Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 2 z 2
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2 [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 7 sie 2018, o 12:44 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
master_wpr napisał(a):
Witam, też miałem problem szarpania przy gwałtownym przyspieszaniu. Świece, cewki wymienione, przepustnica oczyszczona a przyczyną była kończąca się pompa paliwa. Wymiana pompy + filtra = lata jak dawniej :)
Ciśnienie paliwa jak i wydatek paliwa także można sprawdzić. Wszystkie procwdury są w WISie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 sie 2018, o 07:58 

Dołączył(a): 21 sie 2016, o 18:28
Posty: 5
Model SAABa: 93 II lift
Witam,

U mnie przy normalnym przyspieszaniu jest ok, ale podczas redukcji np. z 4 na 3 i gaz w podłogę następuje jedno szarpnięcie po czym auto jedzie dalej. Czy miał ktoś może taką sytuację? Świece wymienione, auto z LPG, sytuacja występuje zarówna na Pb i LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 8 sie 2018, o 08:51 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
tom1312 napisał(a):
Witam,

U mnie przy normalnym przyspieszaniu jest ok, ale podczas redukcji np. z 4 na 3 i gaz w podłogę następuje jedno szarpnięcie po czym auto jedzie dalej. Czy miał ktoś może taką sytuację? Świece wymienione, auto z LPG, sytuacja występuje zarówna na Pb i LPG.
Zresetuj ECU ( odłącz prąd na kilka min) i pojeździj trochę na samej benzynie, jeśli problem nie wystąpi do sprawdzenia bedzie LPG. Wszystko oczywiście przy założeniu że cewki i świece są sprawne. Dobrze też było by sprawdzić wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach - to najlepiej Techem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 12 sie 2018, o 21:15 

Dołączył(a): 15 mar 2018, o 23:52
Posty: 4
Model SAABa: 9-3 SS Aero @250KM
Ok trochę czasu minęło ale mam raport:

Testowane z podłączonym Tech2 w czasie jazdy wypadanie zapłonu per cylinder 1:70, 2:30, 3:270, 4:10 zatrzymanie samochodu zamiana miejscami cewek 3 i 4 wynik 1:30, 2:30, 3:10, 4:190 różnice na cylindrach to poprostu różnica w temp silnika sposobie wywołania efektu missfire. Diagnoza wszystkie cewki padaka przy czym jedna trup.

Decyzja: Wymiana wszystkich cewek (przypoinam że wczesniej byly wymienione wszystkie świece na oryginalne SAAB do tego modelu i bardzo to zmniejszyło missfire ale wciąż problem istniał).

Efekt: Missfire (1,2,3,4):0

Trudno uwierzyć że wszystkie cewki naraz mogą być słabe ale jednak się zdarza myśle że szczególnie przy chipowanych (210KM -> 250KM (380NM)) jednostkach efekt padających cewek jest widoczny niemal natychmiast.

Teraz tylko wymiana oleju (WAŻNE) jest pewnie sporo benzyny w układzie olejowym co rujnuje wszystko a jak wiemy te silniki (207R) na olej są wrażliwe bardzo.

Pozdrawiam wszystkich z podobnym problemem mam nadzieję że pomogłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 2 gru 2018, o 18:24 

Dołączył(a): 21 sie 2016, o 18:28
Posty: 5
Model SAABa: 93 II lift
SWME31 napisał(a):
tom1312 napisał(a):
Witam,

U mnie przy normalnym przyspieszaniu jest ok, ale podczas redukcji np. z 4 na 3 i gaz w podłogę następuje jedno szarpnięcie po czym auto jedzie dalej. Czy miał ktoś może taką sytuację? Świece wymienione, auto z LPG, sytuacja występuje zarówna na Pb i LPG.
Zresetuj ECU ( odłącz prąd na kilka min) i pojeździj trochę na samej benzynie, jeśli problem nie wystąpi do sprawdzenia bedzie LPG. Wszystko oczywiście przy założeniu że cewki i świece są sprawne. Dobrze też było by sprawdzić wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach - to najlepiej Techem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Witam,

Wracam do mojego problemu. Szarpnięcie nadal występuje, pojawia się gdy silnik jest dobrze dogrzany. ECU zresetowane, po jeździe na samej benzynie efekt taki sam. Ostatnio doszedł dodatkowy objaw - mianowicie po dłuższej jeździe ze stałą prędkością przy próbie przyspieszenia zaczyna szarpać i traci moc. Po przełączeniu na benzynę szarpie jeszcze bardziej, tak że praktycznie się nie da jechać. Po zgaszeniu i kilku minutowym postoju auto wraca do normy - nie szarpie i ma moc. Wypadanie zapłonów sprawdzone techem - po podłączeniu ok. 600/ 700 na każdym z cylindrów. Po resecie i przejechaniu ok. 200 km poniższe wartości:

Cyl1: 130
Cyl2: 110
Cyl3: 80
Cyl4: 100

Stuki:
Cyl1: 319
Cyl2: 436
Cyl3: 413
Cyl4: 319

Cewki? Mam możliwość podmiany od Vectry Z20 NET, 2003.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 2 gru 2018, o 18:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Szczere mówiąc, to nie wygląda, aby cewki padały ( prawie równa liczba missów i żaden cylinder nie odbiega znacznie od reszty) Zastanawia mnie liczba stuków, jeśli ich licznik też był resetowany i po 200 km pokazuje takie ilości, zainteresował bym się pracą ECU lub Ciśnieniem paliwa na listwie. Jeśli masz możliwość podmiany cewek, to zrób to. Jak na podmienionych cewkach objaw nie ustanie, to wtedy pod uwagę trzeba brać ECU, albo pompę paliwa. A mierzyłeś ciśnienie paliwa, albo chociaż przy diagnostyce Techem odczytane były korekty paliwowe? Jak już wspomniałem prędzej cewki żółte sypały się natomiast czarne były już poprawione - trwalsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 2 gru 2018, o 19:53 

Dołączył(a): 21 sie 2016, o 18:28
Posty: 5
Model SAABa: 93 II lift
SWME31 napisał(a):
Szczere mówiąc, to nie wygląda, aby cewki padały ( prawie równa liczba missów i żaden cylinder nie odbiega znacznie od reszty) Zastanawia mnie liczba stuków, jeśli ich licznik też był resetowany i po 200 km pokazuje takie ilości, zainteresował bym się pracą ECU lub Ciśnieniem paliwa na listwie. Jeśli masz możliwość podmiany cewek, to zrób to. Jak na podmienionych cewkach objaw nie ustanie, to wtedy pod uwagę trzeba brać ECU, albo pompę paliwa. A mierzyłeś ciśnienie paliwa, albo chociaż przy diagnostyce Techem odczytane były korekty paliwowe? Jak już wspomniałem prędzej cewki żółte sypały się natomiast czarne były już poprawione - trwalsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Niestety ciśnienia paliwa na listwie nie mierzyłem, korekt też nie sprawdziłem :/ Ale mam dostęp do techa więc mogę sprawdzić. Zacznę od podmiany cewek. Za duża ilość stuków? Szukałem info na ten temat, ale nie mogę namierzyć. Przez te 200 km jeździłem na LPG, przed resetem były wartości ok. 1100/1200. Czy jeśli byłby problem z pompą auto szarpałoby również na LPG? Auto ma silnik B207M, 175/200KM Biopower i pochodzi ze Szwecji, 167 tys. km przelotu. Prawdopodobnie jeździło w większości na bioetanolu, ni wiem czy to może mieć jakiś wpływ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 2 gru 2018, o 19:59 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 1413
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
tom1312 napisał(a):
SWME31 napisał(a):
Szczere mówiąc, to nie wygląda, aby cewki padały ( prawie równa liczba missów i żaden cylinder nie odbiega znacznie od reszty) Zastanawia mnie liczba stuków, jeśli ich licznik też był resetowany i po 200 km pokazuje takie ilości, zainteresował bym się pracą ECU lub Ciśnieniem paliwa na listwie. Jeśli masz możliwość podmiany cewek, to zrób to. Jak na podmienionych cewkach objaw nie ustanie, to wtedy pod uwagę trzeba brać ECU, albo pompę paliwa. A mierzyłeś ciśnienie paliwa, albo chociaż przy diagnostyce Techem odczytane były korekty paliwowe? Jak już wspomniałem prędzej cewki żółte sypały się natomiast czarne były już poprawione - trwalsze.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Niestety ciśnienia paliwa na listwie nie mierzyłem, korekt też nie sprawdziłem :/ Ale mam dostęp do techa więc mogę sprawdzić. Zacznę od podmiany cewek. Za duża ilość stuków? Szukałem info na ten temat, ale nie mogę namierzyć. Przez te 200 km jeździłem na LPG, przed resetem były wartości ok. 1100/1200. Auto ma silnik B207M, 175/200KM Biopower i pochodzi ze Szwecji, 167 tys. km przelotu. Prawdopodobnie jeździło w większości na bioetanolu, ni wiem czy to może mieć jakiś wpływ.
Ciśnienie paliwa zmierzysz tylko manometrem podłączonym do listwy wtryskowej, korekty zmierzy tech. Co do stuków. Po 200 km jest ich około 400 na cylinder wg mnie dużo, ale o tym musiał by się jeszcze ktoś wypowiedzieć. Co do szarpania na LPG, hmm to mogło by wykluczyć ciśnienie paliwa, ale sprawdź to.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu
PostNapisane: 5 gru 2018, o 07:01 

Dołączył(a): 5 gru 2018, o 06:33
Posty: 1
Model SAABa: 9-3 ll 2.0t 175km
Witam, podobny problem mialem u siebie .po montazu lpg stag , i zrobieniu ok 7 tys.km, zaczelo mi szarpac a dokladniej czuc bylo jedno szarpniecie przy 2 tys. obr. , i drugie szarpniecie przy 3 tys. Po przeczytaniu wielu watkow na ten temat... zmienilem swiece ,co nic nie dalo , wpiecie w kompa zeero bledow, podmiana cewek (na sprawne) rowniez nic. W koncu stwierdzilem ze zmniejsze przerwe na swiecach, do 0,8 to rowniez nic nie dalo. Az w koncu gdzies wyczytalem zeby posprawdzac wtyczki pod maska .psiknalem contaktem we wtyczki od ECU i we wszystkie dostepne pod maska. Przy okazji wyszyscilem przepustnice i odpialem aku na kilkanascie minut. Nie wiazalem nadzieji z tymi zabiegami ,odziwo wszystko wrocilo do normy .brak przerywania brak bledow .swiece zostaly ze szczelinka 0.8 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL