Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 7 z 7
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: DIY remont silnika  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 10 lip 2019, o 07:24 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Ja bym natrysku na tłoki nie ruszał.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 10 lip 2019, o 13:54 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4329
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Wystarczy by dysze były sprawne, tj zaworki w nich otwierały się przy odpowiednim ciśnieniu.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 19 lip 2019, o 21:27 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
Trochę czasu minęło, przejechane jakieś 750 km. Uznałem, że to koniec docierania. Reasumując docieranie: tak jak już wcześniej pisałem, pierwsze 50 km. to jeżdżenie na oleju 15W40, kręcenie do 5500 rpm. i hamowanie silnikiem. Potem zmiana filtra i oleju - ponownie na 15W40. Potem w zasadzie jazda miejska, ale parę razy wybrałem się na eskę i też kręcenie do 5500 rpm. i hamowanie silnikiem. Generalnie nawet w jeździe miejskiej starałem się jak najczęściej hamować silnikiem. Po 750 km. znowu zmiana filtra i oleju - tym razem na docelowy 5W50. I zrzucenie miski. Nie ukrywam, że nie miałem ochoty zrzucać miski, bo po prostu nie cierpię tego robić, ale jakoś się zmusiłem. Jak się potem okazało, dobrze, że to zrobiłem.
Teraz szczegóły. Micha wizualnie czysta. Zajrzałem do smoka i tu... dla mnie niespodzianka. Smok zapchany!!! Czym zapchany??? Loctite 518. Wynika, że na elementy, które się montuje na tą masę, dałem jej zdecydowanie za dużo. I to chyba dużo za dużo. Zresztą widać na zdjęciach. Tym razem zrobiłem inaczej, dałem mniej masy i rozprowadziłem "paluchem" - sporo mniej jej poszło, mam nadzieję, że nie będzie ciekło.
Odkręciłem też panewki z trzeciej podpory i czwartej korby - tak z ciekawości, co się tam dzieje. I tu też chyba przykra niespodzianka, chociaż ciężko mi ocenić, czy tak powinno być, czy mam się czym martwić, bo moje doświadczenie w tej materii jest zerowe. Panewka z korby chyba ok, natomiast z podpory dziwnie wytarta. Tak czy inaczej złożyłem wszystko do kupy zobaczymy - jak odda, to chyba koniec mojej przygody z tuningiem.
Silnik chodzi fajnie, nie dymi, oleju nie ubyło.
Jeszcze do sprawdzenia kompresja - może jutro uda się to zrobić.


Załączniki:
IMG_20190718_190722.jpg
IMG_20190718_190722.jpg [ 116.34 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_191912.jpg
IMG_20190718_191912.jpg [ 102.54 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_192144.jpg
IMG_20190718_192144.jpg [ 89.9 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_194218.jpg
IMG_20190718_194218.jpg [ 127.39 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_194134.jpg
IMG_20190718_194134.jpg [ 96.9 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_201803.jpg
IMG_20190718_201803.jpg [ 116.55 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_201826.jpg
IMG_20190718_201826.jpg [ 96.07 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_202002.jpg
IMG_20190718_202002.jpg [ 96.58 KiB | Przeglądane 431 razy ]
IMG_20190718_210303.jpg
IMG_20190718_210303.jpg [ 103.73 KiB | Przeglądane 431 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 20 lip 2019, o 10:50 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1329
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Nadgorliwość (ilościowa i jakościowa) jest gorsza od faszyzmu. Raz że za dużo a dwa to w czym zwykły silikon (nawet ten wściekle czerwony) jest gorszy od Loctitle 518...że jest 8x tańszy i przez to mniej tune pro.
Smok prześwit jeszcze miał, choć panewka dziwnie wygląda, pozostaje czekać.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 lip 2019, o 21:28 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
Niestety problemów ciąg dalszy. Lista się powiększa.

Po pierwsze - mierzyłem kompresję. Wynik - niestety niemiłe zaskoczenie. Jeżeli dobrze pamiętam, to książkowo powinno być 14.0 bar. U mnie to wygląda następująco:

cylinder nr 1 - 15.5 bara
cylinder nr 2 - 15.5 bara
cylinder nr 3 - 15.5 bara
cylinder nr 4 - 15.0 bara

Trochę naczytałem się w necie o za dużym ciśnieniu i chyba nie wróży to dobrze.
Sam pomiar przeprowadziłem następująco. Rozgrzałem silnik. Wykręciłem wszystkie świece. Wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa. Zapiąłem miernik. Zakręciłem rozrusznikiem trzymając wciśnięty pedał gazu. Kręciłem do momentu, jak miernik już stanął w miejscu. Mam nadzieję, że jest to dobra procedura.

Po drugie - silnik jakoś chodzi gorzej, przynajmniej tak mi się wydaje. Przed remontem miałem problem, że podczas zmiany biegów albo po odpuszczaniu gazu, szczególnie z wysokich obrotów, czuć było trochę nierówne obroty, powiedziałbym "nerwowość", leciały też zapłony, ale nie wywalało checka. Po remoncie tego problemu nie zauważyłem, byłem bardzo zadowolony z tego powodu. Teraz znowu temat powrócił. Zbiegło się to ze zmianą oleju, mierzeniem kompresji i montażem instalacji gazowej, bo gaz miałem trochę "rozebrany" do tej pory. Dzisiaj miałem nawet taki przypadek, że po odpaleniu silnik zaczął pracować nierówno, leciały zapłony jeden za drugim, w ciągu krótkiej chwili było ich aż 145. Akurat w tym czasie nagrywałem film, bo chciałem sprawdzić, czy podczas rozruchu na zimnym mi dymi, ale dymu nie widać. Na filmie słychać, jak drży tłumik, gdy lecą zapłony. Po przygazówce jest lepiej, ale potem znowu nierówna praca. Po ponownym odpaleniu problem zniknął.

https://www.youtube.com/watch?v=uvEyVMmkXA0&t

Nie ukrywam, że powoli mam tego dość.


Załączniki:
IMG_20190723_163257.jpg
IMG_20190723_163257.jpg [ 107.56 KiB | Przeglądane 372 razy ]
IMG_20190723_163505.jpg
IMG_20190723_163505.jpg [ 100.04 KiB | Przeglądane 372 razy ]
IMG_20190723_163629.jpg
IMG_20190723_163629.jpg [ 104.66 KiB | Przeglądane 372 razy ]
IMG_20190723_163803.jpg
IMG_20190723_163803.jpg [ 115.05 KiB | Przeglądane 372 razy ]
IMG_20190723_163938.jpg
IMG_20190723_163938.jpg [ 92.44 KiB | Przeglądane 372 razy ]
IMG_20190723_164043.jpg
IMG_20190723_164043.jpg [ 85.68 KiB | Przeglądane 372 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 24 lip 2019, o 23:25 

Dołączył(a): 20 lip 2019, o 21:14
Posty: 9
A ten manometr to dobrze pokazuje? Kiedyś pożyczałem od kolegi bardzo podobny jak nie taki sam i mówił mi że 1 lub 1,5 bara muszę odjąć bo przekłamuje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 25 lip 2019, o 21:43 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
Nie mam na razie jakiegoś innego do porównania, chyba, że można tego "przetestować", tylko jak???

Dłubię teraz przy instalacji gazowej i też mam problem. Silnik strasznie nierówno pracuje, potem chwilę jest dobrze, potem znowu trzęsie budą i tak w kółko. Namierzyłem, że problemem jest cylinder numer 3. Jak wyłączam wtrysk na tym cylindrze, to problem znika. Zamieniłem wtryski gazowe miejscami i nadal jest problem na trzecim, więc nie jest to wina wtrysku. Podczas tych problemów telepie silnikiem, chociaż zapłony przeważnie nie lecą, choć różnie to bywa. Z tego, co zauważyłem, zmienia się wtedy parametr pDif i robi się ubogo. pDif przy normalnej pracy na wolnych mam jakieś -650, to w czasie problemu wynosi jakieś -620. Co może być przyczyną?

Mam logi z T7Suite. W tym czasie cały czas był problem, pod koniec wyłączyłem 3 wtrysk, widać to po wartości pDif, że się zmieniła, potem znowu włączyłem i znów problem. Można coś wywnioskować po tych logach?

Nie mogę dołączyć tutaj pliku, w razie czego mogę zainteresowanym podesłać.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 lip 2019, o 07:21 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Jeżeli na pb jest ok, a po zamianie wtrysków LPG ciągle problem na tym samym cylindrze, to morze wyjście ze sterownika LPG jest uszkodzone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 lip 2019, o 15:07 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
Niestety dzisiaj się okazało, że na benzynie też jest problem. Postanowiłem dzisiaj pojechać do pracy, na benzynie. Ledwo ruszyłem w drogę, a tu sypie zapłonami. Znowu cylinder nr 3. Do tej pory testy robiłem na postoju, bo chciałem tylko gaz skalibrować i tyle. Na wolnych na benzynie było ok. Teraz niestety wyszło szydło z worka.
Plan na dzisiaj: zamienię świece miejscami, podmienię listwę, bo mam starą, mam nadzieję, że działa, zerknę jeszcze na wiązkę, spróbuję też wypiąć LPG. Taki plan na dzisiaj. Mam nadzieję, że zdążę.
Czy może być to jakiś problem z zaworami???

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 26 lip 2019, o 17:33 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
Temat rozwiązany, mam nadzieję...

Zapowiadało się słabo, ale jakoś się udało. Najpierw zacząłem od najprostszej rzeczy, czyli zamiany świec. Wymontowałem listwę zapłonową, a tu niespodzianka - obudowa pęknięta. Chyba znaleziona przyczyna. No to pięknie. Szykuje się kolejny wydatek.
Jednak postanowiłem zamienić świece - trzecia z czwartą. Zapalam, znowu wypadanie - podgląd - czwarty cylinder!!! Nie powiem - dla mnie duża niespodzianka. Świece nalatane miały około 800 km. Zawsze kupuje świece NGK i nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło. Założyłem starą świecę. Problemy zniknęły. Silnik chodzi elegancko. Uff..

Tak czy inaczej muszę się chyba przygotować na zakup listwy, bo to pęknięcie chyba świadczy o jej niedługim końcu. Jest sens podmieniać obudowę, bo mam starą, nie pękniętą listwę?

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 27 lip 2019, o 10:15 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
art1man napisał(a):
Temat rozwiązany, mam nadzieję...
Tak czy inaczej muszę się chyba przygotować na zakup listwy, bo to pęknięcie chyba świadczy o jej niedługim końcu. Jest sens podmieniać obudowę, bo mam starą, nie pękniętą listwę?

Bez przesady, daj jej szansę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 28 lip 2019, o 18:00 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
hehe tak zrobię.

W końcu jazda sprawia przyjemność. Zrobiłem trochę kilometrów i jak na razie, odpukać, jest ok. Wynik przeważnie jest taki:

Miss=0
Mifi=0

Odkąd mam ten samochód i włączonego OpenSida nigdy tak nie było. Owszem, zdarza się teraz, że wpadnie jeden, dwa czy trzy Mifi, ale myślę, że poziom akceptowalny.

Na feralnej świecy nie widać kompletnie żadnych uszkodzeń.

Muszę jeszcze namierzyć, skąd mi śmierdzi benzyną, bo praktycznie cały czas ją czuję, nawet, jak jeżdżę na gazie. Co to może być? EVAP? Dzisiaj zauważyłem, że jak zamknę okna, to nic nie czuć, ale może tak akurat się złożyło. Problem do rozwiązania.


Załączniki:
IMG_20190726_170331.jpg
IMG_20190726_170331.jpg [ 96.03 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190727_101854.jpg
IMG_20190727_101854.jpg [ 87.71 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190727_101913.jpg
IMG_20190727_101913.jpg [ 87.39 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190727_101919.jpg
IMG_20190727_101919.jpg [ 92.98 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190727_101929.jpg
IMG_20190727_101929.jpg [ 87.06 KiB | Przeglądane 265 razy ]
IMG_20190727_101933.jpg
IMG_20190727_101933.jpg [ 89.94 KiB | Przeglądane 265 razy ]

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 29 lip 2019, o 15:03 
Chorąży

Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 20:15
Posty: 457
Model SAABa: 9-5
Doszedłem do wniosku, że chyba czas zakończyć ten wątek. Remont zakończony.

Teraz wychodzą różne usterki, ale jak będzie taka konieczność, to opiszę je w innych tematach.

Dziękuję wszystkim, którzy się tutaj udzielali, bardzo mi pomogliście.

Pozdrawiam.

-------------------------
Saab 9-5 2.3t 260KM/400NM MY98


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: DIY remont silnika
PostNapisane: 30 lip 2019, o 18:06 

Dołączył(a): 22 lut 2019, o 09:36
Posty: 30
Lokalizacja: Łowicz
Model SAABa: 9-5 I
To życzę aby auto sprawiało przyjemność i nie robiło żadnych niespodzianek. Odwaliłeś kawał dobrej roboty, podziwiam Cię za to że nie wymiękasz. Dzięki za ten temat i fotorelację, bankowo komuś się przyda. Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL