Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 11 lis 2016, o 15:23 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Aura kiepska na takie zabawy ale dysponowałem tylko fotkami z komórki, więc mimo wszystko wziąłem aparat w łapę i przedstawiam swojego Sabiszonka:

Samochód odkupiony od kolegi, rocznik 2008, przelatane blisko 215 000km, rodzina szybko się z nim zaprzyjaźniła :)
Mimo różnych mankamentów jeździ się przyjemnie i jestem zadowolony z zakupu.
Saab był "robiony" przez kolegę w firmie KreatorMocy, poszło na 220KM i 440Nm (około, bo nie chce mi się teraz wykresów szukać).
Kupiłem go z letnimi oponami na widocznych 17" felgach, na których teraz już są zimówki...chciałbym w przyszłym roku założyć mu letnie koła 18". Mam też kilka pomysłów na modyfikacje optyczne, ale to na przyszły rok... Na razie tylko pomalowałem dekielek gałki skrzyni biegów, bo już "kość słoniowa" wyłaziła miejscami :)


Załączniki:
DSC_6108.JPG
DSC_6108.JPG [ 342.58 KiB | Przeglądane 1528 razy ]
DSC_6109.JPG
DSC_6109.JPG [ 455.45 KiB | Przeglądane 1528 razy ]
DSC_6110.JPG
DSC_6110.JPG [ 318.15 KiB | Przeglądane 1528 razy ]
DSC_6111.JPG
DSC_6111.JPG [ 278.27 KiB | Przeglądane 1528 razy ]
DSC_6112.JPG
DSC_6112.JPG [ 377.59 KiB | Przeglądane 1528 razy ]

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 12 lis 2016, o 16:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Kilka dni temu zrobił mi niespodziankę: po 3 dniach postoju pod chmurką bateria padła totalnie. Dzisiaj pojechałem do speca od aku, pomierzył, pobadał i stwierdził, ze bateria jest niedoładowana i że alternator daje zbyt słaby prąd. Alternator był regenerowany jakieś 2 lata temu, możliwe, że znów pada? Nie wiem co teraz robić: czy doraxnie kupic nowy aku (ten aktualny to jakiś noname strucel) i na spokojnie poszukać dobrej oferty na regenerację alternatora (czy po prostu kupic nowy?)....


...czy od razu wymienić na regenerowany alternator?

Zapala się od czasu ulubiony przez właścicieli 9-3SS "Steering wheel lock malfunction". Czy malfunkcja spowodowana słabym ładowaniem i słabym aku, czy tez awaria modułu powoduje jakiś dodatkowe obciazenie alternatora? :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 14 lis 2016, o 20:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
O, widzę, że jestem odosobnionym przypadkiem, nawet wyszukiwarka po haśle "alternator" odpowiada, że nie znalazła wyników... :)

no trudno, szukam dalej :D

Skoro Saab w garażu z podpiętym prostownikiem to obleciałem maskę preparatem Tenzon 3. Ma ktoś doswiadczenie z podobnymi specyfikami? Ja od niedawna testuję Tenzon 1 i Tenzon 3, pośredniego sobie darowałem.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 15 lis 2016, o 14:26 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 20:42
Posty: 153
Lokalizacja: WWL Radzymin
Model SAABa: 9-3 II 2.0T 210KM
Tommy napisał(a):
Dzisiaj pojechałem do speca od aku, pomierzył, pobadał i stwierdził, ze bateria jest niedoładowana i że alternator daje zbyt słaby prąd. Alternator był regenerowany jakieś 2 lata temu, możliwe, że znów pada?

A jakie masz napięcie ładowania?

-------------------------
Saab 9-3 BY Tomi - 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 15 lis 2016, o 15:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Tomi napisał(a):
Tommy napisał(a):
Dzisiaj pojechałem do speca od aku, pomierzył, pobadał i stwierdził, ze bateria jest niedoładowana i że alternator daje zbyt słaby prąd. Alternator był regenerowany jakieś 2 lata temu, możliwe, że znów pada?

A jakie masz napięcie ładowania?


13,7-13,8 i spada gdy cała elektryka włączona (w sensie światła, radio, klimatronik), ale nie wiem do ilu :( nie dopytałem

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 15 lis 2016, o 16:39 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 19:43
Posty: 537
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 2x 9-3SS
to zdecydowanie za malo, ksiazkowo powinno byc 14,4.

-------------------------
2x 9-3SS
diagnostyka, chiptuning, TECH2 Szczecin i okolice


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 15 lis 2016, o 17:31 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
pr0skater00 napisał(a):
to zdecydowanie za malo, ksiazkowo powinno byc 14,4.


Tak tez mi powiedział magik od akumulatorów. Regeneracja w Viggenie wystarczyła na 2 lata ;)
Ciekawe jaki alternator w ogóle tam siedzi, z tego co słyszałem może być Delco (czyli pasztet), Denso lub Bosch... Widziałem na alledrogo Denso po regeneracji za 300zł, myślicie , że warto? Czy lepipej wydłubać i oddać do regeneracji to co jest?

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 16 lis 2016, o 20:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Kolejne testy i... wychodzi na to, że coś "je" akumulator. Samochód wyłączony, zamknięty z baterii spływa 1,2-1,4A ...moduł GPS, wzmacniacz anteny? Podgrzewacza silnika nie mam :) Na właczonym silniku na baterii 13,7-13,8V a bezpośrednio na wyjściu alternatora 14,05V...po drodze giną gdzieś :) Samochód trafił do "Pana Dociekliwego", wiec moze niebawem się czegoś dowiem ciekawego.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 20 lis 2016, o 15:40 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Saabcio dostał nowy przewód zasilający od alternatora do aku i parametry ładowania znacznie się poprawiły. Po skasowaniu błędów pobór prądu na aku spadł do 0. Ciekawostka: po zamknieciu samochodu pobór 1,2-1,4A a gdy ponownie wcisnie się na pilocie zamknięcie to pobór spada do 0.
Mechanik odczytał ponadto kody błędów z okolic przednich drzwi prawych i lewych: B-3832. Czy ktoś moze mi powiedzieć czego te błedy dotyczą? W necie udało mi się znaleźć sporo kodów, ale zaczynajacych się od P, na temat B nic nie znalazłem :(

a poza tym funkcja "szukaj" na forum u mnie nie działa, cokolwiek wpiszę, pojawia sie komunikat "nie znaleziono wyników"

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:41 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Kontynuując ten "pasjonujący" wątek. Postanowiłem panu Saabu pod choinkę, taką wcześniejszą, kupić nowy akumulator. Na starym ciągle niespodzianki były w postaci niemożności uruchomioenia silnika po po 2-3 dniach postoju...

Nowa bateria, piękny strzał na start. Po tygodniu postanowiłem dać mu odpocząć...dwa dni na chłodzie i dziś rano...wiecie co :) Przesiadka do drugiego samochodu, bo już nie było czasu na zabawę z kablami. Nowy AKU! Szlag. Myślę sobie, cos ciągnie prąd, to jednak nie wina akumulatora, niepotrzebnie kupowałem nowy. Ale teraz mam mega zagadkę, bo jak wróciłem z pracy, uruchomiłem Saabiszcze z kabli, pojeździłem troszkę i sprawdziłem miernikiem pobór prądu na wyłączonym silniku. 0,01, pochwili 0,00A :D Nosz kurde... jak to??? Pobór zero a akumulatory padają po 2-3 dniach stania.
Czy jest taka możliwość, że gdy jest zimno, coś samochód włącza poza moją kontrolą, jakieś grzałki, podgrzewanie swiec żarowych, czy same swiece żarowe się uruchamiają poniżej jakiejś temperatury i dlaczego to w ogóle się dzieje :) WIem, to mało ekscytujące, gdybym co kilka dni wrzucał wyniki z hamowni to byłoby większe zainteresowanie, hehe. Ale może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? :)

Webasto nie mam (raczej), uprzedzając ewentualne pytania ;)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:06 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2013, o 12:04
Posty: 310
Lokalizacja: DW
Model SAABa: 9-5 2.0t
Ja bym spróbował na początek powyciągać wszystkie zbędne bezpieczniki i potestować. Może na którymś obwodzie coś jest nie halo.
Wiem, że miernik pokazuje zera, ale prąd przecież nie wyparowuje z aku.
Jakaś kuna pod maską nie grasowała? Przejrzyj dobrze wiązki pod względem uszkodzeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 18:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
taki mam plan, w wolnym czasie.
Kabelki czyste jak z fabryki, izolacje całe, nic nie pojedzone, nic co by wzbudzało podejrzenia.
Dzisiaj rano, na mroziku bez problemu odpalił no ale wieczorem jeszcze jeździł, więc długo w bezruchu nie był.
Będę kombinował z bezpiecznikami. Na pierwszy ogien pójdzie ten od blokady kierownicy ;)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 19:36 
Chorąży

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 464
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
B3832 to błąd niezaprogramowanego zacięcia w drzwiach, musisz zaprogramować szyby, opisane w instrukcji, chodzi o funkcję blokady szyby przed przyjęciem palców. A czy aby na pewno nie masz tego webasto?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 20:49 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
O, dzięki za informacje!
W manualu jest opis tego programowania?
Wg instrukcji do podgrzewania silnika jest kontrolka-jak się włacza to powinna świecić, nigdy tego nie widziałem, więc uznałem, ze nie ma. Poza tym webasto ma bardzo charakterystyczny dźwięk (mam w drugim samochodzie, wyraźnie słychać kiedy działa). No i jeszcze jedno, byłaby opcja ustawiania tego w SID, a nie ma, więc nie ma :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 21:03 
Szeregowy

Dołączył(a): 25 lip 2014, o 11:06
Posty: 90
Lokalizacja: śląsk
Model SAABa: 9-3 SC MY`08 1.9TiD
Faktycznie poprzez SID powinno się programować Webasto. Po drugie, po otwarciu maski widać je ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 22:17 
Chorąży

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 464
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
No to webasto odpada [SMILING FACE WITH SMILING EYES] a rzeźby raczej by nikt nie stosował w takim aucie, jeśli ten prąd ucieka nadal to pozostaje wyszukanie miejsca poboru metodą pomiarów i wyłączania odbiorników poprzez wyjmowanie kolejnych bezpiecznikow, wg tego co na szybko policzyłem ucieka Ci gdzieś 17 W a nie jest czasem tak że po zamknięciu auta nie świeci się jakaś żarówka, np. w schowku????

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 22:24 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
No tak...
i dzięki za sugestię dotyczącą kalibracji zamykania szyb-rzeczywiście nie działają jak powinny, gdy jeszcze było ciepło próbowałem zamknąć okna z pilota i tylko lusterka się złożyły. Okna zostały otwarte mimo, że wcześniej z pilota mogłem je otworzyć. :) Doczytałem w manualu, ustawię. Jeszcze raz oblecę settingsy w SIDzie, dla pewnoście, że tych bajerów z grzałkami nie mam :/

SWME31 , prąd na mierniku teraz już 0,00A, stąd moja konsternacja! :) Nie ma poboru na mierniku a prąd zniku-zniku :D Mechanik sugerował, ze coś mi się może włączać gdy śpię. :D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2016, o 13:42
Posty: 24
Model SAABa: 9-3 hirsch
Wiec musisz zarwac jedna nocke z multimetrem w rece ;-). A tak powaznie zainsteresowalbym sie alternatorem i rozrusznikiem. Moga miec przebicia na uzwojeniu lub na diodach(alternator). Nie jestem fachowcem, tak tylko probuje pomoc, poniewaz kiedys mialem podobny problem w hondzie. Dobry elektryk samochodowy powinien wysledzic usterke.

-------------------------
Hirsch Power Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 22 gru 2016, o 22:52 
Chorąży

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 464
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Już prędzej alternator, bo rozrusznik to tylko masą jest na stałe połączony z aku, a tak na marginesie sprawdziles to nowe aku na mierniku obciążenia? Czasem i w sklepie można sztrucla kupić.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 II 1.9TTiD VECTOR kombi
PostNapisane: 23 gru 2016, o 05:54 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 593
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Alternator był regenerowany jakieś 50tys km temu... rozrusznik jak pamiętam też był robiony. Gdy kupowałem alternator, sprzedawca robił pomiary, na obciążonym na full też i wyniki były bardzo dobre. Efekt mam dokładnie ten sam co na starym (trzyletnim aku) stąd moje podejrzenie, że to nie wina baterii ale oczywiście wykluczyć nie można. Regeneracja była robiona w dobrym serwisie, nie w garażu "u pana Kazia". Poprzedni właściciel nie parkował pod chmurą, więc nie miał takich problemów jak ja ale też widział, że coś słabawo odpala po dłuższym postoju i dlatego porobił te regeneracje ale twierdził, że nie dały efektu.
Mi mechanik zaproponował odpięcie klemy na 2-3 dni i sprawdzenie po takim czasie czy też będzie problem z odpaleniem. No i bezpieczniki... Ja się cały czas zastanawiam czy nie ma tu związku z błędami modułu blokady kierownicy, czyli awarią CIM czy stacyjki...
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL