Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 28 kwi 2012, o 05:35 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2012, o 02:12
Posty: 372
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Model SAABa: cabrio my '06
Witam,
Jako, że po weekendzie hybryda powinna być złożona interesuje mnie temat wałków balansu, bo zasadniczo nikt dokładnie i szerzej tematu na forum nie poruszył.
Mam kilka takich pytań:
1. Jakieś negatywne skutki, bardzo cierpi kultura pracy? bo ja nie zauważyłem w sumie różnicy między zwykłą rzędową czwórką a Saabem z w/w wałkami...
2. Plusy: Szybsze wkręcanie się na obroty (odczuwalne w ogóle?), coś jeszcze?
3. Jak zrealizować w praktyce taką operację :)
4. Warto w ogóle (jeśli i tak mam silnik na stole)?

Z góry dzięki za odp.

-------------------------
Moje poprzednie Saaby:
"Latający holender" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=53&t=343
"Klekoczący dupowóz" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=3291
"Zemsta hondziarza" - saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=6460
Obecnie jest 2003 9-3 SS Aero pół miliona przebiegu oraz BMW E93 cabrio


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 30 kwi 2012, o 22:56 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
pozbywasz sie palansu po przez nie montowanie lancucha od niego.
W 2.0 nie ma wplywu na prace jego brak natomiast w silniku 2.3 roznica jest kolosalna i nie polecam tego przeprowadzac.

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 maja 2012, o 10:36 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Hmmm z tego co wiem to sens to ma głównie w silnikach Mitsu to jest 4g63T bolt 6 i bolt 7 np. w EVO III lub Eclipse GST/GSX, ale tam są całe zestawy do wywalenia tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 maja 2012, o 23:41 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
W Saabie mozna podniesc sobie cisnienie paliwa po przez usuniecie balansu i zastapienie panewek od niego pierscieniem bez dziurek...
Ponadto z samego ograniczenia tarcia wewnatrz silnika odzyskamy jakies 4KM czego przykladem jest Saab 900NG Adama87...

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 2 maja 2012, o 10:07 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2012, o 02:12
Posty: 372
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Model SAABa: cabrio my '06
O ciśnienie oleju chodziło oczywiście? :)
Czyli po prostu wyrzucam łańcuch i zostawiam jak jest, ewentualnie montując zamiast panewek balansu pierścienie bez dziurek, żeby podnieść ciśnienie oleju, co byłoby nie głupie w sumie, bo wtedy teoretycznie powinno być trudniej obrócić panewkę na wale :)
A takie pierścienie można dostać gdzieś gotowce czy na zamówienie trzeba gdzieś dorabiać?

-------------------------
Moje poprzednie Saaby:
"Latający holender" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=53&t=343
"Klekoczący dupowóz" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=3291
"Zemsta hondziarza" - saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=6460
Obecnie jest 2003 9-3 SS Aero pół miliona przebiegu oraz BMW E93 cabrio


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 2 maja 2012, o 14:11 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
jeszcze zamiast jednej plozy tej ruchomej od balansu mozna dotoczyc sobie dystansik albo zrobic go wlasnie z ucietej tej plozy...

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 24 cze 2014, o 12:04 

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 10:16
Posty: 1
Model SAABa: 900
Witam
odgrzeje kotleta :)
jestem w trakcie remontu b204l i mam takie pytanie odnośnie balansu wywalam łańcuszek od niego i :
Coobcio napisał(a):
W Saabie mozna podniesc sobie cisnienie paliwa po przez usuniecie balansu i zastapienie panewek od niego pierscieniem bez dziurek...

jakie to pierścienie gdzie można je kupić czy samemu dorabiać trzeba ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 24 cze 2014, o 18:22 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 lis 2012, o 20:52
Posty: 792
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model SAABa: 9-5 3.0 t 230 KM
Proponuję Dzień dobry,
a co do "pierścionków" to chyba najlepiej do coobcia uderzyć:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 25 cze 2014, o 07:33 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
kjk13 napisał(a):
Witam
odgrzeje kotleta :)
jestem w trakcie remontu b204l i mam takie pytanie odnośnie balansu wywalam łańcuszek od niego i :
Coobcio napisał(a):
W Saabie mozna podniesc sobie cisnienie paliwa po przez usuniecie balansu i zastapienie panewek od niego pierscieniem bez dziurek...

jakie to pierścienie gdzie można je kupić czy samemu dorabiać trzeba ?


Nie ciśnienie paliwa lecz oleju, zaślepki (pierścionki) możesz nabyć u kolegi "WITAK_95"

Lepiej nadrób zaległości w wychowaniu i się przywitaj w odpowiednim dziale..

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 25 cze 2014, o 23:29 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 11:42
Posty: 1182
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: Saab 95 Performance
Bony napisał(a):
kjk13 napisał(a):
Witam
odgrzeje kotleta :)
jestem w trakcie remontu b204l i mam takie pytanie odnośnie balansu wywalam łańcuszek od niego i :
Coobcio napisał(a):
W Saabie mozna podniesc sobie cisnienie paliwa po przez usuniecie balansu i zastapienie panewek od niego pierscieniem bez dziurek...

jakie to pierścienie gdzie można je kupić czy samemu dorabiać trzeba ?


Nie ciśnienie paliwa lecz oleju, zaślepki (pierścionki) możesz nabyć u kolegi "WITAK_95"

Lepiej nadrób zaległości w wychowaniu i się przywitaj w odpowiednim dziale..



Bony wole Witek_95 :P

-------------------------
WWW.MOTOWIT.COM SERWIS MOTOCYKLOWY - WARSZAWA-ZACISZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 lip 2018, o 13:24 

Dołączył(a): 26 cze 2018, o 14:55
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3t 250hp
Witam, również odgrzeje temat.
Kupiłem 9-5 Aero 2.3t 250km z najprawdopodobniej uszkodzonym balansem, z silnika słychać głuche stuki no i mam dylemat, usuwać czy naprawiać. Jakie są złe strony usunięcia balansu o których Kolega wyżej wspomina?
Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 lip 2018, o 14:52 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
manjac napisał(a):
Witam, również odgrzeje temat.
Kupiłem 9-5 Aero 2.3t 250km z najprawdopodobniej uszkodzonym balansem, z silnika słychać głuche stuki no i mam dylemat, usuwać czy naprawiać. Jakie są złe strony usunięcia balansu o których Kolega wyżej wspomina?
Z góry dzięki za pomoc
No z tym najprawdopodobniej uszkodzonym balansem to bym uważał, żeby nie okazało się, że jednak puk puk kto tam? to ja panewka...

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 lip 2018, o 17:14 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Oj tam pewnie tania była nie stresuj chłopaka tak od razu :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 lip 2018, o 19:46 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 480
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Na pewno musisz coś z tym zrobić bo jak się coś zerwie/zblokuje to będzie jazda :D Tak czy siak silnik out.
Ale jak napisali koledzy wyżej - to nie musi być rozrząd...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 1 lip 2018, o 21:04 

Dołączył(a): 26 cze 2018, o 14:55
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3t 250hp
dzięki za odpowiedzi, oczywiście po zrzuceniu michy może się okazać że to jednak panewka chociaż dźwięk nie taki i nie z dołu... tutaj głuche pukanie z okolic wałka od strony ściany grodziowej - stąd ta teoria. Póki co w planie pomiar ciśnienia oleju manometrem (lampa alladyna zachowuje się jak należy), zrzut michy i oględziny panewek, no i na końcu wymiana połamanych ślizgów rozrządu i weryfikacja teorii o balansie za pomocą zdjęcia łańcucha. Stąd pytanie jakie są ciemne strony eliminacji balansu.

@ Levis - spoko zero stresu, jak się nie uda reanimacja pójdzie na graty ;) ale szkoda by było bo ładnie utrzymana...

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 2 lip 2018, o 06:13 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2393
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
alladyn zapala się jak już jest dawno po wszystkim...

zrób pomiar, zdejmij michę zobacz 3 podporę jak wygląda

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Kawasaki ZXR 400


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 4 lip 2018, o 18:58 

Dołączył(a): 26 cze 2018, o 14:55
Posty: 5
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3t 250hp
Oktagon napisał(a):
alladyn zapala się jak już jest dawno po wszystkim...

zrób pomiar, zdejmij michę zobacz 3 podporę jak wygląda

No to mam diagnoze.... Panewka główna na 3 i 4 podporze...
Ciekawe czy szlif pomoże...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 4 lip 2018, o 21:36 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 7 sty 2018, o 13:55
Posty: 104
Model SAABa: 9-3
To ten czas kiedy warto się zastanowić jak to dobrze zrobić...nie będę mówił a nie mówilem....

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Usunięcie wałków balansu, potrzebne know how.
PostNapisane: 5 lip 2018, o 13:17 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4190
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Nieeeeeeeeeee, niemożebyć.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL