wpis to taki mały wstęp :) teraz może coś więcej.

Jak już mówiłem kupiłem TID'a, kupiłem bo po pierwsze jak na TID'a przystało był tani, po drugie mimo, że to beznadziejny przypadek to jednak wart uwagi za to co daje gdy bywa sprawny, a skoro na co dzień zajmuję się mechaniką trochę większych silników :

Obrazek


to dlaczego z takim maleństwem miałbym sobie nie dać rady ;)


Auto po zakupie zostało sprawdzone a pod lupę wzięty został najbardziej właśnie silnik. Kompresja 27 bar na każdym cylindrze oznaczała, że warto go zostawić a obecność CO2 w chłodziwie oznaczała, że trzeba działać i to szybko żeby było co zostawiać. Wprawdzie spokojna jazda była możliwa ale mocne depnięcie i dłuższa szybka jazda zaczynała znaczyć na zbiorniczku wyrównawczym kroplami płynu chłodniczego. A skoro tuleje w dół to głowice do góry:

Obrazek

Po rozebraniu kontrola wzrokowa i tuleje nie porysowane, honowanie widoczne, tłoki jak z pudełka, głowice również bez uszkodzeń. Liniał nie pokazał zwichrowania powierzchni bloku więc została ona tylko wyczyszczona i przygotowana do założenia głowic.

Głowice poszły do moim zdaniem najlepszego zakładu od głowic gdzie zostały rozebrane, minimalnie splanowane, wymieniono w nich tuleje wtryskiwaczy i sprawdzono szczelność. Na koniec dotarto zawory oraz założono nowe uszczelniacze. Oto efekt:

Obrazek

Obrazek

Teraz więc dalej moja kolej, a skoro czekały już nowe uszczelki, śruby i rozrząd:

Obrazek

to można było cały bałagan złożyć w jedną całość:

Obrazek

A wracając do uszczelek pod głowice, metalowe cienkie wielowarstwowe oryginały zostały zastąpione grubszymi elastycznymi kompozytami:

Obrazek

Oczywiście wszystko zalane nowymi płynami, olejami i na nowych filtrach, po odpaleniu brak CO2 w układzie chłodzenia, brak ubytków płynu, silnik trzyma temperaturę czyli operacja zakończona w pełni pozytywnie, pacjent ozdrowiał.

Wciąż niestety utrzymywało się delikatne przerywanie przy określonych obrotach, w ramach diagnostyki zakupiłem VXDIAG'a mimo sceptycznych opinii forumowych wyjadaczy:

Obrazek

Obawy na szczęście się nie spełniły i do mojego 9-5 interfejs we współpracy z Tech2Win okazał się w pełni funkcjonalny o czym można przeczytać tutaj:

http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=49&t=9223

Po diagnostyce wyszło, że kompensacja na 3 cylindrach dochodzi do 2 mm3, wymieniłem wtryski w liczbie 3 sztuk i teraz nie przekracza 0,3 mm na plusie i minusie czyli jest dobrze. Dodatkowo zaślepiłem EGR i teraz o tym, że to diesel nie dowiesz się po tym co leci z rury ale najwyżej po napisie na klapie :) Niestety dalej auto przerywa minimalnie przy około 2000 tyś. obrotów. Wymieniłem więc zawory SCV o czym pisałem w innym dziale popełniając przy tym foto instruktaż

https://www.youtube.com/watch?v=5PbPlzy3Td0

Było lepiej ale problem znów powrócił, a wręcz się wzmógł po czasie, czyli gangrena postępuje, a skoro wszystko wymienione oprócz pompy ( czujniki położenia wału i wałka oraz ciśnienia na szynie również ) to pora na pompę. Tak więc wczoraj znowu zrzuciłem górę do głowic, potem rozrząd i dekiel aż do kół rozrządu i wymieniłem pompę:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji okazało się, że jest złamany pin ustalający na kole paska rozrządu pompy:

Obrazek

może to właśnie było odpowiedzialne za to trzepanie, minimalne przesunięcie pracy rozrządu względem wału, ogólnie wolałem nie ryzykować kolizjji i pin został wymieniony:

Obrazek

a gdyby okazało się, że to jednak nie to tylko pompa założyłem "nową", jutro po kolejnej wymianie filtra paliwa odpalę i mam nadzieję, że problem zniknął.

Na dziś pisania wystarczy. O pozostałych problemach bądź sukcesach będzie na bieżąco bo komu chciałoby się czytać takie epopeje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 10 cze 2016, o 06:46 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 09:57
Posty: 1731
Lokalizacja: Pomorskie
Model SAABa: 9-5 2002r 2,3T ARC
Kompleksowo lecisz z tematem :)

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 10 cze 2016, o 18:11 

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 21:37
Posty: 42
Model SAABa: 9-5
no ładnie się bawisz ;) trzymam kciuki za pacjenta hehhe a zdjęcie tego giganta to jakieś generatory prądu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 10 cze 2016, o 22:36 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Te duże napędzają albo generatory prądu albo sprężarki gazu w zależności do czego ma to służyć.

A u mnie niestety bez poprawy, pomimo wymiany całego układu wtryskowego ( zaczynając od filtra paliwa poprzez wtryski, rampę CR, zawory scv, pompę wtryskową, czujniki położenia wałka i wału, ciśnienia i temperatury paliwa ) autem zaczyna trzepać delikatnie około 2 tyś obrotów i po wyłączeniu na gorąco jest problem z rozruchem, na zimno i po delikatnej jeździe pali bez problemu od przekręcenia kluczyka. kompresja ładna, auto się nie grzeje a są problemy, co dziwniejsze wjechałem autem bez tych objawów do garażu, zrobiłem głowice i po uruchomieniu zaczęło się. Tech widzi pracę wszystkich wtrysków i czujników, widzi wszystkie ciśnienia i temperatury, nie zgłasza błędów.

Dopada mnie bezsilność, nie lubię tego. Do mechanika nie oddam bo podpytałem 3 i każdy mówi że to na pewno jedna z rzeczy które już wymieniłem.

Jakieś pomysły ?? Może sterownik wtrysków albo silnika się wysypał ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 12 cze 2016, o 00:02 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Dziś zrobiłem nim około 150 km, pojechałem do zoo do Ostravy (swoją drogą polecam, moim zdaniem bije na głowę każde nasze zoo) i... brak problemów z rozruchem, auto pali od razu niezależne czy wyłączone dopiero czy zimne czy gorące czy stoi porę minut czy godzinę. tak więc jednak problemy z uruchomieniem były jednak po stronie pompy. Dalej jednak występuje objaw wibracji jakby od misfajerow przy obrotach 2200 - 2400. Co to piiiiiiip jest?? W ramach eksperymentu wlalem do baku liqui moly do czyszczenia układów wtryskowych oraz ćwiartke oleju do 2T. Zobaczymy po wyjezdzeniu baku z dodatkami czy coś pomogło. Chyba że jeszcze jakieś propozycje może macie. Nooo??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 20 lip 2016, o 00:58 

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 15:51
Posty: 5
Model SAABa: 9-5
dla potomnych, u mnie również występowały problemy z rozruchem jak się zagrzał, problemem okazały się przegrzane przewody + i -, po ich wymianie auto pali od strzała, nie zależnie czy zimne czy ciepłe, jak długo stało


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 20 lip 2016, o 01:20 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 11:42
Posty: 1183
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: Saab 95 Performance
Szkoda ze nie wyciągnąłeś bloku i go nie splanowałeś.
I stosuj trochę mniej silikonu :P |dużo nie znaczy lepiej :P

Powodzenia

-------------------------
WWW.MOTOWIT.COM SERWIS MOTOCYKLOWY - WARSZAWA-ZACISZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 31 lip 2016, o 18:57 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
eee tam, silikon to podstawa, traktuję nim każdą nową uszczelkę żeby mieć pewność że będzie sucho. Wyjątkiem są magistrala olejowa i smarowanie turbo, żeby nie ich nie zatkać :P


W ten weekend się działo:

Dostałem przyczepę kempingową w prezencie, musiałem więc zamontować hak, co opisałem tutaj: viewtopic.php?f=49&t=9683

Oraz zwalczyłem zarazę pomarańczowego przekaźnika. Brak długich oraz brak niebieskiej kontrolki świateł przy zegarach - diagnoza, przekaźnik świateł. Ameryki nie odkryłem bo to podobno standard czyli pękające styki pomiędzy płytką a pinami co widać na moim przykładzie:

Obrazek

Obrazek

Przelutowanie rozwiązało całkowicie problem:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 6 sie 2016, o 19:08 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Melduję, że dociagnalem przyczepę na drugi koniec Polski. Hak się nie urwał ani silnik nie wybuchł )

Obrazek

3 litrowy TID jest do tego stworzony. Mimo tony na haku i paruset kilo w aucie, 9-5 porusza się dynamicznie cała drogę z 3 cyfrowa prędkością przelotowa (wiem, wiem z przyczepą jest 80 ). Oczywiście aerodynamika drzwi od stodoły robi swoje i spalanie rzeczywiste wyszło 11 litrów na setkę ale to naprawdę dobry wynik w tych warunkach i przy tych prędkościach. Oj, lubię to auto jeszcze bardziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 21 sie 2016, o 13:00 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Auto wróciło tydzień temu z wakacji, powrót bez przyczepy bo rodzice skoro już ją zaciągnąłem postanowili skorzystać z uroku mazur. Cała A1 i A2 z prędkością przelotową około 180 a silnik wciąż działa :) , dynamika pomiędzy 120 a 190 jest więcej niż zadawalająca. Jadąc dalej gierkówką parędziesiąt kilometrów na godzinę wolniej, nie ma problemu z wyprzedzaniem, mimo wszystkich zajętych siedzeń i pełnego bagażnika reakcja na gaz wciąż szybka i dynamiczna. Jedziesz 130 przed tobą ciężarówka a na drugim pasie widzisz jak szybko dojeżdża inne auto. Tutaj nie ma co analizować czy zwolnić za ciężarówkę czy brzydko zajechać komuś drogę wrzucając migacz. Tutaj wciska się gaz i ciężarówka razem z autem z drugiego pasa zostaje za nami. Wiem to tylko stary diesel mający się nijak do waszych super giga mega oreo ale jednak w tej konfiguracji go lubię, jest dynamiczniejszy niż 3 litrowe bmw.

Teraz powrót z reszty urlopu, tym razem samolotem więc 9-5 została na lotnisku. Po powrocie odpaliła od strzału a potem pod domem podłączyłem tech2win'a do dalszej zabawy, uruchomiłem opcję programowania i włączania manualnie podgrzewania postojowego kabiny na zimę, przestawiłem opcje night panel'u bo obrotomierz się włączał już przy 3000 a jadąc szybciej mnie drażniło więc dałem mu granicę na 4 tyś. i takie tam. A teraz najważniejsze. Auto stało na zapłonie trochę czasu a potem problem z rozruchem. Oczywiście normalne bo aku choć nowe też ma prawo się wyładować ale chodzi o sposób w jaki wszystko się odbywało.
Auto kręciło niby normalnie ale nie odpalało, wręcz silnik prychał i podskakiwał jak głupi, zupełnie tak jak przy problemach z odpalaniem na gorąco z którymi ciągle walczę. Teraz pytanie do znawców, czy jest możliwe żeby silnik miał graniczne obroty przy których dopiero puszcza paliwo na wtryski ?? Bo patrząc na parametry w techu ciśnienie na listwie było zero, jakby SCV się nie otwierały. Dopiero po podłączeniu pod prostownik po paru minutach auto znów odpaliło od strzału. Jutro pójdę więc za sugestią @oktawian'a i zajmę się przewodami aku-rozrusznik, zdubluje je i jeżeli pomoże to wymienię. Możliwe, że przy wysokich temperaturach na tyle wzrasta ich oporność, że auto nie osiąga odpowiednich obrotów jak przy słabym aku. Jeżeli nie pomoże to rozrusznik out i do regeneracji, może to on ma problemy gdy się od silnika nagrzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 21 sie 2016, o 17:05 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2013, o 06:59
Posty: 970
Lokalizacja: Olsztyn
Model SAABa: 9-3 2.2 TiD
Grubo powiem Ci. Zawsze marzył mi się 3.0 Tid ale jakoś brakuje mi odwagi. Powodzenia w dalszych modach.

Wysłane z mojego HUAWEI MT7-L09 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Obrazek
9000 CS 2.0T MY94 175,1 KM 272NM - zmienił właściciela
9-3 2.2 TiD MY02 155,9 KM 344,6NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 21 sie 2016, o 21:38 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Dzięki, ale wcale nie taki straszny on jak się o nim mówi.

Właśnie coś odkryłem, ponieważ spod maski dochodziły coraz to głośniejsze dźwięki przypominające młockarnie a silnik został osłuchany stetoskopem co niczego nie wykazało, przyjrzałem się więc osprzętowi. Winny okazał się alternator, łożyska już raczej nie istnieją, a podczas pracy czasem tak się tłucze, że mam wrażenie, że wyskoczy. Zastanawiam się czy to nie on po nagrzaniu stawia taki opór, że auto nie może osiągnąć obrotów i odpalić. Ponieważ, auto pełni funkcję daily car'a, zakupię drugi alternator i oddam do regeneracji, żeby potem tylko podmienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 22 sie 2016, o 06:12 
Kapral

Dołączył(a): 12 gru 2014, o 22:58
Posty: 168
Model SAABa: 9-5 Griffin
Poważnie jest dynamiczniejszy od np. 530d? Też właśnie myślę o 3.0 TiD w kombi, mam 3.0 V6t w sedanie i to byłoby idealne uzupełnienie. Tylko ta nieszczęsna wada :( Ale gratuluję zapału do roboty :)!

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 22 sie 2016, o 08:00 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Nie jest taki straszny jak się wydaje.

Co do dynamiki to jako były użytkownik e39 z 6 cylindrowym dieslem uważam że TID ma lepszą dynamikę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 30 sie 2016, o 21:54 

Dołączył(a): 19 mar 2016, o 21:37
Posty: 42
Model SAABa: 9-5
w wersji 3.0 TiD brakuje automatu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 1 lis 2016, o 17:18 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Tematycznie będzie, w końcu dziś 1 Listopada:


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 26 lis 2016, o 20:50 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Mały raporcik z listopada:

- w końcu znalazłem czas aby wymienić czujnik airbaga w drzwiach kierowcy. w końcu zapanował spokój na desce, zniknęło ostrzeżenie i symbol airbaga. oczywiście moim vxdiag'iem wykasowałem błedy z pamięci.
- autko dostało na zimę komplecik nowych zimówek, a co, trakcję trzeba trzymać nawet zimą.
- a żeby nie było, że TID umarł to mały filmik z dzisiaj:

https://youtu.be/EvEUYEWYuME


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 23 lut 2017, o 20:24 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2013, o 06:59
Posty: 970
Lokalizacja: Olsztyn
Model SAABa: 9-3 2.2 TiD
Łoooo grubo widzę go męczysz. Przebieg prawdziwy?

Wysłane z mojego HUAWEI MT7-L09 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Obrazek
9000 CS 2.0T MY94 175,1 KM 272NM - zmienił właściciela
9-3 2.2 TiD MY02 155,9 KM 344,6NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SportCombi 3.0 TID Vector
PostNapisane: 24 lut 2017, o 01:43 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 361
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Cześć, sądząc po honowaniu na tulejach oraz stanie reszty auta , przebieg wydaje się rzeczywisty i ciągle rośnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 136 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL