Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 6 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 cze 2019, o 11:09 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4326
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
A smok i przewod magistrali zalozone? ;)
Swoja droga pompe oleju tez na redline skladaj. Zalej ja olejem

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 cze 2019, o 11:18 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
hehe Mam nadzieję, że takiej wtopy nie zrobiłem. Rurki na miejscu raczej.... Tak teraz zrobię - Redline na pompę, bo wcześniej dałem tylko olej.

Nie ukrywam, że serducho coraz szybciej wali...


Załączniki:
IMG_20190506_191512.jpg
IMG_20190506_191512.jpg [ 104.27 KiB | Przeglądane 441 razy ]
IMG_20190506_193148.jpg
IMG_20190506_193148.jpg [ 88.39 KiB | Przeglądane 441 razy ]
IMG_20190506_193157.jpg
IMG_20190506_193157.jpg [ 64.04 KiB | Przeglądane 441 razy ]
IMG_20190506_193250.jpg
IMG_20190506_193250.jpg [ 109.3 KiB | Przeglądane 441 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 15 cze 2019, o 21:37 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
15-06-2019 godzina 14:24

https://www.youtube.com/watch?v=_X1T1OLAzCg&feature=youtu.be

Szczegóły jutro, bo padam na pysk...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 16 cze 2019, o 12:30 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Małymi krokami do celu.

Wczoraj po paru problemach udało się odpalić. Tak jak już wcześniej pisałem, miałem problem z nabiciem ciśnienia oleju. Miałem poważny dylemat, czy ryzykować i odpalać go, czy szukać przyczyny, tylko jak i gdzie??? W najlepszym możliwym momencie na forum odezwał się Levis, za co naprawdę serdecznie mu dziękuję. Jego wskazówki i rady naprawdę mi pomogły, jak również dodały pewności siebie. Moja praca przez pewien moment opierała się lataniu od samochodu do komputera i zaglądaniu co chwilę na forum i liczenie, że jakieś wskazówki się pojawią. I na szczęście pojawiły się. Filtr zalałem do pełna, na pompę oleju dałem Redline. No i ryzyk-fizyk. Jak widać na filmie po odpaleniu w miarę normalnie złapał ciśnienie. Ufff...

Dodatkowo wymieniłem nagrzewnicę - rzeczywiście była dziura.

Do zrobienia:
- gdzieś mam nieszczelność na wydechu, bo strasznie głośno jest;
- nie dało się wrzucić biegów, po odpowietrzeniu biegi wchodzą, ale trochę opornie, raczej wybierak do regulacji;
- gdzieś cieknie mi z okolic pompy do wspomagania;
- a z klimą to lepiej nie mówić, jak dałem ciała!!! Jestem zły, jak nie wiem co, ale temat jeszcze do sprawdzenia.

Tyle na razie, przede mną docieranie.

Aha, jak na pierwszy rzut oka, to ładnie chodzi bez balansu, ale chyba na razie trochę za wcześnie to oceniać... Zobaczymy.


Załączniki:
IMG_20190615_120524.jpg
IMG_20190615_120524.jpg [ 109.56 KiB | Przeglądane 415 razy ]
IMG_20190615_122539.jpg
IMG_20190615_122539.jpg [ 100.24 KiB | Przeglądane 415 razy ]
IMG_20190615_164757.jpg
IMG_20190615_164757.jpg [ 79.3 KiB | Przeglądane 415 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 16 cze 2019, o 14:57 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 16 maja 2015, o 15:01
Posty: 110
Model SAABa: 900 NG
Dopiero teraz zobaczyłem ten wątek naprawdę fajna i czysta robota.
Pytanie z innej beczki bo widzę pakujesz kuciznę nie oszczędzasz na gratach a zostawiłeś seryjne gumowe przewody chłodzenia.
Aż się prosi o sylikony jedno że te stare gumowe przewody pewnie już w dużej części są skrachciałe to istnieje ryzyko że mogą zwyczajnie puścić w najbliższym czasie.
No i turbo troszkę małe ;) Jakieś GT30 byłoby ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 16 cze 2019, o 17:52 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Dzięki. Remont pochłonął ogromne fundusze, przynajmniej dla mnie jest to bardzo duże obciążenie. Oczywiście masz rację, jeśli chodzi o turbo, w planie jest coś większego, na razie mam skromne TD04-19T billet niestety 5cm. Chodzi mi po głowie Borg Warner lub jakieś chińskie GTX, tylko na ten moment nie mam funduszy. Najpierw muszę zobaczyć, jak silnik będzie chodził, bo samo uruchomienie to nic nie znaczy. Jak się uda, to zobaczę, co się da wycisnąć z mojego turbo, tylko chcę zmienić stronę gorącą na żeliwo z Volvo. Czekam również, jak będzie się zachowywało turbo w Twoim projekcie, bo też się nad czymś takim zastanawiałem.
Jeśli chodzi o rury chłodzenia, chyba 2 szt. mam wymienione na nowe, bo rzeczywiście popuszczały. Na razie chyba zostawię, tak jak jest, bo mam parę rzeczy pilniejszych do zrobienia.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 16 cze 2019, o 18:09 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Jeszcze parę słów o docieraniu, bo obiecałem, że coś napiszę, a całą operacja przede mną.

Miałem napisać o docieraniu na ostro. Tak, jak już wcześniej pisałem, każdy mechanik ma swój sposób na docieranie silnika. Naprawdę można się w tym wszystkim pogubić. Wertując to wszystko dotarłem między innymi do wątków:

https://forum.scigacz.pl/post-33245.html

http://scirocco.pl/docieranie-silnika/

Dodatkowo znalazłem kilka wskazówek na forum Saabotage i zamierzam to zrobić następująco.

1. zalewam silnik olejem mineralnym 15W40.
2. odpinam zawór APC
3. odpinam listwę zapłonową, wykręcam świece i kręcę rozrusznikiem aż do zgaśnięcia lampki od ciśnienia oleju
4. wkręcam świece, zapinam listwę i odpalam silnik
5. trzymam go na trochę wyższych obrotach 2000-4000, aby mógł się odpowietrzyć, sprawdzam, czy nie ma wycieków i w taki sposób doprowadzam go do temperatury roboczej
6. potem w trasę, koniecznie na jakąś eskę, aby nie stać w korkach
7. przyśpieszam kilka razy 1/3 otwartej przepustnicy do 50% obrotów i hamowanie silnikiem
8. mała przerwa
9. przyśpieszam kilka razy 1/2 otwartej przepustnicy do 60% obrotów i hamowanie silnikiem
10. mała przerwa
11. przyśpieszam kilka razy 3/4 otwartej przepustnicy do 80% obrotów i hamowanie silnikiem
12. mała przerwa
13. przyśpieszam kilka razy na max. otwartej przepustnicy do 100% obrotów i hamowanie silnikiem
14. takie przyśpieszanie i hamowanie silnikiem przez około 50 km.
15. wymieniam filtr, olej, czyszczę miskę
16. zalewam olejem 5W50 i koniec docierania

Nie wiem, czy tak to powinno wyglądać, nie upieram się, ze jest to najlepszy sposób.

Punkt numer 3 już nie wypalił. Nie jestem również pewien punktu numer 16, czy go zalewać już docelowym olejem, czy jeszcze 15W40 i jeździć normalnie do 1000 km., czy może jeszcze jakaś inna opcja. Uwagi naprawdę wskazane i mile widziane.

A tak na poważnie - nie wiem, czy będę miał odwagę go pocisnąć na 100%...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 17 cze 2019, o 21:22 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Cały czas pod górę.

Dzisiaj podejście do docierania numer 2. Niestety znów porażka.

Sprzęgło odpowietrzone, wybierak ustawiony. No to wsiadam i jadę parę kółek pod domem, aby trochę rozgrzać silnik, na spokojnie, parę przyspieszeń i hamowanie silnikiem. Potem miałem uderzyć na eskę i tam trochę poszaleć. Niestety nie dojechałem, a może lepiej, bo miałem problem prawie po domem. W pewnym momencie przy zmianie biegów pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę. Zjechałem na pobocze. Przewód idący do skrzyni wypiął się, mimo tego, że dla bezpieczeństwa miałem go złapanego dodatkowo trytką. Rozpadł się również oring. Narzędzia miałem w bagażniku, oringi na szczęście były w domu. Naprawa na poboczu, wzięta żona do odpowietrzenia i jakoś się udało. Dojechałem do garażu. Wrzucałem wsteczny i wchodził ze zgrzytem. Chyba jeszcze raz muszę odpowietrzyć.
Wjeżdżając do garażu usłyszałem, że silnik dziwnie szumi. Zdjąłem pasek wielorowkowy i cisza. Na szczęście. Wszystko wskazuje, że sprężarka klimy się rozsypała.
Dodatkowo znowu dużo oleju od wspomagania rozlanego. Muszę wymienić w końcu przewód, bo tak nie może być.
Czyli znów przestój, bo tak nie będę jeździł. Co mnie jeszcze po drodze czeka???

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 17 cze 2019, o 22:23 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Jeszcze jedna ciekawostka. Przeglądałem swoje zdjęcia z wymiany rozrządu. Znalazłem takie zdjęcie. Wygląda mi to na śruby, które mi zostały. Rzeczywiście w pompie wspomagania mam wolne dziury z gwintem, tylko nie bardzo wiem, po cholerę miały by tam siedzieć te śruby, bo chyba ich montaż nic nie daje??? Muszę jeszcze się temu przyjrzeć. W WIS jest chyba mowa o 2 śrubach, a tu mi wychodzi, że jest ich aż 5.


Załączniki:
IMG_8011.jpg
IMG_8011.jpg [ 100.54 KiB | Przeglądane 364 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 cze 2019, o 15:45 
Sierżant

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 305
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
ja docierałem swój w sposób :
20 minut na jałowych najtanszy minerał
1000km na millers'ie "do docierania silników" - bez szaleństw, spokojna i mniej spokojna jazda, starałem sie zeby caly czas były różne obroty ale poniżej 4k
teraz jest przejsciowy milers 5w40 przez 3000km
potem bedzie 10w50 syntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 22 cze 2019, o 22:30 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Siwych włosów na pewno mi przybyło...

Dzisiaj sądny dzień - próba docierania na ostro.

Ale zanim o tym, to jeszcze parę tematów przed...

Szumiała mi klima - rozebrana, przetestowana, łożysko w stanie "jak nowe". Dlaczego szumi? Nie mam pojęcia. Temat na razie nierozwiązany. Zostało tak, jak jest.

Wspomaganie - zakupiłem nowe przewody z mojej "ulubionej" firmy PPS, bo innych nie było. I oczywiście zonk. Jak mam je podłączyć, skoro przewody są zakończone "wtyczką", a po wymontowaniu przewodu też zostaje "wtyczka"? Jak połączyć wtyczkę z wtyczką??? Nie mam pojęcia... Zostawiłem stary przewód. Jak go wymontowałem, to oring się rozpadł. Mam nadzieję, że to tylko wina uszkodzonego oringu. Zobaczymy. Jak będzie nadal ciekł, to chyba zakuję nowy.

I trzeci temat. Założyłem short shifter. I też wyszła du.... Biegi rzeczywiście precyzyjnie wchodzą, ale chodzi tak ciężko, że niemalże muszę biegi wrzucać dwoma rękami. Masakra. Przyjemność z jazdy zerowa. Gdzieś popełniłem jakiś błąd. Temat to poprawy.

No i teraz najważniejsze. Kolejna próba docierania na ostro. Miałem wyskoczyć na eskę, ale jednak strach, że coś się wysra i będzie problem ze ściągnięciem mnie z drogi, wygrał. W rejonach na szczęście mam kawałek fajnej drogi i tam się bujałem, tam i z powrotem. Nawet całkiem fajnie wyszło. Nie mogłem się rozpędzić na czwórce, bo jednak za krótka droga, ale jeździłem na dwójce i trójce. Przyznam się, że nie odważyłem się depnąć w podłogę do oporu, ale było "prawie". Głównie skupiałem się, aby po przyspieszeniach cały czas hamować silnikiem. Nawet udało mi się coś nagrać, jak to wyglądało. Silnik przeżył...

https://www.youtube.com/watch?v=f44YJinTUqo&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=KgcUm0aQGFo&feature=youtu.be

I teraz podsumowanie. Na tak gęstym oleju niestety nie jestem zadowolony z ciśnienia. Po docieraniu mam 1 bar na wolnych, czyli tyle, ile miałem przed remontem. Moim zdaniem słabo, tym bardziej, że nie mam balansu. Spróbuję jeszcze może podmienić pompę na starą, bo założyłem z mojej "ulubionej" firmy PPS.

https://www.youtube.com/watch?v=wjc1Eus9JJA&feature=youtu.be

Kolejny minus - poci mi się z jednej strony pod uszczelką głowicy. Wygląda, jak płyn, raczej nie olej... Do dalszej obserwacji.
Kolejny minus - coś dziwnie "klepie" mi napęd paska wielorowkowego. Taki "kłap-kłap-kłap...". Nagrałem film - może macie jakiś pomysł, co tak kłapie? Napinacz się kończy?

https://www.youtube.com/watch?v=tu_EoFZi7vs&feature=youtu.be

Z plusów - bez balansu ładnie chodzi, nie mam zastrzeżeń.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4Wmsyby9_I&feature=youtu.be


Załączniki:
IMG_20190622_215630.jpg
IMG_20190622_215630.jpg [ 52.42 KiB | Przeglądane 328 razy ]
IMG_20190621_122325.jpg
IMG_20190621_122325.jpg [ 105.07 KiB | Przeglądane 327 razy ]
IMG_20190621_122335.jpg
IMG_20190621_122335.jpg [ 75.27 KiB | Przeglądane 327 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 22 cze 2019, o 22:34 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 211
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Apropo short shiferta - mi też wchodzą ciężko. Dobrze wiedzieć, że to nie wina skrzyni bo nie jeździłem bez SS.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 cze 2019, o 21:19 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Dzisiaj znowu docierałem. Sposób jak poprzednio, przejechałem dzisiaj jakieś 40 km. Będę wymieniał olej. Jaki teraz zalać? Nadal minerał, czy już docelowy?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 cze 2019, o 21:28 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Wymieniłem filtr i olej. Trochę byłem zaskoczony, że kolor oleju był dosyć ciemny. Myślałem, że będzie czysty. Tak czy inaczej zalałem znowu minerał, nie wiem, czy dobrze zrobiłem.

Z takich moich obserwacji odnośnie ciśnienia oleju. Wskaźnik ciśnienia oleju miałem założony już wcześniej, więc wiem, jak to było przed remontem. Teraz dołożyłem sobie wskaźnik temperatury oleju.

Po kilku jazdach widać, że sporo zależy od temperatury oleju. Średnio mi wychodziło, że powiedzmy temperatura oleju większa o 10-15 stopni, to niższe ciśnienie o jakieś 0.2 bara. Wychodzi na to, że trzymanie niższej temperatury chyba jest trochę bezpieczniejsze dla tych silników. Podczas docierania maksymalnie miałem 120 stopni, dzisiaj około 90, ale zbytnio go nie pałowałem. W starszych silnikach B2x4 jakoś nie słyszy się o przekręconych panewkach. Z ciekawości poszukałem, jaka chłodnica oleju była na przykład w Saabie 9000. Wielkość chłodnicy to 256x125x50. W Saabie 9-5 to 460x66x40, co objętościowo wychodzi o 1/4 mniej. Dodatkowo w 9-5 termostat otwiera się przy 105 stopniach, w 9000 nie mogłem nigdzie znaleźć jakichkolwiek danych. Gdzieś tylko znalazłem wypowiedź Coobcia, że jest to 85 stopni. Dodatkowo chyba bardzo ważne, jaki olej jest używany. Chyba taki, który się lepiej zachowuje w wyższych temperaturach, powinien być lepszy.

To tylko takie moje luźne przemyślenia, może błędne. Tak czy inaczej chodzi mi po głowie założenie innej chłodnicy i zimniejszego termostatu.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 28 cze 2019, o 05:55 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2013, o 18:29
Posty: 211
Lokalizacja: WPR
Model SAABa: 9-5 Aero MY01
Dopóki to się nie dotrze to temp będzie wyzsza.
Minerał właśnie tym się charakteryzuje. Zimny będzie budował duże ciśnienie a wraz ze wzrostem temp będzie coraz to mniej lepki i ciśnienie będzie niskie. Syntetyki będą w tym bardziej stabilne.
Nie wiem jak teraz jezdzisz ale u siebie mam termostat oleju 80st i przy tych upałach na trasie przy 100-120km/h mam olej na poziomie 82-88st. (a w dolocie prawie 50 hah) We wtorek przypilowałem nieco po mieście i dobiłem do... 105st. Czyli momentu otwarcia fabrycznego termostatu. I teraz kij w mrowisko, bo mam seryjne B235R z 2001r z przelotem 250kkm i oprocz panewek nic w nim nie tykałem, stan mocno średni, od roku jeżdżę na Neste 0W40 +Archoil 9200.
Na lato ten termostat super sprawa natomiast w zimę jest ciężko dogrzać olej. Jakby ktos miał dojscie do wkladów 85-90st to ja ustawiam się w kolejce.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 28 cze 2019, o 07:23 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4326
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Co do ciśnienia oleju, sugeruję zrobić adapter i wkręcić go w głowicę (tam gdzie pompa vacuum ma zasilanie smarowania). Wówczas będziesz widział jakie jest faktycznie ciśnienie oleju już na końcu układu a nie to co generuje pompa na filtr ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 28 cze 2019, o 14:49 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Levis, zdradzisz, czy ciśnienie będzie wyższe, czy niższe? Domyślam się, że niestety to drugie, bo dalej od pompy...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 28 cze 2019, o 19:02 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4326
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Oczywiście że niższe. I na tym ciśnieniu które już zaliczyło wszelkie możliwe spadki poprzez panewki, natryski, rozrząd, hydropopychacze, wałki itd. najbardziej nam zależy :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 8 lip 2019, o 20:19 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 442
Model SAABa: 9-5
Na razie przelatane jakieś 400 km. Odpukać - bez wpadek, ale szczerze mówiąc zbytnio nie szaleję. Levis, na mineralnym jeździć do 1000 km., czy szybciej zmienić na docelowy?

Short shifter zepsułem - taaaak, trzeba mieć talent, ale już naprawiony... Na początku świetne uczucie, jak to chodzi, ale teraz już mam wrażenie, że jest po prostu normalnie...

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 10 lip 2019, o 07:11 
Kapral

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 189
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
Levis napisał(a):
Oczywiście że niższe. I na tym ciśnieniu które już zaliczyło wszelkie możliwe spadki poprzez panewki, natryski, rozrząd, hydropopychacze, wałki itd. najbardziej nam zależy :)


jeśli chodzi o natrysk to jest opcja zmniejszenia tych dysz i przez to poprawę ciśnienia w magistrali?. Obstawiam, że to może powodować największe straty.

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL