Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 SS 1.8T Hirsch Performance
PostNapisane: 12 cze 2018, o 08:27 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Witam
Po 4 latach użytkowania mojego gokartu czyt. Mazdy 323f BJ nadszedł czas na zmianę. Po dłuższych poszukiwaniach Volvo S60 oraz Saab'a 9-3 i obejrzeniu wielu aut a raczej szrotów juz traciłem nadzieję i przypadkiem trafiłem na obecne, było w najlepszym stanie technicznym jak i wizualnym. Jakoś tak wyszło że je kupiłem, jest to SAAB 9-3 SS 1.8t z końcówki 2006 roku, modelowo 2007.
Modelowo 150koni, w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu wbite 144kW czyli 195KM a na hamowni nie wiadomo, ciężko się dostać do Kuby a na inną się nie załapałem wczoraj. Siedzi turbo TD04 i jako tako nawet fajnie się zbiera to autko.
MODEL : 9-3 (9440), code=F MODEL YEAR : 2007, code=7
MODEL SERIES : Series II, code=B MARKET : Europe, code=EU
BODY TYPE : 4-door, code=4D BODY COLOR : Black, code= 170
EXTERIOR : Roof, standard, code= N INTERIOR COLOR : Parchment leather classic in parchment cabin & leather look door inserts, code= L03
DOORS : 4 side doors, code=4 STEERING : Left-hand steering, code=L
GEAR BOX : 5-speed manual / Front wheel drive, code=M ENGINE : B207E 4-inline, Turbo, code=B207E

Bardziej szczegółowo:
-tempomat
-jasna skórzana tapicerka + boczki z ekoskóry
-17" alufelgi Saab'a
-wnętrze z polifta
-dwustrefowy klimatronik
-radio CD/AUX - 7 głośników + wzmacniacz w bagażniku(brakuje trochę niskich tonów)
-sprawne cup-holdery


Auto w teorii i praktyce po remoncie silnika:
Obróbka głowicy + uszczelki(pokrywa zaworów, kolektora wydechowego i ssącego, komplet uszczelek dół silnika, pokrywy rozrządu)
Termostat
Pierscienie tłoka
Regeneracja turbosprężarki
Zestaw łańcucha rozrządu(TCK3 + 44913)
Rolka napinająca
olej + filtr najpierw 5w40 maxlife a teraz 10w40 maxlife
olej w skrzyni 75w90

Do zrobienia
-hamownia
-turbina(regeneracja, może z wymianą wirnika na 18/19T) - wymiana na td04-14T z Aero 28.08.2018
-cieknące przewody od spryskiwaczy refektorów - 01.09.2018 - zrobione
-regeneracja fotela kierowcy
-założenie LPG(auto swoje pali) - 25.06.2018 - zrobione
-klocki hamulcowe z tyłu - 18.08.2018 - zrobione
-nieregularne drgania na wolnych obrotach(nie wiem czy to wada, czy ten typ tak ma)
-polerka lakieru
-zabezpieczenie nadkoli przed rudą szmatą
-ducktail z Aero na klapę
- oring pompy wspomagania i wymiana płynu
- wymiana filtra oleju, płukanka oraz zmiana oleju - 28.08.2018 (171k km) Valvoline 5w40 SynPower - zrobione
- zawór Pierburg na gruszce turbo - - zrobione

Turbina raczej słabo zregenerowana bo się poci, po rurze idącej do IC kapie olej, w środku dolotu też jest olej i pewnie dlatego od czasu do czasu puści bąka. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu, mimo że auto nie prowadzi się tak pewnie jak mazda to jest mega wygodne i komfortowe. Liczę na pomoc forumowiczów z problemami, tymi trudniejszymi i głupimi. Auto jest zdecydowanie bardziej złożone w porównaniu do Mazdy przy, której większość napraw robiłem sam.

Na razie tylko jedno spy-photo, może na weekendzie podlecę gdzieś w plener zrobić więcej zdjęć.
Obrazek
edit:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 wrz 2018, o 09:23 przez Palele, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 12 cze 2018, o 08:46 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1022
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ładny sedes, kilometrów bezproblemowej jazdy życzę! :)

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 12 cze 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Dziękuję. :)
Auto shamowane, trochę się zawiodłem wynikiem bo liczyłem na coś więcej ale przynajmniej jest zdrowa seria. Auto wjeżdżając na hamownię puściło bąka ale podczas testu czy zjeżdżając nic a nic.
Obrazek


Ostatnio edytowano 25 sie 2018, o 09:35 przez Palele, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 18 cze 2018, o 20:13 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Jednak się nie pomylili w dowodzie, byłem dzisiaj u magika od Saabów, pozdrawiam i dziękuję Kamilowi z tego miejsca. Okazało się że siedzi oryginalna mapa Hirscha a za wynik 150koni jest odpowiedzialny uszkodzony zawór ciśnienia doładowania - Pierburg ...06. Na dniach będzie to ogarnięte, mam nadzieję że autko odzyska moc :)
Regeneracja turbiny na razie odchodzi na dalszy plan, wpierw LPG a potem mody. Dopóki puszcza dymka raz na kilka dni to da się tak jeszcze przejeździć jakiś czas, sprawdzając codziennie olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 18 cze 2018, o 20:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1272
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Palele napisał(a):
Jednak się nie pomylili w dowodzie, byłem dzisiaj u magika od Saabów, pozdrawiam i dziękuję Kamilowi z tego miejsca. Okazało się że siedzi oryginalna mapa Hirscha a za wynik 150koni jest odpowiedzialny uszkodzony zawór ciśnienia doładowania - Pierburg ...06. Na dniach będzie to ogarnięte, mam nadzieję że autko odzyska moc :)
Regeneracja turbiny na razie odchodzi na dalszy plan, wpierw LPG a potem mody. Dopóki puszcza dymka raz na kilka dni to da się tak jeszcze przejeździć jakiś czas, sprawdzając codziennie olej.
To jest właśnie urok braku wskaźnika doładowania. Następne w kolejce będzie sprzęgło [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 18 cze 2018, o 21:09 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
SWME31 napisał(a):
To jest właśnie urok braku wskaźnika doładowania. Następne w kolejce będzie sprzęgło [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Wskaźniki też będą, EGT, Boost i temperatura oleju ale wszystko w swoim czasie. Mam nadzieję że jednak sprzęgło trochę pożyje. W sumie już się powoli nie dziwię opinii że na zestaw startowy do Saab'a trzeba szykować 4-5 cyfrowe kwoty. Coś za coś, mimo to auto ma swój urok. :)
PS. Ze sprzęgłem się nie pomyliłeś :(


Ostatnio edytowano 25 sie 2018, o 09:36 przez Palele, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 18 cze 2018, o 21:22 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1272
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Palele napisał(a):
SWME31 napisał(a):
To jest właśnie urok braku wskaźnika doładowania. Następne w kolejce będzie sprzęgło [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Wskaźniki też będą, EGT, Boost i temperatura oleju ale wszystko w swoim czasie. Mam nadzieję że jednak sprzęgło trochę pożyje. W sumie już się powoli nie dziwię opinii że na zestaw startowy do Saab'a trzeba szykować 4-5 cyfrowe kwoty. Coś za coś, mimo to auto ma swój urok. :)
Nie chciej wiedzieć ile wydałem na to auto, a nie mam zainstalowanych żadnych bajerów typu AFR I wskaźniki w słupku, a to jeszcze nie koniec. [WHITE SMILING FACE]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Czarna strzała
PostNapisane: 20 cze 2018, o 21:49 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Auto to skarbonka, jedni skarbonki sprzedają, inni w nie inwestują :)
Zaworek wymieniony, różnica jest przeogromna, nawet słychać BOV'a po puszczeniu gazu.
Małe spy video, ładnie się odpycha i w zupełności na tą chwilę mi to wystarcza :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Hirsch Performance - Czarna strzała
PostNapisane: 29 cze 2018, o 08:32 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Autko odebrane wczoraj z warsztatu. Silnik został zatruty.
Sterownik: Sky - max
Reduktor: Zmodzony KME Extreme
Wtryski: Yeti+
Zbiornik 49l w kole
Wlew pod klapką
Instalacja ładnie schowana, w komorze silnika widać tylko reduktor, robota profesjonalna. Nie czuć żadnych spadków mocy. Przy montażu wyszło że pompa paliwa kuleje oraz turbo syfi olejem sondę. Trzeba będzie to w najbliższym czasie ogarnąć.

Wpadła używana ale w dobrym stanie turbinka z Aero, brak luzu wzdłużnego, max 1mm luz poprzeczny ale tak powinno raczej być.
Obrazek
Obrazek

Muszę wyczyścić kanały olejowe oraz wirnik bo są paprochy z paczki.

edit:
Wpadł komplet opon letnich bo auto kupiłem na zimówkach
2xDunlop SportMaxx RT 215/50/17
2xDunlop SportMaxx RT2 225/50/17

edit:(19.07.2018)
Wpadł kolejny fant do Saabiny, mianowicie rozpórka od p. Irka. Auto prowadzi się teraz znacznie pewniej, jest mniej takie "kluchowate" :D
Obrazek
Obrazek

edit: (29.08.2018)
Wczoraj wreszcie się zebrałem w sobie i razem ze znajomym wzięliśmy się za wymianę turbiny, operacja trwała od 18 do północy przy czym dostęp do niektórych śrub jest okropnie ujowy. Przez to że układ wydechowy został rozpięty, podczas odkręcania przewodów od chłodzenia cały płyn chłodniczy wlał się do układu wydechowego, dzięki czemu auto po odpaleniu dymiło na biało. Dziwnym zjawiskiem było też to że turbina po 2s działania silnika była w opór gorąca i dymiła, być może spowodowane właśnie tym ze wszystkim była zachlapana. Do czasu az wiekszość wody nie wyleciała/wyparowała nie ładowała wcale i dymiła, potem jak już sonda dostała raczej dobry odczyt to uśmiech pojawił się automatycznie na twarzy. Przy okazji wpadła płukanka silnika, zmiana filtra na Mann'a oraz zmiana oleju z noname 10w40(dolewki mobil 1 do czegoś co tam było) na Valvoline 5w40 Synpower.
Silnik nadal wpada w pojedyncze drgania co jakis czas, nie wiem czy to jest spowodowane.
Jakieś 2 tyg temu zdejmowałem pokrywe zaworów oraz pokrywę rozrzadu i robiłem inspekcję tego czy faktura na rozrząd od poprzedniego właściciela ma pokrycie w rzeczywistości. Rozrząd główny widać że jest świeżutki i ścisły, rozrząd balansu też, łyżwy są całe, nie wiem skąd czasem dziwnie ten silnik pracuje.
Najbliższe naprawy to oring na pompie wspomagania i wymiana płynu.

edit: (12.09.2018)
Auto zostało wystrojone na PB98 oraz zmiana świec na zimniejsze NGK BCPR7ES 3330 bo na starych wypadał zapłon.

A tutaj kilka zdjęć z weekendu. Postanowiłem odkurzyć lustrzankę i cyknąć pare fot.


Ostatnio edytowano 16 wrz 2018, o 19:08 przez Palele, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 SS 1.8T Hirsch Performance
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 19:05 

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Kilka świeżych zdjęć, auto jeździ, trzeba wystroić je na gazie i poprawić mapkę na benzynie. Brakuje mi trochę dokładki od Aero no i progi wypadałoby machnąć w kolor ale wszystko w swoim czasie.


Załączniki:
_MG_4692.JPG
_MG_4692.JPG [ 7.02 MiB | Przeglądane 54 razy ]
_MG_4710.JPG
_MG_4710.JPG [ 7.17 MiB | Przeglądane 54 razy ]
_MG_4711.JPG
_MG_4711.JPG [ 8.71 MiB | Przeglądane 54 razy ]
_MG_4715.JPG
_MG_4715.JPG [ 6.5 MiB | Przeglądane 54 razy ]
_MG_4737.JPG
_MG_4737.JPG [ 7.38 MiB | Przeglądane 54 razy ]
_MG_4741.JPG
_MG_4741.JPG [ 10.22 MiB | Przeglądane 54 razy ]
_MG_4770.JPG
_MG_4770.JPG [ 9.27 MiB | Przeglądane 54 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL