Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Mercedes Benz W210 E420  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:26 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 285
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
marek230482 napisał(a):
Sorry ale czy nie powinieneś czasem o to zapytać na forum w210/MB??? :D

Od ponad tygodnia czekam na aktywację konta, już na dwóch forach się rejestrowałem i to po dwa razy w nadziei, że admin zauważy, że ktoś próbuje sie zarejestrować, ale bez skutku ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 07:56 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
DSZ- napisał(a):
Teraz czekam na "nowość" z fabryki och ach w postaci "TDI" z dotryskiem LPG. Dotrysk LPG zwiększa sprawność i dopalenie ON o jakieś tam procenty (nie promile), zwiększa czystość spalin niemalże do poziomu DPF bez DPF...a wiesz z czym się wiąże przepychanie spalin przez DPF i dopalanie jego.

Mrzyn te elektrozawory faktycznie się czyśći.


Wpadnij to zobaczysz D226B6 z wtryskiem LPG ;)


Ja tej zimy chyba będę robił remont kapitalny kampera, myślę o stacjonarnym zbiorniku LPG do ogrzewania i reszty, aż żal nie wsadzić parownika I gen, wąż, śruba, krokowiec (on się chyba w pełni otwiera i zamyka od napięcia) i mądrze go spiąć z gazem żeby dało się silnikiem hamować i wolne były. Wwiercić się tuż przed turbo i powinno działać...taki luźny pomysł. Jak Wy macie to rozwiązane.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 09:06 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Mamy swój sterownik który generuje impulsy wtrysku w zależności od ciśnienia w kolektorze i obrotów silnika. Do tego EGT w kolektorze i ogień.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 11:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ale macie jakieś ustroństwo co "czyta/widzi" moment i długość wtrysku (idealne rozwiązanie i multum ustawień) czy założyliście na szajbę coś co udaje wtrysk i w ustaleniu dawki bierzecie tylko rpm i ciśnienie. Ja wymyśliłem to co opisałem bo w moim przypadku ważna jest nie zauważalność instalacji. Ponoć to EGT wcale nie musi rosnąć a wręcz przeciwnie, choć wydaje mi się to mało logiczne.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 13:45 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
oczywiście że nie widzi impulsu wtrysku bo go tam nie ma. To nie CR. Jest to w zasadzie generator czasów wtrysków.
Oczywiście że EGT rośnie. Przy doładowaniu 0.8bara w moim przypadku i pojemności 6.2l na LPG osiąga około 700C na samym ON 600C

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 19:17 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1730
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Levis napisał(a):
oczywiście że nie widzi impulsu wtrysku bo go tam nie ma. To nie CR. Jest to w zasadzie generator czasów wtrysków.
Oczywiście że EGT rośnie. Przy doładowaniu 0.8bara w moim przypadku i pojemności 6.2l na LPG osiąga około 700C na samym ON 600C
Nie mów że Twój AMG jest doładowany. Nawet nie wiedziałem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 10:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Levis napisał(a):
oczywiście że nie widzi impulsu wtrysku bo go tam nie ma. To nie CR. Jest to w zasadzie generator czasów wtrysków.
Oczywiście że EGT rośnie. Przy doładowaniu 0.8bara w moim przypadku i pojemności 6.2l na LPG osiąga około 700C na samym ON 600C


To rozumiem że to "zwykła sekwencja" + generator impulsów. Jak jest zbudowany i działa ten generator, jak wolne obroty i hamowanie silnikiem?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 10:58 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 285
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Nie włączają mi się wiatraki od klimy. Napięcie na wtyczce jest, ale wiatraki stoją. Trochę słońca będzie to trzeba zerknąć. Myślę, że standardowo szczotki załatwią temat, bo jak nikt tam nie zaglądał to też się nie ma co dziwić.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 11:24 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
SWME31 napisał(a):
Levis napisał(a):
oczywiście że nie widzi impulsu wtrysku bo go tam nie ma. To nie CR. Jest to w zasadzie generator czasów wtrysków.
Oczywiście że EGT rośnie. Przy doładowaniu 0.8bara w moim przypadku i pojemności 6.2l na LPG osiąga około 700C na samym ON 600C
Nie mów że Twój AMG jest doładowany. Nawet nie wiedziałem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


To nie AMG, to ciągnik ;)

DSZ- napisał(a):
To rozumiem że to "zwykła sekwencja" + generator impulsów. Jak jest zbudowany i działa ten generator, jak wolne obroty i hamowanie silnikiem?


Mniej więcej. Normalnie, układ rozpoznający sygnał obrotów i sygnał MAP. I mapa 3d która generuje czas wtrysku w zależności od ciśnienia i obrotów ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 14:24 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Jest to na tyle dokładne i idzie to tak wysterować żeby przy ciśnieniu atmosferycznym nic nie dawało ( na wolnych jest i tak podciśnienie) a załóżmy przy 0,1Bara ponad atmosferę już dolewało. Ten układ jest dobry bo eliminuje kwestię wolnych obrotów i hamowania silnikiem, ale podejrzewam że ma wadę w tej postaci iż załącza się dopiero przy np 0,3bara, inaczej puszczając gaz po obciążeniu i dolewaniu LPG doładowanie nie spadnie na tyle żeby wyłączyć LPG.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 14:40 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Zrób i będziesz widział :)
Ujmując dawkę paliwa na pompie wtryskowej boost spada tak szybko że domiesza w postaci 20-30% LPG nie jest w stanie utrzymać boosta.
W dieslu nie ma czegoś takiego jak podciśnienie w kolektorze. Może przez chwilę po wciśnięciu gazu zanim się turbo napędzi.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 15:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Wiem że nie ma podciśnienia jak w PB bo nie ma przepustnicy, ale tym bardziej nie można nazwać tego ciśnieniem bo turbo na wolnych nie jest na tyle sprawne...no chyba że się mylę. Myślałem też nad czymś podobnym, do brania sygnału chciałem zaadoptować obrotomierz od diesla, ale ostatnio skłaniałem się do mojego rozwiązania bo jest chyba prostsze i bardziej incognito jak też działa przy atmosferycznym. Jedyną zagryzkę mam z tym czy krokowiec z IIgen LPG jest szczelny, zamyka się i otwiera do końca jak też robi to szybko i nie skończy się po 1000 cyklach. Dać lub zabrać napięcie po naciśnięciu gazu to nie problem.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 12 wrz 2019, o 08:11 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ale jaki problem w mapie 3D wygenerować żądany czas wtrysku dla biegu jałowego czy obciążenia bez nadciśnienia?
Rób jak uważasz, do niczego nie namawiam. ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 13 wrz 2019, o 08:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
To są dwa różne podejścia do jednego tematu...Twoje rozwiązanie precyzyjniejsze a moje prostsze. Masz 1 wtrysk LPG? Gdzie się wwierciłeś?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 13 wrz 2019, o 08:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
najpierw miałem 3 w kolektorze między garami 1-2 3-4 i 5-6 ale było zdecydowanie za dużo gazu. Teraz jest jeden tuż za turbo.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 13 wrz 2019, o 11:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1362
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
a nie lepiej przed turbo, raz że turbo idealnie to wymiesza a dwa to jednak są pulsację...trochę idzie je zredukować długim i grubym wężykiem. Ponoć tak małe stężenie gazu wybuchowe nie jest.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 13 wrz 2019, o 13:08 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4373
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Można i przed, ale ostatecznie wkręciłem za.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 18 paź 2019, o 17:08 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 285
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Mały update.
LPG na pokładzie. Butla w kole 63 litry, wlew pod klapką, reduktor Turbot 1200 (ten do 320KM), wtryskiwacze Barracuda, jednostka sterująca Optima. Żadnej różnicy w jeździe czy na LPG czy na benzynie, przy kalibracji - tak powiedział mechanik, który to robił - poszło tak gładko jak dawno mu się nie zdarzało. Pod maską nie widać kompletnie nic, więc tak, jak chciałem.
Koszt to 3600, jestem zadowolony :)

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 18 paź 2019, o 19:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1158
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A dlaczego takie dziwactwo zamontowałeś?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Mercedes Benz W210 E420
PostNapisane: 19 paź 2019, o 09:24 
Plutonowy

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 285
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
marek230482 napisał(a):
A dlaczego takie dziwactwo zamontowałeś?

Czemu dziwactwo?
Do pierwszego Saaba właśnie Darek robił mi poprawkę po spie$#olonej instalacji gazowej i tam też włożona była Optima tylko, że z funkcją połączenia przez bluetooth żeby coś porobić. Nie narzekałem na tamtą instalację, serwis mam pod ręką i mam też gościa, który to ogarnie z palcem w tyłku w razie czegokolwiek nieprzewidzianego. Co do reduktora - bo to też taki wybór dziwny - to padł właśnie na niego, bo raz, że ma zapas mocy ponad to, co mam w Mercedesie, a dwa, że chodzi o coś ze stabilnością ciśnienia, ale tutaj fachowo nie powiem bo nie pamiętam ^^

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL