Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 10:20 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Hej,

To mój pierwszy post tutaj, dlatego proszę o wyrozumiałość.

Kilka dni temu zostałem prze-szczęśliwym posiadaczem Saaba z 2003r. (sedan z B235E i automatem), wiadomo, ma kilka problemów :) ale udało się wyciągnąć dobrą cenę a i chęci mam, żeby się nim zaopiekować...
Dlatego na wstępie kilka pytań:

1. Olej, przeczytałem tutaj sporo tematów, ale żaden jednoznacznie nie odpowiedział na moje wątpliwości, w książce serw. napisane jest żeby lać 0W30/5W30/0W40.
Niestety silnik został zalany 10W40 od Castrola (nie potrafię już dojść dlaczego - ale mniejsza z tym), trzeba oczywście przywróić tutaj ten zalecany... ale jaki ? 0W40 ? Coś oprócz Mobila/Motula polecacie ?

2. Wiąże się bezpośrednio z olejem - przez to, że był taki a nie inny zalany, myślę, że odkręcenie miski i kontrola smoka będą dobrym pomysłem (przy okazji zleje się całość starego ?), jeżeli dobrze uważam, proszę o podpowiedź czy w przypadku B235E to coś bardzo skomplikowanego i kosztownego ? Uszczelnienie miski to uszczelka czy silikon ? :)

3. Silnik ma 175kkm przebiegu, rozrządu nie słychać, olej jak pisałem wyżej będzie wymieniony. Olej w skrzyni (automat) wymieniany był na pewno raz, niestety nie mogłem znaleźć papierów czy był później wymieniany, dlatego chyba dobrze przy tym przebiegu go profilaktycznie wymienić ? Coś poza Mobile ATF3309 polecacie ? Wchodzi tam ponad 7l, a pewnie i tak policzą za 10l... Nie dowiadywałem się jeszcze ile to koszuje, ktoś orientacyjnie jest w stanie podać koszt ? :)

4. "Service theft alarm" - 8/10 uruchomień pokaże ten błąd, jak się domyślam jedyny sensowny sposób to dostanie się do skrzyneczki w nadkolu i wymiana tych baterii (CR123A ?) ?

5. Czujniki parkowania (park assist failure) - próbowałem zdjąć listwę i wyczyścić czujniki i styki, ale nie pomogło. Czy ktoś wie czy powinno się pojawić jakieś napięcie na stykach czujników podczas włączania wstecznego ? Można to zwyczajnie miernikiem zmierzyć ? I czy dobrym pomysłem byłoby np kupienie jednego czujnika i sprawdzenie pokolei, który może nie działać ? Uprzedzając, tak..wiem, że TECH2 pokaże albo błąd wszystkich czujników gdy będzie problem z połączeniem, albo błąd konkretnego czujnika - ale w tej chwili nie mam TECH-a ;)

6. Wymiana świec - brać się za to samemu czy oddać komuś ogarniętemu żeby to zrobił wraz z wymianą płynów/filtrów ? Jakieś cenne info w tym temacie ?

7. Dziś/jutro powinienem mieć ELM-a, więc spróbuję się czymś podłączyć i odczytać błędy. Po zakupie, przepustnica była w "limp home" ale po ustawieniu tego plastiku w poprawnej pozycji ten błąd się już nie pojawił. Natomiast pojawia się inny (to zapewne odczytam jak będę miał ELM-a), po odłączeniu od aku, błąd znika, czasem na kilka dni, czasem na pół dnia, mocy nie ubywa, spalanie na tym samym poziomie, wszystko działa normalnie... Błąd jeśli się pojawia to nie podczas jazdy ale po odpalaniu (czy ew. zaraz przed nim).
Wiem, że to za mało info, ale piszę już teraz, żeby ewentualnie kontynuować jak będę miał kod błędu :)

Z góry dzięki za pomoc i jeżeli napisałem coś głupiego/bezsensownego to również z góry przepraszam, ale to pierwsze kroki z Saabem...dlatego proszę o wyrozumiałość.

Pzdr.
Piotrek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 08:51 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Spodziewałem się "jakiejś-tam" odpowiedzi ;) no trudno, widocznie zbyt do d... to wszystko opisałem.

Tak czy inaczej, pkt 7. Błędy P0340, P1312, P1334 - co byo oznaczało listwę DI ? Lub listwę + czujnik położenia wału ? Świece jeszcze nie wymienione, zobaczę po wymianie i skasowaniu błędu, czy znowu się to pojawi. Czy też lepiej profilaktycznie zamówić już listwę DI ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:46 
Chorąży

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 17:44
Posty: 494
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 Linear kombi
Odnośnie punktu 3 - nie wiem ilu biegową skrzynię posiadasz; koszt wymiany oleju w skrzyni 6-biegowej + olej to ok 800 PLN. U mnie poszło 8l.
Proponuję zrobić dynamiczna wymianę. Wtedy oleju idzie nieco więcej, ale efekt jest lepszy. O tym jaki olej zalać znajdziesz na forum, był o tym wątek.
Książka serwisowa przewiduje wymianę oleju w skrzyni 6-bieg. co 120 tys km., w 5-bieg. może być inny interwał.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 08:00 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1549
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
1. Olej syntetyczny najlepiej 5w50 nie castrola
2 Kontrola smoka i panewek, silikon może być ale bez przesady ilościowej
6 Wymiana świec jest o stopień trudniejsza od wymiany akumulatora...sam oceń swoje możliwości manualne i warsztatowe.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 08:09 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Dzięki wielkie za odpowiedzi !

@rdrajerczak,
Skrzynia jest 5-tka, książka serwisowa podaje 5lat/110kkm, ale na którymś zagranicznym forum spotkałem się z info, że zalecają co 60tys mil - czyli możnaby rzec, że podobnie :)
Tak czy inaczej, samochód ma 175kkm, a olej wydaje się jednak dość ciemny, wymianę zrobię na pewno, ale niekoniecznie teraz, tylko za 2-3tyg. Co do samej wymiany, tak, czytałem już sporo na ten temat, myślę, że ogarnę temat ;)

@DSZ-,
Tak właśnie myślałem co do 1 i 2.
Gość u którego chcę to zrobić jutro mówił, że skoro na tym oleju było zrobione 3-4kkm to może nie będzie dramatu, mówi, że mają jakąś metodę "przedmuchiwania" i że 99% oleju powinno udać się zlać i wtedy będzie można podjąć decyzję czy zdejmować miskę czy nie. Nie wiem na ile wierzyć w tą "metodę" i czemu tak do tego podchodzą jakby się bali zdejmować...
Świece ogarnięte już własnymi siłami, od momentu zmiany i skasowania błędów, nie wyskoczyły ponownie - zobaczymy co będzie dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 15:08 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2048
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Co do uszczelniaczy typu silikon warto zainwestować około 100 zł i kupić zamiast silikonu specyfik loctite utwardzajacy się po odcieciu dopływu tlenu (po dokręceniu miski) uszczelnia szczeliny do 0.4 mm i ma temperature pracy bodajże do 250 stopni, kumpel stosował to już drugi raz do uszczelnienia miski w B235R i nie było najmniejszego wycieku. Muszę dowiedzieć się u niego jaki dokładnie symbol ma to ustrojstwo i napiszę

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano 27 kwi 2017, o 15:19 przez SWME31, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 15:18 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2048
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Oo już mam, jest to loctite 510 do uszczelnienia połączeń kołnierzowych. Co do centralki alarmowej najpewniej do wymiany będą baterie, mogą być też kondensatory, dopiero jej rozebranie wyjaśni co i jak. Czujniki parkowania idzie sprawdzić organoleptycznie, dotykając lekko palcem każdego z nich przy sprawnym układzie powinny "pukać". Będzie to odczuwalne na palcu, nie sprawny czujnik nie będzie mizial palca [SMILING FACE WITH SMILING EYES]. Oczywiście diagnostyka techem powie dokładnie co i jak. Ale na szybko w taki właśnie sposób można to sprawdzić.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 15:21 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2048
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Aaa i zapodaj sobie wisa i EPC, jest opisane jak rozebrać praktycznie całe auto

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 07:59 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
@SWME31,
O widzisz ! Dzięki za info z tym uszczelnieniem.
Co do EPC i WIS - rzeczywiście konkretne źródło info - za to też dzięki ! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 08:23 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2048
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Loctite jest lepszy od silikonu bo utwarzdza się tylko w połączeniu i nie ma na zewnątrz żadnych sopli które mogłyby się oderwać i zasyfić miskę

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 10:50 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 09:58
Posty: 112
do sprawdzenia czujników parkowania nie potrzeba techa wystarczy prostrze oprogramowanie i pokaże który jest uwalony ostatnio przerabiałem ten temat z dwoma czujnikami jeden był rozdęty poszła wymiana i wszystko działa jak ta lala

-------------------------
3.0 TiD To nie prawda że się sypią :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 13:21 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
@elmer222,
A podzielisz się info, który soft pokaże ? I czy przez zwykłego ELM 327 to sprawdzę ?
Pogoda taka, że mi sie nawet nie chce iść aż na tył samochodu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 14:36 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4449
Lokalizacja: Białystok
nie sprawdzisz, ELM ogarnia tylko silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 7 maja 2017, o 08:00 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Dzięki za info, cóż, nie czuję się na siłach żeby kupować jakiś bardziej zaawansowany sprzęt do diagnostyki/programowania..

Choć patrząc na to ile jeszcze przede mną kwestii do ogarnięcia, zaczynam się zastanawiać ;) koszt zrobienia tych rzeczy w serwisach to konkretne pieniądze (potrzebuję ożenić kluczyk, wyłączyć drugą sondę bo... P0420 :) i pewnie jeszcze kilka kwestii by się znalazło).

P1312,P1334,P0340 wróciły - DIC mam TK 3.6 i tu pytanie, wymieniać ? I czy wymiana na zamiennik (nowy) np NTY to dobry pomysł ? Czy jednak oryginał, obowiązkowo nowy i TK 3.7 ?

Chyba, że... jest ktoś z TECH2 (czy czymkolwiek co ogarnie temat kluczyka/sondy i podobne) w okolicach Krakowa/Tarnowa, kto mógłby nieco pomóc ? Albo polecić kogoś kto zrobi co trzeba w znośnych kwotach ?

(Uprzedzałem na początku, że jestem początkujący w wielu kwestiach ;) przeglądałem sporo tematów i gdybym znalazł jednoznaczną odpowiedź to pewnie nie zadawałbym tych pytań - kolejny raz zwracam się o cierpliwość i wyrozumiałość)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 7 maja 2017, o 10:18 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 124
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Kasete wymień i na TK3.7 bo są mniej awaryjne. Też przerabiałem te błędy od czasu do czasu (głównie po dłuższej jeździe). Nikt chyba Ci nie poleci zamiennika. Oryginał możesz nowy kupić jeśli chcesz ale pytaj na forum albo na fb bo mi się udało kupić używke TK 3.7 z 2012r za 500zł i śmiga.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 7 maja 2017, o 11:52 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
@KG88,
Dzięki za info. Tak zrobiłem, znalazłem TK3.7, wygląda, że też z 2012r., wizualnie wygląda ok, ponoć sprawna. Przyjdzie, podepnę - zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 7 maja 2017, o 12:39 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 21:44
Posty: 124
Lokalizacja: Krosno
Model SAABa: 9-5 B235L
Na naklejce pod oznaczeniem TK.3.7 w tym numerze 4-cyfrowym dwie pierwsze oznaczaja rok, dwie ostatnie tydzień produkcji. Ugadaj się ze sprzedającym na jakaś gwarancje rozruchową z 2 tygodnie dla pewności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 7 maja 2017, o 12:44 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
@KG88,

Tak, wiem, wiem. Ta co zamówiłem jest 1224. Mam 14 dni gw. rozruchowej. Biorę pod uwagę to, że coś może nie być ok.. ale raczej dobrej myśli jestem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 8 maja 2017, o 10:50 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Hej ponownie,
Jak zwykle kilka dodatkowych kwestii/pytań w momencie gdy czekam na 'nową' DIC.

1. 'key not accepted' - w ogóle tym kluczykiem to jestem w stanie włożyć go w zamek ale po przekręceniu zamki się zamykają, jak go włożę do stacyjki to jest komunikat jak wcześniej - nie sprawdzałem, ale pewnie odpalić się da, z pilota nie otworzę nic, zero reakcji. Pytanie teraz, jak to ogarnąć żeby drugi kluczyk zwyczajnie działał jak pierwszy ?
W jednym serwisie powiedzieli że mi tego nie zrobią... bo nie :)
2. Katalizatory (kastracja + rurki) + wyłączenie sondy - w serwisie mi powiedzieli za całość... 700zł. Ok przyznam, że sie nie spodziewałem.

Jak zwykle byłbym super wdzięczny za jakąś poradę jak ruszyć te tematy.
Bo 1. myślałem, że to jednak nie będzie problem, a 2. pewnie jak pojadę gdziekolwiek gdzie robią wydechy to mi to zrobią niezbyt drogo, ale co z sondą ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Kilka problemów + pytań w zw. z nowym nabytkiem
PostNapisane: 14 maja 2017, o 07:22 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 13:03
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków/Tarnów
Model SAABa: 9-5
Hej !
Ciąg dalszy historii.
Wymieniłem DIC na taką z 1224, co ciekawe, od momentu wymiany totalnie zero błędów, zniknęły również P0340 i P420. O ile błąd położenia wału mógł być związany z DIC to P0420 też ?
Większość rzeczy już sobie jakoś w miarę 'ogarnąłem' albo jestem w trakcie.
Ale mam takie, pewnie nieco głupawe pytanie... klapa bagażnika w '03 Sedanie, czy po wciśnięciu przycisku otwierania bagażnika, powinna się otworzyć i unieść czy tylko otworzyć a unieść należy samemu ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL