Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 13 maja 2017, o 13:43 

Dołączył(a): 13 maja 2017, o 13:36
Posty: 4
Model SAABa: 9-5
Biorę się za moją Saab-inke i chcę zrobić:

1) Wymiana oleju

Auto ma przebieg 287000km - znalazłem pod maską dwie kartki z wymian oleju. Na jednej przy przebiegu 275tyś był to olej Mobil Super 2000 X1 10W-40, na drugiej przy przebiegu 283400km jest Castrol Magnatec 10W-40.
Na czym jeździł jeszcze wcześniej to nie wiem.
Na gazie auto zrobiło 35tyś km

Chciałbym zmienić na Valvoline Vr1 - tylko teraz pytanie jaki??
Czy jak zmienię olej z półsyntetyka na syntetyk to nic się nie stanie - mechanik straszy że może się stać, tak samo mam w głowie informacje które kiedyś usłyszałem od ojca i innych że nigdy w górę a można w dół smile czyli z pół na minerala.

Jaki olej polecacie, gdzie kupić - czy np allegro może być (5l Valvoline Vr1 5w50 kosztuje 120zł z przesyłką), ewentualnie proszę o linki do jakichś sprawdzonych hurtowni.

2) Jakie filtry

Jaki filtr oleju wybrać??
Jaki filtr powietrza - np ten http://allegro.pl/filtr-powietrza-piper ... 33477.html ??
Jaki filtr paliwa??

3) Montaż OCT

Przy okazji wymiany oleju zlecę wyczyszczenie miski i sprawdzenie panewek. Chciałbym też od razu wywalić odmę i zamontować OCT

Czy taki sprawdzi się w Saabie ??
http://allegro.pl/odma-oleju-oil-catch- ... 18135.html

4)

Co jeszcze warto by było wymienić żeby w przyszłości nie mieć problemów z silnikiem.


Za wszelkie rady i pomoc z góry dziękuję
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 25 maja 2017, o 16:21 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2013, o 19:09
Posty: 351
Lokalizacja: Słupsk/Siemianice
Model SAABa: 9-5
Olej możesz zmienić na lepszy ten , który podajesz jest OK. Filtr oleju tylko renomowanej firmy: mann, knecht, bosch. Filtr powietrza możesz założyć każdy prócz filtrona. Ten nie nadaje się do gazu.

-------------------------
SAAB 9-5 , 2.0 150 KM , Miano najsłabszego saaba na DD :) (2014) , DD 2015 - 223KM i 325nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 25 maja 2017, o 17:06 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 685
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Te Pipercrossy lubią się rozlatywać ;)
Jak już chcesz taki filtr to JR/BSR albo K&N.
Valvo lej tak jak napisał kolega Maniek. Ewentualnie Millers, Motul, Liqui Moly, Penrite - broń Boże Castrol...
Saab ma jeździć na syntetyku do śmierci - używanie półsyntetyków tylko ją przyspieszy. Jeszcze ktoś na Castrolu jeździł... No cóż nikt Ci nie da żadnej gwarancji czy się coś stanie czy nie - można zastosować płukanke do silnika. Opuszczenie miski Ci dużo powie o stanie silnika - jak będzie syf to nie chcę martwić ale szykuj się do remontu powoli. Wyczyść wszystko i sprawdź panewki - zwłaszcza trzecią główną.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 25 maja 2017, o 21:28 

Dołączył(a): 13 maja 2017, o 13:36
Posty: 4
Model SAABa: 9-5
Na Castrolu auto przejechało nie całe 4tyś km - może nie będzie tak źle - zmieniam na Valvoline.
Panewki cienkie jak żyletki - aż dziwne że się żadna nie obruciła - wymieniam.
Pospieszyłem się i już zamówiłem Pipercrossa :( - jaka jest jego żywotność - tzn. czy nie rozleci mi się do kolejnej wymiany oleju?? przy następnej wymianie zmienie go na coś innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:03 
\Lał ktoś może Specol 5W40 Gold synthetic. Producent reklamuje jako "prawdziwy syntetyk". Zastanawia mnie tylko ta cena w porównaniu do np. millers'a?


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 14 lip 2017, o 19:23 

Dołączył(a): 23 cze 2017, o 19:25
Posty: 10
Lokalizacja: Mazowieckie/Świętokrzyskie
Model SAABa: 9-5 2.3t 170KM 2000r
żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj bo też o olej mam pytanie.
Z tego co na forum czytałem polecane są olej GULF, valvoline kilka osób też pisała o Mobilu 1.
Natomiast filtry to knecht, mann lub bosch, tutaj chyba wszystkie 3 polecane.
Samochód który kupiłem ma LPG, teraz jeździ na GULF TEC plus 5w40 i teoretyczne 264 000 km. Z tego co patrzyłem na innych wątkach proponowane były 5w40, 5w50 (jak ktoś jeździ na wklepanym) a do upalanych 10w60. Olej potrzebuje na cały rok więc 10w60 raczej odpada i tu pojawia się pytanie 5w50 czy 5w40.
Z tego co wyczytałem rozumiem ze 5w50 będzie bardziej odpowiedni do "dynamicznej" jazdy? Nie do końca rozumiem co znaczy "jeździć na wklepanym".
Czy 5w50 będzie też pasował do jazdy 50/50 trasa miasto?
I czy mogę bez problemu przejść z 5w40 na 5w50?

Cenowo 5w40 wychodzą podobnie natomiast 5w50 najlepszą cenę na allegro widzę na valvoline.
ktoś się orientuje czy przy valvoline trzeba uważać na podróby?

Wiem że to dużo pytań, normalnie wybór oleju zostawiałem mechanikowi ale, po lekturze forum wiem że w tym samochodzie należy zwrócić na to szczególną uwagę.
Z góry dzięki za pomoc

Stanisław


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 14 lip 2017, o 21:14 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 08:30
Posty: 173
Model SAABa: 9-5 TS Aero
5W50 jest najlepszy do wysilonych Saabow. Mozesz zmienic z 5W40. Na Allegro jest sklep Petrostar, nie bedzie podrobek, zawsze maja na miejscu wszystko, maja kilka sklepow stacjonarnych.

-------------------------
Civic Type R EP3, 2x Subaru Impreza STI, Lancer Evo IX GT400, BMW F30, BMW 550xi GT, Volvo S40 II, 2x Avensis T27, 2x Superb III, 2x XC60, 2x Saab 9-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 17 lip 2017, o 03:12 

Dołączył(a): 23 cze 2017, o 19:25
Posty: 10
Lokalizacja: Mazowieckie/Świętokrzyskie
Model SAABa: 9-5 2.3t 170KM 2000r
Dzięki,
Mój Saab bardzo wysilony nie jest bo to najsłabszy z 2.3t, do 170KM też 5w50 będzie lepszy? z tego co czytałem to ma on wyższą lepkość przy wyższych temperaturach co do dynamicznej jazdy będzie odpowiednie.

Dzięki też za sklep.

Zapytam jeszcze o płyn chłodniczy, czy też trzeba zwracać taką uwagę na to w tych silnikach? mam kupiony różowy borygo będzie ok?

Stanisław


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 17 lip 2017, o 21:55 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 217
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Bedzie ok, z Petrostarem probowalem 2x i 2x sie przejechalem. W Piastowie jest OilSpa, zawsze wpadam znienacka i zawsze wychodzę zadowolony z tym czym chciałem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 4 sty 2020, o 08:55 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 363
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Wiem, było milion razy ale co myślicie o takiej specyfikacji oliwy


WŁAŚCIWOŚCI JEDNOSTKA TYPOWE WSKAŹNIKI

Ciężar właściwy przy 15°C kg/m³ 870

Lepkość przy -30°C cP 6100

Lepkość przy 40°C cSt 100,9

Lepkość przy 100°C cSt 17,3

Wskaźnik lepkości 188

Punkt zapłonu COC °C 223

Punkt płynięcia °C -35

TBN mgKOH/g 10,5

Popioły siarczanowe % 1,33

SPECYFIKACJA

SAE 5W-50

API SM/CF

ACEA A3/B4

SPEŁNIA WYMAGANIA

MB 229.3

VW 502.00, 505.00

BMW Longlife-98

PORSCHE A 40

Obrazek

i czy taki filter powietrza jest ok.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 4 sty 2020, o 10:32 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 685
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Pipercrossem to możesz za psami rzucać...
A jaki to olej jest? Po marce chyba więcej Ci ludzie powiedzą

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 4 sty 2020, o 20:55 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 363
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
czyli filter precz, a nazwy oliwy celowo nie podałem, żeby nie było pozytywnych skojarzeń.
Myślałem, że jeśli specyfikacja będzie ok i jeszcze aprobaty szanujących się marek są to wszystko będzie oki.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 5 sty 2020, o 17:06 
Kapral

Dołączył(a): 11 paź 2019, o 15:42
Posty: 191
Model SAABa: 9-5 aero b235r 2001
Mam pipercross od 7tysiecy km i wszystko z nim wporzadku, olej na zimę lepszy 5w40 u mnie kontrolka na tym gaśnie szybko,na wiosnę już przechodzę na 5w50 i leje motula


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 5 sty 2020, o 19:19 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 363
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
myślałem, że po parametrach ktoś potrafi ocenić ten olej. Ja wiem, że ten olej nie nadaje się do dizla z depefem bo mam mercsedesa viano i właśnie norma mercedesa mówi o tym , że jest on przeznaczony do silników bez dpefa. To jest dobra informacja ponieważ kolega który pracuje w MB mówi, że to są ostatnie porządne oleje a nie guwno "wodą rozczieńczane"

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 7 sty 2020, o 20:48 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 217
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Olej mocno średni, Punkt płynięcia °C -35 i norma bmw 98 mi się rzuca w oczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 9 sty 2020, o 06:49 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 363
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Valvin płynie do -39 a więc tylko 4stop. więcej co nie zmienia faktu, że na Syberii nie mieszkamy. Nie wiem natomiast nic o normach BMW, co z nimi nie halo.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 9 sty 2020, o 08:51 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1513
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Też nie rozumiem tej walki o temperaturę płynięcia...kiedy widzieliście -20stopni.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 1 lut 2020, o 20:06 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 217
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
DSZ- napisał(a):
Też nie rozumiem tej walki o temperaturę płynięcia...kiedy widzieliście -20stopni.


Olej II grupy 5W40 na dobrej jakości bazach ma niższą temp płynięcia niż -35. Lotos Synthetic Plus 5w40 płynie już przy -39 i kosztuje 60zł/4l.
A to, że nie mamy -20st to nie znaczy, że mamy lać 15w50. Oleje IV czy V grupy 5W40 płyną np. przy -59st, to się nie nadają?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 1 lut 2020, o 20:52 

Dołączył(a): 1 lut 2020, o 20:26
Posty: 8
Model SAABa: 9-5
10w60 lato i 5w50 zima i będzie żył wiecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, filtrów, montaż OCT - potrzebne są rady
PostNapisane: 28 maja 2020, o 14:29 

Dołączył(a): 5 lip 2019, o 09:53
Posty: 8
Lokalizacja: Chichester
Model SAABa: 93 II SportCombi1,8t
Podepnę się pod ten temat. Może głupie pytanie, ale czy trzeba wymieniać korek spustowy oleju w saab 9-3 1.8t? Jeżeli tak, to jaki rozmiar kupić? Przymierzam się do wymiany, będę pierwszy raz sam to robił i chciałbym do tego podejść bez żadnych niespodzianek. Olej będę lał Triple qx 5W30, ACEA A3/B4, API SL/CF, GM LL-A-025/LL-B-025.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL