Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Dym spod bagnetu  
Offline
 Tytuł: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 19 lut 2018, o 15:11 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Mam mały problem.. Saab dymi spod korka wlewu oleju a jeśli tej jest zamknięty to z oct. Sytuacja wygląda tak : https://youtu.be/WoHWUH8l_1Q

Dym leci jak silnik jest mocno rozgrzany, im zimniejszy tym mniej. Nowa uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze zaworowe. Plyn chlodniczy czysty, nie ma w nim oleju ani spalin. Kompresja po 12 na kazdym cylindrze. Pobór oleju na poziomie 400ml/1000km (mniej wiecej). Auto garażowane na dworze, robi krótkie trasy (bez upalania) lub czasami w weekend upalanie ale dopiero po rozgrzaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 19 lut 2018, o 15:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1117
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Bo to silnik "niskiego tarcia" http://pl.saab.wikia.com/wiki/Odma_olej ... ikach_B2x5 ;)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 19 lut 2018, o 18:20 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Hehe, nie mam odmy tylko oct i dół jest b204


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 19 lut 2018, o 19:58 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 951
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
"auto garażowane na dworze" :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...HP... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 19 lut 2018, o 21:00 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
dachowane pod chmurką ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 20 lut 2018, o 10:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1117
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nie chcę się upierać bo nie widziałem, ale czasem tłoki 204 nie mają też cienkich pierścieni jak 205 i przez to są większe przedmuchy, bo jakieś zawsze są, nawet w nowych autach.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 20 lut 2018, o 17:26 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 36
Zrób foty tej odmy bo masz przekombinowane z tym oct. Jak jest podłączona przepustnica z zaworkiem? Na wolnych musi być delikatny opór przy podnoszeniu bagnetu. Pewnie śmierdzi w kabinie na postoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 20 lut 2018, o 23:08 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
oct mam podpiete pod pokrywe zaworów, wylot z oct jest przez filterek. Miska i kobra zaślepione


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 22 lut 2018, o 21:21 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 36
oct nie spełnia swojej funkcji w tym silniku w takim połączeniu. Zostało coś z odmy wersji oryginalnej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 23 lut 2018, o 01:00 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Nie. Pociągnąć przewód z miski do oct i wpiac w trójnik z pokrywa rozrządu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 23 lut 2018, o 08:45 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
profil napisał(a):
oct nie spełnia swojej funkcji w tym silniku w takim połączeniu.

Jakieś uzasadnienie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 23 lut 2018, o 08:57 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 132
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Panowie ostatnio przyglądam się sprawie odmy i oprucz względów eko to przewietrzanie komory korbowej to nie jest prosta sprawa. Miałem zakładać oct a skończyło się na kupnie nowej odmy w deakenie.

Cytuj:
profil napisał(a):
oct nie spełnia swojej funkcji w tym silniku w takim połączeniu.

Jakieś uzasadnienie?



Kolega w tym przypadku ma zrobione ujście do atmosfery z oct, ale czy to jest prawidłowe?

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 23 lut 2018, o 20:43 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 36
w skrzyni korbowej ma panować tzw. mała próżnia (cały zakres obrotów), a na wolnych obrotach tego nie masz zapewnione teraz.
Nawet przez jej brak ciśnienie oleju jest mniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 23 lut 2018, o 22:09 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 200
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Też rozkminiałem odma vs OCT i chociaż wciąż jestem w tym temacie niepewny to zostanę przy odmie. Rozwiazaniem bedzie pozbycie sie zrodla przedmuchów plus ostatni typ odmy z dziura w bloku i nic tu nie polepszymy zbiornikiem OCT. Zamysł jest spoko, tez mnie wkurwia że wraca to do kobry ale lepiej tak niż masz teraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 24 lut 2018, o 10:42 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 372
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
infin1ty zamontuj ten wężyk do kobry bo zatrzesz silnik :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 24 lut 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 36
infin1ty- pociągnąć przewód z zaworkiem od przepustnicy i trójnikem na wyście oct, a na połączenie oct z korba dać ten zaworek z dziurą te co mają modele po 2004 (PRZEWÓD ODMY ŁĄCZĄCY SEPARATOR Z RURĄ DOLOTU DO TURBO)

kaban- "Silniki B205 i B235 są silnikami niskiego tarcia."

p.s wszelkie zmiany są robione na własną rękę, nie odpowiadam za konsekwencje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 25 lut 2018, o 07:42 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Dobra, robię w takim razie smarowanie kobry


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 26 lut 2018, o 09:49 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1117
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Kobra będzie wysysać "przedmuchy", w otc miałeś wylot pewnie max 20mm, jak otworzyłeś korek to nim leciało bo jest dużo większy.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 26 lut 2018, o 17:09 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 36
jak silnik będzie nieszczelny to i olej wysysa przez korbę na doładowaniu bo nie ma żadnego zaworka regulującego, a na wolnych obrotach to mało co ssie z korby więcej ssie z przepustnicy. Przepustnica przed rokiem 2004 jest połączona przez zaworek jednokierunkowym bezpośrednio do pokrywy zaworów. Po ulepszeniu odmy jest podłączone pod separator oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Dym spod bagnetu
PostNapisane: 4 mar 2018, o 03:41 
Kapral

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 197
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
podejrzewam ze kupiłem podrobiony olej (od grudnia do lutego połowa OCT jest zapełniona wodą w kolorze oleju (i 1/8 oct to szlam)). Na dniach wypłuczę ten, zaleje orginał valvo przejade się trochę i zobaczymy czy wilgoć z silnika wyjdzie.

btw znajomy ma identyczny silnik i tak samo poprowadzone oct i u niego nie występuje dym ani woda w oct. Jedyna różnica taka że ma go zalanego Motulem kupionego stacjonarnie w sklepie samochodowym.
ps2 tez robi krotkie trasy 2-7km w zimnie i stawia auto na osiedlu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL