Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 13 maja 2013, o 19:51 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Śmigałem sobie po dziurawej drodze krajowej aż tu nagle mig mig kontrolka silnika, po powrocie do domu okazało się że miałem chwilowy błąd p0300 (losowe przerwy w zapłonie). Dzień wcześniej pocisnął mi P1110. Czyżbym coś miał nie tego z dolotem? Założony mam zawór upustowy czyżby szastał problemami? Bym zapomniał o borykającym przygasaniu podczas gwałtownego schodzenia z średnich obrotów (w szczególności gdy przetaczam auto podczas parkowania przodem bądź tylem, po naciśnięciu sprzęgła obory opadają poniżej wolnych obrotów).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 00:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Tak, to wina zaworu upustowego, jaki masz zamontowany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 16:47 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
widnieje na nim napis RACING highperformance. Dokładnie taki http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/561351341/high_performance_racing_BOV_SQV.jpg_250x250.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 16:53 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Czyli HKS style made in china ;)

Wywal go wstaw DV bosha albo forge i będzie święty spokój :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 17:22 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Czyżby zawodne były wersje chinskie (fakt, latała trochę w 9000 przez kilka dobrych lat, później trochę leżała na półce), chociaż wszystko robi się teraz w chinach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 18:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Tu bardziej problem sprawia przepływomierz a nie producent zaworu jako takiego, kiedyś miałem oryginalnego HKS i nie grało.
Wsadzaj DV i będzie git.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 18:31 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Ok, to wyrzucam to coś. Chociaż wiesz może jak powinny lecieć podciśnienia. Za dużo sobie rozpiąłem i teraz mi nie pasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 18:32 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
3 drożny zaworek na grodzi omiń całkowicie, DV podepnij do kolektora.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 18:33 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
spróboj go skręcić na regulacji, jeśli problem będzie się powtarzał to ładuj serię. Nie tyle z przepływomierzem co z ultra czułym ECU, w wielu autach z MAFem stosują BOVy i wszystko gra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 14 maja 2013, o 18:35 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Ale trochę przybity dzisiaj jestem, zastanawiałem sie czemu mam inaczej niż w polifcie a zapomniałem że gaz mam.


Ostatnia rzecz co to za przewód który idzie do tego zaworka z przepustnicy? jest to jakieś słabsze podciśnienie? Z niego mam brane podciśnienie do sterownika gazowego, nie powinno iść z kolektora?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 14:38 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Szynkus napisał(a):
spróboj go skręcić na regulacji, jeśli problem będzie się powtarzał to ładuj serię. Nie tyle z przepływomierzem co z ultra czułym ECU, w wielu autach z MAFem stosują BOVy i wszystko gra.


A ja się zastanawiam jak ten problem obejść.
i pomysł mam taki żeby zrobić konwerter sygnału napięciowego na częstotliwościowy (taki swego rodzaju piggy back) i wykorzystać MAP sensor do generowania sygnału MAF dla T7 :)
Tylko pewnie kilka tłoków bym upalił zanim to się zestroi :)
No ale wówczas bova można wsadzać jakiego się chce :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 15:10 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Według mnie łatwiej było by przepływomierz przenieść w inne miejsce (np. rurę dolotową do przepustnicy). Kable dosztukować, robić odpowiednie zwężki do przepływomierza :D. Wówczas idealnie by zasuwało. Nawet nie trzeba było by kalibrować ;), lub zrobić modyfikacje na 9000 i było by spoko.

Ale po powrocie do serii i wymianie wężyków podciśnieniowych na nówkę spalanie idzie w dół :), na kompie podaje że ponad 1,5 litra opadł apetyt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 15:14 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Ciśnienie by na niego źle wpływało, o filmie olejowym z odmy i turbo nie wspomnę.
Zwężki to kolejne straty :)

Przeróbka na T5 owszem ale T7 ma też sporo zalet które wielu by chciało zachować :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 15:20 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
To wszystko szło by za pewne jakoś ominąć ;). Zwężka na przepływomierzu on ma dużo większe króćce wchodząco wychodzące.

Po czym poznać jakie Tx jest w aucie? A właściwie T7 jakie ma zalety?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 15:24 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4214
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
9-5 tylko T7, 900NG tylko T5, 9-3I do 2000 T5 po 2000 T7, 9-3II tylko T8

Opensid, ecu mode...

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 15:29 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Dobrze wiedzieć. Jeszcze muszę ogarnąć co to jest za dolny przewód podciśnieniowy z przepustnicy co szedł do zaworka na ścianie grodziowej oraz co idzie gdzieś po podszybie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 16:52 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Moim zdaniem musi być jakiś sposób, ale nikomu nie będzie się chciało go szukać dla sapania. U mnie Adasiowy BOV działał aż miło, ciekawe jak na obecnym setupie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 18:12 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Ale jakby tak obliczyć ilość upuszczanego powietrza przez zawór, następnie wartość tą odjąć od całości powietrza przepuszczonego od przepływomierza, otrzymało by się wartość powietrza dochodzącego do silnika :D. Ba wtedy nawet było by wiadomo kiedy się zepsuje zawór upustowy oraz kiedy i ile upuszcza xd


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 20:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
a w czym ta wiedza miałaby pomóc ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wypadanie zapłonów :( P0300 dzień wcześniej P1110
PostNapisane: 15 maja 2013, o 20:51 
Młodszy Chorąży

Dołączył(a): 19 kwi 2013, o 21:14
Posty: 420
Model SAABa: 95
Samozadowolenie ze sprawnie działającego zaworu upustowego. A na dodatek byłby kolejny element który może się zepsuć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL