Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 23 gru 2018, o 21:28 
Szeregowy

Dołączył(a): 10 sty 2016, o 14:56
Posty: 85
Model SAABa: 9-3 II
Witam.
Do rzeczy: po założeniu instalacji LPG odczułem w stosunku do benzyny słabszą elastyczność poniżej 2000 RPM. Polecono mi wtedy założyć gąbkowy filtr PIPERCROSS, który miał poprawić przepływ powietrza w tym zakresie obrotów.
Tak też zrobiłem i tak też się stało. Byłem zadowolony. Wkurzało mnie jedynie mycie i nasączanie filtra olejem, a potem czyszczenie przepływomierza z tego oleju. Poza tym było OK. Na hamownię po tej modyfikacji nie wjeżdżałem, bo byłem na niej tydzień wcześniej i drugi raz mi się już nie chciało.

Gdzieś czytałem (nie mogę teraz tego znaleźć, może to było na opakowaniu?), że ten filtr ma gwarancję 500 000 km.
Na filtrze zrobiłem prawie równe 100 000 km.
Dziś filtr wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

Oprócz tego że z filtra oderwał się spory kawałek gąbki (na zdjęciu widać taki placek), to dodatkowo cały filtr oderwał się od tej ramki i wisiał w airboxie.

Filtr był regularnie czyszczony i nasączany preparatami do tego przeznaczonymi, oryginalnymi od PIPERCROSS, zgodnie z oficjalną instrukcją.

Aż nie chcę myśleć jaka byłaby dalsza kolej rzeczy gdybym tam nie zajrzał. Chyba turbo by go wessało w całości.

Wywalam go i pytanie co dalej? Założyć papierowego MANNa/KNECHTa?
Czy pójść jeszcze raz w mokrego, ale tym razem K&N?
A może pójść w stożek K&N?

Mój przepływomierz po tych 100 000 km ma się tak samo jak przed, w związku z czym stwierdzam, że gdyby miał się zepsuć od oleju z filtra, to już by się dawno zepsuł.

Moc podczas ostatniego pomiaru na hamowni: 200 KM
Moment: 314 Nm

Generalnie już dawno wróciłbym do papieru, ale nie chcę znowu muła poniżej 2000 RPM.

Jakie są Wasze doświadczenia z wkładkami K&N? Głównie mam tutaj na myśli żywotność silnika, turbiny, przepływomierza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 24 gru 2018, o 16:14 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1475
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Ja u siebie w 9-3 ss jeżdżę na wkładce K&N i sprawuje się wyśmienicie. Mocna konstrukcja, bardzo dobra przepustowość i bardzo dobrze się czyści. Kumpel miał u siebie w 9-5 Też wkładkę pipercross i także mu się rozpadła. Ogólnie te filtry są słabo wykonane konstrukcyjnie. Ogólnie wg mnie warto zapłacić te kilka stówek za wkładkę KN. W stożki się nie bawię bo odizolowanie przestrzeni dla stożka ( tak aby zasysał zimne powietrze)w komorze silnika 9-3 ss jest trudne, a zwykła wkładka już robi robotę.

Wesołych świąt:-)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 26 gru 2018, o 22:28 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 22:06
Posty: 208
Model SAABa: 93 II
Może to śmieszne porównanie ale, pierwsze słyszę o nasączaniu olejem filtra w samochodzie... Dużo bawię się w offroad RC w mini spalinówkach, i tam faktycznie nasączam filtr olejem ale po pierwsze - tylko wewnętrzny (stożkowy, najpier jest pre-filtr zewnętrzny, suchy) a po drugie fitry są gołe i praktycznie cały czas narażone na piach i błoto. I tu nasączanie olejem faktycznie ma sens bo wyłapują drobny pył którego pre filtr nie wyłapie. Ale w samochodzie do typowego użytkowania moim zdaniem zbędny luksus, a i czyszczenia od cholery bo wiem ile czasu mi to zajmuje przy filtrze wielkości 15x10cm..

-------------------------
------------------------------------------------------------------------------

2.0T, 210KM, Vector SportCombi 2006r + poddtlenek lpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 27 gru 2018, o 10:49 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 572
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
"Jakość" Pipercross-ów jest akurat znana od dawna ;)
Jak chcesz coś trwałego to AEM,K&N,JR..

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 14 sty 2019, o 19:30 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 731
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
SAABmaniac napisał(a):
Witam.
Do rzeczy: po założeniu instalacji LPG odczułem w stosunku do benzyny słabszą elastyczność poniżej 2000 RPM.

Zajmij się instalacją, może układem zapłonowym, a nie kombinuj z jakimiś wynalazkami. Taki objaw nie powinien występować i nie daj się nabrać.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 15 sty 2019, o 11:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1184
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ja włożyłem maptuna i jest ok. Fabrycznie naoliwiony.

-------------------------
SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Uważajcie na filtry gąbkowe PIPERCROSS
PostNapisane: 13 lut 2019, o 14:27 

Dołączył(a): 7 kwi 2018, o 20:08
Posty: 36
Model SAABa: 9-3 SportKombi 1.8t
1.8t 220koni zwykły filtr MANN i nie odczuwam róznicy na tych obrotach. Wszystk śmiga dobrze że nawet nie myślę o K&N czy AEM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL