Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 27 mar 2020, o 19:07 

Dołączył(a): 27 mar 2020, o 18:55
Posty: 3
Model SAABa: 95 2.0t
Mam problem z kasetą już 3, zrobię na jednej 500-1000 i zaczyna szarpać i na gazie i na benzynie ktoś spotkał sie z takim problemem czy to ja mam takiego pecha :? :? :?

Silnik po remoncie
świece ngk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 27 mar 2020, o 19:33 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
Świece nowe i takie, jak w instrukcji? Przerwy wg instrukcji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 27 mar 2020, o 21:48 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Jakie świece i jaka kaseta?

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 27 mar 2020, o 23:51 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
Na cewkach, kasecie nie powinno się oszczędzać. Najczęściej jest tak, że jeśli robi się tanio to wychodzi jak zwykle -drogo.
Swoją drogą warto byłoby spróbować odczytać błędy i podać je w pierwszym poscie.
W ogóle od tego należałoby zacząć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 28 mar 2020, o 08:15 

Dołączył(a): 27 mar 2020, o 18:55
Posty: 3
Model SAABa: 95 2.0t
JAFO napisał(a):
Na cewkach, kasecie nie powinno się oszczędzać. Najczęściej jest tak, że jeśli robi się tanio to wychodzi jak zwykle -drogo.
Swoją drogą warto byłoby spróbować odczytać błędy i podać je w pierwszym poscie.
W ogóle od tego należałoby zacząć.


hmmm szkoda że błędów żadnych nie ma..
jaka oszczędność? na czym oszczędzałem? kasety są oryginalne saaba
świece będę musiał wymienić bo maja za dużą przerwę 11 są


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 28 mar 2020, o 08:59 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Dobra kolego ale jakie te kasety, ile mają lat? Może wsadzasz jednego szrota za drugim. Neżeli masz gaz no to przerwa 0.9mm, ale tak czy siak to chyba nie to

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 28 mar 2020, o 09:57 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
Ja już gdzieś kiedyś pisałem o tym.
W poprzednim aucie padła mi cewka. Mechanior wstawił nową Magneti Marelli i powiedział, bym wymienił świece. Nie zrobiłem tego i cewka padła po ok. 10ciu kilometrach. Kolejna cewka, używka, nowe świece i święty spokój. No, ale piszemy tu o jednej tylko hipotezie. Zużytych świec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 09:15 

Dołączył(a): 27 mar 2020, o 18:55
Posty: 3
Model SAABa: 95 2.0t
Aero Ride napisał(a):
Dobra kolego ale jakie te kasety, ile mają lat? Może wsadzasz jednego szrota za drugim. Neżeli masz gaz no to przerwa 0.9mm, ale tak czy siak to chyba nie to


Racja wszystkie używki były ostatnią którą miałem wsadzoną to była z 2011
Ale najpierw wymienię te świece na takie które trzeba i będę pisał jak problem wróci :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 11:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
JAFO napisał(a):
Ja już gdzieś kiedyś pisałem o tym.
W poprzednim aucie padła mi cewka. Mechanior wstawił nową Magneti Marelli i powiedział, bym wymienił świece. Nie zrobiłem tego i cewka padła po ok. 10ciu kilometrach. Kolejna cewka, używka, nowe świece i święty spokój. No, ale piszemy tu o jednej tylko hipotezie. Zużytych świec.


Nie - piszemy tu o tym że nie kupuje się aftermarket-ów nawet nowych. I o że ona padła to nie była wina świec tylko samej cewki... Używki OEM to też nie wsadzamy byle czego bo większość to stare zużyte szroty po 400-500zł. A modowane auta i takie LPG zaraz weryfikują stan takiego złomu i kończy się jazda po miesiącu.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 11:50 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 15:35
Posty: 977
Lokalizacja: Kraków
Model SAABa: 9-3 SS 2,0t
...

-------------------------
B207L na lekkim koksie + LPG


Ostatnio edytowano 29 mar 2020, o 17:11 przez mcjezioro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 12:13 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
Aero Ride napisał(a):
........


Chyba nie zrozumieliśmy się... Nie było też promocji Magneti Marelli.
W całej wypowiedzi kładłem jedynie nacisk na to, jak ogromne znaczenie dla żywotności cewek, kaset ma przerwa na świecy zapłonowej, co w prostym tlumaczeniu nakazuje konieczność zadbania o systematyczną ich wymianę (świec!).

Dla niemających wiedzy, dlaczego właściwa przerwa jest tak bardzo ważna mogę udzielić wyjaśnienia, jednak po co się zagłębiać, skoro komplet nowych świec jest naprawdę bardzo tani.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 13:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
No właśnie chyba się nie zrozumieliśmy. Cewek aftermarketowych nie kupuje się żadnych do saaba, ja w ogóle nie miałem na myśli żadnej promocji. Nie ważne ile one kosztują czy 300 czy 900 - nie działają jak OEM, koniec i kropka. Masz rację co do żywotności cewki jeżeli chodzi o częste zmiany świec, ale to że ona od razu padła to raczej 99% wina tego że była to podróba a nie wina świec. Pewnie to takie same chińskie "oryginały" jak pakuje SKV i umierają po jednym dniu

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 13:47 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
Co do montażu w Saabie części używanych to mam bardzo podobne zdanie. Zwłaszcza w układzie zapłonowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 29 mar 2020, o 14:03 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
No nie do końca - jak zamontujesz cewkę która ma np z 3-4 lata to będzie jeszcze służyć długo, ale większość kupuje szroty kilkunastoletnie na allegro i potem dziwota że po miesiącu zdechła - bo dać za nową 1200zł albo za używanego, coś wartego świeżaka 600-900 to za dużo. Saab wylicza żywot cewki na około 200k km - sprzedałem już dużo "świeżaków" i chyba dalej wszystkie jeżdżą po kilku latach nawet.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 30 mar 2020, o 16:12 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
No niestety, mając tak wymagającego elektronicznie kompana, jakim bez wątpienia jest Saab nie zaryzykuję naprawy układu zapłonowego częściami używanymi, czyli aftermarketowymi. Tutaj nowe, elementy oryginalne (zakładając, że są oryginalne) że względu na swoją niewygórowaną cene zdają się być jedynymi możliwymi w mojej opinii do zastosowania.
Oryginalna używka nigdy nie powie, czy ma 7, czy też 12 lat. Czy ma 20, czy 220 tys km przebiegu.
Jeśli kros zajmuje się handlem Saabami z pewnością wybierze ekonomiczniejsze ze swego punktu widzenia rozwiazanie. Może się przecież zdarzyć, że za cenę lawety możemy kupić nowe oryginały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 30 mar 2020, o 16:29 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Oczywiście że powie ile ma lat - przynajmniej ta z T7. O jakich cenach ty w ogóle mówisz? Bo już się chyba sam zaplątałeś - dlaczego części używane to są aftermarketowe? Poza tym nowa kaseta do T7 to koszt 1200zł minimum - to dla ciebie jest "niewygórowana" cena za samą cewkę?? Owszem kupiłeś saaba i chcesz mieć nową cewkę to płać, ale to i tak sporo wg mnie. Ja Cię już trochę zaczynam nie rozumieć - mówisz że tylko ori nowe, a wcześniej wsadziliście jakieś magneti marelli które umarło moment - to się wreszcie zdecyduj.

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 30 mar 2020, o 17:33 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 24 lis 2019, o 09:54
Posty: 121
Model SAABa: 9³ SSman'10
Zluzuj gumę i czytaj ze zrozumieniem. Jeśli chcesz być jasnowidzem i wmówić mi, co miałem zamontowane to jest to Twój problem a i być może kompleks sprzedawcy części używanych, który za wszelką cenę chce pchnąć to, co ma na składzie. Podobno fiat leciał na Magneti Marelli. Ale ja nie o tym. Gwoli ścisłości założyłem używanego Telefunkena, jakiego miałem mieć zamontowanego wg Etki. Tak, w niemcu. Śmiga już z 7 lat ta używka.
Aftermarket to rynek wtórny. Czego tu nie rozumiesz? Regeneracji używek? Regeneracji lub też nie?
Twierdzę, że 1200 za.kasetę to nadal nie jest wygórowana cena. Nie kupuje się rownież tego co roku.
Dlatego słowa porady handlarzy traktuję z ogromnym dystansem i źle na tym nie wychodzę.


A jeśli twierdzisz, że cewką padła, bo... padła to weź pod uwagę świece, które były mocno wypalone. Większa przerwa.to.duzo większe obciążenie dla cewki. Jeśli oryginalna cewka, jaka była montowana przez producenta auta, czyli Telefunken padła z powodu takiego przeciążenia, to JA nie dziwię się, że zamiennik Magneti tak przeciążony padł dużo szybciej. Dziwne, że szrotowa ale oryginalna używka dalej pracuje.
I nie sugeruj mi tutaj namawiania montażu używek w Saabie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 30 mar 2020, o 18:08 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 17:36
Posty: 675
Lokalizacja: Kraków/Stanisławice
Model SAABa: 9-5 Aero 2001
Co ma fiat do saaba 9-5? Co ma jakiś Telefunken do saaba 9-5? Kto Ci sugeruje namawianie do montażu używek? Nie - nie mam żadnej na sprzedaż więc nikomu nie chce nic wcisnąć. Mechanikowi też zaufałeś i słabo na tym wyszedłeś bo Ci gwarantuję że to nie świece tylko to gówno co założyliście. Świece nie pomogły ale Ori by przeżyło - ale wychodzi na to że ty o tych autach wiesz jednak bardzo mało...

-------------------------
9-5 Aero 2001: silnik B235R 2007r, lżejsze koło zamachowe, custom 550x230x65 IC, filtr BSR, 3" DP, 2.5" BSR Cat-back, panewy korbowodowe King Racing, King Cobra, TD04 19T#6cm, Bilstein B8
9-3 SC Vector TID 150 - projekt Łupina, no DPF/Flaps/EGR, hamowanie 314/292mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9.5 2,0 205b problem z kasetą
PostNapisane: 15 kwi 2020, o 17:16 
Sierżant

Dołączył(a): 25 cze 2016, o 21:45
Posty: 307
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model SAABa: Mercedes-Benz E420
Jak ktoś oszczędza to płaci dwa razy.
Tylko oryginał i najlepiej nowy, chyba że się lubi mieć efekt jojo to polecam zamienniki.

-------------------------
Kto mieszka z kobietą, ten się w cyrku nie śmieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL