Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Problem z dymieniem i szarpaniem! silnik 2.2 tid
PostNapisane: 6 gru 2018, o 07:40 

Dołączył(a): 3 paź 2017, o 12:17
Posty: 3
Drodzy forumowicze , chciałbym sie poradzić co może być przyczyną nierównej pracy i szarpania na zimnym silniku 2.2 tid oraz kłeby siwo-niebieskiego dymu o zapachu ropy? o
Od roku walczę z tym problemem i dalej nic- wymienione turbo , usunięte klapy wirowe , nowe świece, sprawdzone wtryski i przelewy , nie bierze oleju ani płynu , niby pompa paliwa nie pokazuje błedów bo była regenerowana 3 lata temu , cisnienie na cylindrach po 22 na kazdym (300 tys km przebiegu ) , przepływomierz nowy , nowa grucha turbo ,czujnik temperatury.

Problem ustaje gdy silnik po 10-15 minutach się nagrzeje ! z istotnych rzeczy : dymi też na jałowym i po dodaniu gazu, zaślepiony zawór egr + emulator , wycięty katalizator bo się rozsypał , troszkę wybrzuszony intercooler ale szczelny , w serwisie saaba stwierdzili złą dawkę paliwową -powietrzną natomiast mi na elmie 327 pokazało błędy coś w rodzaju przerwa w zapłonie i problemy z ukladem swiecy zarowej czy coś w tym stylu .

Proszę o jakiekolwiek wskazówki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z dymieniem i szarpaniem! silnik 2.2 tid
PostNapisane: 6 gru 2018, o 20:08 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 16 lut 2014, o 22:09
Posty: 113
Lokalizacja: WWL
Model SAABa: 9-3 SS
Witam,
czy elektrozaworki były sprawdzane? Ja miałem u siebie kiedyś problem, że auto traciło moc i zaczynało wtedy dymić na szaro. Po czym problem ustępował i auto jeździło normalnie. Już prawie naciąłem się na zakup nowej pompy paliwa (diagnoza 3 mechaników), turbo też miałem wyjęte (ale tutaj trafiłem na uczciwego mechanika, który po wyjęciu stwierdził, że jest ok i wsadził z powrotem). Po diagnozach mechaników sam wymontowałem elektrozaworki w których praktycznie nie było już membran. Założyłem nowe i auto śmiga do tej pory, aż miło. Elektrozawroki obstawiłem u siebie od początku walki z czasową utratą mocy i dymieniem. Ale zwodzili mnie od tego mechanicy, którzy twierdzili, że w przypadku elektrzaworków na 100% pokazywałoby błędy. U mnie błędów żadnych nie było. Na temat elektrozaworkow trafiłem na angielskim forum silnika 2.2. Tam nikt o pompach nic nie wspominał. U naszych mechanika cokolwiek nie zapytać o silnik 2.2, to z reguły diagnoza jest pewna zdychająca pompa.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL