Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 6 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Aero 9-5  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 30 lip 2020, o 07:26 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1635
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zwykły FMIC z tym lepszym rdzeniem daje spokojnie rade.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 30 lip 2020, o 08:53 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1851
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3, 9-5
Z lepszym to znaczy jakim? A te tańsze IC to lipa?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T Laser Red 250KM + wirusik MY`02 sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 30 lip 2020, o 10:33 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2016, o 19:05
Posty: 279
Te tansze to nic nie daja, sam sie nadzialem i musialem sie go pozbyc.
Temp w dolocie 57 na tanim fmic
30 na fmic.pl
Nie reklamuje tu firmy tylko podaje jak było u mnie.
A zeby bylo smiesznie, ten tani ic kupilem z allo wlasnie od firmy fmic.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 30 lip 2020, o 10:50 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1635
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Oni nazywają to II typu czy generacji...radiator to nie zwykła pofalowana blacha, ona jest ponacinana i ma jak gdyby 2 płaszczyzny które powietrze chłodzi. W środku nie ma "spłaszczonej rurki" a też są podobne radiatory jak na zewnątrz. Na FMIC śmigają grube projekty i nic się nie dzieje. Albo kupujesz klocki do 1000zł i składasz albo 2000zł z hakiem i masz dedykowany...no i + 10 do respektu.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 30 lip 2020, o 20:23 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2016, o 19:05
Posty: 279
Wole miec 1k w kieszeni [emoji1]


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 30 lip 2020, o 20:25 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Macie racje Panowie, tak jak pisałem, wymiana IC. Turboworks chwali się też rdzeniami IIgrn, i cena jest akceptowalna.
Auto zostało wystrojone na lpg, z dotryskiem przy WOT i przy końcówce, z afr jak w przykazaniu. Idzie jak zły. choć myślę już o zmianie koła kompresji na CNC.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 20 kwi 2021, o 06:36 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Lecimy dalej. Nalatane licznikowo 370kola więc nie dziwią, że poddała się uszczelka, a że brał oliwę to zapadła decyzja o rozebrany motoru.
- honowanie, płaszczyzna na bloku
- poletka wału
- czapka i nowe szklanki
- altek i rozrusznik
- balans precz
- nowy komplet uszczelek , panewki, pierścienie
- nowe luzwy

Zdjęcia za chwile

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 20 kwi 2021, o 06:42 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1851
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3, 9-5
Kurcze to gruba robota jak na samo upg :) robisz bo chcesz czy coś niepokojącego było? Ja jak robiłem głowicę to w sumie mi nawet nie przyszło do głowy sprawdzać blok. Zrobiłem czapkę, założyłem i jeżdżę.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Rosso Proteo gtv 2,0TS 150KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T Laser Red 250KM + wirusik MY`02 sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 21 kwi 2021, o 06:55 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Obrazek

Obrazek

[img]https://images89.fotosik.pl/494/665710fadbf61f06.jpg[img]

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 21 kwi 2021, o 06:59 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
marek230482 napisał(a):
Kurcze to gruba robota jak na samo upg :) robisz bo chcesz czy coś niepokojącego było? Ja jak robiłem głowicę to w sumie mi nawet nie przyszło do głowy sprawdzać blok. Zrobiłem czapkę, założyłem i jeżdżę.


Brał oliwę od początku. Na uszczelniającym miał 12dych luzu więc zabieg okazał się być potrzebny

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 25 maja 2021, o 07:22 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Na zdjęciu czapki widać, jak fachowcy od głowic, mają pojęcie o prawidłowym skręceniu wałków. Ofkors poprawiłem po nich babola.
Przelatane 2,5koła i wszystko wydaje się być ok. 1,5koła po trzeciej wymianie i nie widać żeby oliwa znikała. W niedzielę moja Mama stwierdziła, że auto jakoś ciszej chodzi więc coś w tym musi być.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 25 maja 2021, o 09:57 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 805
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
gicy69 napisał(a):
Na zdjęciu czapki widać, jak fachowcy od głowic, mają pojęcie o prawidłowym skręceniu wałków. Ofkors poprawiłem po nich babola.
A tłumaczenie dla nie kumatych? ;)

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 25 maja 2021, o 10:41 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Cytuj:
A tłumaczenie dla nie kumatych? ;)


Na zdjęciu widać dwa kolory śrub. Te czarne mają nacięcia do smarowania wałków, a w stopce jest nacięcie żeby oliwa do tej panewki doszła. Te 8 czarnych śrub powinny być wkręcone od strony świec, a nie jak komu pasuje i tak samo powinny byś ustawione mostki. Przy takim montażu to może z 10km i następny remont silnika można robić.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: 25 maja 2021, o 12:03 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 805
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Tak myślałem, że coś ze śrubami i ich kolorami.

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: wczoraj, o 09:07 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Walczę nadal.
Niestety 300/450 plus moja noga nie sprzyja trwałość tłoków z guwnolitu. Do tego delikatnie skrzywione korby na 1 i 4 cylindrze.

Obrazek

Potwierdzają się wiadomości z internetów, że to jednak granica po przekroczeniu, której pozostaje modlić się, kuć albo tłoki i korby z 234.
Wybrałem tańszą opcję, tzn. tak mi się teraz wydaje

Obrazek

W planach skompletowanie drugiego zakutego słupka.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: wczoraj, o 15:43 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1635
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To się musiałeś starać żeby półkę złamać...

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: wczoraj, o 16:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2541
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: BMW F36
Wcale nie musiał, ja załatwiłem półkę i "pękłem" tłok w 93ss przy stosunkowo niskiej mocy. Chwilowy niedostyt paliwa, przycięty wtrysk, chujowa mapa - różnie bywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: wczoraj, o 18:29 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 552
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Cytuj:
Chwilowy niedostyt paliwa, przycięty wtrysk, chujowa mapa - różnie bywa.

Żeby to tylko tłok to bym się zgodził, ale te krzywe korby, to dziwna sprawa. Korbę krzywi moment.
No nic, nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Aero 9-5
PostNapisane: wczoraj, o 19:59 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 30 gru 2013, o 08:46
Posty: 147
Lokalizacja: GST
Model SAABa: 9-3+ S62 400/500
Ty to Dex jednak rzeźnik z Pomorza jesteś, pasuje Ci ta ksywa;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL