Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 08:38 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 4 paź 2015, o 19:43
Posty: 570
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 2x 9-3SS
W 2.8t drogi rozrząd. Auta z samego początku produkcji 2002-2003 mają lepiej wykonane wnętrze - nie wycierają się tak mocno przyciski od szyb, uchwyty na drzwiach, ramka w okół radia itd. wszystkie te elementy są pokryte gumową farbą która w pożniejszych rocznikach w większości aut jest powycierana jeśli już ktoś tego nie malował.
PS: za 20k to i tak nie masz wielkiego wyboru jeśli szukasz turbobenzyny i zostaje tylko przedlift, na zdrowego polifta nie ten budżet.

-------------------------
2x 9-3SS
diagnostyka, chiptuning, TECH2 Szczecin i okolice


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 08:55 

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:29
Posty: 24
Model SAABa: 9-3
Tak wiem, natomiast szukam przedlifta z poliftowym wnętrzem, głównie ze względu na jakość plastików. ( budżet można zawsze zwiększyć wraz z wymaganiami :) )

Co do rozrządu to ile kosztuje taki do 2.8? Z tego co wiem, w b207 cena waha się w 3k + robota


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2017, o 16:29
Posty: 25
Model SAABa: 9-3 2.8T 2007
W 2.8 z tego co się orientowałem idzie się zamknąć w 5k z robotą. Drożej, aczkolwiek nie drastycznie. Tu i tu trzeba motor wyjąć w tym celu.
Generalnie 2.8 to trwała jednostka, której nie gnębi wiele problemów. Fakt, jest nieco droższy w utrzymaniu. Pamiętaj, że świeczek i cewek jest po 6, nie 4 jak w 2.0T. Palić też ma prawo więcej. Ja w mieście mam ~14L, ale w mieście raczej jeżdżę spokojnie. Dla odmiany V6 ma przyjemnie rozłożony moment obrotowy, fajną kulturę pracy i dźwięk. Ponadto ja osobiście nie zwróciłem uwagi na turbodziurę, faktycznie jakaś tam jest, ale znikoma. Jeśli chcesz się bawić w tuning. To zdecydowanie łatwiej i mniejszymi kosztami większe moce osiągniesz w b207. Ale pamiętać należy, że tutaj będzie znacznie bardziej wyczuwalna turbodziura.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 11:43 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Nie trzeba wyciągać 2,8 do rozrządu. Części rozrządu są trochę większe jak do 2.0 ale bez przesady.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 13:36 

Dołączył(a): 8 maja 2018, o 15:29
Posty: 24
Model SAABa: 9-3
Naczytałem się sporo w tematach na forum na temat 2.8 i coraz bardziej kusi mnie większa jednostka :) Ze wględu na wspominaną zadowalającą kulturę pracy, w szczególności na dźwięk uturbionego v6. R4 raczej nie zapewni takich wrażeń.

Jak 2.8 znosi gaz? Kotś przy okazji zna może magikó od saab'ów albo gazowników w okolicy Wrocławia?

Koszty ubezpieczeń rosną mocno w tym przypadku przy maksimum zniżek w porównaniu do 2.0T?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2017, o 16:29
Posty: 25
Model SAABa: 9-3 2.8T 2007
marek230482 napisał(a):
Nie trzeba wyciągać 2,8 do rozrządu. Części rozrządu są trochę większe jak do 2.0 ale bez przesady.


To dla mnie nowa informacja :ugeek: Ciasno tam jak diabli od strony rozrządu. Ale, aż poszukam gdzieś zdjęć lub filmu jak ktoś to robi na samochodzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 14:03 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Na SKP koleś mi pisał że sam w garażu wymieniał rozrząd.
LPG? Sam zakładałem kilka miesięcy temu niedaleko Wrocka :P poczytaj w moim temacie, tam wszystko jest opisane i obfotografowane.
O ubezpieczenie nie pytaj bo każdy ma inne i to wbrew jakimkolwiek regułom. Po prostu zapytaj potencjalnego ubezpieczyciela.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 14:08 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Sam szukałem niecały rok temu i bałem się tego silnika. Ale jak zacząłem drążyć i czytać to się okazuje, że nie taki straszny. Przecież w różnych mutacjach mocowych był monowany od vectry po insignię a pochodne nawet w innych autach. Dlatego nie ma problemu z częściami. Koszty są wyższe tylko jak wspomniano po prostu z większej ilości garów. Problematyczny też możę być brak miejsca. No cóż, topowa wersja musi być czymś okupiona. Nie da się mieć wszystkiego na raz.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 19:02 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 720
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Wszystko fajnie i może straszny nie jest (wierzę na słowo), ale dla pełnego obrazu trzeba dodać, że utrzymanie auta, to nie tylko rozrząd i świece, ale też serwis i ewentualne awarie. Usunięcie byle wycieku, w takich silnikach to czasem kosmos i koszty. Każda drobna naprawa czasem rozrasta się do absurdalnych rozmiarów jak auto jest skomplikowane. A mogą też być poważniejsze naprawy. Ale z drugiej strony jak dla kogoś 5 koła za rozrząd, to znośna cena, to wszystko zniesie. ;)
Aha, no i jeszcze kwestia prowadzenia. Te auta nie są królami toru. Nawet 2,0 jest słabo wyważone i skręca ociężale.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 19:35 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ale to jest oczywista oczywistość, że jak chcesz mieć w małym aucie dużego potworka to przwiewów pod maską nie będzie. To tak jakbyś napisał że przy szybkim mocnym aucie to jest straszne że dużo pali. To jest oczywiste :)
Jeżeli chodzi o prowadzenie to w każdym aucie FWD jest dramat. Musisz zmienić markę :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 19:42 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 720
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Musze Cię zmartwić, ale nie w każdym. Ja nie narzekam, bo się z tym liczyłem (konstrukcja jednak z Opla), tylko zaznaczam.
Nie dla każdego jest oczywiste 5 tys. za rozrząd, jak kupuje auto za 15-20.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2017, o 16:29
Posty: 25
Model SAABa: 9-3 2.8T 2007
mcjezioro napisał(a):
Wszystko fajnie i może straszny nie jest (wierzę na słowo), ale dla pełnego obrazu trzeba dodać, że utrzymanie auta, to nie tylko rozrząd i świece, ale też serwis i ewentualne awarie. Usunięcie byle wycieku, w takich silnikach to czasem kosmos i koszty. Każda drobna naprawa czasem rozrasta się do absurdalnych rozmiarów jak auto jest skomplikowane. A mogą też być poważniejsze naprawy. Ale z drugiej strony jak dla kogoś 5 koła za rozrząd, to znośna cena, to wszystko zniesie. ;)
Aha, no i jeszcze kwestia prowadzenia. Te auta nie są królami toru. Nawet 2,0 jest słabo wyważone i skręca ociężale.


Moim zdaniem prowadzi się jak na FWD bardzo dobrze. Choć ja mogę mieć nieco inne odczucia ponieważ mam w standardzie eibachy, a co za tym idzie niższe i twardsze auto. Do tego dobre opony Continentala i to już wystarcza, żeby zakręty nie były mu straszne. Największym moim zdaniem problemem jest to, że ma zwykłe McPhersony, czyli przy mocnym przyspieszeniu lubi dać o sobie znać na kierownicy. Także nie demonizujmy aż tak bardzo tego "fatalnego" prowadzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 20:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1029
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
marek230482 napisał(a):
Ale to jest oczywista oczywistość, że jak chcesz mieć w małym aucie dużego potworka to przwiewów pod maską nie będzie. To tak jakbyś napisał że przy szybkim mocnym aucie to jest straszne że dużo pali. To jest oczywiste :)
Jeżeli chodzi o prowadzenie to w każdym aucie FWD jest dramat. Musisz zmienić markę :)


Dramat, dramat...przecież kiedyś normalną opcją było napędzanie tyłem, gdzieś czytałem artykuł, że gdy przednionapędówki zaczęły startować w wyscigach to się okazało, że to "diabelski wynalazek" :D
Każde rozwiazanie ma swoje wady i zalety , w sensie FHD vs RHD...najlepsza opcja to AWD, czyz nie? ;)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 21:41 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
RWD i wzdłużnie umieszczony napęd jest po bożemu. Jedne koła skręcają a drugie napędzają. Do tego lepszy rozkład masy (choć transaxle jest jeszcze lepsze). Napęd na przód to tylko ekonomia i niższe koszty produkcji. Reszta to wady. Napęd na 4 łapy ale z silnikiem poprzecznym i proporcjonalnym rozdziałem też jest do dupy :P polepsza tylko trakcję na starcie. ALe ja już chyba pisałem że za ideałami nie pędzę bo bym jeździł "ałdi tedei" :D
mam w czapce czy 9-3 jest wyważone czy nie. Ja tym autem nie urywam sekund na nurburningu :P to ma cieszyć oko, koić zmysły i rwać kapcie jak wciskam gaz :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 17 maja 2018, o 21:43 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
mcjezioro napisał(a):
Musze Cię zmartwić, ale nie w każdym. Ja nie narzekam, bo się z tym liczyłem (konstrukcja jednak z Opla), tylko zaznaczam.
Nie dla każdego jest oczywiste 5 tys. za rozrząd, jak kupuje auto za 15-20.

Ale masz 4 cyl. Czyli gorszą kulturę pracy, gorszy dźwięk. Coś za coś. Ja tam wolę mieć ciasno :P
z tym rozrządem nie demonizuj. Przecież każdy kto ma łeb na karku nie robi całości. To nie pasek. Przy rozrządzie łacuchowym wymienia się to co trzeba a nie wszystko. Poza tym przy cenie rozrządu 2k (2,5 dla V6) robocizna kosztuje do 1k. Tak więc nie wiem skad Ty znowu czarujesz 5k :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 18 maja 2018, o 07:16 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1029
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Jakiś tani...pytalem wczoraj o wymane rozrządu w warsztacie saabowym to 3500 mi zaśpiewali do b207..

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 18 maja 2018, o 07:17 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1275
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
Jakiś tani...pytalem wczoraj o wymane rozrządu w warsztacie saabowym to 3500 mi zaśpiewali do b207..
Tyle to niestety kosztuje

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 18 maja 2018, o 08:04 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ceny rozrządów w necie (alle i ebay) to 2-2,5k (dla V6 + 500zł). Robocizna 500-1000zł. Przy czym 1000zł pewnie liczą za bezsensowne wyciąganie silnika (przy czym więcej mają do potencjalnego zepsucia :D ).
Czyli 3,5k to górna rozsądna granica rozrządu w 2.0T. Czyli gdzie 5k? :) a przecież nie trzeba wymieniać wszystkiego.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 18 maja 2018, o 08:26 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1275
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
5k to chyba dotyczyło silnika V6. Ja za wymianę rozrządu w swoim B207 zapłaciłem 3k.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Saab 9-3 II gen - który rocznik najlepiej wybrać?
PostNapisane: 18 maja 2018, o 08:39 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 742
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ale skoro B207 mechanicy też muszą wyciągać to w czym jest niby ta różnica? W częsciach 500zł? Bo przecież jak masz wyciągnięte oba silniki to roboty jest niemal tyle samo (w V6 raptem kilka części więcej).

Moim zdaniem problemem jest nie doinformowanie. WIelu mechaników na widok tego auta robi ceny x2 albo w ogóle nie chce się podjąć pracy.
Ponieważ na zdrowy chłopski rozum skoro gość woła za robotę 5k z czego części kosztują połowę a robi się to w dwa dni...... to ja otwieram serwis saaba i będę bogaczem jeszcze w tym roku :) nawet prawnicy tyle nie zarabiają :) czyli wniosek z tego prosty. Cena zaporowa celowo dla odstraszenia klienta. A jak się zdecyduje to się obłowią.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL