Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 7 mar 2013, o 22:50 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2013, o 14:55
Posty: 258
Lokalizacja: Katowice / Świętochłowice
Model SAABa: SAAB 9-5 AERO MY01
Hej wszystkim :)
Jak wiadomo, będę szukał niebawem 9-5 Aero 250KM. Mam też zamiar gazować go,
gdyż będzie to auto na co dzień. Chciałbym też delikatnie poprawić osiągi np stage 1
i będzie mi to w zupełności starczyć. Oczywiście wiem, że najpierw mody, strojenia itd
a dopiero potem montaż instalki LPG. Ale nie o to chciałem zapytać...

Trafiłem na forum instalacji LPG na tekst odnośnie montażu go do Aero i wypowiada się tam
m.in jeden gazownik, który sam ma Saaby...odpowiedział pytającemu, że podejmie się montażu
ale do serii 250KM bo do wersji po modach już nie...bo niby są jakieś "zapętlenia" ??
Nie rozumiem o co chodzi...dla przykładu podam linka z tym tematem.
Będę wdzięczny za każdą opinię czy wreszcie można czy też nie do Aero bez modów i po modach :)

Oto link:
http://lpg-forum.pl/co-do-saab-9-5-aero-280km-t8435.html

Z góry dzięki za pomoc :)

-------------------------
Ludzie kupują BMW, Audi czy Mercedesa bo chcą być kimś,
a Ci którzy już są kimś - jeżdżą SAAB'em :)

----------------------------------------------------------------
CZARNY SEDAN SAAB 9-5 AERO MY01 Hirsch Performance 280KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 8 mar 2013, o 19:38 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Co do zapętleń zapewne chodziło mu o to że gdy zwiększy się moc to wtryski benzynowe będą pracowały z większym wydatkiem, w zależności od konfiguracji może to być bliskie 100% ich wydajności. Czas otwarcia wtrysków gazu jak się dobrze orientuje jest obliczany na podstawie otwarcia wtrysków benzyny i może dojść do takiej sytuacji, że wtrysk gazowy przy mocno wysilonych wtryskiwaczach benzynowych może się zapętlić. Po prostu będzie non stop otwarty (tak na chłopski rozum).

Dowiedziałbym się czy zmiana wtrysków na wydajniejsze i podniesienie mocy aby na benzynie był jeszcze "zapas" wtrysków nie rozwiąże tego problemu. Trzeba również przemyśleć kwestie dobrego parownika, większość z nich nie lubi wysokiego ciśnienia doładowania i po prostu "nie wyrabia"

Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi ;)

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 8 mar 2013, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2013, o 20:35
Posty: 17
Model SAABa: 9-3
Bony napisał(a):
Trzeba również przemyśleć kwestie dobrego parownika, większość z nich nie lubi wysokiego ciśnienia doładowania i po prostu "nie wyrabia"
Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi ;)


parownik to nie ta generacja instalacji :) reduktor, chociaz znajac zycie znalazlby sie i taki co by chcial III gen wpakowac w ramach oszczednosci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 8 mar 2013, o 22:52 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Oczywiście mówiąc "parownik" miałem na myśli "reduktor" - często, mylnie używam tych słów zamiennie - mój błąd

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 9 mar 2013, o 23:23 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2013, o 14:55
Posty: 258
Lokalizacja: Katowice / Świętochłowice
Model SAABa: SAAB 9-5 AERO MY01
Dzięki za te odp i proszę o kolejne :)
Czyli jest tak pokrótce jakiś problem z tym montażem do 9-5 Aero?
Ja bym chciał montować porządną instalkę sekwencyjną.
Jeśli chodzi o mody to nie chcę robić maszyny na tor,
to ma służyć jako szybkie auto codzienne więc jeśli już
to lekkie podkręcenie poprzez Stage 1 i tyle :P
Jeśli jednak są problemy z tym gazem to zostanę przy serii Aero 250KM.

-------------------------
Ludzie kupują BMW, Audi czy Mercedesa bo chcą być kimś,
a Ci którzy już są kimś - jeżdżą SAAB'em :)

----------------------------------------------------------------
CZARNY SEDAN SAAB 9-5 AERO MY01 Hirsch Performance 280KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 10 mar 2013, o 08:28 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2944
to nie z gazem jest problem a z jego instalacją. Odpowiednie wtryski, reduktory i ogarnięty montażysta załatwią sprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 10 mar 2013, o 08:46 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
seth napisał(a):
to nie z gazem jest problem a z jego instalacją. Odpowiednie wtryski, reduktory i ogarnięty montażysta załatwią sprawę.


Dokładnie tak, trzeba znaleźć porządnego instalatora który nie boi się robić takich rzeczy :)

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 10 mar 2013, o 11:26 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
Saab i LPG bardzo dobrze współpracują ze sobą , ale najważniejsze to dobrze dobrana instalacja i dobry montaż i regulacja . Z zasady do naszych silników trzeba z góry zakładać żeby montować elementy z dużym zapasem mocowym i nie będzie kłopotów.
Ja mam u siebie zamontowaną mocną instalację BRC z najmocniejszym reduktorem i nie mam żadnego problemu. Ale są różne dobre instalacje godne uwagi...Warto skorzystać z warsztatów które mają doświadczenie w montażu LPG w Saabach to uniknie się wielu kłopotów i zgrzytów....pozdrawiam...

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 10 mar 2013, o 12:02 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2013, o 14:55
Posty: 258
Lokalizacja: Katowice / Świętochłowice
Model SAABa: SAAB 9-5 AERO MY01
Dzięki za odpowiedzi :)
Pocieszyliście mnie :P Tak słyszałem, że Saab i LPG to dobre połączenie,
tylko zawahałem się bo na tym lpg-forum negatywnie o tym
wypowiedział się polecany na forum gazownik, który sam ponoć ma Saaby...

Robiąc takie podsumowanie tematu, to jaki najlepszy zestaw sekwencyjny do 9-5 Aero?
Cenowo max do 3.500zl. Ma ktoś z Was jakieś info odnośnie tego
jaki sterownik, reduktor i wtryski?
Na śląsku jest co najmniej dwóch pewnych gazowników, którzy to ogarną więc o to nie mam strachu :)

-------------------------
Ludzie kupują BMW, Audi czy Mercedesa bo chcą być kimś,
a Ci którzy już są kimś - jeżdżą SAAB'em :)

----------------------------------------------------------------
CZARNY SEDAN SAAB 9-5 AERO MY01 Hirsch Performance 280KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 10 mar 2013, o 12:07 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4020
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
W ciągu najbliższego miesiąca będziemy gazować w Białymstoku 9-5 Aero obecnie z Hirschem ale niedługo wgra się tam coś bardziej user friendly.
Wstępnie rozmawiałem z zaprzyjaźnionym gazownikiem, powiedział że na jednym reduktorze 1 zestawie wtrysków Hana A ogarnie 250KM do jakichś 4500RPM, wyżej po prostu przełączy na benzynę ;) Zobaczymy jak to wszystko wyjdzie, dam znać. Oczywiście wszelkie strojenia LPG odbędą się z użyciem AFR :)
Sterownik Stag ale jaki konkretnie jeszcze zobaczymy, w najgorszym przypadku da się 8 wtrysków i 2 reduktory wówczas to i 350KM się ogarnie, ale koszty już będą spoooro większe...

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 17 mar 2013, o 23:40 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2013, o 14:55
Posty: 258
Lokalizacja: Katowice / Świętochłowice
Model SAABa: SAAB 9-5 AERO MY01
Wysłałem wstępne zapytanie o wycenę instalki do 9-5 Aero u jednego z ponoć najlepszych
gazowników na Śląsku i dostałem odpowiedź :)

Opcja 1: moc do 250KM
Oprogramowanie STAG, reduktor Magic III Power (tzw. BIG) oraz wtryski Hana2000 (ponoć 250KM to ich max)
i ten zestaw w cenie: 3.100 PLN

Opcja 2: moc do 300KM
Oprogramowanie STAG, reduktor Magic III Power (BIG) oraz wtryski Hana2100
taki zestaw w cenie 3.600PLN

Obie opcje mają taką samą gwarancję do wyboru: 3 lata bez limitu kilometrów
lub 100.000km bez limitu czasu.

Myślę, że te 500zl drożej za wydajniejszą instalację
z większym zapasem mocy nie jest wielkim wydatkiem :)

-------------------------
Ludzie kupują BMW, Audi czy Mercedesa bo chcą być kimś,
a Ci którzy już są kimś - jeżdżą SAAB'em :)

----------------------------------------------------------------
CZARNY SEDAN SAAB 9-5 AERO MY01 Hirsch Performance 280KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 18 mar 2013, o 08:57 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Nawet bym się nie zastanawiał ;) 300KM na dzień dzisiejszy to i tak standard :D

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 18 mar 2013, o 09:28 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2013, o 09:31
Posty: 1000
Lokalizacja: WARSZAWA-BIELANY
Model SAABa: SAAB 93-2.0T
zawsze lepiej jest mieć wydajniejszą i mocniejsza instalację która w "słabszym nawet" silniku po prostu nie jest mocno wysilona a do tego ma potencjał do podniesienia mocy bez konieczności zmian w instalacji LPG.....mocna i dobrze dobrana instalacja to podstawa .

-------------------------
SAAB 93 2.0T (2001r)-150 KM ?
SAAB 95 AERO 2.3 TS (2001r) -266,5 KM
OPEL VECTRA C 1.9 CDTI (2005) -150 KM(186 KM)
OPEL VECTRA C 1.8 (2003r) -122 KM
OPEL VECTRA B 2.0 (1997r) -136 KM
I INNE....

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 13 lis 2014, o 22:19 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 76
PAulssson, jaka ostatecznie zamontowales instalacje?

Ja mam pewne problemy z regulacja swojego auta - mam 9-3 I z programem na ok.200KM, instalacje staga 300isa2, dwa x acr01 czarny, i hana 2000. Powyzej 4tys obrotow auto, przy mocnym przyspieszaniu, okrutnie szarpie. Instalacja nowa, niby byla juz raz regulowana, i jestem umowiony po raz kolejny, przyda sie jednak przed tym troche informacji od innych w tej materii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 13 lis 2014, o 23:30 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2013, o 22:56
Posty: 891
Lokalizacja: Tczew
Model SAABa: 9-3 SS
SebastianS pewnie proponuje ten trefny reduktor magica który po chwili puszcza bonka w układ.

Sterownik staga to obojętnie jaki bo i tak każdy ma tak samo skopane korekty :p

Hana 2100 wydajna ale wolna.Hana 2000 niebieska na wysokim i stabilnym ciśnieniu obrobi 250 koni ale to kres jej i w przypadku rozjazdu korekt już nie będzie miała czym dolać.

Ogarnięty gazownik to podstawa i trochę trzeba się znać na tych autach i na poprawnej regulacji że o montażu nie wspomnę.

-------------------------
Saab 9-3 SC Vector MY08 2.0t bio 175KM - No2 B207R kute 440/540 by Turbolpg
Opel Signum 1.9 traktor 150KM-209/407NM jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 13 lis 2014, o 23:35 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 76
A jak jest z Qboxem? Obilo mi sie o uszy, ze on radzi sobie z petleniem duzo lepiej niz 300+ i w tym moze byc problem.
Moja moc auta z takiej pojemnosci co prawda nie jest niczym nadzwyczajnym jak dla Staga 300+, ale kto wie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 13 lis 2014, o 23:44 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2013, o 22:56
Posty: 891
Lokalizacja: Tczew
Model SAABa: 9-3 SS
Tak samo jak ze wszystkimi innymi sterownikami staga.Inna szata.Dodane parę rzeczy które w innych sterownikach były kilka lat temu. Teoretycznie większe możliwości rozbudowany ale niestety programiści dają mocno d... .Tak czy siak ustawiasz na tzw kropki takie auta a nie na jakieś durne algorytmy itp.W autach się to nie sprawdza a tym bardziej w saabie który szybko leci w ol.

-------------------------
Saab 9-3 SC Vector MY08 2.0t bio 175KM - No2 B207R kute 440/540 by Turbolpg
Opel Signum 1.9 traktor 150KM-209/407NM jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 14 lis 2014, o 13:58 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 76
A czy w przypadku takiej modyfikacji b204E powinno sie wymienic wtryski benzynowe na takie od Aero np, zeby na gazie auto jezdzilo dobrze? Moze to miec jakies znaczenie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 14 lis 2014, o 17:56 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 18:37
Posty: 200
Lokalizacja: Olsztyn
Model SAABa: 9-5
U mnie w 9-5 ok 240-250KM zamontowany został reduktor Kme Gold , wtryski Napoleon, stag4, przewody faro 8mm z super wielozaworem i wszystko smiga bez żadnych zarzutów tylko musi byc porządna regulacja u mnie wykonał ją Levis a gazownik który twierdził że jest juz wyregulowany tak naprawdę nic nie zrobił (szarpał, waliło checkiem, śmierdziało gazem, amul 2500 tragedia)

-------------------------
9-5 SE 2.0T MY00 24+? ---??NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Problem z montażem LPG w 9-5 Aero ?? Fakty i mity
PostNapisane: 14 lis 2014, o 18:16 
Szeregowy

Dołączył(a): 13 kwi 2014, o 08:16
Posty: 76
Wojtek, ile auto pali gazu ? Tak realnie, bez naciagania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL