Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 8
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 28 wrz 2016, o 13:49 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
Witam wszystkich,

Niedawno stałem się posiadaczem granatowego sedana nieistniejącej już niestety marki. Po przesiadce z nieco twardawej Vectry 2.5 stwierdzam że komfort jaki oferuje to jest to o czym marzyłem od dawna. Auto wypatrzyłem nieopodal miejsca gdzie pracuję i generalnie wygląda słabo, maska, dach, klapa pełna wgniotek po gradzie. Obrazu zniszczenia dopełnia pęknięty zderzak przedni oraz zmatowiałe reflektory. Ale to zupełnie nie wpływa na to jak się tym autem jeździ i o to chodziło.
W wyposażeniu znajduje się tempomat, 4 el szyby, klimatronic, el sterowane lusterka, materiałowa tapicerka, najprostsze radio. Zastanawia mnie dlaczego nie ma cupholdera. Przebieg około 320 tys km. Stoi na 16 ori alufelgach, dodatkowo 15 calowa stal z oponami zimowymi. Silnik chyba trzyma moc, podłączyłem na chwilę zewnętrzny wskaźnik doładowania i pokazywał stabilne 0.3 bara (szaleństwo :]), na g-techu 8.94 do 60 mph, licznikowe 200 poszedł na 4biegu więcej nie trzeba.
Plany: Oddać reflektory do polerki, jeździć, cieszyć się komfortem i ciszą oraz niższym spalaniem niż w V6, oczywiście seryjne 150 KM mnie nie zadowala, po przesiadce z 200 konnej V6 (tak mam wykres proszę nie kwestionować) więc będzie program, ale najpierw wymiana wtryskiwaczy na wydajniejsze po tym Stage 1, zamierzam auto zagazować. Gdzie jeszcze nie wiem jak ktoś zna jakieś sprawdzone zakłady w Warszawie, to chętnie wysłucham.
Wady: Trochę zbyt czuły układ kierowniczy, strach kichnąć jadąc autostradą, druga wada to radio które po odpaleniu auta gra zbyt cicho, jeśli można to jakoś ustawić to proszę o wskazówki, oraz trochę zbyt duże martwe strefy widoczności ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Chyba tyle zdjęcia jak wykombinuję jakiś plener + aparat, bo te robione komórką są słabe.


Załączniki:
DSCF5010.JPG
DSCF5010.JPG [ 360.05 KiB | Przeglądane 2898 razy ]
DSCF5013.JPG
DSCF5013.JPG [ 211.54 KiB | Przeglądane 2898 razy ]


Ostatnio edytowano 2 paź 2016, o 17:48 przez gib, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 28 wrz 2016, o 18:29 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 11:06
Posty: 1158
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz
Model SAABa: 9-3 II Aero Hirsch
Co do LPG to sprawdzony w Warszawie warsztat jest.... pod Tczewem.

Co do głośności po odpaleniu - prawdopodobnie padnięte EHU (czyli główna część radia - za klimą) bo powinno trzymać tę głośność która byłą przy wyłączaniu. U mnie tak się zrobiło nagle i dopiero wymiana pomogła.

Czułość kierownicy - możliwe że geometria coś nie tak ustawiona.

Martwe strefy - źle ustawione lusterka, kierownica i fotel. W saabie bardzo ciężko o martwe pole, co więcej saab kiedyś wydał nawet broszurę jak ustawić lusterka, ale jak ja tak u siebie zrobiłęm to miałem aż za szerokie pole widzenia i nie mogłem się przyzwyczaić :P

-------------------------
"Prawiewszystkomający" 9-3 II 2005 Aero / Hirsch ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 28 wrz 2016, o 21:08 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
Martwe strefy mam na myśli, że albo mi zasłania słupek przedni albo boczny albo zagłówek, ale tak jak mówię kwestia przywyknięcia, co do radia to nie fajnie można wymienić sobie na lepsze i jest PnP?
Gazownik z Tczewa czy Mławy odpada. Czy to na prawdę jest taka czarna magia że nikt nie ogarnia w Warszawie bez fkcupu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 28 wrz 2016, o 22:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 11:06
Posty: 1158
Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz
Model SAABa: 9-3 II Aero Hirsch
Radio to zależnie od tego co masz obecnie, w saabie radio składa się z kilku niezależnych elementów:
-EHU - czyli radia "właściwego" które schowane jest za panelem klimy, we wspólnej ramce z czytnikiem płyt
-ICM - czyli "panel sterowania" bez wyświetlacza (ICM1) / z zielonym wyświetlaczem (ICM2) / z kolorowym wyświetlaczem (ICM3)
-CD/CDC/CDX - czytnik płyt lub zmieniarka w desce, ew. druga zmieniarka w bagażniku (żadkość)
-AMP1 / AMP2 - wzmacniacz pod fotelem / w bagażniku
-głośniki 4/7/13 zależnie od wersji nagłośnienia
-moduł gps/gsm/BT

Wymiana EHU daje jedynie rozwiązanie ew. problemów z pamięcią, głośnością lub automatycznym podgłaśnianiem z prędkością

Wymiana ICM z niższej wersji na wersję kolorową powoduje poprawę jakości dźwięku (w efekcie innego sterowania equalizerem)

-------------------------
"Prawiewszystkomający" 9-3 II 2005 Aero / Hirsch ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 07:32 
Kapral

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 177
Model SAABa: 9-3 SS
Nomad napisał(a):
Co do LPG to sprawdzony w Warszawie warsztat jest.... pod Tczewem.



Nomand dobrze pisze. Jeśli nie chcesz mieć problemów to tylko Tczew.
Warto przemyśleć temat, skoro planujesz wymianę wtrysków i stage1.
Gazownika, który podejmie się pracy w stolicy znajdziesz nie jednego.
Problem może pojawić się kiedy pojedziesz do jakiegoś tunera na soft i wymianę wtrysków.
W większości przypadków okazuje się, że instalacja nie daje rady z taką mocą i czeka Cie wymiana gratów.
Koszta rosną dwukrotnie, dodatkowo gdy dalej będziesz miał problemy z regulacją gazu nikt Ci nie pomoże.
Gazownik będzie zrzucał na tunera i odwrotnie.
Żeby uniknąć problemów to pierw wirus a potem gaz. Albo w Tczewie zrobisz jedno i drugie w tym samym zakładzie.
Na dzień dobry jesteś spokojniejszy i pewny, że robota będzie porządnie zrobiona.
Sam przez to przechodziłem i wiem co to za nerwy. Sytuacja, gdzie jedna osoba zajmuje się jednym i drugim jest najlepsza.

Pozdrawiam

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 19:33 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
Dlatego planuję wtryski+stg1 na PB a potem gazujemy, Moc i Nm powinny być na poziomie wczesnych 9-5 aero więc chyba się to da ogarnąć na LPG, więcej na razie nie planuję z racji charakteru auta, ma być miękkie i komfortowe i się zbierać, nawet seria jest ok z racji dokoksowania dołu niutonem, do jazdy się nadaje bardzo fajnie, jak się z jakimś konkretnym sprzętem zacznie człowiek ścigać to wiadomo że szanse małe, stąd pomysł na Stg1. Ale nie jestem typem jakiegoś zapierdzielacza non stop. Zresztą Saabem jeżdżę wolniej i mniej cisnę niż oplem, tam chyba dźwięk silnika wywoływał taką interakcję z pedałem gazu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 08:48 
Kapral

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 177
Model SAABa: 9-3 SS
Nie szykuj się na 230 KM na tej małej turbinie. Jeśli uda się osiągnąć 220KM to będzie bardzo dobry wynik. Niestety turbo na więcej nie pozwala :(
Jedyne co to niuton będzie sporo większy, okolice 360-370Nm są do osiągnięcia, oczywiście zmierzone na porządnej hamowni.
Nie zapomnij o wkładce w filtr powietrza.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym w turbo od aero, na fb było ostatnio kilka do sprzedania w bardzo dobrym stanie.
Cena strojenia pewnie będzie taka sama, ale będzie więcej przyjemności pod pedałem gazu :)

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 10:23 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
To nawet nie chodzi o konkretne cyfry wiadomo że zwiększa się moment w bardzo fajny sposób w całym zakresie użytecznych obrotów, a że turbo górą puchnie na razie mogę to przeżyć i tak idzie zima ;) Aczkolwiek może nie na stage1 chciałbym żeby to było moje najmocniejsze auto docelowo, do pobicia 226 KM.
BTW. Ile kosztuje turbo z aero? i jaka jest dobra cena za zielone wtryski. I jeszcze jedno pytanko bo słyszałem że wtryski szare z polifta są takiej samej wydajności jak zielone z aero, a w kilku miejscach że nie koniecznie, do moich zastosowań chyba wszystko jedno jakich użyję?
I jeszcze jedno, słyszałem również że 1.8t ze wczesnych roczników może mieć zwykłe koło zamachowe, jakoś to można poznać czy trzeba zrzucać skrzynię?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 10:39 
Kapral

Dołączył(a): 4 wrz 2014, o 14:41
Posty: 177
Model SAABa: 9-3 SS
Turbo z aero w dobrym stanie to koszt ok. 800zł. Wtryski zielone to 350-400zł.
Już nie pamiętam dokładnie jak to jest z szarymi, ale wydaje mi się, że są słabsze i trzeba je kupować z całą listwą.
Nie jestem pewien, może Bartek wypowie się w tym temacie.
W 1.8t w większości siedziała jednomasa i nie tylko w pierwszych rocznikach. Po VINie raczej tego nie dojdziesz, trzeba organoleptycznie.
Mi w ASO po VIN mówili, że nie mam dwumasy a okazało się, że siedzi :(

-------------------------
Saab 93SS 2.0T 350KM/480Nm Powered by TurboLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 2 paź 2016, o 22:22 
Szeregowy

Dołączył(a): 30 gru 2013, o 08:46
Posty: 79
Lokalizacja: GST
Model SAABa: 9-3+ S62 400/500
Spoko autko, z potencjałem na wyższa moc bez drogich zabiegów.
Dobre rady z tym Tczewem, na serwis gwarancyjny i ewentualne poprawki to chłopak też będzie musiał jeździć tak daleko ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 2 paź 2016, o 22:42 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
widzę że kolega ma bardzo znaczący nick to pokażę z czego się przesieadłem


Załączniki:
IMG_20160811_133746.jpg
IMG_20160811_133746.jpg [ 124.28 KiB | Przeglądane 2879 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 3 paź 2016, o 13:50 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 20:41
Posty: 121
Lokalizacja: Starogard Gd
Model SAABa: 9-5 B204/205 combi
-
gib napisał(a):
widzę że kolega ma bardzo znaczący nick to pokażę z czego się przesieadłem


..no ten "kolega" paroletni fan Opla przesiadł się parę miesięcy temu m.in. na poliftowe 9-3 SS ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 3 paź 2016, o 18:45 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Ja tez się przesiadłem z takiej Vectry i tez wolniej jeżdżę, choć nie miałem V6, tylko R4 2.0. A to "zasługa" zawieszki Saaba, niezbyt zdatnej do zapier... po kiepskich drogach. Za to zdecydowanie lepszej do jazdy po trasie i komfortowej. Reakcja na ruch kierownicą tez jest lepsza i o ile niema na drodze większych wybojów, to przyjemniej się jeździ po zakrętach. Jednak nie powinno być tak jak piszesz, czyli że strach autostradą jechać. Wręcz przeciwnie - można pociskać ile się chce z kierą w dwóch paluszkach, bo w takich warunkach auto jest bardzo stabilne. Może masz geometrię źle ustawioną. Tak się zachowują zawieszenia ustawione zbyt rozbieżnie.

PS. Ja właśnie wykonałem plan taki jak zakładasz, czyli lpg i st1 i jest fajnie, ale na małe spalanie nie licz.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 3 paź 2016, o 20:50 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
Spalanie liczę na takie jak przed modami, przecież to zależy od tego jak używasz pedału gazu a nie od tego ile KM ma silnik. Czasem spalanie potrafi spaść, bo przyspieszenie jest efektywniejsze i trwa krócej. Hamowałeś auto po stg1? Możesz napisać mi na temat instalacji LPG, jakie komponenty?
BTW.
Wtryski już mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 4 paź 2016, o 17:20 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Nie hamowałem i nie zamierzam. Ważne że czuć to w jeździe.
Wiadomo że zależy jak jeździsz, ale ogólnie ten silnik ekonomiczny zbytnio nie jest.
Komponenty raczej mało znane:
Optima, Barracuda, Shark 1500 (był na próbę - idzie do wymiany)
Jakie wtryski masz?

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 5 paź 2016, o 22:16 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
zielone z aero, turbo ecodriving w moim wydaniu, wyjazd z miasta trasa 100 km i powrót razem 140 km i lekkie miasto, co do LPG to w szafie leży Stag-6 ISA + keihiny ale nie zdążyłem założyć do V6 :(


Załączniki:
IMG_20161005_151355.jpg
IMG_20161005_151355.jpg [ 40.9 KiB | Przeglądane 2781 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 5 paź 2016, o 23:22 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2016, o 23:34
Posty: 166
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 900 turbo
gib napisał(a):
widzę że kolega ma bardzo znaczący nick to pokażę z czego się przesieadłem



Joker, to ty? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 6 paź 2016, o 13:53 
Szeregowy

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 19:09
Posty: 80
Model SAABa: 9-3 SS
Gdzie tam, a skąd, ale auto charakterystyczne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 6 paź 2016, o 13:59 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2015, o 11:33
Posty: 764
Lokalizacja: ZST
Model SAABa: 9-3 SS 2.0t
Ja jeszcze nie widziałem u mnie 7 z przodu:)

-------------------------
SAAB 9-3 SS ASB 2.0t -175HP / 265 NM- ...180HP / 266,7 NM...239 HP / 350 NM...POVERED BY TURBOLPG
+ LPG od TURBOLPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: '04 9-3 SS 1.8t [gibowóz]
PostNapisane: 6 paź 2016, o 17:38 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 721
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
gib napisał(a):
zielone z aero, turbo ecodriving w moim wydaniu, wyjazd z miasta trasa 100 km i powrót razem 140 km i lekkie miasto, co do LPG to w szafie leży Stag-6 ISA + keihiny ale nie zdążyłem założyć do V6 :(

Zmierz w rzeczywistości i w normalnej jeździe, a nie specjalnej pod uzyskanie cyferek na wyświetlaczu.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 158 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL