Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 4
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: SAAB 900 Turbo  
Offline
 Tytuł: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:02 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Witajcie!

Mialem dopiero opisac jak skoncze przynajmniej w polowie auto, ale jakos tak dzis mi sie zebralo na pisanie ;-)
Moje auto to SAAB 900 NG z 94 roku, zakupiony z padnietym silnikiem w sierpniu ubieglego roku.
Jakoze auto sluzy mi jako srodek transportu codziennego wszelkich modyfikacji dokonuje niestety powoli i tylko jak mam troche wiecej wolnego czasu.
Pod pokrywa silnika znalazl sie jedyny taki, z tego co wiem silnik w SAABie 900 - B235E.
Obrazek
Silnik jest po calkowitej odbudowie i przez ostatnich ok 25 tys km spisuje sie bez zarzutu.

Oprocz silnika do auta trafil taki oto zestaw:
Obrazek

Zawieszenie czeka na wstawienie tuleji poliuretanowych, zarowno z przodu jak i z tylu.

Zamontowalem tez cos takiego:

Obrazek

Z racji faktu, ze auto sporo jezdzi sterowanie sprzeglem zostalo przerobione na hydrauliczne - jedna z najlepszych modyfikacji jakiej moglem dokonac :mrgreen:
Saab dostal takze skorzany mieszek lewarka biegow i skorzana galke do zmiany biegow.

W polowie kwietnia z przodu auta wlecialo cos takiego srebrzacego sie przez kratke zderzaka:

Obrazek

Obrazek

dzieki takiemu rozwiazaniu i mi i silnikowi jest chlodno ;-)

W planach na najblizszy czas czyli ten weekend - opony, zimowe juz maja dosc ;-)
Wymiana rury IC-dolot na silikon - wtedy juz wszedzie w dolocie beda silikony.
Silikonowa wkladka poszudzki skrzyni biegow.

W dalszych planach, moze sie uda jeszcze przed wakacjami, wydech - DP 3" catback daleko rozumiany 2,5", stary juz przepuszcza.
Oraz strojenie.

Plan jest osiagnac na tym 400 Nm.
Pozniej lub wczesniej wleci hybryda T25 z duzym kolem T28 i wtedy chcialbym osiagnac 450 Nm.

Dodatkowo w aucie jest zamocowany uchwyt magla wykonany przez Cieslika, moze uzbieram pieniadze na rame pod sanki no i musze zamontowac H&R na przod zeby auto nie wygladalo jak motorowka ;-D

aaa i mam jeszcze glosniki takie duze, ktore bede musial zgrac z radiem przez jakis wzmacniacz.

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:30 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Elegancko się zapowiada. Sprzęgło będziesz dawał mocniejsze?

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:36 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Mialem okazje na wlozenie zregenerowana tarcze sprzegla z metalowymi podkladkami jak montowalem hydraulike sprzegla, ale z powodu braku porzadku w garazu nie moglem wygrzebac nigdzie zadnego starego docisku zeby odrazu zawiezc do przeszlifowania i doszedlem do wniosku, ze sprzeglo zrobie jak to zacznie siadac, a na razie daje rade ;-)
Marzy mi sie spiek, ale dopki jezdze wozem na codzien spiek pozostanie w kwestii marzen.

Aaa i zapomnialem jeszcze, jednawazna modyfikacja!
Wyczyscilem odbysniki reflektorow i zamontowalem zarowki Helli +90% i autem mozna komfortowo podrozowac w nocy ;-)

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 31 maja 2013, o 21:50 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 14:06
Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa-Służewiec
Model SAABa: 900NG,1997,2.0 T
Siema Miłosz,w końcu znalazłeś chwilę żeby coś o autku naskrobać,daj więcej fotek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 31 maja 2013, o 22:01 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2013, o 14:55
Posty: 258
Lokalizacja: Katowice / Świętochłowice
Model SAABa: SAAB 9-5 AERO MY01
Dobry projekt się szykuje :D pokaż coś więcej zdjęć z zewnątrz :P

-------------------------
Ludzie kupują BMW, Audi czy Mercedesa bo chcą być kimś,
a Ci którzy już są kimś - jeżdżą SAAB'em :)

----------------------------------------------------------------
CZARNY SEDAN SAAB 9-5 AERO MY01 Hirsch Performance 280KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 31 maja 2013, o 22:07 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Z zewnatrz nie ma sie narazie czym chwalic ;-)
Jak jutro zamontuje letnie opony to jakies foto moze sie uda zrobic.

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 07:40 
Kapitan

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 12:31
Posty: 2945
ładna sztuka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 11:29 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Na prosbe Bony'ego zdemontowalem reflektor zeby lepiej bylo widac montaz osuszacza:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo 2 rzeczy, ktorych niestety dzis nie udalo mi sie zamontowac.

Obrazek

I na koniec 1 fotka motorowki na letnich kolach

Obrazek

Mowilem, szalu nie ma ;-)

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 12:05 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4374
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Osuszacz super pomysł.
Tylko niech mnie ktoś oświeci. Moze on być zamontowany w pozycji horyzontalnej? Nie ma to na nic negatywnego wpływu?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 14:49 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Zgodnie z ponizszym rysunkiem:

Obrazek

Stefa dekantacji, czyli miejscie gdzie zbieraja sie osady, przeniesie sie na dol, jednakze wg osob majacych praktyke w brazy klimatyzacji, przy regularnej wymianie osuszacza nie ma to negatywnego wplywu na funkcjonowanie ukladu.

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 15:13 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4374
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Dzięki. Jak pozwolisz u siebie moze też to zastosuję :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 19:54 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Nie jest to moj autorski pomysl wiec nie widze przeciwskazan ;-)

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 23:24 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Ciekawe to Twoje 900NG. Wpadaj częściej na NJ bo dawno Cie nie było :)
Jakie ma zalety B235 na T5 w porównaniu do B234?

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 1 cze 2013, o 23:56 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4374
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Zalet pewnie nie ma. Poza defaultowo lepsza głowicą :)
W moim NG też mam B235 ale R i to z viggena ;)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 2 cze 2013, o 00:04 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Moze mniej pali?

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 2 cze 2013, o 00:09 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4374
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Jakby się mu balans wypięło to pewniej by tak było :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 2 cze 2013, o 02:27 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2421
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
Od kiedy T5 pali mniej od T7, chyba przejście na bardziej obczujnikowany system sterowania z zasady miało zmniejszyć spalanie :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 2 cze 2013, o 03:49 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 20:36
Posty: 2043
Model SAABa: 900 najszybszy :)
Chodzi mi o roznice miedzy b235 t5 a b234 t5. Lzejsze tloki to moze palic mniej.

-------------------------
Saab 900NG 2.0 Turbo 376KM / 524Nm
Saab 9-5 Aero '02 282KM / 416Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 2 cze 2013, o 09:12 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2013, o 13:40
Posty: 225
Model SAABa: 900 NG B235E
Ja widze duza zalete w porownaniu do b234 lub b235 w 9-5: kolo zamachowe z 900 jest lzesze i silnik zdecydowanie lepiej wkreca sie w obroty. Ale nie to bylo glownym powodem dla ktorego wlozylem akurat b235 :-) Odnosnie spalania, auto pali od 10 do 16 litrow w zaleznosci od stylu jazdy i warunkow na drodze.

-------------------------
SAAB 900NG 2,3T
SAAB 9-5 2,0t 450 tys km
SAAB 9000 2,3T Aero
SAAB 9-5 aero kombi
SAAB 9000 Italian Aero
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: SAAB 900 Turbo
PostNapisane: 4 cze 2013, o 18:00 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 26 lut 2013, o 15:37
Posty: 120
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 polift
No i zapomniałes dopisać że robi PPPPPPPPUUUUUUUUUUUFFFFFFFFFFFFF


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL