Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 10 gru 2017, o 14:17 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 88
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem paskudy. Niestety po przejechaniu 3tys km paskuda dostała zawału i obróciła panewkę.
Po dość intensywnym namyśle oraz po wnikliwym przestudiowaniu tematu jaki założył kolega Martynka przeszczepiając serducho z Vectry Z30DT postanowiłem zrobić rzecz podobną tyle, że z serducho będzie z P9X 715 Renault Espace 2011.
Dodam, że niestety z mechaniką mam tyle wspólnego co i z polityką... Czyli niewiele.
Działanie przeprowadzi zaprzyjaźniony warsztat mechaniki samochodowej.
Na początku kilka zdjęć sprzed "zawału" jak i przedstawiających chwilę obecną.
W tym temacie chcę również podziękować koledze Martynka za udzieloną pomoc i wskazówki.
Mam nadzieję, że projekt będzie zakończony sukcesem.


Załączniki:
Komentarz: Dzień zakupu.
IMG_20170922_185713.jpg
IMG_20170922_185713.jpg [ 3.2 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
IMG_20170923_153943.jpg
IMG_20170923_153943.jpg [ 3.95 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
IMG_20170923_153951.jpg
IMG_20170923_153951.jpg [ 4.06 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
IMG_20170923_153957.jpg
IMG_20170923_153957.jpg [ 4.01 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
IMG_20170923_154047.jpg
IMG_20170923_154047.jpg [ 5.41 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
IMG_20170923_154057.jpg
IMG_20170923_154057.jpg [ 5.75 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
Komentarz: Nowe kompozytowe uszczelki firmy Kompresja 1,4mm
IMG_20171130_001638.jpg
IMG_20171130_001638.jpg [ 4.3 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
Komentarz: Nowy dwumas
IMG_20171205_150112.jpg
IMG_20171205_150112.jpg [ 5.41 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
IMG_20171205_150234.jpg
IMG_20171205_150234.jpg [ 4.18 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
Komentarz: Nowe serducho
IMG_20171208_151758.jpg
IMG_20171208_151758.jpg [ 6.39 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
Komentarz: P9X 715
IMG_20171208_151812.jpg
IMG_20171208_151812.jpg [ 6.5 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
Komentarz: Wybebeszony Sebastian czekający na przeszczep.
IMG_20171208_151938.jpg
IMG_20171208_151938.jpg [ 5.25 MiB | Przeglądane 5561 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 10 gru 2017, o 16:15 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 09:58
Posty: 111
przeca to nie paskuda tylko naj bueno bueno my02 saab 95 :D powodzenia życzę mój jeszcze śmiga bez zarzutu na wiosnę go z chipuje a jak się wys.a to też pokombinuje z z30dt. Chociaż tyle co ujechał i upalał i dalej żyje to po prostu uwierzyłem w ten motor :D a tak zapytam samochód nie miał jakiejś historii na podkarpaciu?

-------------------------
3.0 TiD To nie prawda że się sypią :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 10 gru 2017, o 21:58 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 88
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Też mam zamiar go chipować za jakiś czas. Co do jego historii to przybył z Niemiec, później gościł w Białej Podlaskiej i Radomsku. Dzisiaj jest w Mikołajkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 20:39 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Czujnik położenia wału to rzeźbiony będzie czy jaki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 20:56 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
A dlaczego rzeźbiony ma być. Zapewne Maciek założy czujnik ze starego silnika .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 21:02 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Cześć Maćku, gratulacje projektu, w razie problemów z przyjemnością postaram się pomóc.
A powiedz mi na co Ci te uszczelki pod głowice. Zamierzasz je zmieniać profilaktycznie ?? Czy motor miał jakieś problemy ?? Dla profilaktyki tylko bym ich nie ruszał. Musiał byś oddać głowice do planowania, parę setek wydać na nowe śruby i koszta robocizny. Wiem, że silnik będzie goły i łatwo to zrobić ale dla kosmetyki nie warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 22:53 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Ach faktycznie Renault ma ten sam czujnik poł.wału korb.ale Opel to niestety inny jest i trzeba kombinować. Cały karter i misa się różnią. Od niedawna mam wrzucony Z30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 23:00 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Renault chyba też nie ma tego samego. A w Oplu też nie trzeba kombinować tylko zmienić koło impulsowe na wale na to ze starego silnika i założyć stary czujnik. W tym cała różnica, czujniki mają inną długość właśnie przez koronkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 23:09 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Zgoda ale oprawa czujnika nie pasi. Nie wsadzisz czujnika Saabowego w gniazdo bez rzeźby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 11 gru 2017, o 23:13 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Nie rozumiem o jakiej rzeźbie mówisz. Zresztą mając na zmianę stary silnik zakładasz po zmianie koła impulsowego do nowego silnika obudowę rozrządu ze starego i problem rozwiązany. Jedyne co się nie zgadza to jeden otwór pod śrubę, wystarczy go rozwiercic i wszystko jak w oryginale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 gru 2017, o 00:56 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Znalazłem posta jak adoptowałes Z30. Rozumiem już że dla takiego narwańca przerobić byle czujnik to pikuś. Szacunek..
U mnie oplowski został tylko dekiel pod rozrządem i kilka identycznych drobiazgów, reszta saabowa.
Ponadto nie wiem czy dobrze zrozumiałem zaślepiłeś EGR i zostawiłeś chłodnicę spalin.. Czy jest jeszcze potrzebna? Nie pisałeś bądź nie zauważyłem też czy dorobiłeś odpowietrzanie drugiej głowicy.
Ogólnie podziwiam was za zaangażowanie i przy tym profesjonalne bieżące relacje. Gdybym tylko wcześniej tu zabłądził..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 gru 2017, o 08:01 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
Drugiej głowicy nie przerabialem, robiłem termowizje podczas pracy i nie ma różnicy temperatur która by to uzasadniala. Chłodnice spalin zostawiłem ma ona troszkę szersze działanie niż tylko chłodzenie spalin przy zaworze egr. Zmienił by się przepływ cieczy przez silnik, wywalenie całego zaworu walilo by błędami itp, itd.
Silnik przeszedł test w tym roku na Chorwacji, w przyszłym będę go testował dalej na Sardynii i Korsyce więc jak widać problemów się nie spodziewam.

Wprawdzie to temat Maćka ale jeszcze jedno pytanie. Masz tylko blok z z30dt a głowice i reszta stara?? Bo w samych glowicach też jest duża zmiana która ma wpływ na pracę całego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 gru 2017, o 11:14 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Tak tylko blok. Uznałem że głowice mogą wygenerować zbyt wiele niespodzianek Przyjąłem jak to jest powszechnie opiniowane że kluczowe jest odpowietrzanie drugiej głowicy. W poprawionych silnikach pewnie poprawiono przepływy i montowanie dodatkowo króćca może być zbyteczne. Pomysł na badanie temperatury głowicy dosyć ciekawy o ile taki sprzęt jest w miarę dostępny.. Autor wątku pewnie już działa z robota i nie ma czasu, może daruje nam dyskusje związaną z tematem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 gru 2017, o 20:34 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 88
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Kromek napisał(a):
Tak tylko blok. Uznałem że głowice mogą wygenerować zbyt wiele niespodzianek Przyjąłem jak to jest powszechnie opiniowane że kluczowe jest odpowietrzanie drugiej głowicy. W poprawionych silnikach pewnie poprawiono przepływy i montowanie dodatkowo króćca może być zbyteczne. Pomysł na badanie temperatury głowicy dosyć ciekawy o ile taki sprzęt jest w miarę dostępny.. Autor wątku pewnie już działa z robota i nie ma czasu, może daruje nam dyskusje związaną z tematem..

Cześć. Cieszę się, że temat się rozwinął wraz z dialogiem. Co do uszczelki miałem zamiar ją profilaktycznie wstawić. Ale faktycznie, żeby trochę obciąć kosztów które są nie małe chyba zrezygnuję i uszczelkę wystawie na ebay. Całością zajmuję się zaprzyjaźniony warsztat ze zdolnym mechanikiem wraz z jego mentorem z 40 letnim stażem. Ja projekt jedynie zlecam, nadzoruję i planuję a na koncu rozliczam bądź jestem rozliczany ;-). W planach jest przywrócić obieg lewej głowicy, usunięcie egr, wypatroszenie katów. Później wirus z usunięciem lambdy, egr i hamownia. Posiłkuję się tematem Martynki za co mu bardzo dziękuję. Narazie nie ma większych postępów stąd lekka przerwa. Na pewno będę starał się opisywać i dokumentować cały progres a w razie problemów będę szukał pomocy tutaj. Fajnie, że ktoś się tym interesuje. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 gru 2017, o 20:55 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
No to czekamy na raporty z prac. Powodzenia. Jakby co to pisz, w miarę mojej skromnej wiedzy na temat tego silnika pomogę


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 12 gru 2017, o 21:42 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Pewnie że głowic nieruszać jeśli silnik poliftowy.. Jeśli jednak masz starszy silnik i będziesz wiercił w głowicy, spróbuj to zrobić tak aby nie przebijać jej płaszcza poza widoczną z zewnątrz zaślepką. Niektórzy później kombinują wkręcają na kleju śrubki itp. Należy to nawiercić asymetrycznie. Nie pamiętam w tej chwili w którą stronę trzeba zboczyć od środka, jak znajdę fotę to później wkleję, ale to robi różnicę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 24 gru 2017, o 15:26 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 paź 2017, o 11:36
Posty: 88
Lokalizacja: Mazury
Model SAABa: 9-5 3.0 TiD
Cześć wszystkim. Z aktualności w temacie - wszystkie niezbędne części juz w 100% skompletowane. Odebrałem oryginalne uszczelki General Motors z salonu opla i gambitu od Martynki za co mu kolejny raz bardzo dziękuję za pomoc przy modyfikacji. W zasadzie zostaje zakupić jedynie plyny eksploatacyjne typu olej silnikowy w ilosci min 8l, plyn chlodniczy w ilości 10l, no i do pompy wspomagania prestone. Prace ruszą dopiero po 6.01.18r ale już teraz zastanawiam się nad rozwiązaniem nad przywróceniem obiegu chłodzenia w lewej komorze.
Na pewno będę wspomagał tematem na forum Espace i postem @Dolas
http://www.espacepl.org/f/viewtopic.php ... 1eaa321b24
Może ktoś wie jakie kolanko będzie pasować plug&play?
Ktoś byłby w stanie poratować linkiem do zakupu?
No i ostatni akapit w moim poście to aby stół wigilijny był bogaty i rodzinny, święta spokojne i radosne a nowy rok był bezawaryjny dla naszych kanap, Sebastianów i innych posiadanych czterokolowców. By dawały samej radości i bez awaryjności a właścicielom dużo zdrowia i spełnienia marzeń w 2018r życzy kolega z forum Maciek ;).


Załączniki:
1514124852249..jpg
1514124852249..jpg [ 4.33 MiB | Przeglądane 5434 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 14 sty 2018, o 21:32 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2016, o 20:09
Posty: 362
Model SAABa: 9-5 SC Vector
I jak tam, dzieje się coś ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 15 sty 2018, o 22:48 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Nie mogę czemuś dodać foty bo bym pokazał jak to u mnie wygląda. Króciec od głowicy, wystarczy nawiercić i nagwintować pod jak największą śrubę typu odpowietrznik jaką znajdziesz. np. fi 8 a na nią wężyk na opasce samozaciskowej. Jedynie mając pech można przewiercić się przez płaszcz wodny. Dlatego nie pchać się z długim wiaiertłem. Bo trzeba później zaklejać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Silnik Renault po lifcie czyli P9X 715 zamiast D308L
PostNapisane: 16 sty 2018, o 13:26 

Dołączył(a): 11 gru 2017, o 09:31
Posty: 32
Model SAABa: 9-5
Wreszcie..


Załączniki:
Komentarz: Udało się dodać.
IMG_20170426_110322.jpg
IMG_20170426_110322.jpg [ 3.57 MiB | Przeglądane 5285 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL