Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 29 sie 2019, o 23:31 

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 47
Model SAABa: 9-3 II
Witam
Może miał ktoś podobny problem i podpowie jak go rozwiązać? Padł mi wysprzęglik (TRW przejechał ok 25 kkm - nie polecam) i oddałem auto (SS 207E 2008, skrzynia 5b) do naprawy. Po naprawie auto wyraźnie gorzej odpala. Tzn wcześniej odpalało z dotyku, teraz potrzebuje 3-4 obrotów i sam moment odpalenia połączony jest z metalicznym odgłosem, który bardziej jest słyszalny w kabinie niż na zewnątrz. Zaznaczę, że wymieniany był tylko wysprzęglik, tarcza i docisk zostały stare mają 25 kkm, i po wymianie wysprzęglika spisują się super. Nie było ruszane także koło, siedzi tam jednomas. Objaw występuje niezależnie od tego, czy podczas odpalania jest wciśnięte sprzęgło, czy nie, czy dobijam paliwa na listwę, włączając kilka razy zapłon, czy odpalam do od razu.
Czujnik wału ogarnia, bo rusza się wskazówka w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Luzów na poduszkach i łapach nie ma bo nie występują drgania przy ruszaniu, przepinaniu biegów.
Wiele wskazuje na rozrusznik, ale czy możliwe jest że da się do zamontować jakoś inaczej, i zawadza w trakcie rozruch o koło i stąd ten dźwięk? Przypomnę, że koło jest to samo, nie było zdejmowane. No i kwestia tego dłuższego kręcenia, a może to nie rozrusznik? Może coś innego padło w trakcie rozpinania skrzyni? Będę wdzięczny za wskazówki.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 30 sie 2019, o 19:51 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 830
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Z tym stuknięciem, to wracaj do tych co robili, niech sprawdzają co im nie poszło jak trzeba.
Z paleniem, trudno powiedzieć.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 30 sie 2019, o 20:16 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Niedokręcony rozrusznik, albo uszkodzony....ale rozrusznik na 99%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 30 sie 2019, o 20:20 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 830
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Nie wiem skąd ta pewność. Słyszałeś choć ten dźwięk? Może rozrusznik, a może coś dynda niedokręcone, a może to niema związku ze skrzynią, tylko zbieg okoliczności.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 30 sie 2019, o 21:11 

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 47
Model SAABa: 9-3 II
Sprawdzałem i z góry, i na tyle co mogłem z dołu. Wszystko wygląda na dobrze spasowane. Pracujący silnik i skrzynia nie wydają żadnych niepokojących odgłosów. Natomiast pojawił się nowy element w trakcie odpalania, coś pomiędzy piskiem a syknięciem, tak mniej więcej 1-2 sekundy po odpaleniu.
Obecnie sekwencja uruchamiania jest taka, że kręci 2-3 obroty, następnie ciężko odpala z wyraźnym metalicznym dźwiękiem słyszanym w środku auta, a następnie już po odpaleniu słychać pisk/syk na tyle krótki, że trudno go zlokalizować, raczej z okolic przodu silnika..
podejrzewam bendix


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 31 sie 2019, o 08:07 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 830
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Może być bendiks.
Jak chcesz to sam sprawdzać, to poproś kogoś żeby odpalał, a Ty osłuchuj.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 31 sie 2019, o 09:35 

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 47
Model SAABa: 9-3 II
A orientujesz się może, czy rozrusznik z przedlifta będzie pasował do polifta, bo po numerach ciężko ogarnąć? 207e 08


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 31 sie 2019, o 19:40 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Widzisz...niestety zdarzyło mi się już podobne rzeczy po paprokach poprawiać. Zazwyczaj rozrusznik, źle dokręcony, niedokręcony lub zwyczajnie uszkodzony podczas montażu/demontażu.Czasami może paść z powodu zwykłego zużycia. Oczywiście jak kolega wspomniał...może być walnięty bendiks. "Coś" tam dynda to u niektórych między nogam. Dynda, dlatego iż jest małe i ma dużo luzu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 31 sie 2019, o 19:56 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 830
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
R2r napisał(a):
A orientujesz się może, czy rozrusznik z przedlifta będzie pasował do polifta, bo po numerach ciężko ogarnąć? 207e 08


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Niestety nie orientuję się. Ale znając już nieco Saaba, w ciemno bym nie brał, bo zmian przeróżnych w tych autach było tyle, że głowa mała.

temek_czenek ale pitolisz. Akurat zawsze zapominając Ci rozrusznika dokręcić i na tej podstawie twierdzisz że innym też nie dokręcają?
Może i nie dokręcili, a może się zepsuł sam, a może to nie rozrusznik.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 1 wrz 2019, o 09:51 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Fakt...nie miałem na myśli tylko saaba:P Ostatnio taką akcję w hyundaiu coupe brata pzerabiałem....! Wypisz wymaluj identyczna sytuacja. Rozrusznik przykręcony bez luzów, ale przykręcony "Krzywo". Spowodowało to przytarcie zębów na rozruszniku. Wymiana rozrusznika rozwiązała sprawę. Dlaczego obstawiam rozrusznik (lub jego złeprzykręcenie, lub uszkodzenie) na 99% ?? Chodzi o objawy....wcześniej palił ponoć na dotyk, a dziś kręci dłużej na dodatek z metalicznym dźwiękiem. Gdyby coś było nie dokręcone na odcinku silnik - skrzynia, to prawdopodobnie stuki, szumy i inne dziwne dźwięki były by słyszalne non stop. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś włożył niedokręcony zestaw, bo ciężko to zrobić. Tak, że ten:P
Co do pasujących nie pasujących części...różnorodność w tych silnikach(b207) i poszczególnych rocznikach jest spora, ale w sensie...inny producent. Zawsze idzie pokleić to w całość.
Jeżeli kolega nie będzie oddawał na reklamację, tylko będzie walczył z tym sam, to proponuję wyciągnąć ten rozrusznik i obejrzeć zęby, sprawdzić jak i ile wysuwa się bendiks. Ewentualnie jeśli jest opcja, pożyczył używany rozrusznik i podmieniłe (operacja względnie prosta). Skąd jesteś R2r?

Mcjezioro....owszem zdarza mi się piertolić:P Jak potłuczony nawet:P Ale jakieś takie dziwne widzenia mam i coś czuję, że to będzie rozrusznik. Tak jakby przepowiednia co ma się spełnić:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 1 wrz 2019, o 19:48 

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 47
Model SAABa: 9-3 II
Dzięki Panowie za dobre rady. Dziś miałem trochę więcej czasu, żeby obejrzeć sobie auto po „naprawie” i jestem załamany. Cieknie z uszczelniacza półosi, najprawdopodobniej niedokręcona jest łapa silnika i skrzyni, bo silnik przy łapaniu napędu kładzie się ok 7-10 cm w stronę grodzi, więc całkiem możliwe, że rozrusznik też został wbity na siłę.
Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 1 wrz 2019, o 20:27 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1769
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
R2r napisał(a):
Dzięki Panowie za dobre rady. Dziś miałem trochę więcej czasu, żeby obejrzeć sobie auto po „naprawie” i jestem załamany. Cieknie z uszczelniacza półosi, najprawdopodobniej niedokręcona jest łapa silnika i skrzyni, bo silnik przy łapaniu napędu kładzie się ok 7-10 cm w stronę grodzi, więc całkiem możliwe, że rozrusznik też został wbity na siłę.
Pozdro


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli tak silnik lata w komorze, to więcej niż pewne, że podczas odpalania o coś stuka. Sprawdź stan poduszek silnika i skrzyni i będziesz wiedział, może być tak, że poduchy dokręcili, ale były już pozrywane. Wyciek z uszczelniacza półosi, to wg mnie też skutek tych luzów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 5 wrz 2019, o 09:30 

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 47
Model SAABa: 9-3 II
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Odebrałem auto po poprawkach. Okazało się, że były niedokręcone poduszki. Wyciek z uszczelniacza to podobno efekt układania się sprężyny. W ramach reklamacji wymienili mi rozrusznik na regenerowany. Stuki ustał, natomiast auto nie odpala tak jak dawniej[emoji57]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 5 wrz 2019, o 20:48 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 830
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
No to jak widać, wcale to nie było takie proste, że dokręcić rozrusznik i gitara.
Z tym układaniem się sprężyny, to Cię po prostu spławili.
Odpalanie jak widać też nie przez rozrusznik i trudno powiedzieć przez co. Skłaniałbym się ku podejrzeniu, że może to nie mieć związku z tą robotą. No ale wszystko jest możliwe.
Na początek zmierzyłbym ciśnienie paliwa podczas rozruchu.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 5 wrz 2019, o 21:47 

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 47
Model SAABa: 9-3 II
Umyli i wytarli półośkę mam podjechać w sobotę na sprawdzenie. Ciśnienie na listwie dobijałem włàczając kilka razy zapłon i nie ma różnicy, czy tak czy z pierwszego strzała. Podejrzę jeszcze filtr powietrza i świece, ale ona mają max 25 kkm


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 6 wrz 2019, o 21:39 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 830
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Jeśli pompa słaba, to "dobijanie" nic nie da.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 7 wrz 2019, o 20:08 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Hej. Czy ja mówiłem, że dokręcić rozrusznik i gitara?? Napisałem, że wymiana na inny rozwiązała sprawę(kilka odpowiedzi wyżej). Jeżeli był dokręcony, źle lub krzywo to bankowo poszły zęby na rozruszniku. Gorzej jakby poszły zęby na wieńcu... Tak, że ten....hyhyhy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 7 wrz 2019, o 20:10 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Po za tym, kolega pisał o metalicznym dźwięku podczas odpalania...a tego chyba już teraz nie ma??? Proszę czytać ze zrozumieniem, a nie wyrywać z kontekstu....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 7 wrz 2019, o 20:14 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Skoro rozrusznik został wymieniony po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, to coś było na rzeczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z odpalaniem po wymianie wysprzęglika
PostNapisane: 7 wrz 2019, o 20:20 
Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 56
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Doprecyzuj jeszcze stwierdzenie "nie odpala tak jak wcześniej".....Kręci dłużej, ciężej, wolniej, krztusi się....??
Jak odpalisz i oczywiście po rozgrzaniu pojedziesz dać mi w piz...e do odcinki to jedzie czy szarpie, bądź jedzie wyraźnie słabiej?
Bo może być pompa, może aku, a może regenerowany rozrusznik. Luknij na kable przy rozruszniku czy są dobrze dokręcone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL