Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Sprzęgło B207  
Offline
 Tytuł: Sprzęgło B207
PostNapisane: 31 mar 2013, o 18:00 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Szanowni,

Kończy mi się powoli sprzęgło. Sam pedał łapie dość wysoko, natomiast jeszcze się nie ślizga przy większym obciążeniu. Zastanawia mnie kwestia ruszania ze sprzęgła. Sprawne sprzęgło powoduje, że przy starcie z wyższego biegu auto gaśnie. U mnie wygląda to tak, że nie da się ruszyć bez dodawania gazu. Gaśnie nawet na jedynce. Lekkie popuszczanie pedału skutkuje spadkiem obrotów i duszeniem auta. Czy to może być kwestia kończącej się okładziny, braku podlewania paliwem, czy może TTTM? A może jeszcze coś innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 31 mar 2013, o 20:28 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Startuje się z jedynki, jeśli bardzo powoli będziesz puszczać sprzęgło to maszyna powinna ruszyć bez dodawania gazu...
Jak wysoko bierze to znaczy że jest na wykończeniu, w chwili obecnej się nie ślizga ale po podniesieniu mocy z pewnością by to nastąpiło :D

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 31 mar 2013, o 21:27 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
No niestety delikatne puszczenie na jedynce kończy się spadkiem obrotów do 500 i dalej muszę się ratować gazem. Póki co chciałbym określić ile mi zostało "życia" z obecnego, bo to, że za czas jakiś wpadnie aerowe jest już przesądzone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 16 kwi 2013, o 21:28 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 20:42
Posty: 153
Lokalizacja: WWL Radzymin
Model SAABa: 9-3 II 2.0T 210KM
Pozwolę się podpiąć pod temat...otóż moje sprzęgło w SS'ie też już kończy swój żywot. Pacjent ma 210KM i 6 biegową skrzynię, a urodził się w 2007 r.
W przyszłości planuje jakiegoś wirusa u kolegi Coobcio i wstępnie orientowałem się w cenach sprzęgieł ... w poszukiwaniach wyszło, że ceny za tarczę i docisk startują od 830zł i teraz pytanie - czy to dobra cena? A może warto, myśląc przyszłościowo zarzucić jakiś mocniejszy zestaw? :> Pozdrawiam

-------------------------
Saab 9-3 BY Tomi - 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 01:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Cena dobra, fabryczne zdrowe sprzęgło dedykowane do wersji AERO bez problemu poradzi sobie z przeniesieniem momentu rzędu 500Nm.
Najlepiej nie oszczędzać i zakupić Sachsa... Być może także są jego wzmocnione wersje z serii performance...

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 07:47 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 20:42
Posty: 153
Lokalizacja: WWL Radzymin
Model SAABa: 9-3 II 2.0T 210KM
Podana cena dotyczy zarówno zestawu Sachsa jak i LUK'a ... radzisz tego pierwszego? Co znaczy sprzęgło z wersji AERO? - przy zbieraniu informacji nikt mnie nie pytał (poza danymi technicznymi oczywiście) do jakiej wersji 9-3 potrzebuje to sprzęgło :| a osobiście posiadam Vectora (myślałem, że to tylko wersja wyposażenia, czy jestem w błędzie? :P ) Czy przy wymianie sprzęgła konieczna jest wymiana wysprzęglika? (auto ma na tą chwilę 137tys najechane i jest to realny przebieg)

Coobcio, pozwolę sobie wykorzystać Twoją wiedzę jeszcze w jednej kwestii, a mianowicie co może być przyczyną drgania lewarka zmiany biegów podczas odpuszczania gazu, ale tylko i wyłącznie na trójce ? :)
PS. Jak tylko ogarnę powyższe to myślę, że w maju będę do Ciebie tarabanił co by nieco dłubnąć autko :]

-------------------------
Saab 9-3 BY Tomi - 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 08:35 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Wysprzęglik tylko jeśli jest taka konieczność. Aero to w domyśle 210 KM, zarówno u Sachsa jak i Luka sprzęgło dobiera się do silnika (mocy). Moje sprzęgło leci do Radzikowskiego do regeneracji. Zobaczymy jak będzie się spisywać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 09:09 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 20:42
Posty: 153
Lokalizacja: WWL Radzymin
Model SAABa: 9-3 II 2.0T 210KM
A czy są jakieś typowe zachowania wysprzęglika które wskazują na konieczność wymiany go? Bo jeśli chodzi o funkcjonowanie na chwilę obecną to myślę, że jest ok.
jaSiek, powiedz mi jaki koszt regeneracji u Radzikowskiego i ile trzeba czekać na zrobione sprzęgło?

-------------------------
Saab 9-3 BY Tomi - 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:25 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
Główny objaw to hałasowanie łożyska , mechanik powinien podczas wymiany być w stanie ocenić czy jest dobry czy nie

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:55 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Tomi napisał(a):
jaSiek, powiedz mi jaki koszt regeneracji u Radzikowskiego i ile trzeba czekać na zrobione sprzęgło?

Sprawę ogarniają chłopaki z GRJauto, ale jak tylko odbiorę gablotę to dam znać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 08:05 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 20:42
Posty: 153
Lokalizacja: WWL Radzymin
Model SAABa: 9-3 II 2.0T 210KM
jaSiek możesz się już pochwalić efektem i kosztami? Czy praca może nadal wre ? :)

-------------------------
Saab 9-3 BY Tomi - 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 09:14 
Troll forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 17:03
Posty: 261
Model SAABa: 328i
Ja wczoraj regenerowałem sprzęgło u Radzikowskiego. Zabieg trwał 40 minut i kosztował 280zł. Niestety nie ma możliwości wzmocnienia tego sprzęgła, więc pewnie długo nie pożyje z podniesioną mocą.

-------------------------
Bal jak bal, disco rżnie na full!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 14:07 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 20:42
Posty: 153
Lokalizacja: WWL Radzymin
Model SAABa: 9-3 II 2.0T 210KM
durmaj regenerowałeś samą tarcze czy docisk również? Ciekawią mnie też opinie użytkowników takich regenerowanych sprzęgieł....jak z trwałością ?

-------------------------
Saab 9-3 BY Tomi - 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 20:25 
Troll forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 17:03
Posty: 261
Model SAABa: 328i
zawiozłem cały komplet- tarczę, docisk i koło zamachowe. Nie wypowiem się jeszcze jak z trwałością, bo jeżdżę na tym dopiero jeden dzień :)
Ale patrząc na warsztat i wykonaną robotę jestem jak najbardziej za regeneracją.

Ubik w BMW regenerował sprzęgło i z tego co kojarzę to trochę na tym polatał bez żadnych problemów, a później sprzedał wóz.

-------------------------
Bal jak bal, disco rżnie na full!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 04:47 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Tomi napisał(a):
jaSiek możesz się już pochwalić efektem i kosztami? Czy praca może nadal wre ? :)
Od 4 dni walczymy ze znalezieniem pasującej dwumasy. Dziś kolejne podejście. Jeśli znów nie wypali to moja pójdzie do regeneracji :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 08:44 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
U Jacka w Saabie Cabrio jak zmienialiśmy sprzęglo to idealnie pasował ten dwu mas: LUK 415 0319 10, nowy kosztuje ok. 1000zł.
Co ciekawe także pasował do Vectry C 2.0 Turbo :)

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 19:39 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Dwumasa przypasowała dokładnie taka sama jaką podałeś. Cena 730 pln. Regeneracja w zakładzie to 600 netto, więc kosztowo wychodzi to samo, a jednak jest nowe fabryczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 29 kwi 2013, o 19:06 
Kapral

Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 11:05
Posty: 170
Model SAABa: 9-3 (B207) SS
jaSiek napisał(a):
Dwumasa przypasowała dokładnie taka sama jaką podałeś. Cena 730 pln. Regeneracja w zakładzie to 600 netto, więc kosztowo wychodzi to samo, a jednak jest nowe fabryczne.



A jaką tarcze i docisk zamontowałeś ? jeżeli miał byś nr. części to bym poprosił bo ciężko coś dobrać.
Coobcio ten nr. co podałeś LUK 415 0319 10 jest mocniejsze od 175ps??

-------------------------
9-3 SS VECTOR 237km
9-3 SS AERO Stage-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 29 kwi 2013, o 20:49 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 728
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Tarcza i docisk były regenerowane. Wysprzęglik nowy LUK-a. Jak przeglądałem sieć za nowym kompletem to tu było najtaniej, z tym, że ja szukałem do aero 5 biegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Sprzęgło B207
PostNapisane: 29 kwi 2013, o 21:05 
Kapral

Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 11:05
Posty: 170
Model SAABa: 9-3 (B207) SS
Do aero 5 bieg. właśnie szukam chociaż mam 175ps vector, coobcio mówił że podejdzie i jest o wiele mocniejsze, a u mnie właśnie zaczęły się wielkie poślizgi.
Ps .jaSiek ten zestaw to tarcza, docisk i dwumas?

-------------------------
9-3 SS VECTOR 237km
9-3 SS AERO Stage-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL