Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 6
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 9-5 B205E 1998r  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 11 sie 2018, o 19:50 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A jak z ciśnieniem na reduktorze ogólnie i w tym newralgicznym momencie?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sie 2018, o 13:00 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
A tego nie wiem, szczerze to nie zwróciłem uwagi. Myślisz, że taki spadek ciśnienia może to powodować?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sie 2018, o 14:35 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tak. Trzeba pojeździć z lapkiem i obserwować.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sie 2018, o 19:06 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Zawsze mamy podpiętego laptopa, ale na to nigdy nie zwróciłem uwagi. Dzięki za radę! :)

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 12 sie 2018, o 20:10 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To przyjrzyj się też korektom wtrysk. Jaka jest rozbieżność pomiędzy Pb a LPG.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 09:26 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Mamy podpięte OBD2 i gaz jednocześnie i mechanik mówi, że wszystko jest na prawdę ładnie równo i wzorowo, nawet na analizie spalin wyszło wręcz książkowe wskazanie. Podmienimy listwę wtryskową od gazu bo może nowa jest wadliwa i pod wpływem temperatury się zacina...

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 10:46 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jest wzorowo to znaczy jak? :) I jest wzorowo bo nie szarpie teraz czy jest wzorowo nawet jak szarpie? :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 10:56 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Na stacji analizatorem spalin mierzył mi gaz na wysokich i niskich obrotach i benzynę na wysokich i niskich i mówił, ze wszystko jest podręcznikowo. I mimo to łapie czkawkę jak silnik się rozgrzeje. Jutro zmienimy listwę, zobaczymy czy to da jakiś efekt.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 11:07 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ok, ale cudów nie ma :) nie możliwe żeby miał czkawkę i jednocześnie trzymał wzorowe parametry. Nie ma bata. Musi coś być widać na kompie. Nawet jeżeli twierdzi że to wina wtryskiwacza (najtrudniej weryfikowalna rzecz bo na końcu układu) to zobaczy to po korektach lub najzwyczajniej sprawdzi wtryski na stole.
Ale jeżeli podczas pomiarów silnik chodzi źle a gość nadal nic nie widzi to ma za małą wiedzę do tego.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 14:41 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
On mi ogarnął poprzedniego Saaba i założył sekwencję do 2.3NG w Audi, zawsze ma tłok i ciężko się tam wbić, więc wnioskuję, że jest dobry. Korekty długo i krótkoterminowe ma w normie, sonda oscyluje prawidłowo. To jest sytuacja dosłownie na ułamek sekundy, a temu obstawiamy wtryskiwacz, że to jedyne co było ruszane i po wymianie było przez około 2000km okej, a teraz znowu wróciło. Nie ma co się jednak denerwować, w końcu dojdziemy co i jak bo to nie jest regularna sytuacja przez co trudno to jakoś zarejestrować. Nawet CEL nie świeci, nie mruga.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 14:43 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Dziwna sprawa. TO jak to jest nowa instalacja to może po prostu profilaktycznie na próbę niech podmienia części.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 16:55 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Nie nie, to jest już tam trzy letnia instalacja albo coś koło tego. Ja auto kupiłem z taką wadą, temu szukam co mu może dolegać ;)

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 17:13 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 387
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
marek230482 napisał(a):
. Nawet jeżeli twierdzi że to wina wtryskiwacza (najtrudniej weryfikowalna rzecz bo na końcu układu)

To akurat proste jest. Wyłączasz po kolei wtryskiwacze gazowe w programie i widzisz który kuleje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 13 sie 2018, o 19:47 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
W sumie tak, może je odłączać programowo :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 16 sie 2018, o 11:03 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Zmieniona przerwa na swiecy, bo była 0,9mm. Nie pomyślałem o tym wcześniej, bo w poprzednim saabie też miałem te świece i było okej. Poza tym listwa wtryskowa nowa, auto jeździ lepiej. Gdzieś ma jeszcze jakiś problem, ale to już raczej nie kwestia listwy a ustawienia porządnego, a dziś nie było na to już czasu. Także winowajca chyba się znalazł.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 16 sie 2018, o 11:15 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Ja wczoraj wymieniłem świece na dedykowane NGK i wszystkie fabrycznie miały przerwę 1mm.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 16 sie 2018, o 12:35 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
marek230482 napisał(a):
Ja wczoraj wymieniłem świece na dedykowane NGK i wszystkie fabrycznie miały przerwę 1mm.


A ja tego właśnie nie sprawdziłem i tutaj chyba był winowajca całego zamieszania.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 17 sie 2018, o 08:41 
Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 485
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Fabrycznie mają chyba 1,1mm. Ale jeśli musisz robić takie cyrki to albo listwa zapłonowa albo mapa do poprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 17 sie 2018, o 17:00 
Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 174
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
gwiazdor napisał(a):
Fabrycznie mają chyba 1,1mm. Ale jeśli musisz robić takie cyrki to albo listwa zapłonowa albo mapa do poprawy.


Znowu problem wrócił. Dysze w listwie mają 3,2mm. Przerwa na świecy zbita do 0.7mm. Cewka zapłonowa jest całkowicie nowa, ma z 2 miesiące. Jeździliśmy z podpiętym AFR, OBD i gazem.
Wskazania sondy na postoju na wolnych i wysokich obrotach wzorowe. W trakcie jazdy również idealnie.
Sondy oscylują wzorowo. Brak błędów wypadania zapłonu, jedynie ciągle wisi EVAP, ale zawory oba wymienione na nowe i przewody również wg. instrukcji znalezionej na forum.
Gaz normalnie fajnie wszystko jest, korekty prawidłowe i na prawdę ciągnie jak trzeba i nagle jebs - czkawka, parchnie i jedzie dalej normalnie. Na mapie widać jak się rozjeżdża, ale po chwili wraca do normy i jedzie. Nie ma logicznego wyjaśnienia na to zachowanie, bo ani nie jest regularne, ani nie dzieje się non stop. Potrafię jechać cały czas normalnie i nagle go szarpie żeby po chwili przestać. Nawet po odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem czasem czuć szarpanie. Nawet po ponownej kalibracji tak się dzieje. Ciśnienie na reduktorze stabilnie trzyma.
My już nie mamy pomysłów - ktoś cos?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-5 B205E 1998r
PostNapisane: 17 sie 2018, o 17:06 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 905
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A może przycina coś ze sterowaniem turbo? A przepływomierz wskazuje prawidłowe parametry?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL