Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Zestaw błędów  
Offline
 Tytuł: Zestaw błędów
PostNapisane: 8 lut 2021, o 21:22 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 306
Model SAABa: 93 II
Taka rozkmina na wieczór :roll: :?: Wyskoczył mi check z takim zestawem błędów (zrzut poniżej). O ile pojedynczo każdy z nich byłby dla mnie zrozumiały, bo albo wtrysk albo zawór od turbo, o tyle takie combo na raz to już ciekawe. Dzień wcześniej na postoju sam zgasł po czym odpalenie zajęło kilka dobrych sekund (nigdy wcześniej to nie miało miejsca). Jakieś pomysły co się kończy? :ugeek:


Załączniki:
błędy.jpeg
błędy.jpeg [ 76.99 KiB | Przeglądane 724 razy ]

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 9 lut 2021, o 14:42 
Plutonowy

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 282
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Jeździć, obserwować ;)
Wiesz, że to Saab, jeden wybryk to nie usterka. :)
Jak będzie sypał taką wiązanką codziennie, wtedy trzeba szukać ECU na wymianę.

Edit
Zauważyłem, że LPG.
Mogło to być w momencie przełączenia, zalepione wtryskiwacze lub za zimny reduktor i zalało.

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 9 lut 2021, o 19:54 

Dołączył(a): 30 paź 2018, o 20:40
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Model SAABa: 9-3II SC 1.8t AUT
Nbogdan napisał(a):
Jak będzie sypał taką wiązanką codziennie, wtedy trzeba szukać ECU na wymianę.


Potwierdzam, w moim przypadku skończyło się rzeczywiście na wymianie ECU.
Raz w trasie nie chciał odpalić po postoju. Po czterdziestu minutach odpalił. Za dwa trzy dni już ciężko odpalał, a jak już się udało to chodził jakby na trzy gary, z tyłu z rury ogromna chumra.

Tu możesz poczytać o sprawie: https://www.saabtuning.pl/p0606-p0638-p ... lnika-ecu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 09:19 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 306
Model SAABa: 93 II
No i dupa pany. Dzisiaj rano znowu ten sam zestaw, do tego nie palił na wszystkie cylindry, dym jak z komina, intensywny zapach paliwa z wydechu... Wszystko wskazuje na uwalony ECU (jeśli sugerować się tymże blogiem - https://www.saabtuning.pl/p0606-p0638-p ... lnika-ecu/) :( Jakie są teraz perspektywy na podmianke? W necie widze, że używek nie widać, a nówka 4k :cry:

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 09:50 
Plutonowy

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 284
Model SAABa: 9-3 SS
Poszukaj dobrze, jest sporo ofert na olx. Ewentualnie zapytaj na naszych grupach FB, jest sporo handlarzy, ktoś na pewno ma na sprzedaż. Jedyny minus to ceny, ostatnio ceny sterowników poszły mocno w górę. Poniżej 1000 będzie ciężko znaleźć. Co do samej przekładki to jeśli masz fabryczny soft to programowanie TECHem wystarczy. Jeśli masz wirusa to trzeba wysłać stary i nowy sterownik do osoby, która robiła Ci softa, żeby zrobić kopię obecnego sterownika. Ewentualnie jakiś ogarnięty elektronik od samochodów w Twojej okolicy poradzi sobie ze skopiowaniem oprogramowania na nowy sterownik.

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 10:47 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Seba napisał(a):
Poszukaj dobrze, jest sporo ofert na olx. Ewentualnie zapytaj na naszych grupach FB, jest sporo handlarzy, ktoś na pewno ma na sprzedaż. Jedyny minus to ceny, ostatnio ceny sterowników poszły mocno w górę. Poniżej 1000 będzie ciężko znaleźć. Co do samej przekładki to jeśli masz fabryczny soft to programowanie TECHem wystarczy. Jeśli masz wirusa to trzeba wysłać stary i nowy sterownik do osoby, która robiła Ci softa, żeby zrobić kopię obecnego sterownika. Ewentualnie jakiś ogarnięty elektronik od samochodów w Twojej okolicy poradzi sobie ze skopiowaniem oprogramowania na nowy sterownik.
Seba ma rację na OLX powinno coś być. Hmm zerknął bym jeszcze na sterownik od Vectry C Z2.0 NET to ta sama jednostka. Jednak z tego co widzę na szybko poniżej 1000 zł ciężko będzie zejść. A że tak zapytam przekornie jeszcze stan połączeń masowych w aucie sprawdziłeś?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 11:06 
Plutonowy

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 284
Model SAABa: 9-3 SS
Ciekawi mnie czy ktoś korzystał z usług tej firmy?
https://www.ecutesting.com/common-fault ... ngine-ecu/

Cena atrakcyjna i gwarancja. Przy cenie używki ponad 1000zł, opcja regenerowanego za 310euro z dożywotnią gwarancją to jest rozwiązanie.

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 11:20 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Seba napisał(a):
Ciekawi mnie czy ktoś korzystał z usług tej firmy?
https://www.ecutesting.com/common-fault ... ngine-ecu/

Cena atrakcyjna i gwarancja. Przy cenie używki ponad 1000zł, opcja regenerowanego za 310euro z dożywotnią gwarancją to jest rozwiązanie.
To może być opcja. Warto by opinie poczytać na temat tej firmy

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 13:01 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 306
Model SAABa: 93 II
@SWME31 Gdzie i co muszę sprawdzić? :) Sterownik i tak chciałem wyjąć zrobić foto numerów dla uściślenia poszukiwań.
Dodam (może istotne), że rano chodził właśnie tak jak opisałem wyżej. Zgasiłem go, poszedłem z psem na spacer, wróciłem i zagadał normalnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znowu traktor, smród paliwa itp.

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 18:48 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
ciksters napisał(a):
@SWME31 Gdzie i co muszę sprawdzić? :) Sterownik i tak chciałem wyjąć zrobić foto numerów dla uściślenia poszukiwań.
Dodam (może istotne), że rano chodził właśnie tak jak opisałem wyżej. Zgasiłem go, poszedłem z psem na spacer, wróciłem i zagadał normalnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znowu traktor, smród paliwa itp.
Najlepiej sprawdzić spadek napięcia pomiędzy klemą ujemną aku a np silnikiem, albo samym sterownikiem. Miernik do minusa aku i do obudowy, jeśli pojawi się cis około 1V to wiedz że coś się dzieje.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 21:43 
Sierżant

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 324
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Na początek zrób dodatkowy kabel masowy od aku do obudowy ecu. Koszt praktycznie żodyn:P Może pomóc.
Z tego co widzę na tej stronce to 310 euro to jest w wypadku odesłania swojego ecu do naprawy. Koszt zregenerowanego 430 euro. W każdym przypadku 35 euro wysyłka zwrotna plus wysyłka do nich myślę że ok 40zł.
Euro mamy po 4,5 na dzień dzisiejszy. Czyli opcja tańsza ok 1580zł, a opcja nr 2170zł....mniej więcej...
Nieraz mi chodziło po głowie żeby wysłać stare ecu do Daniela Rakowieckiego:P Może by coś wymyślił:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 23 lut 2021, o 23:56 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 306
Model SAABa: 93 II
spróbuję z przewodem masy do ecu jeszcze ale dziś po pracy próbwałem jeszcze raz i dalej to samo. Mało tego, OBD już nawet nie widzi ECU :f

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 24 lut 2021, o 06:11 
Sierżant

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 324
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Odepnij też wtyczki od ecu i sprawdź czy nie nie dostała tam się wilgoć. Może tam być niezła boruta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 24 lut 2021, o 07:13 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
temek_czenek napisał(a):
Na początek zrób dodatkowy kabel masowy od aku do obudowy ecu. Koszt praktycznie żodyn:P Może pomóc.
Z tego co widzę na tej stronce to 310 euro to jest w wypadku odesłania swojego ecu do naprawy. Koszt zregenerowanego 430 euro. W każdym przypadku 35 euro wysyłka zwrotna plus wysyłka do nich myślę że ok 40zł.
Euro mamy po 4,5 na dzień dzisiejszy. Czyli opcja tańsza ok 1580zł, a opcja nr 2170zł....mniej więcej...
Nieraz mi chodziło po głowie żeby wysłać stare ecu do Daniela Rakowieckiego:P Może by coś wymyślił:D
Daniel choć bardzo ogarnięty chłop, to raczej w tego typu naprawy się nie bawi. Laptopy, to jest specjalizacja. Nawet z tego co widziałem jednostek stacjonarnych stara się nie ruszać. Co nie znaczy że nie dał by rady naprawić saabowskiego T8

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 24 lut 2021, o 17:03 
Sierżant

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 324
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Ja się zasugerowałem opisem na jego stronie .....https://drako-computer-service.business.site/#summary

Może by tak zaryzykować i wysłać mu jak niektórzy, "paczkę niepsodziankę":P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 25 lut 2021, o 05:47 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
temek_czenek napisał(a):
Ja się zasugerowałem opisem na jego stronie .....https://drako-computer-service.business.site/#summary

Może by tak zaryzykować i wysłać mu jak niektórzy, "paczkę niepsodziankę":P
Elektronika samochodowa to nie to samo co elektronika przemysłowa:). Przemysłowy sterownik silnika to nie to samo co ECU. Ale, kto pyta nie błądzi:).

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 25 lut 2021, o 17:26 
Sierżant

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 324
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Wstyd się przyznać, ale jeden z etapów mojej edukacji to ukończenie technikum z tytułem technik elektronik:P (nie naprawiłbym takiego ecu, nic chu chu...nie wiem co bym w sumie z elektroniki naprawił:P)
Ale jeżeli chłop robi przy przemysłówce i zarazem naprawia pc/laptopy to wszystko tak jakby ładnie łączy się w całość:P
Po za tym nieraz na forum da się "poczytać" teksty typu "każdy ogarnięty elektronik sobie z tym poradzi"(nie chodzi tu akurat o ecu:P).
Ja się z tym zgadzam, tyle że Daniel jest w mojej opinii człowiekiem dużo dużo więcej niż "ogarniętym".
Dla mnie to wyższy level - nieosiągalny....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 25 lut 2021, o 18:50 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Żeby Daniel mógł się na spokojnie dobrać do T8 potrzebne było by mu przede wszystkim zaplecze w postaci choćby najprostszego schematu i podstawowych danych sygnałów z jakimi ecu współpracuje. Z tego co widziałem, to wyspecjalizował się przede wszystkim w komputerach przenośnych i nawet za kompy stacjonarne za bardzo się nie bierze. Jak kiedyś wspominał w Q&A zdobycie umiejętności naprawy nowego urządzenia, nie lapka, czy choćby kompa all in one, wymagało by od niego poświęcenia czasu na przestudiowanie zasady działania danego urządzenia poznania go, zrozumienia usterek jakie mogą go dotyczyć, a to jest czas, czas w którym nie zarabia, a w dzisiejszych czasach jak się nie zarabia, to się niestety nie żyje :). To, że sterownik T8 by naprawił nie wątpię, jednak za dużo pieniędzy by stracił na zgłębianiu zasad działania T8. Tak przynajmniej uważam. Pisz do Levisa. On czasem ma jakiś sterownik w zapasie. Jednak cena 1000 zł za sterownik może być ceną zaporową.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 25 lut 2021, o 21:06 
Sierżant

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 324
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Ja brałem sterownik od Kamila z saabtuning....:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zestaw błędów
PostNapisane: 25 lut 2021, o 21:27 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2102
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
temek_czenek napisał(a):
Ja brałem sterownik od Kamila z saabtuning....:)
To też jest dobra opcja

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL