Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 5
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Saab 9 5 2,3  
Offline
 Tytuł: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 25 lis 2014, o 21:50 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Załącznik:
1334.JPG
1334.JPG [ 316.71 KiB | Przeglądane 2055 razy ]
Załącznik:
1345.JPG
1345.JPG [ 398.36 KiB | Przeglądane 2055 razy ]
Załącznik:
1344.JPG
1344.JPG [ 348.33 KiB | Przeglądane 2055 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Mój Saabek
1341.JPG
1341.JPG [ 359.01 KiB | Przeglądane 2055 razy ]

Witam. Wreszcie zrobiłem zdjęcia Saaba, w środku tylko trochę brudny. 2,3 w manualu z gazem bo to auto na co dzień...w góry na mazury i po bułki rano. Z rzeczy co zostały zrobione to program(nie ja, w Holandii ktoś robił) i wycięte katy. Z racji że turbo mi chyba powoli pada(zadymi rano po odpaleniu) to mam pytanie czy można wstawić jakąś większą turbinę, ale pod warunkiem że będzie tak samo wstawać jak ta teraz(auto na co dzień i elastyczność ważna), a może ktoś ma inne pomysły. Druga rzecz to to że zawieszenie miałem takie se, a trzy dni temu wjechałem w dziurę i chyba pękła guma w wahaczu, wniosek że trzeba zrobić zawieszenie od A do Z i się nim parę lat cieszyć...ale można je trochę usztywnić. Zastanawiałem się nad sprężynami MTS(bo tanie i ponoć miękciejsze od eibachów), z tyłu na pewno z podkładką bo czasami jeżdżę do lasu czy nad jezioro i mam butlę z 50l gazu w bagażniku. Z przodu pewnie też. Chciałem do tego dołożyć sasch seria lub od aero ale nie wiem czy za twardo nie będzie...musi być sztywniej ale na tyle by 400km po Polsce na raz zrobić bez bólu kręgosłupa. Może ktoś ma inne pomysły

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 29 lis 2014, o 23:55 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A może ktoś ma założone eibachy i sachs aero...jak z twardością i czy da rade w miare komfortowo zrobić 300km

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 00:17 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2014, o 14:33
Posty: 371
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-5 2.3t Linear
Ja aero włożyłem i z pontona zrobiło się miło :) Chociaż i tak do e34 brakuje :)

-------------------------
REGENERACJA ALTERNATORÓW I ROZRUSZNIKÓW
Warszawa Wola


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 11:29 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A sprężyny seria czy coś twardszego?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 11:31 
Podporucznik

Dołączył(a): 7 sty 2013, o 18:45
Posty: 1174
Lokalizacja: Sztum
Model SAABa: 9-5 Aero MY03
A nie lepiej od razu zainwestować w porządny zestaw B12? Wiem że sporo drożej, ale świetne prowadzenie masz połączone z całkiem niezłym komfortem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 12:59 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Guzik na pewno będzie lepiej ale też ok 2x drożej a to auto na co dzień...ja nawet opony założyłem 205 55 16 ale toyo t1r i o dziwo prowadzenie się nawet poprawiło w stosunku do seri 215. Ma być na pewno dobrze, ale bez ekstrawagancji bo Saab to nie jedyna moja zabawka i nie da się do każdej bezkompromisowo podchodzić...chyba że dostane fuchę prezesa spółki węglowej.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 14:38 
Podporucznik

Dołączył(a): 7 sty 2013, o 18:45
Posty: 1174
Lokalizacja: Sztum
Model SAABa: 9-5 Aero MY03
W takim razie seryjny zawias z 9-5 Aero jest w miarę ok. W połączeniu z dobrą oponą na Polskich drogach sprawuje się całkiem wdzięcznie. Chyba w takim przypadku już nie kombinowałbym z "innymi" sprężynami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 20:48 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
A eibachy będą dużo twardsze od seryjnych sprężyn aero? Ponoć seryjnym 95 aero też się jedzie na komforcie a trzyma się drogi lepiej niż zwykłe.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 20:59 
Podporucznik

Dołączył(a): 7 sty 2013, o 18:45
Posty: 1174
Lokalizacja: Sztum
Model SAABa: 9-5 Aero MY03
9-5 Aero na pewno trzyma się lepiej drogi niż zwykłe zawieszeni. Jest nieco twardsze i na pewno nie buja tak jak normalne zawieszenie w 9-5. Wydaje mi się że zawieszenie z Aero to taki "budżetowy" złoty środek w Twoim przypadku. Forumowicz Pablo w swoim 9-5 też przechodził ze zwykłego zawieszenia na Aero. Podpytaj niech Ci powie jak jego odczucia po zmianie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 21:24 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Zapytałem, zobaczę co odpisze. Jak ktoś wie jak ma się twardość eibacha do seryjnej sprężyny aero niech się wypowie.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 21:28 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 09:57
Posty: 1731
Lokalizacja: Pomorskie
Model SAABa: 9-5 2002r 2,3T ARC
Miałem okazję jechać Pabla autem. W porównaniu do mojej serii różnica jest kolosalna

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 22:15 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
W prowadzeniu na pewno, tylko czy da zrobić nim trasę 200-300km bez zbytniego wytrzęsienia nie autostradą?

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 22:24 
Podporucznik

Dołączył(a): 7 sty 2013, o 18:45
Posty: 1174
Lokalizacja: Sztum
Model SAABa: 9-5 Aero MY03
Co Ty za pytania zadajesz? Przecież Aero to nie jakaś twarda, sztywna rajdówka. Spokojnie przejedziesz 1000km nie autostradą i wysiądziesz nie zmęczony...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 22:24 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2012, o 19:14
Posty: 2987
Lokalizacja: Czersk, Pomorskie
Model SAABa: 9-3 SS MY06 2,8 V6
na zawiasie aero spoko :) moim zdaniem przyjemniej sie lata niż na seryjnym bo tak nie buja :)

-------------------------
Obrazek



Krótki incydent z 900Ng V6 i Saab 9-3 Viggen Cabrio
Saab 9-5 SE MY98 - był
Saab 9-5 Vector MY04 - był
Saab 9-3 SS Vector MY05 ASB- był
Saab 9-3 SC 2.8 V6 AERO MY06 ASB - jest
313KM 466Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 22:34 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2012, o 11:42
Posty: 1182
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: Saab 95 Performance
podejrzewam ze jak załozysz eibacha i bilsteina to tez komfortowo zrobisz dłuzsza trase.

-------------------------
WWW.MOTOWIT.COM SERWIS MOTOCYKLOWY - WARSZAWA-ZACISZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 22:47 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 565
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
na gwincie też da się komfortowo tylko większą prędkość przelotową trzeba mieć ;)

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 30 lis 2014, o 23:02 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2013, o 09:57
Posty: 1731
Lokalizacja: Pomorskie
Model SAABa: 9-5 2002r 2,3T ARC
Jak juz ktoś pisał jest to idealny budżetowy kompromis między serią a gwintem. Na komforcie za wiele nie stracisz bo Aero dalej było limuzyną klasy wyższej a nie bolidem przy którym plomby z zębów wypadają..

-------------------------
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 gru 2014, o 00:19 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Wiem że moje pytania wyglądają na podstawy podstawy, na mechanice w podstawowy sposób się znam ale co naprawdę daje Saab i co to za samochód dowiedziałem się dopiero pół roku temu...to się pytam. Ale się dowiedziałem, jak jeszcze ktoś będzie wiedział jak ma się sprężyna aero do eibacha to będę wiedział wszystko.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 1 gru 2014, o 21:39 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2014, o 15:52
Posty: 565
Model SAABa: 9-5 Aero MY04 kombi
poproszę po polsku :)

-------------------------
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 9 5 2,3
PostNapisane: 2 gru 2014, o 13:19 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2014, o 10:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Konin
Model SAABa: 9 5 2,3t
Tzn. na mechanice znam się dobrze jak na amatora ale saabem śmigam od pół roku a przedtem wiedziałem tylko że taka marka istnieję...nie wiem jaka jest różnica w twardości zawieszenia aero w porównaniu do serii co dla posiadaczy Saabów jest oczywiste. Nie wiem też jaka różnica jest w twardości i komforcie jazdy między sprężynami eibach a seryjnymi aero...i chcę się tego dowiedzieć.

-------------------------
Saab 95 2,3T manual
Jaguar xjr 4,0 Supercharged manual
Honda CBR 900RR sc33
Peugeot J5 kamper - w skrócie parch
Projekt biłła - w trakcie realizacji
a plany rosną...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL