Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 31
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 17:54 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
28 września po długich zamysłach w jednym z gnieźnieńskich komisów kupiłem Saaba 9-5 2.0T 150 KM SE z roku 1998 z prawdopodobnym przebiegiem 178 tys. km.
Auto posiada bogate wyposażenie: jasne skóry, ABS, poduszki powietrzne, 4 elektryczne szyby, elektryczne lusterka, centralny zamek z pilotem, system audio z 9 głośnikami, podgrzewane oraz regulowane w trzech pozycjach przednie fotele, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, follow me home, komputer pokładowy, SID. Auto stało i nadal stoi z racji sezonu na 15’calowych oponach Dayton DW510 195/65. Wcześniej jeździłem Fordem Escortem 1.6 90 KM Ghia z 1998 roku. Rocznikowo się nie posunąłem wyżej, ale segmentowo owszem.

Pojazd od razu posiadał kilka drobnych wad (w nawiasach te wyeliminowane):
- przepalone żarówki pod deską rozdzielczą prawego przedniego fotele oraz przednich prawych drzwi (wyeliminowane)
- baterię w pilocie o słabym napięciu (wyeliminowane)
- centralny zamek z kluczyka otwiera jedynie przednie drzwi kierowcy oraz drzwi tylne, a z pilota jedynie tylne drzwi
- podczas hamowania słychać dudnienie z tylnych hamulców. Wymienić trzeba tarcze hamulcowe, klocki i zaciski (wyeliminowane poprzez przetoczenie tarcz i wymiane klocków)
- tylny zderzak uszkodzony wgnieceniem od prawdopodobnie wjechania przyczepki w bagażnik
- przednie reflektory nie posiadają od wewnątrz obudowy
- nie działająca szyba boczna kierowcy
- brak przedniej popielniczki (wyeliminowane)
- brak tylnego żarnika zapalniczki (wyeliminowane)
- brak przednich uchwytów bocznych drzwi od wewnątrz (nigdzie nie mogę znaleźć, a jak są to ciemne)
- bardzo wyblakłe emblematy marki z przodu i z tyłu (wyeliminowane)
- bardzo drobne ogniska korozji
- wyświetlacze komputera SID i webasto tracą piksele, ale nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu auta

Plany na rok 2014:
- wyeliminowanie korozji
- wymiana wyświetlacza klimatyzacji
- wymiana tylnego zderzaka
- kupno aluminiowych felg 16’calowych (możecie wysyłać jakieś ciekawe propozycje)
- przyciemnienie szyb

Ciekawostki:
- dwu końcówkowy tłumik Remus

Odczucia z jazdy pojazdem są niesamowite. Nie planuję zmiany na inne auto przez długi czas. Myślę jednak o wstawieniu jakiegoś chipa. Spalanie auta w miarę zadowalające, przyspieszenie bardzo zadowala. Pojazd został sprowadzony z Luksemburga co początkowo w komputerze SID wkurzało bo był po francusku, ale dzięki polskiej wersji książki serwisowej znalazłem jak zmienić język i chodziło o wymianę baterii w pilocie. W Gnieźnie jest kilka Saabów, ale 9-5 w sedanie nigdy tutaj nie widziałem. Zapraszam do Pierwszej Stolicy;)


Załączniki:
DSC_0190.JPG
DSC_0190.JPG [ 4.38 MiB | Przeglądane 2105 razy ]
DSC_0200.JPG
DSC_0200.JPG [ 2.76 MiB | Przeglądane 2105 razy ]
DSC_0211.JPG
DSC_0211.JPG [ 3.83 MiB | Przeglądane 2105 razy ]
DSC_0239.JPG
DSC_0239.JPG [ 3.88 MiB | Przeglądane 2105 razy ]
DSC_0221.JPG
DSC_0221.JPG [ 3.28 MiB | Przeglądane 2101 razy ]

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Ostatnio edytowano 28 sty 2014, o 17:46 przez vooodzu, łącznie edytowano 6 razy
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 18:00 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2012, o 16:27
Posty: 300
Lokalizacja: Mrągowo
Model SAABa: 9-5
Co to z atłumik z tyłu ;) ?? Gratuluję Saabika oby służył jak najdłużej i jak najmniej awaryjnie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 18:01 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
kuba90 napisał(a):
Co to z atłumik z tyłu ;) ?? Gratuluję Saabika oby służył jak najdłużej i jak najmniej awaryjnie ;)


Tłumik firmy Remus. Z takim go kupiłem:) Nie dziękuję:)

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 19:19 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
Chciałbym zrobić lekki tuning auta:) Mechaniczny oczywiście;) Czy mógłby ktoś Coś podpowiedzieć:)?

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 19:24 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4228
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Z "tunignu" to zdjąć misę, umyć ją, sprawdzić panewki, sprawdzić stan odmy, wywalić kata, wstawić inletpipe z polifta aero, umyć przepłwykę wstawić pipercrosa, zrobić soft , wstawić normalny wydech :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 19:27 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
Dobrze wiedzieć:) A wydech z tego co doczytałem to nie jest taki zły...

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 19:30 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Ma jakiś urok na takich małych kółkach :D

Wywalić katalizatory, wkładkę filtra powietrza np pipercross, program na ok 210-220KM ;)

Co do wydechu to straszna ta końcówa... ale o gustach się nie dyskutuje ;) Sprawdź przynajmniej czy wlot ma tej samej średnicy bądź większy niż reszta wydechu

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 19:32 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Remus rulezzz. Kolorek fajny. Serio masz fajne odczucia? Ciekawe co powiesz jak będzie z 200KM.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 10 paź 2013, o 19:32 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4228
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
vooodzu napisał(a):
Dobrze wiedzieć:) A wydech z tego co doczytałem to nie jest taki zły...


Ale wygląda równie wiejsko jak mój ex mugen :D

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 08:19 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Wydech nie jest zły ale brzydki jak cholera no i koła paskudne.
Jak się go lekko pomodzi i te 220-230KM wyjdzie oraz pod 380-400Nm to jakieś dobre lacze trzeba zapodać :D

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 12:08 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2409
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
rób co napisał Levis i to bez opier***ania się bo depniesz i zajedziesz silnik jak masz syf w misce. Wierz mi, wiem co mówię :D

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:09 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
150 KM i osiągi zadowalające :o

zrób tą całą robotę jak ci radzi Levis i wtedy powiesz zupełnie co innego o tych 150 KM :D

Bezawaryjności życzę :)

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:55 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
A taki Pipercross to jaki koszt? Rozumiem, że to jest filtr powietrza? A co do alufelg to chciałbym osadzić na lato 16'' alusy w stylu alusów Czarnej Mamby Roniego..

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:59 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
wawrek napisał(a):
Remus rulezzz. Kolorek fajny. Serio masz fajne odczucia? Ciekawe co powiesz jak będzie z 200KM.


Wiesz odczucia dla mnie są nieziemskie:) Wcześniej miałe 90-konnego Escorta więc przesiadka do Saaba to niejako skok na głęboką wodę... Przyśpieszenie już jest niezłe, a faktycznie może być lepsze:) Zastanawiam się na tym:) Wiesz nie jest to Honda S2000, którą miałem okazję jeździć, ale jak dla dwudziestolatka niezły samochód....

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 14:01 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Wiem co czujesz, bo przesiadałem się z takich fur jak Matiz i Golf MKII /75KM/. Wsiadając do 150-konnego wolnossaka byłem wniebowzięty.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 14:01 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2409
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
wal 17" od razu, dobry rozmiar do naszych autek a i wybór ORI SAABowych felg spory. 16" to dobry rozmiar ale na zimę.
Pipercross to wkład filtra w oryginalną puszkę. Najpierw KONIECZNIE zwal miskę i ją wyczyść razem ze smokiem, no i sprawdź odmę . To taka podstawa jeżeli chcesz uniknąć dowcipu:

-puk puk
- kto tam ?
- panewka.....

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 14:03 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
wawrek napisał(a):
Wiem co czujesz, bo przesiadałem się z takich fur jak Matiz i Golf MKII /75KM/. Wsiadając do 150-konnego wolnossaka byłem wniebowzięty.


Zgadza się:) Miałem okazje jeździć mocniejszymi autami;) Np. Honda S2000, Opel Insignia ale coś w tym Saabie jest takiego innego:) Nie do opisania ;)

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 14:04 
Młodszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 paź 2013, o 21:39
Posty: 440
Lokalizacja: Gniezno / Saab Team Poznań
Model SAABa: 9-5 I
Oktagon napisał(a):
wal 17" od razu, dobry rozmiar do naszych autek a i wybór ORI SAABowych felg spory. 16" to dobry rozmiar ale na zimę.
Pipercross to wkład filtra w oryginalną puszkę. Najpierw KONIECZNIE zwal miskę i ją wyczyść razem ze smokiem, no i sprawdź odmę . To taka podstawa jeżeli chcesz uniknąć dowcipu:

-puk puk
- kto tam ?
- panewka.....


Jaki może być koszt tego pipecrossa oraz wyczyszczenia miski razem ze smokiem oraz sprawdzenia odmy?

-------------------------
Obrazek
http://www.facebook.com/saabteampoznan

vooodzu
Saab 9-5 2.0T 150 KM 1998 sedan
http://www.fotoszykowny.cba.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 14:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
A tę miskę i odmę, o której wciąż wałkują chłopaki weź sobie do serca.

Felgi i końcówa wydechu na potem, to mało istotne jak na początek.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-5 2.0 Turbo Gniezno
PostNapisane: 11 paź 2013, o 15:03 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
vooodzu napisał(a):
Oktagon napisał(a):
wal 17" od razu, dobry rozmiar do naszych autek a i wybór ORI SAABowych felg spory. 16" to dobry rozmiar ale na zimę.
Pipercross to wkład filtra w oryginalną puszkę. Najpierw KONIECZNIE zwal miskę i ją wyczyść razem ze smokiem, no i sprawdź odmę . To taka podstawa jeżeli chcesz uniknąć dowcipu:

-puk puk
- kto tam ?
- panewka.....


Jaki może być koszt tego pipecrossa oraz wyczyszczenia miski razem ze smokiem oraz sprawdzenia odmy?

koszt pewnie około 500zł ... bo aby dojść do miski trzeba cały wózek zdjąć ( bynajmniej tak jest w polifcie )

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 603 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


cron

Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL