Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 3
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 10:30 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
Panowie

od jakiegoś czasu biję się bardzo z myślami. Może najpierw bardzo krótka historia mojego SS'a.
Od listopada 2017 do końca kwietnia 2019 roku jeździłem do pracy codziennie prawie 200km w obie strony, z tego powodu kupiłem Opla Astrę 1.7cdti 125 koni. Auto z dpfem i wszelkimi ustrojstwami nowoczesnego diesla. Jednak Opelek kupiony został od pierwszego właściciela, z pewną historią serwisową, z pewnym przebiegiem i w bardzo bogatej wersji - po 50 tys które ja nim zrobiłem, nadal jest w perfekcyjnej kondycji. Na kupno auta w benzynie zdecydowałem sie po tym jak dowiedziałem się, że wracam z powrotem do pracy do Łodzi i w jedną stronę będę miał 5km. Więc diesla bardzo szybko bym "dojechał" szczególnie, że dpf w Astrze jest co najmniej mało przyjazny w użytkowaniu. No i rozpoczęły się poszukiwania benzyny, najlepiej z LPG albo dobrej do LPG. brałem dużo aut pod uwagę oczywiście do momentu kiedy przejechałem się pierwsza 93ką :) od tego momentu szukałem tylko Saaba.
Auto które kupiłem (SS z 2003 roku, 1.8t 150 kuca, LPG + automat), było regularnie serwisowane w ASO w Łodzi. No ale, ma już 16 lat i sporo rzeczy do zrobienia. Na początku zrobiłem pierwszy przegląd (wymiana oleju w automacie, łącznik stabilizatora, geometria, pasek wieloklinowy) + naprawa klimy + regeneracja alternatora. Wyniosło mnie to 2 tys zł.
Z rzeczy które chciałbym/muszę jeszcze zrobić to:
- wymiana rozrządu
- wymiana łożysk mcphersona
- eliminacja "tarcia" opisanego w innym moim temacie
- stg 1 u Kamila z saabtuning + kalibracja skrzyni, ustawienie LPG
- wymiana wszystkich amortyzatorów + sprężyn (tutaj zapewne Eibach pro kit)
- wymiana głośników + dołożenie zestawu głośnomówiącego

to wszystko to koszt około 7-8 tys zł....do tego dojdą rzeczy w stylu wymiana uszczelek na tylnej szybie, regeneracja reflektorów, skóry fotela kierowcy, wymiana popękanej "płetwy rekina" itd itp

i tutaj zaczynam się mocno zastanawiać....całość tych wszystkich zabiegów, kosztu auta, tego co już zrobiłem to będzie ok 22 tyś zł. Za auto 16 letnie. jak na wiek jest to spora kwota, z drugiej strony będę miał auto mocno doinwestowane, piękne (:D), nietuzinkowe i mocne.
jednak i tak i tak zastanawiam się czy nie odpuścić tematu i za jakiś czas nie zakupić polifta Aero

taki luźny temat, jak Wy podchodzicie do sprawy Waszych Saabów? jest to kwestia mocno indywidualna i poprostu chciałbym poznać Wasze zdania. Nie szukam odpowiedzi na to czy mam robić swój egzemplarz czy nie, poprostu chciałbym poznać opinie innych uzytkowników, od "ludzkiej strony" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 10:59 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1722
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Licz się z tym że takie auto już do grobowej deski. Nikt ci za doinwestowanie nie zapłaci raczej. Też mam podobny problem z ss z 2004 ;) pakować w niego czy nie, kupiłem xwd i mam już w co inwestować. Dopuszczać obu nie ogarnę finansowo, więc albo w ss minimum przyzwoitego serwisu Ale sportowe zawieszenie sobie odpuszczę ;) I inne bajery. W sumie i tak już upgrade niezły dostał.
Liczę się z tym że nikt tego nie doceni i jak będę sprzedawał to i tak każdy będzie tylko patrzył że stary i km nalatane.

-------------------------
Są:
SAAB 1.8t sedan...przyczajony tygrys, ukryty smok ;)
9-3 SC Aero XWD V6

Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 13:03 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
ja z jednej strony mam ogromną ochotę dopieścić swój egzemplarz. Wiem, że będzie dawał wiele radochy

z drugiej...zdroworozsądkowe podejście się odzywa. Chcę sprzedać Astrę z 2009 roku w idealnym stanie, w której nie muszę absolutnie nic robić - i nie wiem czy dobrze robię, to diesel a moje dojazdy to parę km i gaszenie. Mam jeszcze Forda S-Maxa (3 Dzieci) więc kasę mam na co wydawać - także diesel z dpf + 2 sprzęgłowy automat :P

gdybym jeszcze miał pewność, że to co zrobię da mi na dłuższy czas spokój od wydatków :)

co do odzyskania kasy, taka ciekawostka. W 2011 roku kupiłem Mondeo MK3 za 11 tysięcy złotych. W lutym 2018 sprzedałem go za ....11 tysięcy złotych :D tylko, że kupił go mój znajomy, który wiedział jak go użytkowałem i co zrobiłem - remont silnika (3,5 tys zł), kompletne zawieszenie (4 tys zł) + auto miało fajne dodatki jak dobrej klasy 2din adroid i felgi brocka z nowiutkimi oponami. Ale biorąc pod uwagę, że korzystałem z auta przez 7,5 roku, zrobiłem nim 100 tys km to można powiedzieć, że odzyskałem włozone pieniądze :)

@ Tommy - jak moco podrasowanego masz SSa? Zmiana wtrysków? Czegoś jeszcze? jaka skrzynia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 13:12 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:04
Posty: 1418
Lokalizacja: Strzelin
Model SAABa: 9-3
To jak masz takie ogromne koszty i będą tylko większe to pomysł o nowym aucie na kredyt lub leasing. Jak sam nie grzebiesz przy aucie tylko wszystko zlecasz to trzymanie starego grata nie jest zbyt opłacalne.

-------------------------
Rosso Proteo 166 3.0V6 226KM
Saab 9-3 2.8V6 SC aero 250KM MY`07
Saab 9-5 2.3T SC 250KM + wirusik MY`00
Frota 3.2V6 4x4 205KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 14:08 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
no i własnie ten temat powstał żeby zobaczyc jak Wy podchodzicie do swoich Saabów - czy jednak racjonalnie i czy tez bardziej entuzjastycznie :)
sądząc po Twojej sygnaturce to jednak również nie przepadzasz za "nowszą" motoryzacją :) jak piszesz, kredyt/leasing - ale co ja wtedy wezmę, Skodę Rapid 1.0 ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 15:25 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1722
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
LoBo1984 napisał(a):
no i własnie ten temat powstał żeby zobaczyc jak Wy podchodzicie do swoich Saabów - czy jednak racjonalnie i czy tez bardziej entuzjastycznie :)
sądząc po Twojej sygnaturce to jednak również nie przepadzasz za "nowszą" motoryzacją :) jak piszesz, kredyt/leasing - ale co ja wtedy wezmę, Skodę Rapid 1.0 ? :D

Albo cla amg :mrgreen:

-------------------------
Są:
SAAB 1.8t sedan...przyczajony tygrys, ukryty smok ;)
9-3 SC Aero XWD V6

Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 17:13 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 16:24
Posty: 214
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t ASB
Tommy napisał(a):
LoBo1984 napisał(a):
no i własnie ten temat powstał żeby zobaczyc jak Wy podchodzicie do swoich Saabów - czy jednak racjonalnie i czy tez bardziej entuzjastycznie :)
sądząc po Twojej sygnaturce to jednak również nie przepadzasz za "nowszą" motoryzacją :) jak piszesz, kredyt/leasing - ale co ja wtedy wezmę, Skodę Rapid 1.0 ? :D

Albo cla amg :mrgreen:

No, miesięczna rata pewnie wyjdzie tyle co ta skoda kosztuje .
A na drugą ratę Sabine sprzeda, reszte z 13 emerytury dołoży ;)

-------------------------
9-3 II 2,0t SS ASB 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 17:52 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 210
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Jeśli dłubiesz coś sam przy aucie, to zdecydowanie robić:) Saab to beczka bez dna...zresztą jak większość auto "rozwojowych". Tu to dołożyć, tu tamto, a to taki mod, a tak będzie ładniej, a jednak nie:P Mcphersony i amorki idzie zrobić na spokojnie samemu. Nawet ten rozrząd nie jest taki straszny jak go malują(nie trzeba wyciągać silnika...tzn w 99% przypadków nie trzeba). Podstawa to odpowiednie blokady. Pytanie, jaki jest faktyczny stan rozrządu w Twoim aucie.
Co do głośnomówiącego.... ja bym władował densiona500:P (używanego z audii, idzie kupić za 400zł) do tego bluetooth dension za ok 200zł i wtedy to działa jak ta lala z oryginalnym radiem.
A jak nie masz sentymentu do saaba to lepiej nie inwestuj w niego:P Choć ja bym go robił:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 17:53 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 210
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Tylko, że ja jestem trochę...pier...ęty:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 21:16 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 246
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
Krótka historia mojego SS z b207e pod maską (pomijam oleje, filtry, płyny i część spraw eksploatacyjnych takie jak tylne banany dwukrotnie, tylne wahacze wzdłużne, gumy stabilizatorów dwukrotnie, łączniki stabilizatorów z przodu dwukrotnie, z tyłu raz, klocki, tarcze i coś tam jeszcze) dystans u mnie jakieś 110 tys km.
- wymiana uszczelniacza wału (wyjęcie skrzyni)
- zakup kompletu felg Alu 72
- wymiana rekinka
- zmiana ICM1 na ICM2
- swap hamulców 285 na 314
- zakup drugiego kompletu felg aluminiowych na zimę (jakieś Enzo)
- wewnętrzne lusterko fotochrom
- wymiana amortyzatorów z tyłu (Sachs)
- wymiana zaworka sterującego turbiną
- wymiana wtryskiwaczy na zielone z Aero
- podniesienie mocy w TurboLPG 200KM, 350 Nm
- reanimacja rozrządu balansu w TurboLPG
- sprawdzenie i korekta rozrządu głównego w TurboLPG
- wymiana sprzęgła (tarcza, docisk Sachs, wysprzęglik LUK)
- wymiana oleju w skrzyni
- wymiana dwumasy (LUK)
- wymiana kompletu cewek
- wymiana półosi
- wymiana zaworka sterującego turbiną i tego przy przepustnicy
- kontrola i korekta mapy po roku użytkowania w TurboLPG
- wymiana wydechu od kata do końca
- kolejna wymiana półosi prawej
- wymiana intercoolera na Fmic
- zakup kolejnego kompletu felg Alu 45

Pewnie o czymś zapomniałem..............

I kto tu jest pier...ęty? :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 21:26 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1983
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Skoch84 napisał(a):
Krótka historia mojego SS z b207e pod maską (pomijam oleje, filtry, płyny i część spraw eksploatacyjnych takie jak tylne banany dwukrotnie, tylne wahacze wzdłużne, gumy stabilizatorów dwukrotnie, łączniki stabilizatorów z przodu dwukrotnie, z tyłu raz, klocki, tarcze i coś tam jeszcze) dystans u mnie jakieś 110 tys km.
- wymiana uszczelniacza wału (wyjęcie skrzyni)
- zakup kompletu felg Alu 72
- wymiana rekinka
- zmiana ICM1 na ICM2
- swap hamulców 285 na 314
- zakup drugiego kompletu felg aluminiowych na zimę (jakieś Enzo)
- wewnętrzne lusterko fotochrom
- wymiana amortyzatorów z tyłu (Sachs)
- wymiana zaworka sterującego turbiną
- wymiana wtryskiwaczy na zielone z Aero
- podniesienie mocy w TurboLPG 200KM, 350 Nm
- reanimacja rozrządu balansu w TurboLPG
- sprawdzenie i korekta rozrządu głównego w TurboLPG
- wymiana sprzęgła (tarcza, docisk Sachs, wysprzęglik LUK)
- wymiana oleju w skrzyni
- wymiana dwumasy (LUK)
- wymiana kompletu cewek
- wymiana półosi
- wymiana zaworka sterującego turbiną i tego przy przepustnicy
- kontrola i korekta mapy po roku użytkowania w TurboLPG
- wymiana wydechu od kata do końca
- kolejna wymiana półosi prawej
- wymiana intercoolera na Fmic
- zakup kolejnego kompletu felg Alu 45

Pewnie o czymś zapomniałem..............

I kto tu jest pier...ęty? :-)
Chyba ja :-)))))

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 16 paź 2019, o 21:31 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2015, o 15:59
Posty: 246
Lokalizacja: Gniezno
Model SAABa: 9-3 II 1,8t
jeszcze o czymś ważnym i kosztownym zapomniałem
- kompleksowa regeneracja przednich reflektorów z nowymi soczewkami, napylonymi odbłyśnikami i zabezpieczonymi folią kloszami.

Idę spać bo jeszcze mi się o czymś przypomni

Coś tam można poczytać w temacie mojego SS
viewtopic.php?f=54&t=6372


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 17 paź 2019, o 10:27 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
znam lepsze rzeczy do roboty niż myślenie skąd wezmę na ratę na cla amg :P

@temek_czenek
sam mechanicznie nie dłubię przy aucie, nie mam warunków. Co do głośnomówiącego to chcę zamontować Parrota MKI9200 którego aktualnie mam w astrze. Rozkminiłem temat jak to zrobić. Da mi znacznie lepsze możliwości niż Dension i wyjdzie taniej :)

ale ok ok, z ciekawości - Dension z Audi będzie pasował plug&play?
co do sentymentów do mojego Saaba to raczej nie mam bo mam go od niedawna. natomiast kupiłem go bo jest inny, rozwojowy itd więc koło się zamyka i rozterki są nadal jakie były :P
a co w swoim robiłeś?

@Skoch84
z chęcia Twój temat poczytam. natomiast zakres prac który wypisałeś jest lekko mówiąc spory :D Mogę więdzieć ile orientacyjnie Cię to wyszło?
przejechałbym się do Turbo LPG jednak mam do nich ponad 300km :/ do Kamila z saabtuning bliżej, aczkolwiek trochę ciężej się umówić

%SWME31
co ogarniałeś w swoim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 17 paź 2019, o 11:38 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 210
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
Hyhyhy:P Chyba jednak sentymentalne podejście:P
Co do parrota możesz kupić przejściówkę do saaba, albo zwyczajnie wlutować się w kostkę "TEL...".
Dension podchodzi plug and play zamiast napędu cd lub zmieniarki ( w sensie światłowody). Z innych kabli to plus i minus oraz kable od osprzętu ( pendrive, ipod itp) Ważne...musisz mieć zaprogramowaną zmieniarkę cd. Działa to luksus. Najlepiej z icm2 i jeszcze lepiej icm3.
Sterownia z kiery działa:D

W sumie to ja sporo modziłem przy aucie:P Samo doprowadzenie do porządku (zawieszenie, wygłuszenia, pierdółki) pochłoneły sporo kasy. Do tego zmiana osprzętu silnika, Wymiana podzespołów lpg (a że brc jest to nie tanio...w sumie lepiej było je wypier...no ale mądry skurwol po szkodzie).

Kamil z saabtuning....polecam gościa:) Od tyle. Może nie mega mocne programy robi, ale bezpieczne i dokładne. Do tego wie jak ugryźć saaba 9-3 z prawie każdej strony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 17 paź 2019, o 12:36 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
może nie sentymentalne...bardziej chęć posiadania czegoś fajniejszego niż normalne wozidło - nie powiem ale lubię "ulepszać", lata siedziałem w chłodzeniach wodnych i ogólnie tuningu komputerów. Wiedziałem, że kiedyś wezmę się za auta. tzn do tej pory modyfikowałem swoje auta ale raczej pod wględem wizualnym (nie, nie żaden agro tuning :P) i audio + doprowadzanie fajnego stanu mechanicznego ale nie wykraczającego możliwościami poza oryginał. Teraz przyszedł czas i na to, a że Saab daje taką możliwość.... :) narazie jednak oceniam czy nie porywam się z motyką na słońce, muszę dokładnie obadać wszelkie minusy mojego egzemplarza. Po weekendzie wjezdża na warsztat celem eliminacja drgań przy skręcie - teraz jest teza wywalonych poduszek pod skrzynią. No własnie, co do skrzyni. tutaj też trochę się obawiam Aisina, jeżeli chodzi o przyszłość - trcohę boję się, że wrzucę te 7-8 tysięcy w ogarnięcie auta i nagle bum, dojdzie 6 tysięcy na remont skrzyni

przejściówka do Parrota? możesz podlinkować? narazie chciałem wyciągnąć auxa i kupić "leniucha" do podłączenia MKI9200 - rozmawiałem już z firmą "Komorowscy" którzy się tym zajmują

mam ICM1 :/

a co robiłeś w zawieszeniu? I co ważniejsze, jakie to dało rezultaty?

już rozmawiałem z Kamilem, teraz kwestia umówienia się. mam nadzieję, że znajdzie jakiś wolny dzień. A wtedy zmiana wtrysków na zielone, stg1, kalibracja skrzyni, wyłączenie pompy SAI + ogarnięcie LPG

edit: kabel to chyba to?
https://www.justcarkits.co.uk/acatalog/ ... ector.html

cena dośc zaporowa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 20 paź 2019, o 13:03 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 977
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Hej
Chyba jako jedyny mogę napisać że nie jestem pier...nięty pod tym względem. ;) Kupiłem po prostu to auto do jady, bo ma dobry silnik i ogólnie niema grubych wad, jest dość dynamiczne, wygodne, praktycznie, niedrogie, gazowalne, niezbyt udziwnione itd. Choć potem dla przygody pogrzebałem trochę przy nim, ale nie przekraczając granicy rozsądku. ;)
To auto nie jest aż tak wyjątkowe i szczególne jak niektórzy twierdzą. Jest w zasadzie dość normalne, i nadaje sie do normalnego użytkowania, w normalnych pieniądzach i przyzwoitym stanie (nie idealnym). Ale jednak ma jakąś tam swoją specyfikę i niską popularność, co utrudnia czasem serwisowanie. Kolejną sprawą jest to, że jest coraz mniej dobrych części. Nowe to często dziadostwo (nawet oryginały), a używek coraz mniej. Jeżdżę już tym autem 3,5 roku i dość dobrze go znam. Inne tez mi się zdarzy naprawić.
Jakbym teraz stanął przed dylematem jakim twój, to chyba bym się go pozbył. Jak już kupić takiego Saaba, to w jak najlepszym stanie, niezbyt udziwnionego i zakładając że sam jesteś w stanie coś przy nim zrobić, pragmatycznie podchodząc do sprawy. Jak już jest wytyrany, to ile tys byś nie włożył, to wciąż będzie stare auto, w którym cos zawsze będzie do zrobienia.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 21 paź 2019, o 09:49 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
dzięki za spojrzenie od drugiej strony medalu :)

no własnie, chciałbym zachować tutaj pewien umiar. Jeżeli chciałbym teraz to niestety stracę na tym biznesie (tak, wiem - na autach zawsze się traci) bo kupiłem mój egzemplarz za niecałe 12 tysięcy i włożyłem w niego 2 tysiące. Niestety, przy uruchamianiu przez 2 sekundy odzywa się rozrząd więc nie sprzedam go za dobre pieniądze. W Łodzi nikt nie podejmuje się oceny co jest nie tak a w ASO chca odrazu wymieniac całość, twierdzą że nawet jeśli to płoza balansu to wymiana tylko tego elementu to partyzantka. Potwierdzicie? Polecicie kogoś w Łodzi albo okolicach kto mógłby się tym zająć?

Jesli więc zrobię rozrząd to będę dłubał dalej - zrobienie zawieszenia, poduszek silnika, podniesienie mocy. Wtedy koszty będą już niemałe (szacuję, że ok 21 tys) a dalej auto będzie 16 letnie z przebiegiem prawie 300 tys km. Z drugiej strony silnik pancerny, LPG i będzie porobiony....

nie raz już wpadałem w podobne dylematy i tylko raz na tym dobrze wyszedłem
tak jak mówisz, boję się że mimo zrobienia wielu rzeczy, i tak będzie to auto w którym non stop będzie coś do roboty


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 21 paź 2019, o 21:35 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 977
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
Jeśli klepie przez chwilę na zimnym, to nie mam dobrych wiadomości. To raczej nie balans, tylko rozrząd główny. Przerabiałem niedawno ten temat w jednym egzemplarzu. Balans klepie zwykle po rozgrzaniu, ale jak już jest coś ropieprzone (więc też nie różowo). Na początku tylko głośniej "szeleści" po rozgrzaniu i wtedy już należy się nim zająć.

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 22 paź 2019, o 07:36 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 21 maja 2019, o 09:26
Posty: 122
Model SAABa: 9-3 SS, 2003, 1.8t
no to nie, u mnie 2 sekundy działa głośno, po tym się uspokaja. Hmmmm...przynajmniej jakiś konkret :P
już w innym temacie wspominałem, że Trax Opel/Saab w Łodzi zawołał za przyjemność wymiany 6-7 tys :D Olech service 3,5 tys. A jeśli zakupię części ze swojego źródła (neobrothers, saabix) to wyjdzie mnie to ok 2,5 - 2,7. Cóż...dużo. Niestety ale na początku jak go kupowałem to byłem już po 2 innych oględzinach w których rozrząd grzechotał cały czas. To uśpiło moją czujność, gdyż na początku nie usłyszałem za bardzo hałasu a później stwierdziłem, że skoro działa normalnie to jest ok.
No i tak naprawdę - jeśli zrobię rozrząd to raczej będę auto robił już dla siebie. Jeśli nie zrobię to sprzedaję, stracę mnóstwo kasy no ale może oszczędzę sobie kłopotów?

No tylko, że wtedy oczywiście kolejny egzemplarz będzie mi chodził po głowie :D Najlepiej Aero z lat 2006-2007 albo polift 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: robić czy nie robić, SS z 2003 roku :)
PostNapisane: 22 paź 2019, o 17:40 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 gru 2016, o 18:22
Posty: 210
Model SAABa: 9-3ss 2.0t 175km
LoBo....wysłałem Ci wiadomości na priv kilka dni temu, ale chyba nie odczytałeś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL