Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: 900 NG wymiana krokowego  
Offline
 Tytuł: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 07:58 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
witajcie,

mam problem ze zbyt wysokimi obrotami na luzie, krokowy przeczyszczony, co teraz? Jest jakaś specjalna procedura ustawienia obrotów, czy odbywa się to automatycznie?

pozdrawiam
Michał

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 08:34 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Może spróbuj odpiąć klemy na kilka minut, albo wyjmij bezpiecznik nr 17. Potem odpal i niech pochodzi na jałowym trochę, do załączenia wentylatora. Czasem taki resecik pomaga. Potem pojeździj trochę i poobserwuj co się dzieje. Jak będzie bez zmian, to możliwe, że krokowy jednak już nie sprawuje swojej funkcji jak należy i najprościej będzie podmienić na sprawny celem weryfikacji.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 08:39 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Te obroty są zbyt wysokie czy falują? Jeżeli zbyt wysokie to czy przypadkiem linka gazu Ci nie blokuje przepustnicy?

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 08:50 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
U mnie zwariowały obroty przy zabawach z bov'em. Po restarcie wszystko wróciło do normy.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 17:48 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 19:18
Posty: 110
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 900NG
mikele napisał(a):
mam problem ze zbyt wysokimi obrotami na luzie

Jakie są to obroty ?
U mnie na starcie jest ~1400 a później na wolnych ~1000 według obrotomierza.
Też za wysoko, ale pomysły skończyły mi się dawno temu ;)

-------------------------
czarny 900NG B204I 94' - Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 11 wrz 2013, o 20:32 
Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 16:46
Posty: 155
Lokalizacja: Łódź
Model SAABa: 900NG N/A
Po odpaleniu 1200 schodzi do 1000/950 i tak się trzyma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 06:21 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
dzięki za informacje,

po przeprowadzeniu całej procedury z bezpiecznikiem i odpaleniu na jałowym obroty falują, więc chyba silnik krokowy do wymiany? Jednak nie trzymałem go na tych falujących obrotach dłużej niż 30 sekund. Poza tym zauważyłem, że wibruje przekaźnik 0332209136.

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 06:31 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Czekaj. Zresetowałeś i odpaliłeś tylko na 30 sekund?

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 08:00 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
wawrek: za krótko? jeśli tak to dzisiaj spróbuję potrzymać dłużej.

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 08:41 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Ja zawsze po odpaleniu czekam aż się temperatura podniesie i włączy się wentylator. Potem gaszę, odpalam i jadę na wycieczkę jeszcze.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 08:29 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
niestety po kilku minutach krokowy wciąż szaleje - obroty falują od 1200-3000 rpm, czekam obecnie na przesyłkę z "nowym" silnikiem.

Przy okazji pojawił się nieszczęsny błąd SRS, zastanawiam się, czy tani czytnik ODB2 za 100 zł usunie go, czy trzeba jechać do diagnostyki ;)

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 08:39 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
No z tym SRS'em jakaś plaga. Z tego co wiem to już Bony jest jego szczęśliwym posiadaczem i ja. Witaj w klubie SRS'owców !

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 13:56 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 19:18
Posty: 110
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 900NG
Też mam SRSa :lol:

-------------------------
czarny 900NG B204I 94' - Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 16:06 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
widget miałeś rację, błędem było to, że pominąłem etap wyjazdu na wycieczkę. Wymieniłem co prawda krokowy na kolejny, jednak po paru minutach trzymania na jałowym wciąż falowały obroty. Nie odpuściłem jednak i przypomniawszy sobie Twoje słowa mimo wszystko trochę pojezdziłem, co było średnio przyjemne bo szarpało. Kiedy jednak wróciłem do garażu i odpaliłem ponownie o dziwo obroty były już na poziomie 1000 rpm i utrzymywały się stabilnie.

Wielkie dzięki.

Zapodałem sobie wczoraj kilka filmików na YT i prawie na każdym 900 ng wyświetla SRSa ;)

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 17:39 
Starszy Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2012, o 19:18
Posty: 110
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 900NG
Mi nie masz za co dziękować, ale dzięki :lol: to wawrek miał rację :D
Najważniejsze, że już jest stabilnie, chociaż 1000 to też chyba za dużo ?

-------------------------
czarny 900NG B204I 94' - Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 06:59 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
Na zimnym silniku znów falowanie.... z tym, że odczytałem wreszcie sześć mrugnięć CEL i wychodzi na to, że coś z sondą lambda. Spalanie 17l/100km w mieście chyba też podejrzane. To możliwe, żeby padnięta lambda powodowała falowanie?
Jeszcze jedno. Po włączeniu stacyjki przed uruchomieniem silnika po 5 sekundach słychać taki ciągły dźwięk jakby seria z karabinu maszynowego, czuć wibracje w okolicy skrzynki z przekaźnikami. Po odłączeniu kabelka od krokowego nie ma tego objawu.

Jedyny plus dotyczy przyspieszenia. Samochód kupiłem z odłączonym krokowym, sprzedawca pokazywał mi, że po podłączeniu skaczą obroty. Strzałka na APC dochodziła do 40-50% żółtego pola i myślałem, że będzie trzeba powymieniać przewody, jednak zdziwiłem się mocno, że od wczoraj wskaźnik spokojnie dochodzi do samego końca żółtego (nie mam Stage 1).

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 07:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
No skoro spalanie takie kosmiczne to najprędzej lambda. Coś z tym krokowym jednak masz nie tak. Masz teraz podłączony ten nowy czy swój stary? Dobrze wszystko podłączyłeś?

Skoro nas tylu SRS'owców to może jakąś koszulkę machniemy? ::D

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 09:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
SRS Club :D Mi ta "choinka" średnio przeszkadza, mam już ją od roku :D

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 09:10 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4166
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Haha mam teraz na warsztacie 9-3 Anmiego też mu srs się pali, dawajcie koszulki!!!

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 900 NG wymiana krokowego
PostNapisane: 17 wrz 2013, o 10:53 
Szeregowy

Dołączył(a): 23 lip 2013, o 06:48
Posty: 68
wawrek: mam teraz ten "nowy" podłączony. Połączenie ok, jutro jadę do diagnostyki, żeby odczytać kody błędów.

Może ktoś napisze w dziale modyfikacji jak zrobić "SRS mod" dla tych, którzy go jeszcze nie mają.

-------------------------
900 NG 2.0 T
9-3 SS AERO (US)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL