Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Zmiana ECU na mocniejszy  
Offline
 Tytuł: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 07:24 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
Oryginalny tuning pack Hirscha, BSR czy też Nordica stanowi duży wydatek. Podobnie profesjonalne strojenie silnika, tym bardziej że do najbliższego sprawdzonego fachowca mam kilkaset kilometrów.
Mam 9-5, 2.3t, 170KM w sprawdzonym, dobrym stanie technicznym i zastanawiam się nad możliwością kupienia komputera silnika z wgranym oryginalnym tuning packiem - stage 1. Czy po ożenieniu go Techem z samochodem możliwe będzie cieszenie się jazdą? Zaznaczam, że nie mam na celu ścigania się z innymi samochodami, a chodzi mi o lepszą dynamikę w codziennych sytuacjach drogowych, np. podczas wyprzedzania.
Jeżeli tuning pack byłby ryzykowny to czy można podmienić ECU na model z 185KM i czy poprawi to kulturę pracy silnika i spalanie?
Jestem laikiem w tych sprawach i liczę na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 07:58 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4221
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Sterowników z takimi softami jest tak mało że trafienie go graniczy z cudem, raz miałem paskudę 2007r która miała fabryczy pakiet na 192KM a trochę tego mi się przewija.
Można szukać sterowników hirscha, maptuna, bsr czy innych tzw protunerów, te z rozbiórki trafiają się dość często i kosztują w granicach 300zł.
Owszem są też oferty z "wgranym" softem jakiegoś pro tunera przez osoby trzecie, ale wówczas jest to najzwyklejsza kradzież.

Mogę przekopać swoje zapasy może jakiś z demontażu znajdę.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 08:42 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
Chętnie podjechałbym pod Białystok, ale mam 500 km.
Dobroskok ma w ofercie ECU Hirscha na 220KM, a komputerów z 185KM jest kilka w necie. Nie wiem tylko czy taka podmiana jest bezproblemowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 17:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1361
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
pokrzy napisał(a):
Chętnie podjechałbym pod Białystok, ale mam 500 km.
Dobroskok ma w ofercie ECU Hirscha na 220KM, a komputerów z 185KM jest kilka w necie. Nie wiem tylko czy taka podmiana jest bezproblemowa.
Hehe dla chcącego nic trudnego. Ja do Levisa drałowałem prawie 700 W jedną stronę [emoji4]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 17:17 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
SWME31 napisał(a):
pokrzy napisał(a):
Chętnie podjechałbym pod Białystok, ale mam 500 km.
Dobroskok ma w ofercie ECU Hirscha na 220KM, a komputerów z 185KM jest kilka w necie. Nie wiem tylko czy taka podmiana jest bezproblemowa.
Hehe dla chcącego nic trudnego. Ja do Levisa drałowałem prawie 700 W jedną stronę [emoji4]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Być może zawitam, ale na razie nie wiem czy ma coś dla mnie

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 18:09 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4221
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
mam jeden sterownik obrandowany hirschem, jutro zobaczę jaka to wersja softu.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 18:10 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
Levis napisał(a):
mam jeden sterownik obrandowany hirschem, jutro zobaczę jaka to wersja softu.
Dzięki, czekam na info

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 19:03 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 430
Model SAABa: 95
Levis napisał(a):
Sterowników z takimi softami jest tak mało że trafienie go graniczy z cudem, raz miałem paskudę 2007r która miała fabryczy pakiet na 192KM a trochę tego mi się przewija.
Można szukać sterowników hirscha, maptuna, bsr czy innych tzw protunerów, te z rozbiórki trafiają się dość często i kosztują w granicach 300zł.
Owszem są też oferty z "wgranym" softem jakiegoś pro tunera przez osoby trzecie, ale wówczas jest to najzwyklejsza kradzież.

Mogę przekopać swoje zapasy może jakiś z demontażu znajdę.



W ramach sprostowania, i zauważenia: adaptacja sterownika (hirsch, maptun itp.) z innego samochodu jest również kradzieżą. Aby to było legalne trzeba uzyskać zgodę od twórcy danego oprogramowania, również chcą dokonać zmiany na obecnym sofcie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 26 lut 2018, o 19:05 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
luk1988 napisał(a):
Levis napisał(a):
Sterowników z takimi softami jest tak mało że trafienie go graniczy z cudem, raz miałem paskudę 2007r która miała fabryczy pakiet na 192KM a trochę tego mi się przewija.
Można szukać sterowników hirscha, maptuna, bsr czy innych tzw protunerów, te z rozbiórki trafiają się dość często i kosztują w granicach 300zł.
Owszem są też oferty z "wgranym" softem jakiegoś pro tunera przez osoby trzecie, ale wówczas jest to najzwyklejsza kradzież.

Mogę przekopać swoje zapasy może jakiś z demontażu znajdę.



W ramach sprostowania, i zauważenia: adaptacja sterownika (hirsch, maptun itp.) z innego samochodu jest również kradzieżą. Aby to było legalne trzeba uzyskać zgodę od twórcy danego oprogramowania, również chcą dokonać zmiany na obecnym sofcie :P
Będę więc stroić indywidualnie

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 3 mar 2018, o 21:40 
pokrzy napisał(a):
Oryginalny tuning pack Hirscha, BSR czy też Nordica stanowi duży wydatek. Podobnie profesjonalne strojenie silnika, tym bardziej że do najbliższego sprawdzonego fachowca mam kilkaset kilometrów.
Mam 9-5, 2.3t, 170KM w sprawdzonym, dobrym stanie technicznym i zastanawiam się nad możliwością kupienia komputera silnika z wgranym oryginalnym tuning packiem - stage 1. Czy po ożenieniu go Techem z samochodem możliwe będzie cieszenie się jazdą? Zaznaczam, że nie mam na celu ścigania się z innymi samochodami, a chodzi mi o lepszą dynamikę w codziennych sytuacjach drogowych, np. podczas wyprzedzania.
Jeżeli tuning pack byłby ryzykowny to czy można podmienić ECU na model z 185KM i czy poprawi to kulturę pracy silnika i spalanie?
Jestem laikiem w tych sprawach i liczę na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.


hirszowyECU i BSRowy tuning przystawką OBD to pic na wodę. Za free wyślę ci podobnego moda:)


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 16 mar 2018, o 21:38 
pokrzy napisał(a):
Oryginalny tuning pack Hirscha, BSR czy też Nordica stanowi duży wydatek. Podobnie profesjonalne strojenie silnika, tym bardziej że do najbliższego sprawdzonego fachowca mam kilkaset kilometrów.
Mam 9-5, 2.3t, 170KM w sprawdzonym, dobrym stanie technicznym i zastanawiam się nad możliwością kupienia komputera silnika z wgranym oryginalnym tuning packiem - stage 1. Czy po ożenieniu go Techem z samochodem możliwe będzie cieszenie się jazdą? Zaznaczam, że nie mam na celu ścigania się z innymi samochodami, a chodzi mi o lepszą dynamikę w codziennych sytuacjach drogowych, np. podczas wyprzedzania.
Jeżeli tuning pack byłby ryzykowny to czy można podmienić ECU na model z 185KM i czy poprawi to kulturę pracy silnika i spalanie?
Jestem laikiem w tych sprawach i liczę na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.


Udostępnij spakowany bin w temacie, to coś wiara z forum postara się podziałać. Jeśli nie dasz rady zrobić tego sam to zostaje Ci wycieczka to lewisów i hobciów.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 16 mar 2018, o 21:41 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
wojtekHH napisał(a):
pokrzy napisał(a):
Oryginalny tuning pack Hirscha, BSR czy też Nordica stanowi duży wydatek. Podobnie profesjonalne strojenie silnika, tym bardziej że do najbliższego sprawdzonego fachowca mam kilkaset kilometrów.
Mam 9-5, 2.3t, 170KM w sprawdzonym, dobrym stanie technicznym i zastanawiam się nad możliwością kupienia komputera silnika z wgranym oryginalnym tuning packiem - stage 1. Czy po ożenieniu go Techem z samochodem możliwe będzie cieszenie się jazdą? Zaznaczam, że nie mam na celu ścigania się z innymi samochodami, a chodzi mi o lepszą dynamikę w codziennych sytuacjach drogowych, np. podczas wyprzedzania.
Jeżeli tuning pack byłby ryzykowny to czy można podmienić ECU na model z 185KM i czy poprawi to kulturę pracy silnika i spalanie?
Jestem laikiem w tych sprawach i liczę na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.


Udostępnij spakowany bin w temacie, to coś wiara z forum postara się podziałać. Jeśli nie dasz rady zrobić tego sam to zostaje Ci wycieczka to lewisów i hobciów.
Jeśli to do mnie to nic nie mam

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 16 mar 2018, o 22:50 
pokrzy napisał(a):
wojtekHH napisał(a):
pokrzy napisał(a):
Oryginalny tuning pack Hirscha, BSR czy też Nordica stanowi duży wydatek. Podobnie profesjonalne strojenie silnika, tym bardziej że do najbliższego sprawdzonego fachowca mam kilkaset kilometrów.
Mam 9-5, 2.3t, 170KM w sprawdzonym, dobrym stanie technicznym i zastanawiam się nad możliwością kupienia komputera silnika z wgranym oryginalnym tuning packiem - stage 1. Czy po ożenieniu go Techem z samochodem możliwe będzie cieszenie się jazdą? Zaznaczam, że nie mam na celu ścigania się z innymi samochodami, a chodzi mi o lepszą dynamikę w codziennych sytuacjach drogowych, np. podczas wyprzedzania.
Jeżeli tuning pack byłby ryzykowny to czy można podmienić ECU na model z 185KM i czy poprawi to kulturę pracy silnika i spalanie?
Jestem laikiem w tych sprawach i liczę na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.


Udostępnij spakowany bin w temacie, to coś wiara z forum postara się podziałać. Jeśli nie dasz rady zrobić tego sam to zostaje Ci wycieczka to lewisów i hobciów.
Jeśli to do mnie to nic nie mam

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Czego nie masz??? Wyciągaj linie can przez esp i zgrywaj.


Góra
  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 17 mar 2018, o 08:00 

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 15:49
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecinek
Model SAABa: 9-5 2.3t I gen.170KM
wojtekHH napisał(a):
pokrzy napisał(a):
wojtekHH napisał(a):
pokrzy napisał(a):
Oryginalny tuning pack Hirscha, BSR czy też Nordica stanowi duży wydatek. Podobnie profesjonalne strojenie silnika, tym bardziej że do najbliższego sprawdzonego fachowca mam kilkaset kilometrów.
Mam 9-5, 2.3t, 170KM w sprawdzonym, dobrym stanie technicznym i zastanawiam się nad możliwością kupienia komputera silnika z wgranym oryginalnym tuning packiem - stage 1. Czy po ożenieniu go Techem z samochodem możliwe będzie cieszenie się jazdą? Zaznaczam, że nie mam na celu ścigania się z innymi samochodami, a chodzi mi o lepszą dynamikę w codziennych sytuacjach drogowych, np. podczas wyprzedzania.
Jeżeli tuning pack byłby ryzykowny to czy można podmienić ECU na model z 185KM i czy poprawi to kulturę pracy silnika i spalanie?
Jestem laikiem w tych sprawach i liczę na pomoc bardziej doświadczonych użytkowników.


Udostępnij spakowany bin w temacie, to coś wiara z forum postara się podziałać. Jeśli nie dasz rady zrobić tego sam to zostaje Ci wycieczka to lewisów i hobciów.
Jeśli to do mnie to nic nie mam

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Czego nie masz??? Wyciągaj linie can przez esp i zgrywaj.
Nie mam plików, sprzętu i odpowiedniej wiedzy. Wolę polegać na doświadczeniu innych niż samemu coś spieprzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 17 mar 2018, o 11:48 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 510
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Przecież w tym aucie nie ma esp... da się oczywiście z innego źródła ale więcej grzebania

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 17 mar 2018, o 20:12 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 43
a z panelu klimy dało by rade? w dodatku zwykłym elm 237?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zmiana ECU na mocniejszy
PostNapisane: 18 mar 2018, o 01:06 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Khem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL