Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Zakup Saaba 9-5 2.3t  
Offline
 Tytuł: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 8 gru 2018, o 22:57 

Dołączył(a): 6 gru 2018, o 23:29
Posty: 4
Witam!

Mam na oku Saaba 9-5 z 2007 roku
https://www.olx.pl/oferta/saab-9-5-serw ... x6ixK.html

Trochę już poczytałem, ale jako że nie jestem obeznany w marce mam już pewien mętlik w głowie. Jeśli jadę już oglądać tego 9-5 2.3 biopower to:
1. Jaki kod silnika będzie zwiastował najmniej kłopotów?
2. Radio i audio można już swobodnie modyfikować w tych poliftach, prawda?
3. Co prócz sprawdzenia smoka olejowego powinno się sprawdzić po zakupie w Saabie? Wymiana panewek jeśli będzie syf w misce dla zdrowotności? Z jakim kosztem trzeba się liczyć?
4. Co z paliwem, bo skoro to biopower to lepiej będzie śmigał na 98 i 95 lepiej nawet nie tankować?? Rozumiem że gaz znosi bez problemu?
5. Przybliżony koszt remontu silnika (panewki itp.) zamknie się w granicy 5-6 tyś?

Wiem, że dla kogoś to są banały, ale posty sprzed lat są dość sprzeczne i dużo tyczy się Saabów 9-5 sprzed liftingu i nie wiem czy mogę je przekładać 1 do 1 na samochód po lifcie.

Z góry dziękuję za odpowiedź!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 9 gru 2018, o 10:13 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Zapewne odpowiedzi na Twoje pytania są. I nie widzę sensu klepania tego ponownie...... nic się przecież nie zmieniło. A już na pewno nie na + :D ale niech będzie że coś skrobnę

Ad.1. Nie ma znaczenia. W 9-5 do 2010 każdy silnik benzynowy R4 to mina z powszechnie znannych powodów.
Ad.2. W każdym 9-5 da się to bez problemów. Ja mam pierwszą generację i wstawiłem 2DIN. Nawet multi działa.
Ad.3. Smok i panewki. Jak starszy model to jeszcze odma. Dobrze z tym pojechać do kogoś kto się zna na saabach a nie tylko na mechanice. Koszty? Nie wiem, zależy co wyjdzie. Samo sprawdzenie nie powinno być drogie (w sensie nie kilka tysięcy) ale to pytanie raczej do warsztatu który potencjalnie to robił. Nie ma sensu pytać gdzie indziej.
Ad.4. Słyszałem że biopower lepiej się nadaje pod lpg bo ma wzmocnione gniazda zaworowe. Ale z racji że i tak każdy silnik w 9-5 świetnie przyjmuje lpg to nie przykładałbym do tego takiej wagi. Odnośnie benzyn to nie wiem.
Ad.5. Poczytaj, odpowiedzi jest pełno. Ja z "zasłyszenia" napiszę że za te 5-6 to nie spodziewałbym się rewelacji (czyt. nie da się zrobić po bożemu). Ludzie piszę że prawie dychę trzeba mieć w depozycie :)

Z tego co wiem polifty czy nawet końcówka produkcji niczym istotnym się nie różni od pierwszej generacji. Nie na tyle żeby spać spokojnie :D jedynie co to mogą mieć mniej nalatane. Ale biorąc pod uwagę, że "ponoć" te silniki bez remontu i tak nie zrobią więcej niż 200-250tys (tak średnio bo pewnie są wyjątki wybitnie dbane) to i tak te najnowsze są już w okresie remontowym albo i nawet później :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 9 gru 2018, o 10:36 

Dołączył(a): 6 gru 2018, o 23:29
Posty: 4
Czyli naprawdę zakup Saaba to loteria... Liczyłem na to że kupię 9-5, profilaktycznie wymienię tylko panewki, kasetę zapłonową, wyczyszczę smoka olejowego i będę mógł cieszyć się w spokoju nowym nabytkiem :/

Dziękuję za odpowiedź!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 9 gru 2018, o 15:06 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Kup 9-3 z B207 to nie będziesz miał żadnych problemów. Odnośnie 9-5 oczywiście jak zadbasz o profilaktykę to pojeździsz. Profilaktyczna wymiana panewek i co tam jeszcze trzeba to nie jest taki ogromny koszt. Kilka tysięcy powinno starczyć. Ale jak już się przekręci to "dychę" szykuj :) Sumarycznie rzecz biorąc kupno 9-5 jest mało opłacalne. Chyba że kupisz mega okazyjnie to się opłaca do tego dołożyć żeby mieć sprawdzone w wartości rynkowej. Z ogłoszenia nie bardzo wiadomo co sobą reprezentuje ten egzemplarz ani też nie wiem czy dycha to mało czy dużo.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 9 gru 2018, o 18:07 

Dołączył(a): 6 gru 2018, o 23:29
Posty: 4
Dlatego powstrzymam chyba swoje zapędy, bo nie ukrywam, że Saab ma to coś w sobie co intryguje. Lubię takie auta, miałem nadzieję, że to będzie moje kolejne. Widzę jednak, że trzeba się naprawdę przy nich napracować i mieć zasoby portfel w każdej chwili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 9 gru 2018, o 18:13 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Na pewno nie warto za te auta przepłacać. Szukaj okazji żeby miała zapas na "w razie co". Nie wiem czy za paskudę "dycha" to dużo czy mało. Albo 9-3 z B207/283. Tam nie ma tego ryzyka.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 11 gru 2018, o 09:24 
Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 482
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
marek230482 napisał(a):
Kup 9-3 z B207 to nie będziesz miał żadnych problemów.
Pomijając pękające prowadnice łańcucha balansu i wariujacą elektronikę (przynajmniej w porównaniu do 9-5 gdzie jest praktycznie bezawaryjna).

Co byś nie kupił to są auta, które mają naście lat i cuda się mogły z nimi dziać. To zawsze będzie loteria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 12 gru 2018, o 19:44 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 174
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
to czyli że (przynajmniej wg. kolegi powyżej) trafiam "wyjątki"?
Pierwszy 2,3 T 250Km 2003r przejechane w moich rękach jakieś 50tys km i gdyby nie trafienie łosia (takie zwierzę)... LPG, bez remontu, był sprowadzany więc i prrzebieg nie musiał być prawdziwy... sprzedany i jeździ do dzisiaj bez większych nakładów. z tego co wiem cały czas panewki nie chcą się obrócić...drobnostki oczywiście się zdarzały.
Teraz 2,3T 260KM 2008r. przejechane w moich rękach przez niecałe 2 lata ponad 30tys i też lpg, bez remontu, panewki też nie chcą się obrócić...no ale salon PL, pewny przebieg.. drobne usterki się zdarzają...

Wbrew teorii powyższego kolegi za oba powyższe "przepłaciłem", bo skoro za Polifta dałem w 2013r. 21tys, a ile za Paskudę to lepiej nie wspominać...

Fakt.. można kupić za 10tys i narzekać, że trzeba wrzucić przynajmniej 10tys w remont...tracić czas nerwy itp.
Co kto lubi...

-------------------------
9-5 Griffin


Ostatnio edytowano 12 gru 2018, o 19:52 przez maximus9, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 12 gru 2018, o 19:49 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tak, trafiłeś wyjątki :) masz szczęście :)

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 12 gru 2018, o 19:57 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 174
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
nie sądzę... znam przynajmniej kilku takich "szczęściarzy" jak ja...

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:29 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
A ja jestem pewien :) bo fora i internet opisują setki przypadków remontów :D do tego ogrom ogłoszeń z uszkodzonymi silnikami
Sam mam egzemplarz z polskiego salonu z pewną historią i przebiegiem (400kkm). Dzięki temu wiem o dwóch remontach kapitalnych, jednej wymianie silnika, po czym jeszcze jednym remoncie :D
Jesteś wspaniałym i zaślepionym fanem marki myśląc inaczej. Co się ceni :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:53 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 174
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
nie jestem wspaniałym i zaślepionym fanem marki tylko mam swoje doświadczenia. nie dotyczą one setek przypadków z internetu ale dotyczą konkretnych kilku.
Ty masz swoje doświadczenia.
Jeśli po 400kkm były dwa remonty kapitalne plus wymiana silnika to mój powinien mieć już przynajmniej remont kapitalny wg. tej teorii...a nie miał żadnego - czyli cud?
A w internecie i na forach piszą też, że był wybuch w pewnym samolocie...

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 12 gru 2018, o 22:57 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Aha...ciekawe podejście. To że jeszcze nic się nie stało uważasz za dowód. To co mają powiedzieć Ci wszyscy którym panewka się obróciła? I te wszystkie ogłoszenia z zatartym silnikiem....
Za tym pewnie stoi jakaś teoria spiskowa :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 13:12 
Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 482
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Marku, w internecie pełno jest historii tych, którzy mieli awarię, natomiast poza nielicznymi wyjątkami nikt nie piszę, że u niego nic się nie dzieje.
To dotyczy każdego rodzaju urządzeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 14:06 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Wiesz, mógłbym mieć chwilę zawahania, gdyby nie kilka ale.....
1. Nie spotkałem się ze zjawiskiem sztucznie wyolbrzymianym lub na małą skalę, o których powstałoby tyle tematów powiązanych (jak naprawić, jak zapobiegać). Czyli że co? Problemu nie ma ale na wszelki wypadek wszyscy go rozwiązują? A auta z ogłoszeń to zbieg okoliczności :D
2. Byłem na paru zlotach i jakoś wszyscy o tym mówili. Rozmawiałem z ludźmi po remontach, mechanikami. Mało to. Nawet z tymi przed remontem :D ale świadomych wyboru. Wszyscy wznosiliśmy toast za panewki :D

Gdyby przekręcanie się B2x5 było tak marginalne jak piszecie to nikt by nie dyskutował o naprawach, kosztach, sposobach, profilaktykach..... po prostu ludzie by dementowali te rzekome pogłoski. A tego nie robią bo to jest fakt że się zacierają. A to że mi Tobie i sąsiadowi jeszcze się silnik nie przekręcił to to jest właśnie ta nisza, ten wyjątek. I dziękujmy za to losowi :D choć ja swojemu pomogłem i nie kusząc go kupiłem auto po remoncie. Śpię ciut spokojniej ale codziennie zerkam na wskaźnik ciśnienia oleju :D

Nie mi oceniać co które auto się przekręciło. Nie prowadzę statystyk. Ale jest to zjawisko na taką skalę, że nawet nie saabowicze o tym słyszeli :)

ALe nie ma się przecież czego wstydzić. Saab nie pierwszy i nie ostatni umoczył z konstrukcją silnika. Tylko pamiętajmy o tym i nauczajmy jak to odwlec w czasie, jak zapobiegać drogiemu remontowi. A nie wmawianie że to nie prawda bo mi się nie przekręcił albo w internecie są tylko złe a nie ma dobrych opinii.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 15:01 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1234
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A to prawda że w Alfie podnosząc ją na podnośniku ( np w wulkanizacji ) trzeba zawczasu otworzyć okno...lakiernik mówił mi że jest tak giętka iż na podnośniku otwarte drzwi się nie zamkną a zamknięte nie otworzą. Bo czemu alfofcy się nie pozdrawiają to wiem ;)

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 15:11 
Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 482
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Marek, uważam że problem panewek jest sztucznie wyolbrzymiany. Owszem istnieje, sam się boję kiedy mnie dopadnie. ;-) Spotkałem się z różnymi przypadkami "masowych problemów", które po dokładniejszym zbadaniu okazywały się na poziomie kilku/kilkunastu procent. Ignorując skalę ("Nie mi oceniać co które auto się przekręciło") tylko nabijasz pianę.
W przypadku silników przecież pewne jest, że prędzej czy później konieczny będzie remont. A jeśli dodasz do tego kręcenie liczników to mamy mit, że silniki (i to nie tylko saabowe) padają po 200 tyś km. Uczciwie eksploatowany silnik powinien wytrzymać 400-500 tysięcy i na to też są przykłady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 15:12 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Tak jest w niektórych modelach. Dokładnie tak. Np w 166 którą mam. Nie przesadzałbym z tym że nie otworzę ale czuć jak się blokuje zamek. Jak już otworzysz to zamknąć nie jest łatwo :) Uprzedzę też kąsliwe uwagi :D alfa ma też taki słynny silnik jak saab B2x5. To jest TwinSpark. Też trzeba się z nim pieścić, dbać a panewka i tak zapuka prędzej czy później. Ale z racji że w 166 są ciekawsze jednostki to się nie męczę z tym silnikiem porażką.

P.S. Uwaga z pozdrowieniami najbardziej mnie bawi bo ile bym warsztatów nie mijał to alf nie widzę :D mało to, alfiści jako jedni z niewielu właśnie się pozdrawiają. I to dużo. To inne marki się nie pozdrawiają. Łącznie z saabem. Machałem pierdylion razy i nic :)
Tak więc poza pozdrowieniami to masz rację. Jeszcze coś Ci potwierdzić lub zdementować? :D

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 15:15 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 899
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
Gwiazdor proszę..... nie zawracaj kijem Wisły :) te silniki to pomyłka. Dziecko specjalnej troski :) każdy dorosły i świadomy użytkownik to Ci powie. I nie opieram się na opiniach internetowych. Od ponad roku zdążyłem poznać różnych na prawdę pojętnych i doświadczonych ludzi. Osobiście żeby nie było.
Nawet nawiązałem kontakt z właścicielem firmy "na wschodzie" robiącej remont w moim aucie.
Odnośnie skali to się nie sprzeczam. Ale nie piszcie mi tu, że problemu nie ma :) ten silnik nawet nie zasługuje na miano "takie jak inne" (chyba że do TwinSpark`a porównujemy :D ), a co dopiero na miano "dobry" :lol:

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
... kiwi off-road 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Zakup Saaba 9-5 2.3t
PostNapisane: 13 gru 2018, o 19:45 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 21:14
Posty: 174
Lokalizacja: Pałuki
Model SAABa: 9-5 Griffin 2008r
Wg. Twojej opinii powinienem się bać i tylko czekać aż u mnie zastuka... a jakoś się nie boję.

Nikt tutaj nie zaprzecza, że takie historie miały miejsce, nikt tutaj nie zaprzecza że opinia jest taka a nie inna.
Z takich innych również mocno nagłośnionych tematów... Z własnego doświadczenia z inną marką i służbowymi A4 w multitronicu uważanym również za pomyłkę... auta wydane różnym użytkownikom w tym samym czasie... kilka aut jeździ do dziś z przebiegami powyżej 300tys km i absolutnie bez żadnych problemów ze skrzynią.W dwóch przypadkach skrzynie padły po ok. 60tys km...tutaj jednak pomogło małe śledztwo i sprawdzenie w jaki sposób auto traktował użytkownik... niestety powiedzenie "jak się dba, tak się ma" w dużym stopniu przekłada się na rzeczywistość...

Znam też jednego łepka, który zawsze kupuje auta z salonu (różne, przeróżne marki)... każdym jeździ po max 3 lata... i w żadnym z aut nigdy nie zmienia oleju i filtrów...przy takim podejściu którekolwiek auto z jakimkolwiek silnikiem nie zasłuży z czasem na historie takie jak B235?

-------------------------
9-5 Griffin


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL