Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 1.9 TiD [150 km] - utrata mocy - zawór podciśnienia
PostNapisane: 14 cze 2018, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2018, o 19:01
Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
Model SAABa: 9-3
Cześć !

Autko : Saab 1.9 TiD 150 km 2006 r. SS etcetera itd. może komuś pomoże, z pewnością nie zaszkodzi to sprawdzić jeśli macie podobne objawy :

- utrata mocy
- słabe przyspieszanie
- przechodzenie w tryb awaryjny, nieraz przy 3 tys. nieraz przy 4 tys.
- czasami odzyskiwał moc, przy 2,5 tys. obrotów, czasami przy 3 tys.
- nieraz był tak słaby, że na autostradzie musiałem redukować z 6 na 5 bo nie miał siły jechać po prostej drodze


Co zrobiłem ?

1. Podłączyłem zwykłe dziadowskie złącze bluetooth [elm237], telefon do łapy i instalacja pełnej wersji programu Torque.

2. Odczytałem błędy, i dowiedziałem się o czymś takim
Obrazek
(oczywiście chodzi o błąd - P0234)
(drugi błąd - świecie, po skasowaniu błędów nie pojawia się)

3. Odpaliłem zakładkę - odczytanie danych, i moją uwagę przykuło coś o nazwie Vacuum, które w momencie, kiedy dało się czuć przyspieszenie, to wartość ta spadała
Obrazek

[ Pierwsza myśl, albo Pompa Vacum, albo inne cholerstwo ]

4. Dużo się naszukałem - nie znalazłem kompletnie nic, jak to powinno działać, więc kilka bezsennych nocy, myśląc no i wywnioskowałem :

W momencie zwiększenia obrotów, wartość Vacuum powinna systematycznie spadać, odpowiada to za poprawne działanie naszej turbiny.
U mnie, wartość była w miejscu, dopiero przy 2-3 tys. wartość naglę spadała całkowicie, i w tym momencie moc wracała. Różnie to działało.


5. Kupiłem na allegro, używany : ZAWÓR PODCIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY

6. Wymieniłem i wszystkie objawy ustały, potwierdziłem moją teorię, odnośnie wartości danych Vacuum, teraz od początku zwiększania obrotów, wartość równomiernie spada.

INFORMACJA Z GWIAZDKĄ:
- warto sprawdzić wężyki łączące [ pompę podciśnienia - zaworek - turbinę ]
- jeśli wężyki są dobre, wartości vacuum działają poprawnie, a dalej brak mocy = niestety prawie pewne, problem po stronie turbo
- jeśli wężyki są dobre, a wartości vacuum, są niskie to może być pompa vacuum - na sprawdzenie są inne sposoby
- jeśli wężyki nie są dobre, wróć do pierwszego punktu
- jeśli wężyki są dobre, wartości vacuum stoją w miejscu niezależnie od obrotów, zaworek może być całkowicie zatkany, więc do wymiany.


Koszt:
- część 50 zł

Czas naprawy:
- 3-5 min.

Pozdrawiam

-------------------------
Ahoj !


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL