Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: Po zaślepieniu kolektora błędy p0100 p0070 p0530
PostNapisane: 20 maja 2016, o 10:08 

Dołączył(a): 5 mar 2016, o 10:28
Posty: 11
Model SAABa: Saab 93 1.9Tid
Tak jak w temacie.
Po zaślepieniu kolektora wyskakują mi następujące błedy.

poniżej opisy błędów

P0070
Czujnik temperatury powietrza dysfunkcja otoczenia B-024
P0070
Otoczenia Sygnał czujnika temperatury powietrza zbyt duże B-015
P0070
Temperatura otoczenia Sygnał czujnika do małego B-015
P0070
Obwód czujnika temperatury otoczenia powietrze

P0100
Sygnał temperatury powietrza dolotowego Czujnik jest zbyt duża C-013
P0100
Temperatura powietrza dolotowego Czujnik zbyt mały sygnał C-013
P0100
Masy powietrza / przepływomierz usterki C-007
P0100
Sygnał z czujnika masy powietrza / przepływ jest zbyt duża C-007
P0100
Masy powietrza / przepływ sygnału metrowy zbyt duża / mała
Strona 5
Kod błędu zwykły tekst
P0100
Masy powietrza / przepływ sygnału metrowy zbyt małe C-007
P0100
Błąd powietrza masowy
P0100
Temperatura powietrza dolotowego awaria czujnika C-013
P0100
Masowy powietrza / przepływ powietrza nie jest w zakresie wartości zadanej B-034
P0100
Masy lub objętości usterka Air Flow


P0530
Ogrzewanie awaria czujnika ciśnienia klimatyzacji, wentylacji i klimatyzacji C-009
P0530
Błędy drukarskie klimatyzacja
P0530
Sygnał czujnika ciśnienia klimatyzacji zbyt duży ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji C-009
P0530
Sygnał czujnika ciśnienia klimatyzacji jest zbyt mały, ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji C-009
P0530
Usterka klimatyzacji obwodu czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
Czy możliwe żeby aż tyle mechanik spieprzył ?

Up@
Problem spowodowany był słabą masą. Po poprawce dam znac co i jak. Powodowalo to rozladowanie aku. Ciezko odpalal lub w ogole nie krecił. Ostatnio nawet poleciał dym.. Serwis asr w olsztynie przy wymianie turbiny chyba zle zamocowali mase do kolektora wydechowego..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Po zaślepieniu kolektora błędy p0100 p0070 p0530
PostNapisane: 2 cze 2016, o 14:21 

Dołączył(a): 5 mar 2016, o 10:28
Posty: 11
Model SAABa: Saab 93 1.9Tid
Dokladniejsze opisy
P0105
P0105 03, P0105 07
Moduł ECM wykrywa, że obwód sygnału czujnika MAP jest przerwany, zwarty do masy lub zwarty do napięcia przez okres dłuższy od 1 s.
P0105 5A
Moduł ECM wykrywa, że różnica między sygnałem czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym a sygnałem czujnika ciśnienia barometrycznego przekracza 20 kPa (2,9 psi) przez 2 s.
Pomoc diagnostyczna
Zwarcie do masy lub zwarcie do napięcia we wspólnym obwodzie napięcia referencyjnego 5-wolt może wpływać na działanie innych obwodów napięcia referencyjnego 5-wolt.
    • Parametry odniesienia referencyjnego 5 V testera diagnostycznego powinny wskazywać OK.

DTC P0100 00: Wadliwe działanie obwodu czujnika masowego przepływu powietrza (MAF)

DTC P0100 09: Zbyt szybkie przejścia obwodu czujnika masowego przepływu powietrza (MAF)

DTC P0100 0A: Zbyt wolne przejścia obwodu czujnika masowego przepływu powietrza (MAF)

DTC P0100 26: Niska częstotliwość obwodu czujnika masowego przepływu powietrza (MAF)

DTC P0100 27: Wysoka częstotliwość obwodu czujnika masowego przepływu powietrza

Warunki dtc
Moduł ECM wykrywa, że obwód sygnału masowego przepływu powietrza jest przerwany, zwarty do masy lub zwarty do napięcia przez okres krótszy od 1 s.
Pomoc diagnostyczna

    • Skontrolować wiązkę przewodów czujnika MAF, aby sprawdzić czy nie jest ułożona zbyt blisko następujących podzespołów:
       - Wszelkie solenoidy
       - Wszelkie przekaźniki
       - Wszelkie silniki elektryczne
    • Sprawdzić występowanie zanieczyszczeń, zawilgocenia lub zabrudzeń na elementach czujnikowych czujnika MAF. Jeśli są zabrudzenia, oczyścić czujnik. Jeśli czujnika nie można oczyścić, należy go wymienić.
    • Wysoka rezystancja może powodować pogorszenie warunków jezdnych przed ustawieniem tego kodu DTC.

DTC P0560 11: Wysokie napięcie wejściowe w systemie

Informacje diagnostyczne o usterkach
Obwód

Zwarcie do masy

Przerwa/wysoka rezystancja

Zwarcie do napięcia


Opis obwodu/układu
Moduł sterujący silnika (ECM) monitoruje napięcie w układzie w celu potwierdzenia, czy napięcie utrzymuje się w odpowiednim zakresie. Jeśli napięcie będzie poza zakresem, może dojść do uszkodzenia podzespołów oraz zakłócenia danych.
Warunki generowania DTC
    • Prędkość pojazdu jest niższa niż 40 km/godz. (25 mil/godz.).
    • Napięcie w systemie jest niższe niż 11 V lub wyższe niż 16 V.
    • Prędkość obrotowa silnika jest większa niż 1500 obr/min
Warunki ustawień DTC

Moduł ECM wykrywa napięcie w układzie poza zakresem przez 2 sekundy.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
Kod DTC P0560 jest kodem DTC typu C.
Warunki kasowania DTC
Kod DTC P0560 jest kodem DTC typu C.
Pomoc diagnostyczna
    • Kod DTC wysokiego lub niskiego napięcia ustawiony w wielu modułach wskazuje na problem w układzie ładowania.
    • Możliwą przyczyną ustawienia tego kodu DTC może być nadmierne ładowanie ładowarką do akumulatorów lub uruchamianie przez połączenie kablami z innym pojazdem.
    • Wysoka lub niska wartość napięcia w wielu modułach wskazuje na problem w układzie ładowania.
    • Sprawdzić połączenie do masy modułu ECM, aby upewnić się, że jest czyste i pewne.

DTC P0530 03: Niskie napięcie obwodu czujnika ciśnienia cieczy chłodzącej układu klimatyzacji (A/C)

DTC P0530 07: Wysokie napięcie obwodu czujnika ciśnienia cieczy chłodzącej układu klimatyzacji (A/C)


P0530 03 lub P0532 00
Moduł ECM wykrywa zwarcie do masy lub otwarcie w obwodzie sygnałowym czujnika ciśnienia układu klimatyzacji.
P0530 07 lub P0533 00
Moduł ECM wykrywa zwarcie do przewodu napięcia w obwodzie sygnałowym czujnika ciśnienia układu klimatyzacji.

Wyskakuja tez
P0070 i p1613


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Po zaślepieniu kolektora błędy p0100 p0070 p0530
PostNapisane: 3 cze 2016, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2016, o 09:43
Posty: 23
Lokalizacja: Olsztyn
Model SAABa: 9-3 SS Aero
Przykro mi, że nie pomogę, ale pozwolę sobie zadać kilka pytań, jako, że ta sama operacja przede mną.
Za tydzień też jestem umówiony na zaślepianie kolektora w 1.9 TiD 150KM i też w Olsztynie.
Pytanie brzmi, gdzie to robiłeś w Olsztynie, jaką metodą i ile Cię to kosztowało ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Po zaślepieniu kolektora błędy p0100 p0070 p0530
PostNapisane: 6 cze 2016, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 16:19
Posty: 19
Lokalizacja: Lublin/Krasnystaw
Model SAABa: 9-3 SC VECTOR 1.9TiD
witam. na czym polega to zaślepienie kolektora? czy chodzi o tą blaszkę między kolektor a EGR, czy zaślepienie klap zawirowań powietrza? bo jestem po tych zabiegach ,a może jeszcze trzeba coś zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Po zaślepieniu kolektora błędy p0100 p0070 p0530
PostNapisane: 7 cze 2016, o 14:42 

Dołączył(a): 15 lut 2016, o 09:55
Posty: 21
Model SAABa: 9-3 II
Można jeszcze usunąć dpf i po ekologi ;) Zaślepia się zawór EGR, klapy wirowe wycina.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL