Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Konwersja hamulców  
Offline
 Tytuł: Konwersja hamulców
PostNapisane: 23 gru 2018, o 22:46 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
Przekopałem większą część warszatu do II generacji i nie zanalazłem odpowiedzi, a przynajmniej jednoznacznej na moję zapytanie. Otóż mam zamiar wymienić w swoim saamolocie hamulce na deko większe, ponieważ seryjne 285/278 mm jest dla mnie jakąś pomyłką w dość ciężkim aucie, jakim jest 9-3 SC. I teraz kwestia polegająca na tym, czy na hebelki przednie 314 mm wejdą felgi 16 calowe? Lato mam 17, jednak na zimę kupiłem sobie 16 struktury od Opla, ponieważ mi się podobały i ogólnie auto na nich niegłupio wygląda. Tylko właśnie nurtuje mnie problem czy wejdą na te większe hamulce? Co prawda znajomy miał kiedyś Octavię RS, w której przednie tarcze też miały trochę ponad ponad 300 mm i jezdził na 16, ale to był VAG, a nie Saab...

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 23 gru 2018, o 22:55 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 497
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
Tak na hamulce 314mm z aero pasuja felgi 16cali.

-------------------------
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 09:51 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 22:18
Posty: 20
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: Saab 9-5
niklas napisał(a):
Tak na hamulce 314mm z aero pasuja felgi 16cali.


nie wszystkie 16 wejdą pod 314mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 09:53 
Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2012, o 20:50
Posty: 497
Lokalizacja: Landshut / Gdynia
Model SAABa: 9-5 9-3
marczajka napisał(a):
niklas napisał(a):
Tak na hamulce 314mm z aero pasuja felgi 16cali.


nie wszystkie 16 wejdą pod 314mm
99,9% orginalnych felg pasuje

Gesendet von meinem SM-A600FN mit Tapatalk

-------------------------
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 12:01 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
I znowu robi mi się mętlik. Jeden z was mówi,że wejdą, drugi,że nie wszystkie. A mnie chodzi o to czy oplowskie struktury z offsetem 39 dadzą się na to założyć. Nie chiałbym szukać kolejnego kompletu felg na zimę. Właśnie mijają dwa tygodnie jak kupiłem auto i od razu pociągneło mnie 1200 zeta za kompletne koła, ponieważ to co sprzedawca oddał mi z autem jako drugi komplet kół, to chyba tylko pod śmietnik wystawić. Jakieś nędzne 15 z zajechanymi oponami 195/65, gdzie samochód z fabryki wyjechał na kołach 16 cali

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 12:05 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
No bo 314mm wejdą ale pod saabowe felgi - nie wiadomo jak będzie z aftermarketami

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 12:10 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
Czyli jednym słowem ryzyk-fizyk. A jeśli chciałbym założyć z przodu 302, jak wyglądałaby sprawa zacisków i jarzm mocujących ? Czy zaciski są takie same jak do 285 i trzeba wymienić jedynie jarzma, czy też trzeba je wymieniać na większe ?

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 12:40 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4438
Lokalizacja: Białystok
Jeżdzę na strukturach z opla na 314mm zacisku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 13:17 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1679
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
dartlebi napisał(a):
Czyli jednym słowem ryzyk-fizyk. A jeśli chciałbym założyć z przodu 302, jak wyglądałaby sprawa zacisków i jarzm mocujących ? Czy zaciski są takie same jak do 285 i trzeba wymienić jedynie jarzma, czy też trzeba je wymieniać na większe ?

Jak chcesz 302 to mam w dobrym stanie do sprzedania za rozsądna cenę

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 13:42 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
Dzięki, ale jednak chyba zaryzykuję i zapakuję mu 314 mm. Swoją drogą trochę śmieszne jest, że auto, które ma 175KM wyjeżdżało z fabryki na takich samych tarczach, jak najsłabsze 1.8.

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 16:26 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Mam 314 na sprzedaż jak chcesz.... A co do mocy to 175KM wieje nudą więc może dlatego zaciski były takie same ;)

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 24 gru 2018, o 22:59 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1679
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
dartlebi napisał(a):
Dzięki, ale jednak chyba zaryzykuję i zapakuję mu 314 mm. Swoją drogą trochę śmieszne jest, że auto, które ma 175KM wyjeżdżało z fabryki na takich samych tarczach, jak najsłabsze 1.8.


Hehe, nie narzekaj, Galant V6 163KM z tarczami 253mm z przodu :) Z tyłu nawet nie było opcji na wentylowane, tutaj to full wypas hardcore prze...wuj kozak, sam fakt że masz wybór plug&play. Bierz 314, fajnie działają.

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 26 gru 2018, o 19:05 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
Może 175 KM to nie jest żaden demon, ale to auto ma mi służyć do codziennego przemieszczania, więc w związku z tym pożeranie paliwa na hektolitry mija się trochę z moimi oczekiwaniami. :)

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 27 gru 2018, o 10:55 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
No nie zgodzę się że większa moc z tego samego silnika będzie palić więcej. Masz inny stosunek mocy do masy więc na tej samej trasie, jadąc podobnie możesz spalić tyle samo albo nawet mniej - masz dużo więcej momentu i włącznie do ruchu, przyspieszanie, wyprzedzanie jest łatwiejsze i nie trzeba tak cisnąć auta...Ale to że auto jest szybsze i banan na gębie a co za tym idzie dodawanie gazu, powoduje że pali więcej ;)

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Konwersja hamulców
PostNapisane: 27 gru 2018, o 11:42 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
Na razie zajmę się hamulcami, moc musi trochę poczekać. Sprzedający twierdził, że samochód jest zrobiony na 200 KM, jednak nie ma na to żadnych papierów ani wykresów z hamowni. Pod maską jedyne co widać ,to wymieniony fabryczny filtr powietrza na carbon Simota Racing. Poza ty, jako, że większość czasu poruszam się po mieście, bardziej istotna jest dla mnie kwestia skutecznego zatrzymania niż rozpędzenia, ponieważ oszołomów na jezdni nie brakuje. ;)

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL