Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 09:50 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
witam Wszystkich . Przed kilkom dniami sprowadziłem ze Szwecji Griffina 2009r 185km wszystko było by fajnie gdyby nie to że Sabik jak się rozgrzeje traci moc turbo pracuje do połowy wskaźnika lecz przy pojedynczym dynamicznym wciśnięciu pedału gazu wchodzi na czerwone . Została zrobiona całe eksploatacja plus wymiana podciśnień samochód nie kopci brak jakichkolwiek błędów . Bardzo proszę o jakieś sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 14:20 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 891
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Jakie ma doładowanie przy pełnym obciążeniu?

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 16:51 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
Przy zimnym silniku wskazówka wchodzi lekko na czerwone pole po przejechaniu dynamicznie ok 10km do połowy i czuć bardzo wyraźny spadek mocy manometru nie podpinałem spadek mocy nie jest ograniczony obrotami


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 19:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 891
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To jak nie zrobiłeś nawet pomiarów to mamy tu z fusów wróżyć? Podłącz się pod techa, albo nawet pod elma z telefonem i sprawdź ciśnienie, błędy, przepływy (odczytane i oczekiwane). Nie wyobrażam sobie szukania po omacku.
Z mechanicznych rzeczy trzeba sprawdzić szczelność dolotu (też IC), sprawność zaworu upustowego. Ale to może nie wystarczyć i pomiary ciśnień i przepływów będą konieczne.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 19:31 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
Dziękuję za odpowiedz . Szczelność sprawdzałem jest ok IC tez ok , po zdjęciu węża z APC żadnej różnicy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 19:40 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 891
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Którą rurkę z APC zdejmujesz? Musisz zdjąć WG.
Skoro ominięcie APC nic nie pomaga to znaczy że albo turbo nie pompuje albo powietrze ucieka. A ucieka bo albo źle sprawdziłeś szczelność albo DV upuszcza.
Ale tak czy siak bez pomiarów tylko na wróżkę to słabo to widzę. Nawet jak zdejmujesz przewody z APC to musisz widzieć jaka jest różnica w ciśnieniach. Nawet niewielka. A teraz to robisz na oko. A na oko to chłop w szpitalu umarł....

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 14 paź 2018, o 21:38 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
zdjąłem wężyk W a później każdy po kolei . Czy uszkodzony evap na grodzi może dać taki efekt ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Online
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 15 paź 2018, o 07:24 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 525
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
EVAP daje taki efekt. Odłącz górny przewód od apc i zaślep go czymś. Jak moc wróci to evap. Ale jak napisał kolega to trochę wróżenie z fusów jeżeli mod na evap nie zadziała...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 15 paź 2018, o 07:35 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 891
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To strzały w ciemno. Jak nie masz kompa i nie obserwujesz co się dzieje to możesz nigdy problemu nie znaleźć "bo Ci się wydaje". Jeżeli zdjęcie wężyka z WG (bo tylko to się robi) nie przynosi efektu to albo turbo nie pompuje albo pompuje ale gdzieś ucieka. Tak jak pisałem. Albo masz dziurę w dolocie albo zawór DV puszcza. A puszcza bo albo jest uszkodzony albo źle sterowany. Możesz na ścianie grodziowej ominąć elektrozawór (może szwankuje) i wyeliminować problem sterowania DV (w zasadzie możesz to na stałe zrobić). Przewód z zaworu upustowego dajesz bezpośrednio w dolot (podwójny kominek) zamiast wężyka idącego do zaworu na grodzi. Tamte zaślepiasz. Teraz DV będzie sterowany bezpośrednio podciśnieniem jak w starszych silnikach.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 15 paź 2018, o 12:48 

Dołączył(a): 4 kwi 2018, o 10:29
Posty: 9
Model SAABa: 9-5
Dzięki za pomoc problem rozwiązany turbo luz osiowy i poprzeczny ;( ale nie ma tego złego będzie od Aero


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 27 paź 2018, o 15:43 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
Witam Ponownie do 6 razy sztuka tyle turbin przejrzałem zanim znalazłem wartą zamontowania oczywiście wszystkie miały być w stanie bdb . Jakie jest wasze doświadczenie z turbinami td04 czy są względnie trwałe ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 27 paź 2018, o 20:42 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1228
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Bo turbo kupuje się padlinę i regeneruje po swojemu.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 27 paź 2018, o 22:39 

Dołączył(a): 14 paź 2018, o 09:13
Posty: 35
Model SAABa: 9-5
Niby tak ale nie widziałem na necie żadnej padliny za mniej niż 1000zł do tego koszt regeneracji na jakimś Melecie to kolejne 800 900zł też nie mam dobrych doświadczeń z regeneracją


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 28 paź 2018, o 09:39 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 387
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Ja kupiłem używaną za 800 i bez regeneracji zrobiłem już 50kkm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 28 paź 2018, o 09:52 

Dołączył(a): 4 kwi 2018, o 10:29
Posty: 9
Model SAABa: 9-5
To już ładny wynik. Ja płaciłem 1500zł z wszystkim co potrzebne do przeróbki


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 28 paź 2018, o 21:14 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 21:56
Posty: 43
kupiłem zestaw naprawczy 120zł, wyczyściłem, skręciłem i jeździłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 29 paź 2018, o 08:54 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4238
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ale już włożyłeś to turbo i jest wszystko OK czy po prostu znalazłeś luz osiowy i jesteś przekonany że to było powodem usterki?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 29 paź 2018, o 10:22 

Dołączył(a): 4 kwi 2018, o 10:29
Posty: 9
Model SAABa: 9-5
Cześć Miałem problem z diagnozą bo nie było typowych oznak ze turbo się kończy . Saab trafił
do Radunicy turbo miało spory luz osiowy i było widać tarcie na muszli . Dziś odbieram 9_5 już po zmianie na aero turbo macałem, było na maszynie


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 31 paź 2018, o 21:55 

Dołączył(a): 4 kwi 2018, o 10:29
Posty: 9
Model SAABa: 9-5
Sprawdziłem dokładnie faktury saaba i ostatnie 3 wymiany oleju to dexos 5w30 Gm coś mi sie wydaje że ten syfiasty Olej jest sprawcą mojego nieszczęscia :) Teraz jest Ogień :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z mocą na ciepłym silniku 2,3t
PostNapisane: 1 lis 2018, o 06:26 
Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 174
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
chcesz powiedzieć, że wymiana oliwy załatwiła sprawę.... wątpię.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL