Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 11
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Idealne Aero SC V6 2007  
Offline
 Tytuł: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 10:12 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Wreszcie mogę w pełni dołączyć do tego zacnego grona. Wreszcie stoi na podjeździe, piękny/a i szybki/a Saab 9-3 Aero. Wreszcie, ponieważ historia poszukiwań i zdobycia tego auta nie byłą taka prosta. I chyba nie mogła być prosta bo to równie (jak nie bardziej) wyjątkowe auto jak to które już posiadam i posiadałem kiedyś, mało to. Jak wytrwali doczytają to nie wiadomo czy dalsza historia nie będzie jeszcze barwniejsza, dla tych których to nie obchodzi. Chcą tyko popatrzeć na zdjęcia i surowe dane to zapraszam od razu do ostatniego akapitu

Pomysł urodził się kilka miesięcy temu gdy nadarzyła się finansowa okazja zakupu auta. Środki nie były ogromne ale można było je zagospodarować na coś więcej niż waciki. Z racji że na podjeździe mam już kilka aut a tej choroby nigdy dość to postanowiliśmy kupić jakąś „furę”. My ponieważ to było naturalną koleją rzeczy, że na odstrzał pójdzie 159 żony dlaczego? Ano bo przecież nie moja 166 to raz, a dwa, że to żonę świerzbią ręce na coś „żwawszego”. A więc decyzja zapadła o zmianach we flocie. 159 jest świetna pod prawie każdym względem. I to prawie przeważyło. Na początku były jak zwykle skromne plany. Kierunek made by Italy. Oczywiście, ponieważ to moje „naturalne środowisko życia” Bravo II, GP a może 159 sedan v6? Hmmm…. Różne stawki, różne klasy. Ale kobieta zmienną jest, poza tym nie jestem z tych co mówią czym ma baba jeździć. A ma gust i potrzeby motoryzacyjne na wyższym poziomie niż nie jeden facet jakiego znam rozrzut oczekiwań był duży. Na pewno miało się to odpychać w miarę dobrze (<8s do setki byłoby ok). Były brane pod uwagę raczej benzyny. Mieliśmy czas a więc zorganizowaliśmy sobie zakup kontrolowany. Ja oczywiście wiem co jest i co ja bym sobie kupił ale żona jednak tak szeroko motoryzacji nie ogarnia i w tym budżecie wiele do odkrycia a więc poszło w ruch kilka portali aukcyjnych. Widełki cenowe 10-15 tys, 4/5 drzwi, mocniejsza benzyna. I ma mieć „to coś”. Hmmm…. Coś pojęcie względne więc żeby być neutralnym (bo ja bym wiedział od razu co kupić) proponowałem wszystkie auta w tym budżecie i kryteriach (przykładowe) żeby to coś poszukać. Były fordy, hondy, fiaty, alfy, volvo, audi itd., itd. Wchodziło w grę wszystko poza vw (bo tak). Już żeby wytrwalców czytania nie zabijać to napiszę tylko, że z tej całej motoryzacji wyłoniła się dla żony czołówka. Alfa 159V6, Honda Accord VII 2,4, Bravo II t-jet 150KM, Saab 9-3 II min. od 2.0t, volvo s40 lub s60 z nie mniej żwawymi benzynami, e46 min 170KM benzyna. W ostateczności była brana pod uwagę A4. Wszystko w sedanie. Dużo, dużo. Ale chyba dobrze. Jest wybór. We wszystkich wspomnianych autach żonka „dobrze się widziała”. Byli to pretendenci do zwycięstwa. Pomimo prób i testów, wielu km zjechanych czyimiś autami, kryteria rosły w siłę. Manual jednak odpadł. Bida edition zdyskwalifikowane, oczekiwania mocowe rosły. Oczekiwania wyposażenia też. Gdzieś tak na wysokości lipca czołówka się skurczyła do 159, saaba i accorda. Były to auta trafiające w 100% satysfakcji. Pozostało wybrać satysfakcjonujący egzemplarz i kupić. Wtedy się okazało że niestety nasz budżet musi znacząco się powiększyć. TO tak zrobiliśmy. Pierwotnie o 2, 3 tys. Potem więcej i więcej. Dobiliśmy z pulą do 20k. Ale i wymagania rosły. Lepsze osiągi, lepsze wyposażenie. Chciało się więcej. 159 niestety ze względu na wysoką cenę w tej opcji (v6) odpadło. Wybieranie w kilku sztukach z całej polski nie ma sensu. Accordów też było mało ale szło coś wybrać bez większych problemów. Przed podium stanęły dwa auta. 9-3 2.0T i accord 2,4. Intensyfikacja poszukiwań, oglądanie, jazdy spowodowały, że żona zaczęła bardziej rozglądać się za saabem. To chyba było to coś, w sumie ku mojemu zaskoczeniu i zadowoleniu bo honda jako ostoja niezawodności utożsamiała mi się z tymi głupimi piosenkami skośnookich twórców i chińskim żarciem które do mnie po prostu nie trafia. Ale nie żebym był wrogiem. Usilnie ją przekonywałem o legendarnej niezawodności 2,4. A więc zaczęliśmy intensyfikować poszukiwania potencjalnego zwycięzcy. Saab 9-3 II gen z silnikiem 2.0T był tym co chciało się mieć. Początkowo kontrowersyjna deska stała się czymś przyciągającym i pożądanym. Linia SS`a kwintesencją klasyki motoryzacyjnej bryły. Zapowiadało się idealnie. Należy też wspomnieć, że chodziło oczywiście o wersję aero i to w bogatszych wersjach. Dobra. Pora wypłacić kasiorę i w drogę. Dziesiątki telefonów, oglądania zdjęć, piątek wolny i czarter na wschód Radom-Lublin po 5 idealnych SS`ów. Godzina 8:00 Radom komis samochodowy i piękny SS w full opcji z utomatem, felunkiem 19” i w ogóle cud miód. Podjarani jak zjarani czekaliśmy aż śpiący właściciel przyjedzie. Napięcie było jak w sieci WN.... w sumie nie na ten bo było jeszcze 4. Byłem pewien prawie jak zeszłorocznego śniegu, że z tego połowu wrócimy na dwa auta, zaczęliśmy oglądać auto. Komisant miły, kulturalny (szok). Oglądam auto i…. zderzak z zaciekami lakierniczymi, fotel wręcz potargany, felgi obdarte, schodzący clar z błotnika, nie działa klima…. Cóż, myślę że przecież nic straconego, przed nami jeszcze dużo. Jedziemy do następnego, jeszcze gorzej, kolejny, dramat, następny też…. Załamani po całym dniu jedziemy obejrzeć ostatni model. SS aero, na wypasie (ma wszystko). Podjeżdżam i już się cieszę, nie odstrasza czyli sukces, oglądam, sprawdzam. No ekstra. Suchy, czysty, nie zmęczony lakierniczo i we wnętrzu. Jedziemy na przejażdżkę „w kierunku” SKP. Odpalam i po chwili świeci kontrolka abs…. Myślę – srał go chudy bocian przecież i tak jest świetny a to nie nowe auto. Jadę dalej puka zawias… zaciskam zęby. Po chwili okazuje się że skrzynia nie działa w trybie sekwencyjnym. No QWA. Wróciłem, wysiadłem i wsiadłem do naszej 159. W sumie załamany. Mieliśmy wydać 15k. Dodatkowo jeszcze +5k a to same padliny. Nie dziwię się handlarzom ale prywatnie żeby mieć poszarpany fotel albo zdezelowaną karoserię??? 2h siedzenia w aucie pod Lublinem i sortowanie ogłoszeń. Decyzja? W sumie ten pierwszy od handlarza był najlepszy. Full wypas z wadami które na tle reszty są małe…. W dodatku był tylko za 15k. Wracamy. 10min przed celem gość dzwoni że się sprzedał….. Q-W-A!!!! Wracamy z niczym. Pierwsze kilkanaście km leciały uje od nas obojga bywa. Następne dni bardziej intensyfikowanie poszukiwań. Byłem gotów jechać nawet pod francuską granicę ale nie było nic z aero. Nie licząc chorych cen a i tak nie wiadomo co za kwiatek będzie na miejscu…. Zeszliśmy z tonu. Może nie być aero może ciut słabszy. Może kombi…… obejrzeliśmy kilka vectorów, dwa kombi. I o ile vector odpadł (nie, nie będzie kompromisów wyposażeniowych) to kombi przypadło do gustu nawet mi. Tak popatrzyłem że kurcze nie wiele gorzej wygląda od 159 SW. A może lepiej? Może zauroczenie. Do tego kombi czyli więcej potencjalnych okazji do przejażdżki doba, niech będzie kombi. Z kolejnymi dniami upolowaliśmy 3. Zapinamy przyczepę w sobotę i jedziemy na pomorze. W niedzielę jesteśmy już w kujawsko-pomorskim. Jedna słabsza wersja i dwa aero V6. Tak, tak, to jest to co tygryski lubią najbardziej V6 :D oglądamy słabszego, jest niedosyt :) oglądamy V6 i jest fajnie. Auto ponad nasz maksymalny budżet ale ma już lpg, pełen wypas (nawet BT i sub). Świetnie. Kombi coraz bardziej do mnie przemawia. No ale…. Po rozgrzaniu słyszę dolny łańcuch FUCK…. Do tego jedna, dwie cewki…. I jeszcze purchel na błotniku. No nie no…. Znowu dołek ale myślę jedziemy do naszego głównego celu :) to jedziemy. Okazuje się że mechanicznie tip top, 280KM no pięknie się jedzie. Ale…. Cena duża a blacha praktycznie cała wymaga ingerencji blacharza. Drobnej ale jednak. Do tego środek mocno zniszczony. Cóż. Ja bym to może przełknął ale żona skwitowała to tak. Za tyle pieniędzy to ona nie będzie jeździć tak wyciuranym i poobijanym. W końcu kobieta. Ale trzeba przyznać że jak też cedziłem przez zęby. Nie ma co dyskutować czy warte czy nie. Po prostu to nie to co godnie wróci z nami. Znowu załamka. Kolejne hektolitry paliwa poszły w powietrze. Czas (kolejny dzień przymusowego wolnego). Przeglądamy wieczorem na campingu ogłoszenia i dzwonię. Już wszędzie. Nawet za autami za 25k. Byliśmy gotowi dać nawet dużo więcej ale za coś co nie odrzuca na wstępnie ani po 15min jazdy. I co? Nic. Nie ma nic dobrze rokującego. Ostatni telefon do handlarza z radomia. Ot tak, chyba żeby posłuchać kolejnego ciapatego albo pyskatego karka. Ale odbiera miła babka i rzekomo twierdzi że wszystko jest prawdą i jak na fotach. Hehehehe uśmiałem się trochę i odłożyłem telefon. Zapinam przyczepę i kierunek Wrocław. Wracamy z niczym. Tym razem już wkurzeni bo ciągle się okazuje że po przyjeździe jest mocno inaczej niż miało być. Cóż, może niektórzy mają inne pojęcie zadbanego auta. Nie ważne. Wracamy. Na wysokości Bydgoszczy tak sobie myślę. Ile mamy do tego Radomia? Ano bliżej niż do domu. To może pojechać? Żona raczej otumaniona jak bokser po mordobiciu ale w końcu doszliśmy do wniosku, że czemu by nie? Przecież za cenę i czas powrotu będziemy tam. Czyli naciągając trochę fizykę i ekonomię „to prawie” po drodze tylko kolejny dzień wolnego muszę wziąć, to jedziemy…. Rano jesteśmy w Radomiu. Jedziemy obejrzeć tą rzekomą perełkę. To polift środka, V6 kombi. Cena 25k – handlarz.... Radom.... to oglądam. 5min, 15, 40. I nic. Nic nie znalazłem. Myślę ukryta kamera. Żona już na mnie się drze (bo została z dzieciarnią w 159 na parkingu). A ja się drapię po głowie i nie wierzę. Środek poza dwoma drobnymi uszkodzeniami fotela w klasycznym miejscu. Ideał. Lakier, prawie ideał (przecież nie nowy). Silnik zegarek. Podwozie i wydech tyle co się położyłem super. Kurde. No miałem zagwozdkę. Gdzie tkwi kruczek? Nie wiem. Wracam do żony, ona wściekła i pyta. Ja jej odpowiadam no kurde nic nie znalazłem. Auto świetne. Lakier w doskonałej kondycji niemal bez skaz. Tak wiem, cały lakierowany. Możliwe, ale za to jak?! Rewelacyjnie! Środek wyczyszczony a jakże. Ale byłem w niejednym komisie i jakoś postarać się nie potrafili. Tu jest jak w nowym. Bez plaka, zapach „auta” ale normalnie jestem w szoku ja jest piękne. Jestem oczarowany, zbity z tropu i przeżywałem wewnętrzną rozterkę. Jak oglądając cykający karton we francuskiej dzielnicy, to idę targować cenę. A babeczka nie chce…. Kurde wszyscy chcieli opuszczać cenę (poza jednym wyjątkiem) a tu nie chce się tej bomby pozbyć? Cholera ćwiek….. dobra, spadamy na żarło i naradzić się. Konsternacja. Pewnie mina. Ale jaka idealna. Auto przeglądałem prawię godzinę. Nic nie znalazłem a uwierzcie że na ładne oczy to mnie się wziąć nie da. Dobra, wracamy i mówię że muszę sprawdzić auto na SKP. Jedziemy. Na stacji oczywiście znanej sprzedawcy, sam przetrzepałem auto. Zaglądałem wszędzie. Zeszło mi też z pół godziny. I co? Jak myślicie? QWA!!!! Nie znalazłem nic poza dwoma pierdółkami. Wydech miał jakąś dziwną opaskę metalową zrobioną (na pewno nie fabryczna, może dziurka zasłonięta?) i magiel miał opocenie (jedyne w całym aucie!!!!) na śrubie do korygowania luzu. Tak wiem, może było mieszane. Ok, ale to nie nowe z fabryki. W porównaniu do obdarciuchów, zaoranych, skrzypiących dziadów to jest nic…. Myślę – nie wierzę, nie wierzę że nic nie potrafi mnie odwieźć od tej decyzji skłaniającej się ku zakupowi. Kasa dużo większa ale i rocznik 2007, polift wnętrza, navi(PL), BT, full, full elektryka. Do niczego się nie mogłem przyczepić. Ostatecznie zaczęło się mocne maltretowanie o cenę i udało się ugryźć ogonek. Aha, jeszcze wisienka, to auto ze Szwajcarii ... tak wiem….. ale co na to poradzę że naprawdę jest w doskonałej kondycji? Nic. W okolicy godziny 17:00 odjechałem tym pięknym i mocnym wozem. Całą drogę móżdżyłem co jest nie tak. Gdzie jest przekręt? Może ten magiel? Ok, to tylko magiel, to pryszcz przy całości i reszcie złomów. Przejechane 120km na camping ze mną za sterami. Nawigacja, grzanie, telefon, silnik, wszystko – no bajka. Wieczorem zapięcie przyczepy i żona wraca sabiną a ja składem ciężarowym. Parę godzin jazdy nocą i jest następca 159 na podjeździe. Od handlarza, ze szwajcarji, ideał, w niedzielę ja rzucam na tacę i kto może tego też proszę żeby rzucił za mnie aby to nie była mina.

To przechodzę do meritum głównie dla tych co zlali moje powyższe wypociny.
Saab 9-3 II gen 2007 rok (polif wnętrza). Jednostka zacna 2,8V6 turbo 250KM. Czarne kombi na pięknych oryginalnych alu 17”. W skali 0-100pkt (złom – nowy) lakier ma 95pkt, środek 95pkt (gdyby nie fotel daję 100pkt), wydech 85pkt, silnik 100pkt (na razie), układ zawieszenia i przeniesienia napędu 100pkt. (o ile można tak napisać o używanym aucie).
Chyba full opcja (chyba bo nie patrzyłem za poliftami i nie znam ich 100% konfiguracji). Ksenony, tempomat, komputer, telefon BT, nawigacja dotykowa, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele z pamięcią ustawień. Lusterka podgrzewane, elektrycznie regulowane, składane z pamięcią i składane lewe do cofania, lusterko elektrochromatyczne wsteczne (zewnętrzne chyba też ale tego jeszcze nie potwierdziłem bo żona nie wie co widziała w nocy). Multifunkcyjna kierownica, czujniki parkowania. Klimatronik dwustrefowy z jakimiś fajnymi opcjami z komputera (jeszcze tego nie czaję), skrzynia automatyczna z sekwencyjną zmianą biegów (TF-80SC 6 biegów), moduł komfortu z bajerami z kluczyka. Do auta dostałem oczywiście wszystko co powinien dostać jeleń kupujący auto ze Szwajcarii z Radomskiego komisu , sterta książek, płyta cd, dwa kluczyki i książka serwisowa. Na koniec mini rozczarowanie. Tapicerka a`la skóra. Tak, tak. Szwedzi prawdziwą skórę dawali tylko w ubiegłym wieku, ale na pocieszenie poza jednym pęknięciem jest w stanie perfekt. Z napisem SAAB i przeszyciami z jasną nitką. Konsola też jest obita a`la skórą z jasna nitką i fakturą a`la carbon. Przyznam że robi szał. Prawie jak collezione w 166. Czyli ogólnie jestem z żoną pod mega wrażeniem i jak mi nikt źle wróżyć nie będzie to chyba nabyłem topowy model w rewelacyjnym stanie. Jak się okaże że to była mina to dam wam znać


Kurde napisałem tego tak dużo, że nawet mi się nie chce czytać jeszcze raz czy nie ma błędów :P dlatego czytajcie albo nie a niżej fotosy „na żywca”. Popołudniu może ogarnę coś smaczniejszego z tej Sabinki, może „znawcy tematu” wypatrzą jakieś wady, niezgodności. Ale biorę pod uwagę że coś może być nie tak. Patrząc na stan wszystkich jakie oglądałem to nawet za te pieniądze (nie małe) to mam dużą tolerancję na defekty.


Załączniki:
IMG_20170822_172658124.jpg
IMG_20170822_172658124.jpg [ 652.55 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172705481_HDR.jpg
IMG_20170822_172705481_HDR.jpg [ 700.6 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172727353.jpg
IMG_20170822_172727353.jpg [ 649.9 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172737962.jpg
IMG_20170822_172737962.jpg [ 581.37 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172802980.jpg
IMG_20170822_172802980.jpg [ 564.85 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172809829.jpg
IMG_20170822_172809829.jpg [ 594.25 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172841299.jpg
IMG_20170822_172841299.jpg [ 626.57 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172848615.jpg
IMG_20170822_172848615.jpg [ 636.97 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172909961_HDR.jpg
IMG_20170822_172909961_HDR.jpg [ 611.98 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172922655.jpg
IMG_20170822_172922655.jpg [ 583.93 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172944890_HDR.jpg
IMG_20170822_172944890_HDR.jpg [ 622.67 KiB | Przeglądane 2178 razy ]
IMG_20170822_172955972_HDR.jpg
IMG_20170822_172955972_HDR.jpg [ 667.18 KiB | Przeglądane 2178 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 12:58 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
Gratulację :) tu masz fotele z prawdziwej skóry :) no i obicie deski od Hirscha tylko jelonek gdzieś musiał spaść

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 13:51 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To nie jest skóra na fotelach. Też eco. Sprawdzałem bo mam jedno jedyne pęknięcie i jest pod nim materiał z siatką. Choć zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Raz że ta nitka i wybity napis, to jeszcze w tak doskonałym stanie. Odnośnie jelenia i innych niuansików to nie jestem w tym biegły. Więc nie zdziwię się jak mi ktoś tu napisze, że coś było kombinowane bo tak nie mogło wyjść z fabryki. Nie mniej jednak stan auta jest nadto satysfakcjonujący a rocznik i polift z navi rekompensuje znacznie wyższą cenę niż planowałem wydać. Jeżeli nic grubego "po-handlarzowego" nie wyjdzie to jest to zakup udany z nawiązką rekompensującą dotychczasowe długie i kosztowne poszukiwania.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 14:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1084
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
oj byście sprawdzili dokładnie, w 9-3 jest mix skóry i ekoskóry...

Może w TurboX jest inaczej...

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 14:27 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Bym sprawdził ale nie wiem gdzie :) jaki mix? W sensie zależy od wersji czy było łączenie w jednej tapicerce dwóch materiałów?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 14:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1084
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Nie, ponieważ sporo niespójnych informacji to sprawdziłem sam i:

zagłówki przód są skórzane, tył-tez
podłokietnik z przodu-eko, z tyłu też
zewnętrzne boczne i tylne częsci foteli eko
siedzisko i oparcie-skóra naturalna
kanapa tylna-czesci, które maja kontakt z pasażerem skóra naturalna, część przednia kanapy eko

ogólnie patzrąc na całość wniosek mam taki, że elementy tapicerki, które mają najwięcej kontaktu z pasazerem są ze skóry naturalnej a te gdzie kontakt jest mniejszy są z eko. Niestety nie dotyczy to tych wstawek na fotelach przednich, które też są z eko, z naturalnej są tylko te duze płaszczyzny siedziska i oparcia:)

jak będę miał chwilę to zrobię fotki makro dla porównania jak wyglada powierzchnia eko a jak naturalna ;) zboczenie modelarza :D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 14:59 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Bardzo mi się podoba Twoje podejście :D to czekam na foty a i ja dzisiaj to skrupulatnie przejrzę. Fakt, jedno pęknięcie mam właśnie na tej wstawce.
A deska pokryta jest eco czy naturalną. I skąd masz to info? W sensie lubię poczytywać takie ciekawostki :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 15:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1084
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
O jakiej desce piszesz?
Boczki drzwi też eko.

A sprawdzając po vin swoja specyfikację zobaczyłem, że jest rozróznienie na dwa rodzaje tapicerki w samochodzie ale ostatecznie przekonałem się po ogledzinach uszkodzeń na fotelu kierowcy. Elementy z eko łatwo ulegają pękaniu i rozrywaniu (ja uszkodziłem sobie fotel zamkiem tylnej kieszeni spodni :( ). Skóra naturalna się wyciera, schodzi lakier i widać naturalną skórę. Z zagłówkami jest łatwiej-odwiń kawałek tapicerki i zobaczysz spodnią część naturalnej skóry, eko ma "zbrojenie" z materiału widoczne na spodniej stronie.
Kierownica też jest pokryta skórą, gałka ale mieszek już eko...swoja drogą nie rozumiem takich oszczędności, jak skórzany mieszek na allegro kosztuje ok 15-20zł :) Taka oszczędność w samochodzie za 160tys??? :D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 19:42 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Mam jakąś skórę (lub eco) na desce rozdzielczej i też jest obszyta nicią jak fotele. Zagłówki już sprawdziłem i mam skórę. Ta wstawke na fotelu mam na pewno eco bo to ona ma właśnie pęknięcie. Reszta nie wiem bo na prawdę trudno się zorientować.


Załączniki:
P8230122.JPG
P8230122.JPG [ 335.51 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230123.JPG
P8230123.JPG [ 208.48 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230124.JPG
P8230124.JPG [ 235.59 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230126.JPG
P8230126.JPG [ 253.56 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230128.JPG
P8230128.JPG [ 278.7 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230129.JPG
P8230129.JPG [ 235.61 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230130.JPG
P8230130.JPG [ 317.74 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230135.JPG
P8230135.JPG [ 180.48 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230138.JPG
P8230138.JPG [ 193.33 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230140.JPG
P8230140.JPG [ 259.39 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230141.JPG
P8230141.JPG [ 312.93 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230142.JPG
P8230142.JPG [ 187.01 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230143.JPG
P8230143.JPG [ 194.54 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230144.JPG
P8230144.JPG [ 148.26 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230146.JPG
P8230146.JPG [ 208.6 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230150.JPG
P8230150.JPG [ 240.05 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230151.JPG
P8230151.JPG [ 209.63 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230154.JPG
P8230154.JPG [ 247.38 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230156.JPG
P8230156.JPG [ 222.48 KiB | Przeglądane 2114 razy ]
P8230161.JPG
P8230161.JPG [ 135.54 KiB | Przeglądane 2114 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Ostatnio edytowano 23 sie 2017, o 19:54 przez marek230482, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 19:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1360
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Fajny opis to teraz na początek wymiana rozrządu i można hulać
[emoji4]

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 19:58 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tylko ze tu nie trzeba zmieniać rozrządu więc po co mam to robić? :) jeżeli przebieg jest prawdziwy to raczej nie doczekam się zmiany :) a jeżeli jest kręcony to pewnie kiedys się odezwie i wtedy to zrobię.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 20:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1084
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Fajna fura, wnętrze kapitalne. Dziwne, że masz 100% eko, byłem pewien, że te miksy skóra/eko to standard.
Obszycie jakby carbon... Generalnie miodzio, fajnie, że wszystko ma i juz człowiek nie powie "ach gdyby tak jeszcze..." Mi właśnie tych "wisienek" w moim brakuje :D

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 20:38 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1360
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
W tych silnikach interwał wymiany rozrządu jest częstrzy niż w B207 (ok 250 kkm), piękne masz to kombi aby jak najdłużej śmigało, to głównie o rozrząd trzeba zadbać i nie mówię tu na przekór tylko z troski raczej.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 20:39 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Byłem dużo pomacać i zajrzeć gdzie się da. Nie mam 100% pewności bo poza tym jednym pęknięciem i delikatnymi kilkoma przytarciami nie mam żadnych usterek tapicerki więc nie mam jak się upewnić. Ale na foto pokazałem co moim zdaniem jest gdzie. Czerwone to naturalna skóra, zielone to ecoskóra.
Przyglądałem się "prawie z lupą" i widzę że na łączeniu między boczkiem "bocznym" a tym przylegającym do dupy jest chyba subtelna różnica. Moge się nie znać ale te materiały nei są identyczne na 100% więc wnioskuję że rozkład naturalna/eco jest jak na fotce. A na tej konsoli to nie wiem.
Odnośnie wypasu to tak... jestem usatysfakcjonowany :) co prawda nie mam kotroli ciśnienia opon, szyberdachu i manetek zmiany biegów ale przeżyję :) a kierę chyba jakoś da się przeszczepić tylko nie wiem czy sama kiera wystarczy czy trzeba zwijacz i kable zmieniać. Na razie cieszę się z tego co mam :D


Załączniki:
P8230143.JPG
P8230143.JPG [ 138.12 KiB | Przeglądane 2077 razy ]

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 21:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1084
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Potwierdziłeś moje obserwacje co do tapicerki, u mnie jest dokładnie tak samo :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 23 sie 2017, o 21:27 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1360
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Esteci [emoji4]

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 24 sie 2017, o 05:26 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 17:44
Posty: 352
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 Linear kombi
Jeśli nie jesteś pisarzem z zawodu albo z zamiłowania, to minąłeś się z powołaniem :-) Ładny opis, miło się czytało przy śniadaniu o 5.10... :-)

Istnieje prawdopodobieństwo, że kupiłeś auto o handlarza, u którego ja miałem kupić, ale się spóźniłem. Taka firma rodzinna z tego co pamiętam. Podali VIN przez telefon i wiele innych info. Wbrew temu co się mówi o Radomiu to raczej nie wzbudzali podejrzeń. I chyba wszystkie auta mieli ze Szwajcarii.

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 24 sie 2017, o 07:42 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dzięki, nie jestem pisarzem :D ale sam lubię poczytywać historie "samochodowe" dlatego przedstawiłem swoją :) poza tym samochody, zwłaszcza te fajne :) to mój konik. Żona się śmieje że prędzej ją zostawię niż moje oczko - 166 busso. Ale sabinka na prawdę mnie zauroczyła i chyba stanie na podium i będzie dopieszczana :)
Odnośnie handlarza to tak. Babka z mężem całkiem sympatyczni i nie wzbudzający podejrzeń. Stąd też pojawiła się chęć relokacji z pomorza do Radomia. Na miejscu też miłe zaskoczenie a uwierzcie że byłem w nie jednym komisie w tym też w Radomskich. Dlatego tak jak pisałem, nie znalazłem nic co mogłoby mnie odwieźć od zakupu. Oglądając do tej pory tylko auta w które trzeba grube tysiące wpompować aby dało się godnie jeździć tak tu na prawdę nic. Widać chyba na zdjęciach. Mechanicznie też to najlepszy jakiego w ogóle oglądaliśmy. Po prosto wierzyć mi się nie chce i pukam się w głowę jak pomyślę jak niewiele brakowało żeby kupić inne w kilkukrotnie gorszym stanie. Fakt, wydałem tu dużo więcej niż zakładałem. Ale na prawdę nawet oko ani ręka mi nie drgnęła wykładając tak dużo kasy. Gdzie przy innych za wiele mniej nie chciałem. Miałem nawet tu na PW małą spinkę z forumowym sprzedawcą bo po mnie pojechał, że nie wziąłem SS`a aero za 15k bo to taka mega okazja (a takiego SS`a oglądałem pierwszy raz w Radomiu). I jeszcze strzelił focha że nie chcę jego aero za 19k. Czułem ironię że mnie nie stać. Ale nie o to chodzi. Stać mnie wydać dużo więcej. Oczywiście na forum już sobie to wyjaśniliśmy i zamknęliśmy temat uśmiechami :) A finalnie wydałem dużo więcej. Ale tu jest za co. Do tej pory na prawdę byłem załamany. Czas pokaże. Muszę zrobić przynajmniej z kilka tys.km żeby się uspokoić czy nie ma miny.
Ja vinu nie sprawdzałem. Nie wiem gdzie i jak. Biorę sobie jednak poprawkę że coś musiało być nie tak bo to auto sprawne nie mogło przyjechać. Nie za te pieniądze. A możę mi ktoś vin sprawdzić? KS jest regularnie wypełniana do kwietnia zeszłego roku z przebiegiem jakieś 150kkm. Teraz ma 163kkm sprowadzone w maju. Niby brzmi realnie. Ale nie ma np wzmianki o wymianie przedniej szyby a jest zmieniana.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 24 sie 2017, o 15:11 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 17:44
Posty: 352
Lokalizacja: Poznań
Model SAABa: 93 Linear kombi
To pewnie mowa o tym samym komisie...

Odnośnie numeru VIN to ja korzystałem z serwisu autobaza. Ceny zaczynają się od 15 złotych za wyciąg danych i jest uzależniona od ilości informacji. Za auto z Radomia, które miałem kupić płaciłem coś ok 15 złotych, natomiast za to, które kupiłem ok 30 złotych, bo były zdjęcia i jeszcze parę innych dupereli. Za każdy następny wyciąg dostaje się kod z rabatem.

Odnośnie szyby to może ktoś ją wymienił że względu na odpryski po kamieniach...

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

-------------------------
Radek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Idealne Aero SC V6 2007
PostNapisane: 25 sie 2017, o 12:28 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 850
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Panowie a w 9-3 były zewnętrzne lusterka elektrochromatyczne czy fotochromatyczne?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL