Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 5 lut 2020, o 13:11 

Dołączył(a): 27 lut 2018, o 12:02
Posty: 14
Kołnierz piasty jest spory coś koło 15mm. 10mm musi być przelotowe niestety inne nie podchodzą. Felga ma otwór centrujący lekko stożkowy. Więc jak zostaje te 5mm kołnierza to felga na nim lata... Sam kołnierz jest teoretycznie do centrowania koła, a całe obciążenie przenoszą śruby. Ja mam u siebie 10mm , ale z tego względu, że mam felgi od 95 a tam Et49 zamiast et41 jak w 93...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 7 lut 2020, o 21:26 

Dołączył(a): 17 wrz 2019, o 18:05
Posty: 5
Model SAABa: 9-3
Tommy napisał(a):
I miałeś problem z centrowaniem koła?


Nie, żadnego problemu nie było przez dystanse chociaż jedyne co poczułem, to że auto mi zaczęło ściągać, wtedy pojeździłem do mechaników wszystko sprawdzać, ale od strony mechanicznej było wszystko w porządku, zaliczyłem jeszcze geometrie, porobiłem zbieżność itd i wyszło, że po prostu krzywą felgę miałem.. w sumie to dwie.. Szukanie problemu było wszędzie, a nie w najprostszym miejscu od którego powinno się zacząć. No, ale od tamtego czasu monitorowałem koła i zużycie bieżnika, ale jest wszystko ok. Póki co.

Ale jakoś korci mnie żeby zrobić w nim lekki negatyw, tylko nie wiem czy to jest dobry pomysł..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 8 lut 2020, o 13:46 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1533
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
NO bo na tych 5 śrubach powinno się przecież równo ułożyć, to koło centrujące to chyba raczej jako wspomaganie przy układaniu koła a nie warunek żeby je prawidłowo ustawić.

Ja to tak leciutko bym swoje wysunął...i troszkę przód obniżył, tak z 10-15mm... 8-)

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 8 lut 2020, o 21:56 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2015, o 23:03
Posty: 227
Lokalizacja: Wejherowo
Model SAABa: 9-3 Vector
A zastanawialiście się po co kołnierz jest taki wysoki skoro służy "tylko" do centrowania koła, a jest to kolejna jakaś tam masa do wyważenia ? Poza tym po co on jest aż tak dopasowany to felgi ? Po co produkować podkładki dystansowe z kołnierzem lub pierścienie centrujące skoro koło może wisieć na samych szpilkach ? Sam mam koła 16" z 95-tki które mają ET49 i po dołożeniu 10mm dystansu przelotowego kołnierz wystaje kilka milimetrów, ale jest on tak spasowany że po zimie mam kłopot ze ściągnięciem kół (szczególnie jak je proszkowo pomalowałem). Każdy zrobi jak uważa, osobiście na "wiszących kołach" bym nie jeździł przy dziurach w naszych drogach. Widziałem co potrafi zrobić poluzowana felga ze szpilkami, co prawda w ciężarówce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 9 lut 2020, o 11:20 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1533
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Chcesz powiedzieć że 5 prawidłowo zakręconych szpilek nie utrzyma kola? :?:

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 9 lut 2020, o 14:12 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 113
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Ale bez pierścienia centrującego wektory sił nie będą skierowane tak jak powinny. Powoduje to pewne naprężenia w punktach w których nie powinny występować. Pierścienie to akurat niewielki koszt....jeśli zachodzi potrzeba to według mnie lepiej je użyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 9 lut 2020, o 14:18 
Kapral

Dołączył(a): 28 maja 2018, o 11:35
Posty: 194
Lokalizacja: Sokołów Podlaski/Warszawa
Model SAABa: Saab 9-3 1.8t
Utrzymać utrzyma, nawet i 4 czy 3 szpilkach, z tym ze przedmówca ma trochę racji. U siebie zaobserwowałem że brak kołnierza centrującego objawiał się mocnymi drganiami kierownicy od ok 80km/h wzwyż. Wyszło to dopiero po zmianie kół na zimowe.
Mam założony dystans 10mm z przodu i felgi letnie aftermarketowe łapią te 5mm wystającego kołnierza więc są na nim osadzone, zmieniłem koła na zimowe oryginalne Saabowe(głęboko osadzone centrowanie w feldze) i wtedy zaczęły się jaja. Zamieniłem przód z tyłem, wyważałem, zmieniłem dwie opony i nic nie pomagało, wreszcie zdjąłem dystanse z przodu i problem zniknął. Czyli ma to jednak wpływ.
Z tyłu mam założone dystanse 15mm z kołnierzem centrujacym więc wszystko siedzi ciasno.
Osobiście też zostałem opierdzielony w warsztacie zajmującym się wulkanizacja i naprawą felg za brak centrowanie kola(jak miałem mazdę), wiec coś jest na rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 9 lut 2020, o 14:30 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1533
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ok, to mnie przekonało, czyli dystanse z pierścieniem centrującym muszą być.

-------------------------
Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm
Są:
SAAB 1.8t sedan...podrasowany... :)
9-3 SC Aero XWD V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 9-3 Pytania dotyczące bodykit'u
PostNapisane: 9 lut 2020, o 14:47 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 113
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Tzn...są dystanse które mają bardzo precyzyjnie wykonany wpust i wypust (kołnierz) centrujący i są dedykowane pod dany pojazd/ piaste i tu dystans siada idealnie na piaście oraz felga na dystansie. Ale jeśli jest luz na tym kołnierzu to pierścień musi być...i nima badyla...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL