Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 9
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Modyfikacje i kucie  
Offline
 Tytuł: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 14 lis 2013, o 22:10 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
Omega zgarażowana na zimę, więc nowe pomysły przychodzą do głowy :)
Trochę powertowałem fora ale nie znalazłem wszystkich odpowiedzi. A więc.
Zastanawiam się nad przygotowaniem silnika pod następny stage i chyba jedyne wyjście aby zrobić to bezawaryjnie to wrzucić kuciznę.
Przy okazji chciałbym złożyć najlepszą opcję z dostępnych klocków.
1. Który blok B234 czy B235. Zapewne B235 jest lżejszy (o ile?) czy tak samo wytrzymały?
2. Korby i tłoki. B234 - wysoki ,ciężki tłok, krótka korba vs B235 niski lżejszy tłok, dłuższa korba. Tłoki będą kute, do jakich mocy wytrzymają woessnery B235? B234 robią do 93mm, B205 tylko 91mm.
3. Głowica ma być T7.
4. Stopień sprężania - przy tłokach B235 będzie raczej wysoko (ok. 9:1), można poratować się uszczelką z T5 (8,5:1). Przy B234 raczej odwrotnie, z głowicą T7 wychodzi ok. 7,5:1 a uszczelki cienkiej nie da rady założyć (chyba, że splanuje się koronę tłoków).
Może ktoś coś podpowie :)

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 14 lis 2013, o 22:23 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2013, o 16:49
Posty: 346
Model SAABa: 9-5 Aero
tłoki B235 nie są wytrzymałe. Boleśnie sie o tym przekonałem kilka dni temu. Podobno kute wossner-y to jest to czego nam trzeba.

-------------------------
MY98 9-5 SE 2.0t 220km ->
MY01 9-5 2.3T Aero 230km ->
MY03 9-5 2.0t Hirsch 210km
pomorze


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 01:20 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2431
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
Mowa o kuciźnie, więc wytrzymałość seryjnych tłoków nie ma znaczenia.
Bloki 235/234 nie różnią się wytrzymałością z tego co ja wyczytałem, oba to żeliwne, ciężkie kur*y.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 02:12 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Jak fajny lekki silnik ma być to baza najlepiej żeby to było B206... Bez balansu znacznie węższy blok

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 06:37 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
więc jaka jest najlepsza recepta ? bo też w przyszłym roku zamierzam się do przebudowy motorowni... czy same Wossnery z resztą b235 dadzą radę jeździć bez niespodzianek ?

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 08:48 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
Wolę zostać przy opcji B234/235 z wałkami (niech to w miarę kulturalnie chodzi) :)
Takie opcje ma woessner:
Tłok B234:
Obrazek
Waga: 426gr. Dziwi mnie brak dłuższego płaszcza tłoka (tak jak w serii). Tłok odprężający 8,5:1

Tłok B235:
Obrazek
Waga: 370gr i dłuższy płaszcz (stabilniejszy). Tłok bez odprężęnia.

Do tego ze względu na różnicę długości korbowodów w silniku B235 występują mniejsze siły na korbach i wale:
B235 wykorbienie 90mm, długość korby 153mm - współczynnik 1,70
B234 wykorbienie 90mm, długość korby 147mm - współczynnik 1,63

Dlatego skłaniam się do opcji B235, pytanie tylko czy to wytrzyma 400KM+? Chyba powinno.
Jutro wpadnie do mnie kupiony okazyjnie B235, poważę wszystko i wrzucę porównanie B234-B235 :)

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 11:01 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Seryjny tłok B234 jest w pytę cięższy i silnik przez to bardzo nie lubi wysokich obrotów.
Takie B235 znacznie ale to znacznie lżej się wkręca...

Im korba dłuższa tym mniejsze obciążenia w układzie korbowo tłokowym bo mniejsze wychylenia korbowodów są.
W Nissanach 350Z od 2007 roku wprowadzono nowe silniki co mają wyższy blok o blisko 20mm i o właśnie tyle dłuższą korbę

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 11:57 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
Czyli lepiej iść w stronę tłoków B235. Jedyny minus jest taki, że robią je tylko do 91mm średnicy :(

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 11:58 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Customy ciekawe ile droższe by były... ??
Ps. I nie ma co odprężać pieca 9:1 jest moim zdaniem idealne pod paliwo PB98

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 14:47 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
czyli Wossnery + reszta b235

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 14:54 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
Niestety woessner custom = cena x2 :)
Myślałem też nad kutymi korbami techno5, Trochę lżejsze, mocniejsze i ARP mają w komplecie.

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 15 lis 2013, o 21:07 
Starszy Sierżant

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 10:17
Posty: 379
Lokalizacja: London
Model SAABa: 9-3 v.1 99r dawca
Nie mogę znaleźć tego tematu ale Talafiero modyfikował swoje B235 na oryginalnych korbach piston, z tym, ze miały inny wymiar od standardowych pod nowe tłoki.
Jak znajdę to podkleję.

-------------------------
9-5 2.0 2006 rok MY05


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 06:52 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
czy można gdzieś kupić taniej Wossnery niż 2 473,40 zł na re5pect.pl ?

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 09:11 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4438
Lokalizacja: Białystok
Napisać do FMIC mi oferowali za 2000. Jak by się wzięło z 12 sztuk to pewnie iz tego by zeszli :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 10:39 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
Jestem za :)
Korby mają za 1190zł/kplt + śruby (150zł za 12.9+ i 350 za ARP) - też dobra cena

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 13:08 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2013, o 12:37
Posty: 1048
Lokalizacja: pomorskie
Model SAABa: 9-5 Arc 2.3 t
ile waży ori tłok b235 ?

-------------------------
...no cóż że ze Szwecji...
9-5 Arc, 2.3t 2004r zakute b235 Wossner
GT 23, FMIC 600*300*76, 3'' wydech, katy off, lekki zamach, 630cm Deka
... w ciągłej modernizacji

Saab=choroba


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 16:14 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
Pobawiłem się wagą w garażu.
Oto wyniki:
tłok B234 0,5 kg
korbowód B234 0,88 kg
sworzeń B234 0,13 kg
Suma: 1,51kg

blok silnika B204 53,3 kg
wał korbowy B204 16,2 kg
wałki rozrządu 4,3 kg
głowica kompletna B205 z wałkami bez kół rozrządu 22,3 kg
dół silnika B234 (blok, tłoki, korby, płyta tylna, miska alu, bez pokrywy przedniej) 82,3 kg
pompa wody 2kg
pokrywa zaworów 3kg
koło pasowe 900NG 2,8kg
kolektor wydechowy 9000 4,7kg
rozrząd (zestaw kompletny) 2,3kg
obudowa rozrządu B234 2,5kg
śruby głowicy 1,1kg

Cały silnik B234 słupek wychodzi ok. 120kg bez osprzętu
Jak przyjdzie B235 też poważę wszystko, ciekawe jaka będzie różnica ;)

Zapomniałem dodać:
Zlitrażowałem głowicę B235. Pojemność komory spalania wynosi 50ccm (sprawdzałem 3x).
Woessner podaje że pojemność tłoka B235 to 11,2ccm.
Zakładając cienką uszczelkę t7 i nadwymiar tłoków 91mm obliczony stopień sprężania wynosi 9,1:1

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 18:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 11:42
Posty: 1185
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: Saab 95 Performance
Pablo napisz mi na Pw numer katalogowy Wossnera. Zobacze za ile jestem wstanie to wyrwac.

-------------------------
WWW.MOTOWIT.COM SERWIS MOTOCYKLOWY - WARSZAWA-ZACISZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 16 lis 2013, o 20:00 
Starszy Kapral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2012, o 10:44
Posty: 214
Lokalizacja: Koszalin
Model SAABa: Omega
WITEK_95 napisał(a):
Pablo napisz mi na Pw numer katalogowy Wossnera. Zobacze za ile jestem wstanie to wyrwac.

K9117D100

-------------------------
Omega B Saab B234
Corsa D Saab B206
Saab 9-5 B204/5


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Modyfikacje i kucie
PostNapisane: 17 lis 2013, o 17:26 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Jakieś reno z dupy wychodzi, na stronie Re5ectu sprawdz numer katalogowy :P

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL