Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Blow off - temat rzeka  
Offline
 Tytuł: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 13 maja 2019, o 04:18 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
Hejos
Intryguje mnie temat blow offa i zdania co do instalacji tego sprzętu są skrajnie podzielone, posilkowalem sie informacjami bardziej ogólnymi niż związanymi z samym Saabem. Z góry mówię ze wszystkie informacje i pojęcia są dla mnie dość nowe bo interesuje się autami hobbystycznie i wszystkiego dowiaduje się sam wiec za wszelkie błędy i niewiedzę przepraszam i prosze o zrozumienie w końcu jesteśmy Saabowska wielka rodzina :D ponoć tak -prawdą jest ze w momencie puszczania gazu powietrze znajdujące się w turbosprężarce hamuje ja z efektem np włożenia kija w szprychy od koła przy rowerze natomiast mając zawór blow off tego zjawiska nie ma i powietrze ucieka w atmosferę? Krótko mówiąc zdrowe dla naszego turbo takie zjawisko nie jest i tutaj z pomocą przychodzi ten zawór. Minusem natomiast jest to ze przekłamuje to przepływomierz i mogą pojawić się wyższe obroty na biegu jałowym i paliwo może dzięki temu być lane do garów wiadrami. Do tego przy zmianie biegów przy wciśnięciu pedału gazu jest opóźnienie reakcji około sekundy ? Tematem zainteresowałem się bo jak każdy z nas chce dla naszych turbosprezarek jak najdłuższy żywot i zdrowa eksploatacje (pisze to ktoś kto niedawno założył stozek od BSR)... jakie jest Wasze zdanie na temat blow offa czy faktycznie to szkodzi czy możemy zaśpiewać dłuższe życie każdej turbosprężarki to blow off? Rzecz jasna jak wszystko jest poprawnie i szczelnie zainstalowane. Czy ktoś może ma i chce się wypowiedzieć na temat wad i zalet jakie idzie zaobserwować czy warto jest po to sięgać czy sobie zostawić po Bożemu seryjnie zaworek jaki jest. Pozdrawiam :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 13 maja 2019, o 05:54 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2014, o 07:03
Posty: 137
Model SAABa: 9-5
ehhhhh, pokręciłeś trochę temat (z tym hamowaniem powietrza w turbosprężarce i laniem paliwa). Masz zawór DV i on robi robotę ja należy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 13 maja 2019, o 08:01 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1511
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
DV działa jak blow off tyle że nie upuszcza powietrze w atmosfere a przed turbo i przepływka nie kłamie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual - rozbity, szukam dawcy budy i power comeback
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Mitsubishi Pajero III Long 3,5 V6 manual SS - taki wycieczkobus terenowy
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 13 maja 2019, o 11:57 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
Stad jak pisałem proszę zrozumieć moja niewiedzę bo informacje które wyczytałem mogą się mijać z prawda [emoji4] czyli zostawiamy seryjnie dv i jest elegancko bez kombinacji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 30 wrz 2019, o 21:09 

Dołączył(a): 16 gru 2018, o 21:25
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 2.0t kombi
Ja kupiłem swojego z zamontowanym blow-offem. Świszcze ładnie przy upuszczaniu na niższych obrotach, natomiast na wysokich sapie donośnie. Nie zauważyłem, żeby przekłamywał przepływomierz i paliwo lało się wiadrami. Taka mała rzecz, a daje trochę frajdy, tym bardziej, że z zewnątrz auto wygląda jak zwykłe kombi z przyciemnionymi szybami.

-------------------------
Szybki, choć nie wygląda...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 14 lis 2019, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2019, o 17:53
Posty: 24
Model SAABa: 9-3
Od niedawna ProPerfekt robi zawór upustowy blow-off w miejsce zaworu DV - taki 2 in 1, zawór DV i BLOW OFF w jednym.
Zamontowałem w poliftowym b207R, działa, błędów nie wyrzuca, bardzo ładny dźwięk, polecam.

https://allegro.pl/oferta/zawor-upustow ... 8638357156


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 28 lis 2019, o 06:18 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
Dzięki [emoji16]
Mógłbyś się Wookiee pochwalić jakimś krótkim filmikiem ?:D
Widziałem ze są zawory w miejsce DV albo jeszcze pod osłona silnika od góry jedna z rur dolotu jest cięta i jest tam rzeźbione. Moge się nie znać stad nie wiem dlaczego akurat są tez w rurze dolotu. Bo podmianka DV na BOV wydaje się niezbyt trudna a tamto mnie zastanawia po co i czemu xd

Edit:
Bądź napisz Wookiee czy słychać takie coś jak np robi stożek pshhhhhhht czy bardziej frrrrrr xD

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 6 gru 2019, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2019, o 17:53
Posty: 24
Model SAABa: 9-3
Nie mam żadnego filmiku ale może coś kiedyś nagram żeby móc zainteresowanym to zaprezentować.
Zgadza się, jak dotąd wszystkie blow offy montowane były w taki właśnie druciarski sposób na rurze pomiędzy turbiną a przepustnicą
z racji tego że blow offa bezpośrednio pod DV ciężko było dostać w Polsce, widziałem jedynie na Amazonie / ebayu.

Zdecydowanie robi ładne "pszszszszyyyy" :D XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 18 gru 2019, o 08:30 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
Kusi kusi :D jak byś miał chwile to prośba taki film nagraj na pewno nie ja jeden skorzystam :D głównie chodzi o dźwięk który powstaje podczas jazdy bardziej niż ten kiedy auto stoi i ma podniesiona maskę. Pozdrowienia i Wesołych Świąt :)

Ps. Jeśli coś tego typu to biere xd

https://youtu.be/gR_4XqLb1XY


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 16 sty 2020, o 16:31 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
https://youtu.be/9QBOjOGS10M

Mega chciałbym taki efekt uzyskać jak wiemy blow off nie daje dokładnie tego dźwięku.

Pytanie nr 1
Jak uzyskac taki efekt. Chodzi o to by wyjąc zawór DV fabryczny założyć w te miejsce zaślepkę i wyłączyć w sofcie jakaś komendę recyrkulacji powietrza ?
Pytanie nr 2
Czy jest z tym dużo zabawy?
Pytanie nr 3
Czy szkodzi to dla saabolotowego serduszka?
Pozdrawiam :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 17 sty 2020, o 09:49 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 27 cze 2015, o 10:20
Posty: 686
Lokalizacja: Kwidzyn
Model SAABa: 9-5
Musiał byś przepływomierz przenieść za zawór.

-------------------------
Saab 9⁵ MY2001 2.3T
KIA Sportage MY2008 2.0i 4x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 17 sty 2020, o 11:42 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
Łoooo wiec kombinacji jest sporo ciekaw jaki wpływ to ma na zdrowie ukladu. Dzięki za odpowiedz


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 17 sty 2020, o 20:46 
Sierżant

Dołączył(a): 19 lis 2017, o 10:39
Posty: 345
Lokalizacja: Słupsk
Model SAABa: 9-5 Aero 2.3 2002
ja to widz , że w dupie byleś i guw..... widzi....

-------------------------
"Nic nie zastąpi doładowania, chyba, że większe doładowanie" - gicy vel dexter


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 18 sty 2020, o 02:25 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 435
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
Mazaken, wsadz sobie duży stożek w Saaba i będziesz mieć bardzo podobny dźwięk i nie będziesz cudować z mapa i gasnieciem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 18 sty 2020, o 15:42 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2019, o 07:52
Posty: 86
Model SAABa: 9-3 SS 2.0T 210HP
Tak tez stozek mam bsr od jakiegoś czasu już i myśle ze nie będę cudowal bo robotę robi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

-------------------------
Saab 9-3 2005 2.0T Arc Hamerykański
210hp


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 20 sty 2020, o 22:04 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 09:02
Posty: 435
Lokalizacja: Wrocław / Z.Góra
Model SAABa: 9-5 SportCombi 2.0t
mozesz podkrecic doladowanie to bedzie glosniej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 30 sty 2020, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2019, o 17:53
Posty: 24
Model SAABa: 9-3
Ja tam jestem zadowolony po zamontowaniu tego blow offa którego podesłałem w linku od firmy ProPerfekt :)
Nie generuje żadnych błędów, nie wpływa negatywnie na pracę silnika, nie zamula, jest wszystko w porządeczku :) Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 30 sty 2020, o 19:20 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1967
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
WooKiee napisał(a):
Ja tam jestem zadowolony po zamontowaniu tego blow offa którego podesłałem w linku od firmy ProPerfekt :)
Nie generuje żadnych błędów, nie wpływa negatywnie na pracę silnika, nie zamula, jest wszystko w porządeczku :) Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Fajnie wygląda ten Twój silniczek. Powiedz mi jak realizowałeś zasilanie tego stożka w powietrze? I czy ta pucha dobrze izoluje od ciepła w komorze? Pytam, bo pierwszy raz widzę takie rozwiązanie. To dość ciekawe.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 30 sty 2020, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2019, o 17:53
Posty: 24
Model SAABa: 9-3
Airbox jest połączony bezpośrednio do fabrycznej rury dolotowej/kobry i ciągnie sobie chłodne powietrze bezpośrednio z poza komory silnika. Prawdopodobnie będę jeszcze starał się to w jakiś sposób modyfikować przy demontażu przedniego zderzaka i montowaniu wydajniejszego intercoolera od fmic'a.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Blow off - temat rzeka
PostNapisane: 30 sty 2020, o 19:55 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1967
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Hmm Fimc nie ogaryna temperatury?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kenej i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL