Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:11 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Coobcio na bazie jednego z modyfikowanych aut pokazywał jaki wpływ na moc auta ma zmiana dolotu na mniej restrykcyjny. Identyczny zabieg stosuje Maptun w tuningu 1.8t i 2.0t powyżej Stage1. Jakiś czas temu analizowałem "rynek" pod kątem dolotu do 2.0T i prawdę mówiąc ceny rury dolotowej i filtra powietrza okazały się chore. 15 minut w EPC i stało się jasne, że można to zrobić taniej.

"Wąski" dolot został zaimplementowany w:
  • 207E/L
  • D223L

Mniej restrykcyjny montowano w:
  • B207R
  • Z19DT
  • Z19DTH
  • B284L
  • Z18XE

Lista dotyczy modeli do rocznika 2007 (tylko tam sięga posiadany przeze mnie EPC :) )

U mnie siedzi dolot z 1,9. Poniżej porównanie rurki z B207E i podstawy filtra powietrza z Z19DTH.

Obrazek


Ostatnio edytowano 14 paź 2013, o 05:06 przez jaSiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 17:05
Posty: 42
Model SAABa: 9-3 Aero SS
http://allegro.pl/saab-93-9-3-2-0-t-filtr-powietrza-wysylka-i3111386733.html 80pln

http://allegro.pl/saab-9-3-02-1-8-2-0-t-waz-rura-dolot-powietrza-i3095026197.html 60pln

Masz orginał zaa 140 i juz nie płacz ze to aż takie drogie :)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 00:50 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Ale zawsze modyfikacja wykonana własnymi rękami daje więcej satysfakcji :)

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 07:34 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
mastakarol napisał(a):
http://allegro.pl/saab-93-9-3-2-0-t-filtr-powietrza-wysylka-i3111386733.html 80pln

http://allegro.pl/saab-9-3-02-1-8-2-0-t-waz-rura-dolot-powietrza-i3095026197.html 60pln

Masz orginał zaa 140 i juz nie płacz ze to aż takie drogie :)

Pozdrawiam!

W pierwszym linku jest pucha z 1.8t/2.0t - sprzedawca nie ma żadnej części z 2.0T, więc radzę nie wierzyć tylko w opis przedmiotu, bo rzadko jest rzetelny. Co do drugiego linku to nie o tą rurę chodzi. Wydałeś 140 pln i nie masz z tego nic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:21 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Do ok. 6KM przyrostu mocy można się spodziewać po tym zabiegu, mi zmiana puszki wraz z rurkami na te z AERO dały taki przyrościk:
Obrazek

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 20:39 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 sie 2012, o 09:35
Posty: 122
Lokalizacja: Lublin
Model SAABa: 9-3 SS 2.0t
jaSiek napisał(a):
Coobcio na bazie jednego z modyfikowanych aut pokazywał jaki wpływ na moc auta ma zmiana dolotu na mniej restrykcyjny. Identyczny zabieg stosuje Maptun w tuningu 1.8t i 2.0t powyżej Stage1. Jakiś czas temu analizowałem "rynek" pod kątem dolotu do 2.0T i prawdę mówiąc ceny rury dolotowej i filtra powietrza okazały się chore. 15 minut w EPC i stało się jasne, że można to zrobić taniej.

"Wąski" dolot został zaimplementowany w:
  • 207E/L
  • D223L

Mniej restrykcyjny montowano w:
  • B207R
  • Z19DT
  • Z19DTH
  • B284L
  • Z18XE

Lista dotyczy modeli do rocznika 2007 (tylko tam sięga posiadany przeze mnie EPC :) )

U mnie siedzi dolot z 1,9. Poniżej porównanie rurki z B207E i podstawy filtra powietrza z Z19DTH.

Obrazek

A jaka jest dokładnie średnica tego wlotu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 5 lip 2013, o 12:17 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
72mm 1.8/2.0t
92mm 2.0T


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 paź 2013, o 00:14 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
jaSiek napisał(a):
Coobcio na bazie jednego z modyfikowanych aut pokazywał jaki wpływ na moc auta ma zmiana dolotu na mniej restrykcyjny. Identyczny zabieg stosuje Maptun w tuningu 1.8t i 2.0t powyżej Stage1. Jakiś czas temu analizowałem "rynek" pod kątem dolotu do 2.0T i prawdę mówiąc ceny rury dolotowej i filtra powietrza okazały się chore. 15 minut w EPC i stało się jasne, że można to zrobić taniej.

"Wąski" dolot został zaimplementowany w:
  • 207E/L
  • D223L

Mniej restrykcyjny montowano w:
  • B207R
  • Z19DT
  • Z19DTH
  • B284L
  • Z18XE

Lista dotyczy modeli do rocznika 2007 (tylko tam sięga posiadany przeze mnie EPC :) )

U mnie siedzi dolot z 1,9. Poniżej porównanie rurki z B207E i podstawy filtra powietrza z Z19DTH.

Obrazek


Zdjęcie się nie odpala więc nie wiem o co dokładnie chodzi.
Możesz wytłumaczyć jak 4-latkowi? Rozumiem, że wywalam oryginalną obudowę filtra i wrzucam taką z Opla 1.9 cdti?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 paź 2013, o 05:07 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Poprawiłem zdjęcie. Do wymiany jest podstawa filtra (większy wlot) jak również rura dolotowa (pomiędzy podstawą filtra a łapaczem powietrza).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 paź 2013, o 10:00 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
Czesc, czyli ta podstawa filtra jak i rura pasuja z 1.9 Ctdi bez kombinowania?
Dużo jest zabawy z montażem tego - da się bez zdejmowania zderzaka?

jaSiek napisał(a):
Poprawiłem zdjęcie. Do wymiany jest podstawa filtra (większy wlot) jak również rura dolotowa (pomiędzy podstawą filtra a łapaczem powietrza).

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 paź 2013, o 10:03 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Niestety, albo zdjęcie zderzaka, albo odkręcenie koła i zdjęcie nadkola. Wymiana plug&play.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 paź 2013, o 20:40 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
jaSiek napisał(a):
Poprawiłem zdjęcie. Do wymiany jest podstawa filtra (większy wlot) jak również rura dolotowa (pomiędzy podstawą filtra a łapaczem powietrza).


Czyli samego łapacza nie muszę zmieniać?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 paź 2013, o 21:38 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
Łapacz, który idzie od frontu, pod lampą w okolice nadkola jest w każdej wersji taki sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 15 paź 2013, o 20:26 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 sie 2012, o 09:35
Posty: 122
Lokalizacja: Lublin
Model SAABa: 9-3 SS 2.0t
Należy jeszcze dodać że rura pomiędzy puszką a łapaczem występuje w dwóch wersjach , jedna ma taki odkos który wchodzi w głąb błotnika druga go nie posiada a w miejscu tego odkosa ma zaślepkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 16 paź 2013, o 17:47 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
homer napisał(a):
Należy jeszcze dodać że rura pomiędzy puszką a łapaczem występuje w dwóch wersjach , jedna ma taki odkos który wchodzi w głąb błotnika druga go nie posiada a w miejscu tego odkosa ma zaślepkę.


Ale trzeba to zmieniać? Albo inaczej - która jest od aero, a która od "zwykłego"?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 16 paź 2013, o 20:10 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
No i jeszcze jedno pytanie, czy ma sens odwracanie łapacza, tak żeby zrobić coś w rodzaju RAM'a tzn. żeby powietrze zaciągał bezpośrednio z grilla?

Tutaj przykład:
http://i46.photobucket.com/albums/f145/pugsley1799/IMAG0510.jpg
i
http://i46.photobucket.com/albums/f145/pugsley1799/IMAG0504.jpg

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 16 paź 2013, o 21:07 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 sie 2012, o 09:35
Posty: 122
Lokalizacja: Lublin
Model SAABa: 9-3 SS 2.0t
iee napisał(a):
homer napisał(a):
Należy jeszcze dodać że rura pomiędzy puszką a łapaczem występuje w dwóch wersjach , jedna ma taki odkos który wchodzi w głąb błotnika druga go nie posiada a w miejscu tego odkosa ma zaślepkę.


Ale trzeba to zmieniać? Albo inaczej - która jest od aero, a która od "zwykłego"?
Obydwie są o Aero , jak kupowałem do siebie to oglądałem obie , średnice takie same , jedna była z wersji z ASB może dlatego się różniły.


Załączniki:
3475276038.jpg
3475276038.jpg [ 104.46 KiB | Przeglądane 4448 razy ]
3618025525.jpg
3618025525.jpg [ 42.64 KiB | Przeglądane 4448 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 16 paź 2013, o 23:21 
Starszy Chorąży

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 13:22
Posty: 729
Lokalizacja: WK
Model SAABa: 9³ SS B207E+
iee napisał(a):
No i jeszcze jedno pytanie, czy ma sens odwracanie łapacza, tak żeby zrobić coś w rodzaju RAM'a tzn. żeby powietrze zaciągał bezpośrednio z grilla?
W przypadku puszki nie ma znaczenia. I tak turbina Ci to powietrze zagrzeje.

Ja co prawda obracałem łapacz, ale u mnie nie było innej opcji, żeby zrobić nadmuch na stożek.

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 lis 2013, o 00:48 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
homer napisał(a):
iee napisał(a):
homer napisał(a):
Należy jeszcze dodać że rura pomiędzy puszką a łapaczem występuje w dwóch wersjach , jedna ma taki odkos który wchodzi w głąb błotnika druga go nie posiada a w miejscu tego odkosa ma zaślepkę.


Ale trzeba to zmieniać? Albo inaczej - która jest od aero, a która od "zwykłego"?
Obydwie są o Aero , jak kupowałem do siebie to oglądałem obie , średnice takie same , jedna była z wersji z ASB może dlatego się różniły.

Co to jest ASB - automat?
Dla siebie chyba kupię tą bez tego odkosa.

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: B207E/L - modyfikacja dolotu do specyfikacji B207R
PostNapisane: 14 lis 2013, o 21:23 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 sie 2012, o 09:35
Posty: 122
Lokalizacja: Lublin
Model SAABa: 9-3 SS 2.0t
Tak pisząc ASB chodziło mi o automat


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL