Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 10 maja 2018, o 10:34 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Witam,
Mam takowy problem.. Turbina nie wstaje do pomarańczowego pola na wskaźniku, brak mocy, nie reaguje po prostu w pewnym momencie na gaz i koniec :) Jakoś 3 kreski do pomaranczowego pola mu brakuje. Ostatnio miałem taki problem jak poszedł mi ten elektrozaworek od turbiny.. Teraz niestety nie wiem co jest przyczyną.
Ostatnio mam również problem z nie równymi obrotami na silniku, falują z nie wiadomego powodu :( Cały zestaw cewek jest nowy i oryginalny.
Dostałem informację, żebym sprawdzić zawór DV oraz EVAP, lecz nie wiem jak to zrobić :( Ktoś ma jakieś informacje ? Oraz również od odmy kazali sprawdzić, lecz również nie mam pojęcia jak .. Prosiłbym więc o informację co mogę zrobić, najpierw zaczęło się od falowania, nierównej pracy silnika, co w miarę czasu teraz jest mniejsze, a teraz jeszcze turbina nie chce wstawać do końca..
Nawet jeśli te dwie sytuacje nie mogą mieć ze sobą styczności to co i w jaki sposób sprawdzić by przywrócić tą turbinę do normalnego startu jak 3 dni temu ? :)

Chyba, że to wina turbiny to falowanie obrotów i wszystko ? Ogólnie to turbina nie wiem w jakim stanie ale świszczy, to na pewno... Słychać ją jak utrzymuje obroty, takie świszczenie cały czas na utrzymanych obrotach :) I może teraz padło coś w niej i nie chce jej podnosić na dodatek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 15:17 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Ktoś, coś ? Nikt nic nie wie ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 15:40 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Kolego jakie Ty masz auto? Piszesz o pomarańczowym polu na wskaźniku turbo, a we wskaźniku 9-3 SS nie ma pomarańczowego pola jak już jest to czerwone. Tak czy inaczej DV sprawdzisz na dwa sposoby.
1. Zdjąć z niego wężyk. Podłączyć wężyk że strzykawką zassać powietrze . Jeśli będzie trzymała to jest ok jeśli nie, to w membranie jest dziura. Można też wdmuchać strzykawką powietrze jeśli pójdzie to tak samo jak wyżej.
2. Wykręcić DV i obejrzeć membranę powinno być widać gdzie jest dziura.

Najpewniej było by podjechać na diagnostykę i sprawdzić Techem wszystkie parametry auta, na bank będzie coś z powietrzem lub ciśnieniami. Warunek jest jeden. Diagnosta musi być kumaty

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 18:28 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Kolego jakie Ty masz auto? Piszesz o pomarańczowym polu na wskaźniku turbo, a we wskaźniku 9-3 SS nie ma pomarańczowego pola jak już jest to czerwone. Tak czy inaczej DV sprawdzisz na dwa sposoby.
1. Zdjąć z niego wężyk. Podłączyć wężyk że strzykawką zassać powietrze . Jeśli będzie trzymała to jest ok jeśli nie, to w membranie jest dziura. Można też wdmuchać strzykawką powietrze jeśli pójdzie to tak samo jak wyżej.
2. Wykręcić DV i obejrzeć membranę powinno być widać gdzie jest dziura.

Najpewniej było by podjechać na diagnostykę i sprawdzić Techem wszystkie parametry auta, na bank będzie coś z powietrzem lub ciśnieniami. Warunek jest jeden. Diagnosta musi być kumaty

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


No mam 9-3 SS, to pole nie mi przypomina bardziej pomarańcz niż czerwony :) No ale .. Dzięki za rady, spróbuje sprawdzić to DV :) Oprócz DV co jeszcze mogę sprawdzić później jeśli to nie to ? Bo od tego chyba obroty by mi nie falowały ?
Mam jeszcze pytanie.. Jak wygląda to DV i gdzie jest w Saab 9-3 2.0t 175km B207l ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 18:41 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Na turbinie dochodzi do niego wężyk podciśnienia z okolic przepustnicy, przejrzyj też cały dolot czy gdzieś dziury nie ma. Dziwne że jajca zaczęły się po montażu IC

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 18:49 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Na turbinie dochodzi do niego wężyk podciśnienia z okolic przepustnicy, przejrzyj też cały dolot czy gdzieś dziury nie ma. Dziwne że jajca zaczęły się po montażu IC

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

No w sumie to trochę minęło od montażu IC już, a teraz nie było problemu żeby turbina wstawała :/ Tylko szarpało go na gazie wtedy po zmianie IC, na benzynie było git..
Teraz tylko niedawno się zaczęły problemy z falowaniem obrotów oraz turbina teraz przestała doładowywać do końca... Raczej przez zmianę IC by się nic takiego nie stało.. przynajmniej taką mam nadzieję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 18:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
SWME31 napisał(a):
Na turbinie dochodzi do niego wężyk podciśnienia z okolic przepustnicy, przejrzyj też cały dolot czy gdzieś dziury nie ma. Dziwne że jajca zaczęły się po montażu IC

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

No w sumie to trochę minęło od montażu IC już, a teraz nie było problemu żeby turbina wstawała :/ Tylko szarpało go na gazie wtedy po zmianie IC, na benzynie było git..
Teraz tylko niedawno się zaczęły problemy z falowaniem obrotów oraz turbina teraz przestała doładowywać do końca... Raczej przez zmianę IC by się nic takiego nie stało.. przynajmniej taką mam nadzieję :)
No nie powinno, ale falowanie obrotów może świadczyć o lewiźnie za przepływką

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 20:07 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
Więc:
Na zimnym: https://youtu.be/RIEPPLLYLdc
Słychać jak idzie góra, dół jak odpaliłem go na zimnym.
Po chwili można usłyszeć jego dziwną pracę oraz że po lewej stronie patrząc od przodu, gdzieś w okolicach paska słychać niekiedy takie cykanie świerszcza, później ono cichnie i nie jest aż tak słyszalne, jedynie raz na jakiś czas to słychać.. Filmik:
https://youtu.be/c3qKNmOAqH0
Obroty nie skaczą jakoś bardzo, po podłączeniu elm widać skoki +-30/40, wskazówka się nie rusza na obrotomierzu na pierwszy rzut oka...
Patrząc od przodu to po prawej stronie po przejechaniu się jeszcze jest jakieś cykanie, nie wiem czy to normalne czy nie - nie zwracałem nigdy na to uwagi, słychać to gdzieś w okolicach pompy vacuum, tak:
https://youtu.be/tIbjlM-zAHs
Oraz oczywiście filmik nie wstającego do końca turbo:
https://youtu.be/gy5DasFXFnw

Myślę, że to wszystko co mogłem wrzucić :/ Nie mam zielonego pojęcia co to może być .. Szczególnie, że najpierw były te falujące obroty, a teraz nie wstaje turbina.. Coś zapewne padło .. ale co ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 20:31 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Wg mnie to całe napierdzielanie to rozrząd a napewno balans, wydaje mnie się że zdechla łyżwa od łańcucha balansu. Jaki masz przebieg?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 11 maja 2018, o 20:44 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Wg mnie to całe napierdzielanie to rozrząd a napewno balans, wydaje mnie się że zdechla łyżwa od łańcucha balansu. Jaki masz przebieg?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Przebieg to prawie 300k, rozrząd był podobnież wymieniany 1,5 roku temu na jakiś zamiennik zza granicą, więc to prawdopodobnie może balans jak piszesz.. On nie był raczej zmieniany ale tego to się nie dowiem.. Musiałbym zmieniać wszystko czy sam cały balans, czy można samą łyżwę ? .. Na forum czytam, że ludzie zmieniają samą łyżwę, uszkadza się ta prawa czy ta przy napinaczu ? No ale pozostaje jeszcze sprawa z turbiną... Czemu nagle przestała wstawać do końca ? ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 05:25 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Hmm a widziałeś jakieś dokumenty, coś co mogło by świadczyć że był ten rozrząd ruszany? W tym przypadku, jeśli byłbym na Twoim miejscu jak najszybciej ogarnął bym kogoś, kto sprawdzi stan rozrządu (całego) i jego ustawienie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 11:24 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Hmm a widziałeś jakieś dokumenty, coś co mogło by świadczyć że był ten rozrząd ruszany? W tym przypadku, jeśli byłbym na Twoim miejscu jak najszybciej ogarnął bym kogoś, kto sprawdzi stan rozrządu (całego) i jego ustawienie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Nie wiem czy jest ktoś w pobliżu Częstochowy, na śląsku, żeby mi sprawdził aktualnie wszystko :( Przy rozbieraniu musiałbym posiadać zapewne nowe uszczelki do pokrywy zaworów oraz pokrywy rozrządu ? Bo tak to mógłbym to rozebrać i zerknąć jak to wygląda, porobić zdjęcia ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 11:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Hmm że zdjęć raczej nie za bardzo będzie można coś wywnioskować. To niestety trzeba by było sprawdzić organoleptycznie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 12:17 

Dołączył(a): 2 lut 2018, o 02:04
Posty: 11
Model SAABa: 9-5
a wypinając napinacz można zobaczyć ogólny stan naciągnięcia głownego łancucha? sam mam problem w 9-5 2,3t i też próbuje zdiagnozować czy to nie rozrząd? jestem zielony w tym temacie, saaba mam od niedawna więc poproszę bez hejtów :D

@WiMeX kolego, też jestem ze śląska, konkretnie Bytom i zostałem skierowany do Mysłowic do "Kajzerka" podobno bardzo drogi ale za to konkretny serwis, który zna się na szwedach, wybieram się tam w przyszłym tygodniu w czwartek, to może będę mógł coś więcej wtedy powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 13:11 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Hmm że zdjęć raczej nie za bardzo będzie można coś wywnioskować. To niestety trzeba by było sprawdzić organoleptycznie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

No chyba, że to jest pęknięta łyżwa to raczej to bym wtedy zobaczył :D Pytanie wtedy czy jestem w stanie samemu wymienić tą łyżwę.. Bo jeśli nie to pewnie wychodzi na to, że trzeba by kupić zestaw rozrządu z balansem i jechać na wymianę.. Potrzebuje obie te nowe uszczelki zapewne, tak ? .. Jeszcze będę kombinował, no ale trzeba by to zrobić w najbliższym czasie :( Chyba, że to nie rozrząd tylko coś innego.. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 13:33 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Balans skontrolujesz zdejmując pokrywę rozrządu. I ta uszczelkę napewno będziesz potrzebował. Poczytaj Wisa tam ładnie opisali jak się do tego dobrać

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 13:47 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
Balans skontrolujesz zdejmując pokrywę rozrządu. I ta uszczelkę napewno będziesz potrzebował. Poczytaj Wisa tam ładnie opisali jak się do tego dobrać

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

To za każdym ściągnięciem tej obudowy będzie potrzebna nowa uszczelka ? :O Oraz.. czy jest jakaś opcja, że to coś innego niż rozrząd ?.. Chociaż no mogę się spodziewać tej pękniętej łyżwy, chodzi mi o to wtedy na ten 1/2 dni jakoś mi przestało świrować tak silnikiem i mnie to ciekawi.. bo przecież rozrząd by się nie uspokoił nagle na chwile


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 14:06 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
W necie jest trochę filmów dotyczących rozrządu w silniku B207 lub jak kto woli Z20NET. Można posłuchać sobie dźwięków jakie wydaje rozrząd. A błędy jakieś są? Czy po wymianie cewek nie ma ? Właśnie odpaliłem kompa i bardziej się wsłuchałem w te filmiki co wrzuciłeś. ten dźwięk to wg mnie na 80 % rozrząd balansu, przy okazji roboty warto sprawdzić czy całość jest dobrze ustawiona. Wis pokazuje ile z tym roboty, jeśli masz kanał i zdolności mechaniczne powinieneś to ogarnąć, jednak nie jest to prosta robota. Coś mi się nie chce wierzyć że w tym aucie ktoś robił rozrząd. Najważniejsze przy wymianie całości jest posiadanie odpowiednich blokad na wałki.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 15:27 
Szeregowy

Dołączył(a): 21 sty 2018, o 23:20
Posty: 52
Model SAABa: 9-3
SWME31 napisał(a):
W necie jest trochę filmów dotyczących rozrządu w silniku B207 lub jak kto woli Z20NET. Można posłuchać sobie dźwięków jakie wydaje rozrząd. A błędy jakieś są? Czy po wymianie cewek nie ma ? Właśnie odpaliłem kompa i bardziej się wsłuchałem w te filmiki co wrzuciłeś. ten dźwięk to wg mnie na 80 % rozrząd balansu, przy okazji roboty warto sprawdzić czy całość jest dobrze ustawiona. Wis pokazuje ile z tym roboty, jeśli masz kanał i zdolności mechaniczne powinieneś to ogarnąć, jednak nie jest to prosta robota. Coś mi się nie chce wierzyć że w tym aucie ktoś robił rozrząd. Najważniejsze przy wymianie całości jest posiadanie odpowiednich blokad na wałki.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Rozumiem :) Czyli wymiana rozrządu balansu to na pewno.. Tylko zapewne koszt wymiany balansu będzie taki sam jak wymiany całości :) Nie mam blokad i nie widzi mi się to chyba samemu ogarnąć :/ Chyba, że samą łyżwę to wtedy pewnie mógłbym samemu to zrobić, bo nie trzeba blokad zmieniać.. Najgorsze, że tu np. turbolpg mam jakieś ponad 400km :( Aa jakoś w pobliżu Częstochowy to raczej nikt nie posiada blokad... :(
Z tego co mogę się spodziewać to do wymiany jest łyżwa i napinacz.. Koszt w polsce napinacza to AŻ ok. 400zł :O Gdzie na ebayu zestaw całego balansu to 104 funty.. Trochę ponad 500zł..
Link: https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-GM-S ... SweWVXe5kV
No i teraz pytanie co tu robić .. Bo jak się rozbierze to trzeba by pewnie coś zrobić, bo uszczelkę pewnie jak się nową założy i rozbierze drugi raz to trzeba kupić kolejną ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Falujące obroty, nie wstająca turbina, co może być ?
PostNapisane: 12 maja 2018, o 15:34 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1081
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WiMeX napisał(a):
SWME31 napisał(a):
W necie jest trochę filmów dotyczących rozrządu w silniku B207 lub jak kto woli Z20NET. Można posłuchać sobie dźwięków jakie wydaje rozrząd. A błędy jakieś są? Czy po wymianie cewek nie ma ? Właśnie odpaliłem kompa i bardziej się wsłuchałem w te filmiki co wrzuciłeś. ten dźwięk to wg mnie na 80 % rozrząd balansu, przy okazji roboty warto sprawdzić czy całość jest dobrze ustawiona. Wis pokazuje ile z tym roboty, jeśli masz kanał i zdolności mechaniczne powinieneś to ogarnąć, jednak nie jest to prosta robota. Coś mi się nie chce wierzyć że w tym aucie ktoś robił rozrząd. Najważniejsze przy wymianie całości jest posiadanie odpowiednich blokad na wałki.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Rozumiem :) Czyli wymiana rozrządu balansu to na pewno.. Tylko zapewne koszt wymiany balansu będzie taki sam jak wymiany całości :) Nie mam blokad i nie widzi mi się to chyba samemu ogarnąć :/ Chyba, że samą łyżwę to wtedy pewnie mógłbym samemu to zrobić, bo nie trzeba blokad zmieniać.. Najgorsze, że tu np. turbolpg mam jakieś ponad 400km :( Aa jakoś w pobliżu Częstochowy to raczej nikt nie posiada blokad... :(
Jest jeszcze Levis na Podlasiu :-) ja mam do niego prawie 600 a i tak wolę jechać do Turbolaab niż zostawić auto u jakiegoś " mechanika " w okolicy. Co mogę robię sam, a jak już nie mogę jadę w piękne okolice Dąbrowy Białostockiej [emoji4]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL