Witajcie. Pozwólcie, że zaprezentuję swoją furę

.
A więc tak. Może zacznę od tego, że jest to już mój trzeci SAAB którego posiadam. Został zakupiony na przełomie kwietnia/maja ubiegłego roku. Ogólnie samochód ma być zrobiony po bożemu. Najpierw bezpieczeństwo, trakcja, a dopiero na samym końcu osiągi. Jest on też budowany "na lata", a nie na kilka sezonów przy czym, ma również pozostać w pełni użytkowym autem.
Zdjęcia zrobione jeszcze przez sprzedającego. Pomimo tego, że nie powalają jakością i szczegółami, nie miałem cienia wątpliwości - to była ta, która szukała właśnie mnie

.


Samochód, jak to gołym okiem widać to 9-3 SE coupe, rocznik 1999 z silnikiem B204E (LPT). Przebieg na chwile obecną to 110 tys. mil (177 tys. km), sprawdzony i potwierdzony. Cena była okazyjna, a posiadam to co zawsze chciałem mieć - czarne turbo coupe na T5. W miarę przeprowadzanych modyfikacji będę temat wzbogacał o nowe zdjęcia i filmy. Planowana moc ok. 450-500KM. Przy odpowiednim nakładzie czasu, pieniędzy i w szczególności nerwów, doprowadzam "ją" powoli do stanu w jakim powinna wyjść z fabryki, przy okazji lekko podrasowując

.
Na daną chwilę w samochodzie zostało wymienione:
- regulowany zestaw zawieszenia Koni Sport (-35mm)
- wszystkie gumy wyjechały i zostały zamontowane Powerflexy
- nowe mocowania przednich amortyzatorów + nowe łożyska
- nowe łożyska kół przednich
- nowe tarcze 308mm dedykowane do Viggen'a/Aero 9-5 + jarzma + nowe klocki
- zestaw naprawczy tłoczków w hamulcach przednich (aby je nieco odświeżyć)
- tył został seryjny, przy czym wrzuciłem nowe tarcze + klocki
- zestaw naprawczy tłoczków w hamulcach tylnych (j.w)
- węże w stalowym oplocie firmy Goodridge
- nowy płyn hamulcowy Motul RBF600
- nowe łączniki stabilizatora przedniego
- nowe końcówki drążków
- nowe wahacze
- nowy filtr paliwa + nowe uszczelki
- nowy olej Motul 300V 15w50
- nowe świeczki NGK BCR8ES
- stożek K&N + kompletnie nowy 3" dolot
- dłubnięte ECU z wgranym ST2 (240KM/373NM) + T7 APC
- wszystkie węże podciśnienia wymienione na silikonowe Samco
- tzw. Steering Rack Clamp & Brace (RHD)
- felgi 18"x8J (ET42) BBS CH + Dunlop SP Sport Maxx TT 225/40/18
- fmic, który leży w bagażniku i zbiera kurz
- kierownica z Aero MY02
- kilka rzeczy o których zapomniałem

...
Żeby nie było, że mam bujną wyobraźnię

.


Poniżej kilka zdjęć z już przeprowadzonych modyfikacji

.



Niestety nie wszystko widać na zdjęciach, a poza tym fotograf ze mnie żaden

.
Generalnie projekt jest bliski "ukończenia", a do założonego celu zostało zakupić:
- turbo
- wtryski
- pompę paliwa
- wydech 3"
- map sensor...
...wystroić i przedział 450-500KM w kieszeni

.
Projekt cały czas ewoluuje więc - stay tuned

!
Pozdrawiam
Bartek aka B3ryL88

.