Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 12:53 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Witam!
Pierwszy raz od 6 lat mam problem z moim 9-3... Zaskoczyło mnie to strasznie z uwagi na fakt,że wolnossąca jednostka jest można powiedzieć bezobsługowa i idiotoodporna....
Wczoraj jadąc po mieście odczułem zauważalny spadek mocy. Podczas testów benzyna i LPG problem jest jednakowy. Na jałowym biegu Saab wkręca się na obroty do odcięcia. Podczas jazdy czuję, że powyżej 3500 obrotów auto umiera. Nie ma siły, nie chce się rozpędzać. Przy przyspieszaniu poniżej 3500 obrotów wydaję mi się że nie ma drastycznego pogorszenia się dynamiki ale coś jest na rzeczy. Check engine'a brak, TECH nie znajduje żadnych błędów. 2 tygodnie temu zmieniłem świece i przewody WN, filtr powietrza zmieniony dzisiaj.
sprawdzałem wężyki od podciśnień i wygląda na to że wszystko jest OK, rura dolotowa nie dziurawa.
Macie jakieś pomysły, ewentualnie wskazówki co sprawdzać ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 12:54 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4316
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Przepływka?

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 13:09 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Levis napisał(a):
Przepływka?


Jak go sprawdzić ? Monitorować parametry TECHem podczas jazdy i wrzucić na forum do diagnozy ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 15:00 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Na jałowych wkręca się do max 4500 obrotów. Podczas jazdy jak z otwartą szybą jechałem to słychać syczenie ale nie mam pojęcia skąd bo przejrzałem cały dolot, wszystkie rurki i wszystko OK. Motronic ma raptem 11 parametrów w TECHu więc nawet nie bardzo jest co podejrzeć. Wszystkie parametry się zmieniają więc żyją :D ... czy to benzyna czy LPG nic mu to nie zmienia. Wracając z pracy już czułem że więcej jak 100km/h nie pojadę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 18:16 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4316
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Najprościej wziąć ze sprawnego na podmiankę.
Ale jak masz dostęp na bieżąco do techa to możesz napisać co tam pokazuje.

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 21:04 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Levis napisał(a):
Najprościej wziąć ze sprawnego na podmiankę.
Ale jak masz dostęp na bieżąco do techa to możesz napisać co tam pokazuje.


wracając z pracy na szybko podpiąłem TECHa i airmass pokazywał około 3g/s na wolnych a przy dużym obciążeniu 30-45g/s było max. Dałem ciała bo ostatnio dość długo nie wymieniałem filtra powietrza, wogole mi to z głowy wypadało, dbam o auto ale o filtrze powietrza w ogóle nie pamiętałem. Nie przyznam się jak długo ,ale może to przepływomierz zepsuło...w każdym razie wczoraj zmieniłem filtr jak poczułem objawy.
Jak na wolnych odpiąłem przepływomierz to jakoś nie odczułem różnicy.
Dostępu do innego przepływomierza nie mam , 9-5 stoi w domu w garażu, 9-3 w Wawie a ja teraz na 2 dni do Zakopanego służbowo przyjechałem. Muszę coś do piątku ogarnąć żeby sprawdzić z piątku na sobotę mam wyjazd i muszę mieć sprawne auto..jak nie uda mi się znaleźć jakiegoś sposobu na rozwiązanie problemu to będę muszony pożyczyć auto :( dlatego liczę na waszą pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 21:11 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4316
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Wolniak ma inną przepływkę.
Ale przy pełnym ogniu ~40g/s to za mało jak na 130KM...
Na jałowym też bardziej 4-5g/s powinno być.
dla 130KM powinno być mniej więcej 100g/s

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 21:22 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Levis napisał(a):
Wolniak ma inną przepływkę.
Ale przy pełnym ogniu ~40g/s to za mało jak na 130KM...
Na jałowym też bardziej 4-5g/s powinno być.
dla 130KM powinno być mniej więcej 100g/s


Czyli jednym słowem przepływka raczej daje d....py....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 25 mar 2015, o 21:34 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
A przepływomierza jakoś się nie da wyczyścić ? Trzeba wymieniać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 30 mar 2015, o 23:39 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
A jakie może być prawdopodobieństwo, że katalizator się zapchał i blokuje przepływ spalin ?? Wymiana przepływomierza albo pomogła albo nie... na wolnych na zimnym jak miał wg. TECHa 1100 obrotów było około 6g/s , tak dalej nie chciał się wkręcać powyżej 3500 obrotów...po przejażdżce słabo jechał , zero jakiejkolwiek poprawy... gdy zaparkowałem na parkingu i zacząłem szukać problemu pod maską z przegazówką, nic nie wskazywało na poprawę...siadłem za kierownicę i chcialem filmik z TECHem nagrać, dałem pedał w podłogę, najpierw dusił się przy 3500 obrotów, potem za drugim razem przy 4500 obrotów aż nagle odetkał się i do odcięcia się wkręcił. Pojechałem drugi raz na przejażdżkę i auto wygląda jakby jechało normalnie. Wolne obroty 3,88 g/s .... nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny ale na święta jadę do domu nawet jakbym miał się toczyć 60km/h przy stłumionym wydechu.... Chciałbym tylko wiedzieć co mu dolega bo wolę przed regeneracją turbiny nie brać znów 9-5 do Wawy gdzie będzie przy ciśnięciu ciekł olejem z turbo na wydech .....taki niefart , że po 6 latach 9-3 zaczyna się buntować a 9-5 jeszcze nie dopracowane do perfekcji....


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 31 mar 2015, o 07:03 
Starszy Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 09:38
Posty: 395
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 93 coupe 2.0t
Bogdan3b napisał(a):
A przepływomierza jakoś się nie da wyczyścić ?

da się, dobrze czyści break cleaner, tylko spryskać i czekac do wyschnięcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 31 mar 2015, o 09:50 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Zaczął mi dzwonić wydech. Dziś rano po odpaleniu słyszałem metaliczne dźwięki a samo auto chodziło cicho. Jak jechałem do pracy to ucichło, mocy nie straciłem, wszystko działa poprawnie. Wygląda na to że katalizator się sypie w puszce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 31 mar 2015, o 12:06 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, o 19:05
Posty: 2445
Lokalizacja: Łomianki
Model SAABa: 9-3
prawdopodobnie przypchał wydech - wywal go w cholerę

-------------------------
SAAB 9-3 2.3 turbo 327KM 462Nm
Dodge Caravan LE 3.0 V6 1990r + boazeria
Buick Regal 1978 T-top 5, V8
BMW 120d
Kymco Xciting 500R
Suzuki Bandit 650S 2007


Życie jest zbyt krótkie aby jeździć DIESLEM


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 2,0i brak mocy powyżej 3500obr.
PostNapisane: 5 kwi 2015, o 19:20 
Szeregowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 23:53
Posty: 92
Lokalizacja: Chełm/Warszawa
Model SAABa: 9-3, 9-5
Dojechałem do domu, problemów nie było i wczoraj wjechałem na kanał zajrzeć do katalizatora. Pukałem w niego pięścią i wyraźnie coś w nim lata. Zdjąłem rurę od kolektora z katalizatorem na wierzch i przy wylocie kawałek katalizatora było ale nie mogłem w żaden sposób wyrwać. Po opukaniu go i zajrzeniu w środek wygląda na to jakby dwa kawałki były i latały ale już dość małych rozmiarów. Nie są na tyle małe żeby je wyciągnąć przez wylot.

Wypadaloby zamiast katalizatora wspawać rurkę i obudować obudową katalizatora żeby na przeglądzie się nie przyczepili, gdyż słyszałem że jak zostawię puszkę to spaliny będą wirować w puszce i będzie dziwny odgłos wydech miał. Prawda to? Rozciąć puszkę i wyjąć bebechy i pospawać to jeszcze umiem ale wstawić od nowa rurę w obudowie katalizatora to obawiam się że nie dam rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL