Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 10
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 9-5 B205E 1998r  
Offline
 Tytuł: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 21 maja 2018, o 17:43 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Cześć witam.
Po przesiadce z 9-3OG na BMW E36, potem E39 z automatem i 2.8 pod maską wciąż brakowało mi frajdy z jazdy. Wygoda to nie wszystko, uznałem, że mam czas jeszcze na dziadkowozy. Trochę poszukałem i trafił się 9-5 w bardzo, bardzo przyzwoitym stanie blacharskim, mechanicznie nieco do porobienia, ale cena też była akceptowalna. Aktualnie pod maską B205E z Lepszym Paliwem Gamoniu. Fabrycznie 150KM, z relacji poprzedniego właściciela z którym mam kontakt (Saabiarz z Trójmiasta) i z własnych odczuć jak jedzie auto, które ma 150KM wiem, że ten ma więcej.
TD04-15, albo 19t - nie wiem jak sprawdzić, bo tabliczka jest tak, że nie mam jak jej odczytać choć ją widzę. No i jakiś chip. Jedzie akceptowalnie.
Ma pewne bolączki, ale jestem na to w pewnym stopniu przygotowany, zobaczymy co czas pokaże...
Ktoś może kojarzy? :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Plany:
- w środę idzie na pierwszy ogólny serwis, czyli olej, hamulce, LPG, podpięcie komputera, takie pierdoły
- jakiś sensowny wydech, bo aktualny ma przedmuchy. Tym chcę zająć się sam, bo mam spawarkę i spawacza w domu, pytanie tylko co i jak? Tu może ktoś mocny w takich tematach jest w stanie mi doradzić?
- pranie i sprzątanie środka
- siłowniki tylnej klapy do wymiany
- kompletowanie oświetlenia zewnętrznego, bo pewne żarówki świecą, pewne nie
- ogarnięcie luzu na lewarku zmiany biegów. Może wystarczy go poskręcać do kupy bo się poluzował, kto wie...

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 22 maja 2018, o 08:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Mi przeszło przez głowę żeby w następnym aucie tłumiki samemu od podstaw zrobić, są tylko może 3 małe problemy techniczne (1 może deko większy) i 1 prawny. Jak by to opanował to można bardzo piękne, ustawne i różno/ładnie brzmiące wydechy robić. Teraz w Saabie mam Magnaflowa, ale ostatnio tak podrożały że strach patrzeć, a chinczyka bym raczej nie wstawiał.
Ps. 5 minut się śmialiśmy z podpisu na dole...

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 22 maja 2018, o 12:43 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 597
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
He, he, nie chciałeś dziadkowozu i kupiłes 9-5. :-D

Ładnie wygląda, niech się mody udają. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 22 maja 2018, o 19:04 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Chcę z niego zrobić lekkiego sleepera, coś pod 300KM, ale nie do przesady. No i koło + lekkie obniżenie, polerka lakieru, ogarnąć wnętrze. Nie jest aż takim dziadkowozem ;d
Zaplanowałem wstępnie układ wydechowy, musze policzyć metraż, ilośc kolanek i kwotę jaką muszę wyłożyć za materiał.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 22 maja 2018, o 21:13 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A spawasz ty czy kto i czym? Masz jakiś "podstawowy" warsztat? To co ja wymyśliłem będzie tanie (jak na wydech), trzeba się tylko trochę narobić, ale jak rozwiąże się problem rury perforowanej to można tworzyć cuda.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 maja 2018, o 08:54 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
DSZ- napisał(a):
A spawasz ty czy kto i czym? Masz jakiś "podstawowy" warsztat? To co ja wymyśliłem będzie tanie (jak na wydech), trzeba się tylko trochę narobić, ale jak rozwiąże się problem rury perforowanej to można tworzyć cuda.


Tata jest spawaczem, on mi to zrobi bo ja na tyle pewien swoich spawów w tym wypadku nie będe. Mamy TIGa i MIGa w domu, w pracy więc czy tam czy tu to mi to zrobi i wytrawi, ale muszę kupić materiał najpierw i jakoś policzyć. DP z nierdzewki, reszta stal czarna aluminiowana. Dokładne oznaczenia gatunku stali mam zapisane na kartce, jak znajdę to Ci podam, może też coś Ci się przyda :)

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 maja 2018, o 09:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Z tym jest tyle roboty że w aluminiowaną bym się nie bawił...nawet nierdzewka z czasem czymś ala rdza się pokrywa. Może wiesz lub możesz się dowiedzieć czy rura perforowana w środku jest jakoś "zabezpieczona" przed różną rozszerzalnością cieplną jej samej i puszki? Tig i Mig starczy.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:08 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
DSZ- napisał(a):
Z tym jest tyle roboty że w aluminiowaną bym się nie bawił...nawet nierdzewka z czasem czymś ala rdza się pokrywa. Może wiesz lub możesz się dowiedzieć czy rura perforowana w środku jest jakoś "zabezpieczona" przed różną rozszerzalnością cieplną jej samej i puszki? Tig i Mig starczy.


Taniej wychodzi zrobienie z rury aluminiowanej. Do jazdy ulicznej, nie torowej, gdzie EGT nie będzie jakieś mega wysokie powinno byc w porzadku. Nie mam fortuny na komplet z kwasu, a taki też pojeździ z 2-3 lata może chociaż. Taka rura o jakiej mówisz jest tylko pokrywana aluminium, ale poza tym to nie znalazłem informacji i też mi nikt nie potwierdził żeby była jakoś inaczej zabezpieczana. Być może dlatego, że własnie perforacja jest jakimś zabezpieczeniem, ale tutaj się nie wypowiem zbyt dużo, bo się na tym zwyczajnie jeszcze nie znam.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 maja 2018, o 11:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ok to eksperymenty chyba sam na kamperze będę przeprowadzał.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 maja 2018, o 16:33 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 331
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
pytanie: po co chcesz robic custom wydech na 2 lata ? Nie lepiej odłożyć i zrobić to na jakimś kwasie 2.5' i ew później sprzedać niż łatać co 3 lata ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 23 maja 2018, o 21:26 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Takie coś by trzeba kupić (wata/mata ceramiczna) http://www.izo.pl/prod_materialy_wlokniste.php i do tego wate/mate stalową nierdzewną, rure na puszke i perforowaną.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 24 maja 2018, o 06:43 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
infin1ty napisał(a):
pytanie: po co chcesz robic custom wydech na 2 lata ? Nie lepiej odłożyć i zrobić to na jakimś kwasie 2.5' i ew później sprzedać niż łatać co 3 lata ?


Jasna sprawa, że lepiej zrobić z porządnego materiału, najlepiej wziąłbym gotowca żeby się nie bawić i mieć z głowy, ale ograniczony budżet + aktualny wydech z przedmuchami trochę to na mnie wymógł.
Pierdzi gdzieś przy łączniku elastycznym i dalej jak otworze drzwi od kierowcy i pochylę się pod auto bliżej tylnego koła to też słychać. Za 3 lata się dorobię porzadnego, a taki tymczasowo będzie tez wystarczający :)

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 24 maja 2018, o 06:58 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Policz materiał w nierdzewce i czarnej aluminiowanej...robota ta sama a idzie sprzedać czy dołożyć pare zyli przy sprzedaży auta.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 24 maja 2018, o 07:28 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
DSZ- napisał(a):
Policz materiał w nierdzewce i czarnej aluminiowanej...robota ta sama a idzie sprzedać czy dołożyć pare zyli przy sprzedaży auta.


Nie planuję sprzedawać, bo już raz popełniłem błąd i sprzedałem Saaba ;d zrobić, jeździć, bawić się. Ewentualnie swap na B204L, ale to tam kiedyś kiedyś jak mnie najdzie.
Wiem, że wydech suma sumarum bardziej opłacalnie wyjdzie zrobić w nierdzewce, bo zapłacę za niego x, a przy sprzedaży samego wydechu może jakiś grosz mi dojdzie za całość, bo robiąc samemu i tak będzie taniej. Wiem, że to ma większy sens, ale z dwojga złego to wolę tańszy odpowiednik na 2-3 lata zamiast pierdzącego wydechu ^^ przy okazji katalizator pójdzie out. Wiadomo może ile $$$ odzyskam za sam katalizator?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 24 maja 2018, o 20:36 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1345
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A tłumiki robisz sam czy kupujesz np Proex

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 25 maja 2018, o 06:29 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Kupię gotowce, nie są jakieś drogie. Kwestia tylko dobrania wymiarów, ewentualnie jakieś poprawki się będzie wprowadzać na miejscu, ale wezmę gotowca bo nie mam dostepu do giętarki i walcarki, żeby sobie fajnie zrobić kształt.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 27 maja 2018, o 06:10 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Pierwsze zakupy poczynione. Żaden szał, podstawowy serwis, póki nie odgrzebię się z wydatków - przeprowadzka i umeblowanie mieszkania kosztuje więcej niż sobie obliczałem xD
-tarcze i klocki tył,
-świece standard co wymianę oleju - NGK BCPR7ES,
-4+1 Valvoline 5W50 + filtr Mann,
Dodatkowo jakieś mleczko do skóry i ściereczki z mikrofibry i bawełniane. Wczoraj coś tam majstrowałem z czyszczeniem i skóra może i czystsza, bo szmata do prania, ale jakoś rewelacji w sensie odczucia - brak. Podobna w dotyku, ani nie gładsza ani nic. Ale preparat też daremny, bo za 20zł CarPlan.
Najpewniej pójdzie do wymiany sprzęgło, bo te wcześniej wspomniane stuki są zgrane z pedałem tym właśnie i biegi mają lekki opór czasem...
Do seryjnej skrzyni podejdzie sprzęgło z Omegi, czy ten zabieg tylko przy dieslowskiej skrzyni z Saaba się stosuje?

Mam jeszcze w bagażniku kasetę, ale pęknięty plastik na szerokość między 2 i 3 cylindrem, oraz sama fajka świecy też ma pęknięcie. Jest może ktoś, kto zajmuje się regeneracją kaset?
Pozdrawiam!

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 11 cze 2018, o 19:00 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Witajcie.
Nowe klocki i tarcze tył, przepucha wyczyszczona, świece na miejscu, olej także wymieniony.
To, co klepie to któraś rolka, bo pod wpływem ruchu napinaczem paska osprzętu dźwięk wzmaga się bądź cichnie. Pojawia się dopiero jak silnik się zagrzeje i z jakiegoś powodu czuję te stuki na pedale sprzęgła. O ile samo pojawienie się dźwięku na ciepłym rozumiem - guma się rozciąga - to co to ma do sprzęgła?
Druga sprawa to taka kombinacja błędów jak na zdjęciu. Podobnież potrafi to oznaczać nie stricte to, co widać, a jest to jakiś ukryty przekaz o innej usterce.
Brak Check Engine, świece dobre bo nowe. Czasem szarpie na gazie i ma momenty, kiedy nawet na benzynie, czuję jakbym jechał z przyczepką, po chwili już nie. Ma moc, ale jakby czasem coś ją odcinało.
Jakieś pomysły? Kaseta na 100%>
Obrazek

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 19 cze 2018, o 16:13 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Nowa ori cewka, wężyki podciśnienia, zestaw naprawczy błędu 08 klimatyzacji. Do tego nowy osuszacz, skraplacz i oringi klimatyzacji. Drogo się zaczyna, ale mam nadzieję, że to mi rozwiąże dużo problemów. Jeszcze tylko zaworki jednostronne podciśnienia powymieniam na nowe i będzie spokój - mam nadzieję.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 11 sie 2018, o 18:07 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 271
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Błąd evap wciąż wisi, mimo nowych zaworów i przewodów. Miałem jakiś evap w bagażniku, ale podmiana też nic nie dała.
Najwięcej problemów jednak jest z LPG. Wymieniona została listwa wtryskowa, a mimo to po złapaniu temperatury (im cieplej - tym gorzej) autem szarpie na gazie. Dostaje czkawki, a za chwilę jedzie normalnie. Albo jedzie stabilnie, szarpnie i jedzie dalej. Na komputerze widać jak mapa LPG w tym momencie się rozjeżdża, ale zaraz wraca znów. Nie ma błędów na benzynie poza EVAPem, żadnego wypadania zapłonów. Nie mamy pojęcia co może być...
inna sprawa, że podobno przy 200tys był robiony remont silnika u mnie (gdzieś w papierach tak widnieje) i może być przestawiony rozrząd o jeden ząbek, bo auto tak trochę długo kręci zanim zapali mimo nowych świec i cewki. Ktoś ma pomysł?
Poza tym łyka kilometry, klima chłodzi. Hamulce zrobić, obniżyć, jeździć obserwować.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL