Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: B204 z Mazur  
Offline
 Tytuł: B204 z Mazur
PostNapisane: 22 lip 2018, o 21:44 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Cześć. Wczoraj kupiłem w końcu 9-3 z silnikiem B204 :D
Szukałem prawie 2 miesiące a że budżet ograniczony to lekko nie było.
Wersja S 2000r. Czarne skóry. W listopadzie zeszłego roku strojony w Coobcio Garage na 231km.
Wydech przelotowy i kilka drobiazgów typu blow off, zegar doładowania, wkładka KN.
Szkoda tylko, że IC nie zrobiony bo przy tych upałach to skrzydeł nie rozwija.
Oczywiście trochę roboty przy nim będzie ale cena była dobra to trochę grosza zostało.


Załączniki:
IMG_20180722_152636324_HDR~2.jpg
IMG_20180722_152636324_HDR~2.jpg [ 486.71 KiB | Przeglądane 1184 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 26 lip 2018, o 06:57 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Ładny ładny. Też miałem OGra na tych kołach.
Jak tam ma się łączenie tylnych nadkoli/błotników? Jakaś ruda? Sprawdzałeś podłogę w bagażniku pod światłami? Tam lubi się lać woda - właśnie przez te uszczelki.
B204L to bardzo wdzięczny silnik. Doceniłem to po przesiadce na B205E...
Standardowy serwis świecowo olejowy zrób. NGK BCPR7ES, olej przynajmniej Valvoline (bądź lepszy). I pamiętaj o regularnej jego wymianie:)
Wincyj zdjęć prosimy :D

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 29 lip 2018, o 21:57 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Dziękuję :)
Oliwa i świece już zmienione. Kółka wkrótce też będą inne. Kupiłem 17 Aero ale wymagają trochę pracy. Jak w końcu zrobię to wrzucę fotkę.
Wpadły już nowe tarcze i klocki z przodu, amortyzatory i bat od anteny. Ruda wychodzi gdzieniegdzie ale to dopiero na jesień. Jeszcze trochę przede mną ale ogarniemy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 30 lip 2018, o 07:28 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Dobrym zabiegiem jest usztywnienie maglownicy, ktoś tutaj (albo na fb, nie pamiętam) sprzedawał fajny zestaw. Znacznie poprawia się prowadzenie. Z doświadczenia też proponuję poliuretan na całe zawieszenie i sprężyny chociaż -30mm. Inny samochód wtedy :d
Będe monitorował temat. Jak coś to zapraszam do mojego, moze i tam coś ciekawego wyczytasz co Ci się przyda :)
viewtopic.php?f=53&t=9470

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 30 lip 2018, o 08:28 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Wdrażam się w temat dopiero i chłonę wiedzę. Na razie robię to co najważniejsze bo trochę środki ograniczone.
Do zimy chcę naprawić wszystko co trzeba, zrobić blachy, konserwację. Od wiosny będzie modzenie ;)
Pewnie tak jak radzisz zawieszenie no i tego ICka by się przydało na początek. Chciałbym go dłużej potrzymać bo baza jest fajna, a orany mocno nie będzie bo to drugi samochód w rodzinnie. Chociaż nie wiem jak będzie bo od kupna tylko jego ujeżdżam :)
Bardzo mnie w Sabiku wyciszenie zaskoczyło. Mam młodszą vectre c w benzynie 140km i tam jest dużo głośniej zwłaszcza powyżej 100km/h.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 30 lip 2018, o 09:33 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Fakt, 9-3 jest zaskakująco cichy na seryjnym wydechu. Da sie normalnie jeździć z prędkościami autostradowymi. Ale grubość blachy i sama waga też robi swoje. Mam 9-5 i porównanie do 9-3. Wolałem 9-3 :D
Bazę masz bardzo fajną, mega wdzięczny silnik, a to chyba najbardziej drogocenna rzecz w tym samochodzie.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 30 lip 2018, o 21:09 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Na seryjnym to szczerze mówiąc nie wiem. Kupiłem go już z przelotowym 3" i dziwne ale przy spokojnej jeździe jest naprawdę cichy nawet przy większych prędkościach. Oczywiście jak dam mu buta to zaczyna drzeć ryja. Na jałowym już jest głośniej. Słychać, że przelot, warczy takim niskim fajnym basem. Na moje oko ten wydech to jakaś samoróbka, niestety nie z kwasówki ale brzmienie bardzo mi się podoba i co ważne nie męczy w trasie. Może wrzucę jakiś film, sami ocenicie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 31 lip 2018, o 06:50 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Ja miałem 3" przelot JTSuperflow i ten już był męczący, bo od początku do końca miał tylko jeden tłumik, końcowy, w dodatku przelotowy. Po mieście okej, ale trasa 450-500km to już można było ochu^eć. Ale wydech też bardzo dobrze, że jest zrobiony, bo to zdecydowanie poprawia reakcję tego silnika na gaz i dodaje koni co potwierdzę ja i poprzedni właściciel mojego ex-Ogra.
Pod maską coś robione, poprawiona fabryka? Chodzi mi o zaworki jednokierunkowe, przewody podciśnienia silikonowe i tego typu rzeczy?

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 06:30 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Murzyn napisał(a):
Pod maską coś robione, poprawiona fabryka? Chodzi mi o zaworki jednokierunkowe, przewody podciśnienia silikonowe i tego typu rzeczy?

Już niedługo przewody i zaworki będą zmieniane. Na razie kończę jeszcze zawieszenie. Zastanawiam się nad odmą czy jej nie wywalić i wstawić OCT. Oryginalna jakoś strasznie zabita nie była ale przyjdzie jesień zima to pewnie więcej majonezu będzie. Z modów pod maską to jest zawór upustowy, wkładka KN i zawór APC od T7 czego się dowiedziałem od Levis'a :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 06:31 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Murzyn napisał(a):
Pod maską coś robione, poprawiona fabryka? Chodzi mi o zaworki jednokierunkowe, przewody podciśnienia silikonowe i tego typu rzeczy?

Już niedługo przewody i zaworki będą zmieniane. Na razie kończę jeszcze zawieszenie. Zastanawiam się nad odmą czy jej nie wywalić i wstawić OCT. Oryginalna jakoś strasznie zabita nie była ale przyjdzie jesień zima to pewnie więcej majonezu będzie. Z modów pod maską to jest zawór upustowy, wkładka KN i zawór APC od T7 czego się dowiedziałem od Levis'a :) Ale to wszystko jeszcze po poprzednim właścicielu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 07:10 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
B204L nie wymaga montażu OCT, bo to bolączka B205. To nie jest konieczna sprawa, raczej "widzimisie" ;d
Co do zaworu to polecam Forge, ja miałem taki u siebie. Poza tym stożek, zamiast wkładki, bo jest dużo bardziej wydajny.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 07:27 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4316
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Po co mu stożek?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 07:36 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Ja u siebie miałem. Może to też jest widzimisie, ale powietrza dostaje więcej i tutaj nie ma dyskusji. Nie chodzi mi o jakiś marketowy stożek za 15zł, ale taką np. Simotę z izolacją temperatury (ja nie miałem neistety) i z powiększonym dolotem. Taki zestaw zwiększa ilość powietrza, nawet kiedyś gdzieś w necie widziałem test porównujący standardowy filtr, wkładkę i stożek i było ładnie pokazane w % ile więcej powietrza wpuszcza jaki filtr. Takie jest moje zdanie, bo u mnie się sprawdzało lepiej. Miałem na początku Pipercrossa i był słaby.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 09:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4316
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ok. Tylko zeby wykorzystac roznice pomiedzy wkladka a stozkiem to z 350KM trzeba zrobic. A i tak bedziesz mial zasys goracego powietrza z komory silnika

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 11:11 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 244
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: 9-5 OG
Levis napisał(a):
Ok. Tylko zeby wykorzystac roznice pomiedzy wkladka a stozkiem to z 350KM trzeba zrobic. A i tak bedziesz mial zasys goracego powietrza z komory silnika

Jak najbardziej słuszna uwaga i fakt. Da się mądrze ułożyć ten stożek pod maską w 9-3 przy B204L żeby mu poprowadzić jak najzimniejsze powietrze.
Aczkolwiek wiesz więcej, ja się opieram tylko na swoim "doświadczeniu" + wiedzy z neta i forum, miałem jeden egzemplarz testowy - swój - więc mówię czego się na nim nauczyłem ;d
Jakbym miał bliżej to bym podjechał teraz bo mam B205 do przejrzenia w 9-5...

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 14:48 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Zostanę na razie przy wkładce :-)
Póki co są ważniejsze inwestycje chociażby IC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B204 z Mazur
PostNapisane: 1 sie 2018, o 16:02 

Dołączył(a): 23 cze 2018, o 07:33
Posty: 37
Model SAABa: 9-3 og
Murzyn napisał(a):
B204L nie wymaga montażu OCT, bo to bolączka B205. To nie jest konieczna sprawa, raczej "widzimisie" ;d

Chyba masz rację, bo jak czytam o problemach z odmą to z reguły w b2x5. Jeżeli tak jest to dam sobie spokój a dla "widzimisie" to naklejkę SAABotage walnę sobie na rufie i znaczek na masce bo złachany trochę ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL