Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  Strona 1 z 33
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Saab 9-3 2.0LPT  
Offline
 Tytuł: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 16:14 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Witam, kupiłem Saabine :)

2001 rok, 2.0 LPT
Jasne wnętrze, podgrzewane stołki, klimatronik i tyle z wypasu. Kupiłem go za śmieszną kasę, nie każcie mówić ile ;)
Nie miał poważniejszych przygód, jest zacny - ale do zrobienia w najbliższym czasie wyciek oleju ze skrzyni (bądź na łączeniu) i regeneracja turbo (dymi delikatnie przy odcięciu, plus druga sonda wywala mi checka).

OPIS:

Samochód został kupiony w marcu 2012, po zakupie prezentował się mniej więcej tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak się okazało, silnik z czasem zaczął pożerać olej w ilościach hurtowych, więc podjąłem decyzję o reanimacji:
- Głowica Stage 1 + by Coobcio.pl + szlif wniazd, zaworów i zabielenie 0,08mm oraz wymiana uszczelniaczy zaworowych + naprawa gwintu od strony kolektora wydechowego
- nowe śruby głowicy odraz uszczelka
- wałki rozrządu przeszczepione z B234 Turbo (+0,3mm wzniosu i 8* dłuższy czas otwarcia)
- rozrząd prawie nowy ok. 5000-7000km z mojego zielonego "Test Trionic5 CARA"
- pompa oleju zmieniona na używaną w pełni sprawną
- usunięte elementy napędu balansu + dorobiona podpórka pod tylna łyżwę
- blok "zakołkowany" żeby podnieść ciśnienie oleju
- wymiana oringów w misce olejowej i w rurce co pobiera oliwę do podstawki filtra oleju
- nowe uszczelniacze wału przód tył
- szlif wału pod panewki pasowanie ciasne na 3-3,5 setki
- idealne wyosiowanie korbowodów fabryka dopuszcza 2 setki owalu a jest na "zero" zrobione
- nowe panewki GLICO
- SWAP tłoków i korbowodó z B204 (tłoki mają pasowanie miedzy 6 a 8 setek)
- nowe pierścienie NRP (te w niebieskich pudełeczkach)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podczas strojenia opona wycięła brzydki numer:
Obrazek
Więc teraz jest podrutowany trochę z przodu, ale to jest do ogarnięcia jak zrobi się cieplej :)


Konfiguracja odpowiednia pod większe moce tak więc wymieniona została turbosprężarka na TD04-HL19T
Obrazek

Następny krok to intercooler, wtryski i strojenie finalne.

Aktualny wykres prezentuje się tak:
Obrazek
z racji mojej jazdy na kontrolę parametrów pracy silnika wjechało takie coś:
Obrazek

Plany na ten sezon:

-Intercooler jakiś męski
-Wtryski większe
-Felgi 17 z Aero
-Zderzaki i progi Viggen
-Polerka/detailing całego samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 16:53 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 16:01
Posty: 252
Gratuluję zakupu ;)

Czy okazja to się dowiemy dopiero po jakimś czasie :D

Ja też mam wyciek ze skrzyni, także jak coś ogarniesz w temacie, to daj znać - ja chwilowo mam inne pierdoły do ogarnięcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 18:07 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Okaże nie okaże. Nawet jak mi silnik wybuchnie to cena była b.dobra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 18:32 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 15:31
Posty: 725
Lokalizacja: Nuneaton, UK
Model SAABa: 9-3 SS Cabrio
Gratuluję zakupu:) obys byl zadowolony:)

Ja rowniez mialem wyciek ze szkrzyni, gdy kupiłem mego Saaba - ciekło przez uszczelniacz wału od strony mechanizmu roznicowego, jak dobrze pamietam. Problemem bylo zuzycie tulei na przegubach - wymiana uszczelniacza nic by nie dala, bo luzy spowodowalyby ponowne jego zniszczenie, wiec trzeba bylo wymienic tuleje. Zajal sie tym Andrzej Zaborowski z Piaseczna - wyszlo cos kolo 700zl z czesciami, bo zdejmowal stare tuleje nie przecinajac ich (opilki moglyby wpasc do skrzyni), a zdejmujac swoja metoda ;) inna opcja to byla wymiana skrzyni (bo samego mechanizmu roznicowego sie nie opylalo), ale problem juz zniknal ;)

-------------------------
Saab 9-3 MY1998 B204 Stage 3 MapTun
Saab 9-5 MY2006 1.9 TiD Vector Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 21:09 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
FF = fajna fura ;)

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 21:15 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 18:19
Posty: 226
Model SAABa: 9-5 Troll
Kupiłeś go z Błonia z komisu czy bezposrednio od gościa z milanówka?? Było to auto pare razy u mnie na warsztacie.
Ostatnio wymieniałem przepływke


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 3 mar 2012, o 21:37 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 16:01
Posty: 252
saab9000 napisał(a):
Kupiłeś go z Błonia z komisu czy bezposrednio od gościa z milanówka?? Było to auto pare razy u mnie na warsztacie.
Ostatnio wymieniałem przepływke


Dowiemy się czegoś niepokojącego? :P

Ja się ciekawych rzeczy na temat mojego "bolidu" dowiedziałem od Coobcia, ale jeszcze kilka rzeczy mnie intryguje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 4 mar 2012, o 12:05 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
bezpośrednio. Jeśli przepływka to tak - to ten. No i również dołączam się do pytania. Nie wiem np. jak tam z rozrządem choć na mój słuch nic nie dzwoni (247 tysiecy przebiegu wg. licznika).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 4 mar 2012, o 13:00 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 18:19
Posty: 226
Model SAABa: 9-5 Troll
Mnie auto nie przypadło dogustu ale to może przez te welury ja ich nie trawie.
Minus taki że właściciel poprzedni nie miał zbytnio kasy na serwisowanie autka i trochę było zaniedbane.
Ostatnie kilka miesięcy głównie stał w komisie w błoniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 4 mar 2012, o 13:09 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
czyli nie ma super masakry. To mnie uspokaja trochę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 4 mar 2012, o 19:35 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2012, o 02:12
Posty: 372
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Model SAABa: cabrio my '06
Sztuka identyko jak moja, tylko ja nie mam climatronica i grzanych dup. Bezawaryjności!

-------------------------
Moje poprzednie Saaby:
"Latający holender" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=53&t=343
"Klekoczący dupowóz" - http://saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=3291
"Zemsta hondziarza" - saabotage.pl/viewtopic.php?f=54&t=6460
Obecnie jest 2003 9-3 SS Aero pół miliona przebiegu oraz BMW E93 cabrio


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 4 mar 2012, o 21:21 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
no to już za późno :D Pękł wąż od pompy wspomagania i przy skrajnym skręcie rzyga na prawo i lewo. Do tego mam problem z kluczykiem - samochód nie chciał odpalić, po zresetowaniu akumulatorem odpalił, potem zgasł. Potem się rozprogramował, zaprogramowane, samochó odpalił (ale po kolejnym resecie akumulatorem) i teraz działa. Ale czasem nie chce się zamknąć - trzeba włączyć zapłon, wyłączyć i dopiero się zamyka (na SIDzie nie wyświetla się komunikat o słabej baterii kluczyka).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 19:26 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Furacz dostał dzisiaj open SID ale czujnik polozenia walu kleknal pod Coobcia garażem;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 19:52 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
No i wyszło na jaw że to nie problem z kluczykiem a z czujnikiem wału :D

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 20:19 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Przynajmniej padł w sensownym miejscu:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 21:15 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 16:01
Posty: 252
Taa, ja nie miałem tyle szczęścia. Oglądałem auto na Fundamentowej, a czujnik wału padł kilka godzin później, 30km od Częstochowy na kompletnym zadupiu o 1 w nocy :D

Edit:
Ten Open SID działa przy SID1? Jeśli tak, to też chcę taki patent :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 21:16 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
u mnie w czasie jazdy wsio grało. Z rozruchem tylko marudzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 21:21 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 16:01
Posty: 252
U mnie padł dlatego, że przewód nie był poprowadzony przez oczko i podczas hamowania przypalił się o rurę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 21:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2411
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: Honda Civic
Tak, ja mam SID1 i Open SID działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9-3 2.0LPT
PostNapisane: 5 mar 2012, o 22:16 
Plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 11:34
Posty: 279
Lokalizacja: Warszawa Grochów
Model SAABa: Śliczny
Czyli jednak sie znaleźliście z Coobciem ;) Szynkus to ze mna dzis rozmawiałes ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 652 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL