Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 49
[ View Topic Options ] Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Następna strona [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Offline
 Tytuł: 900NG jeBony by Bony & Levis (TurboLAAB)
PostNapisane: 20 lip 2012, o 00:48 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Witam!

Już się przywitałem ale zrobię to ponownie :) Saabinkę nabyłem niecały miesiąc temu a już coś tam pomodziłem:

- usunięty katalizator (rurka 2.5")
- usunięty środkowy tłumik (rurka 2.5")
- wymieniony końcowy wydech na przelotowy 2.5" - poprzedni właściciel zamontował wydech z Vectry o średnicy wewnętrznej 50mm... (cały wydech ma 63mm)
- zmodyfikowana puszka filtra (lejek)
- wywalenie rurki łączącej BOV z dolotem
- zaprawki lakiernicze...
- poliuretany w bananach
- nowe wahacze proste
- nowe łączniki stabilizatorów
- nowe końcówki drążków kierowniczych
- wymiana oleju na motul x-cess 5w40

Do zrobienia:
- wymiana świec
- usunięcie zwężek w dolocie (ma ktoś jakiś opis lub podpowie gdzie ich szukać?)
- wymiana filtra powietrza (wkładka lub stożek, chociaż jestem za tym pierwszym)
- wymiana przegubów wewnętrznych
- czujnik temperatury zewnętrznej
- wgranie zmodyfikowanego programu (jak zrobię powyższe to już pewnie będzie możliwe 245km)
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana płynu hamulcowego
- ogarnięcie gazu (landi renzo na parowniku lg1) do tej mocy

W przyszłości:
- więcej mocy
- jakieś ładne koła 17"
- niższe zawieszenie
- wymiana hamulców
- wymiana większości gum na poliuretany
- zamontowanie przekładni kierowniczej na stałe do ściany grodziowej (słyszał ktoś o innym lub tańszym sposobie niż zestawy po 200 funtów?)

Tak aktualnie pracuje na wolnych obrotach
http://www.youtube.com/watch?v=ykVMrtCxI0Y

Co ciekawe silnik przy spokojnej jeździe tak 2-3 tyś obrotów jest cichy (jak na całkowity przelot). Zrobiłem już nawet jedną trasę i przy stałej prędkości jest więcej niż znośny. Kiedyś miałem Celice gt4 i tylko końcowy wydech zmieniony (reszta standard), jakąś 2 rurkę to w trasie prawie wścieklizny dostawałem... Dodam że poprzedni właściciel to zakładał ;)

Kilka zdjęć: https://picasaweb.google.com/kruchysc/Saabinka?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNWvt5vG0JK3xAE&feat=directlink

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Ostatnio edytowano 4 sie 2014, o 16:56 przez Bony, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 05:44 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2012, o 17:12
Posty: 613
Lokalizacja: Gdańsk
Model SAABa: 9-5, 9-3, 900 II
Piękny :) Zderzak z 9-3 rzuca się w oczy ;)

-------------------------
1994 Saab 900 NG, 2.5 V6 auto
2000 Saab 9-3, 2.2Tid Aero-wannabe
2000 Saab 9-5, 2.3t Aero auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 06:53 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Ten dźwięk przypomina mi chrapanie kota :D Ale końcóweczka fajna.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 11:31 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
cavalier napisał(a):
Piękny :) Zderzak z 9-3 rzuca się w oczy ;)


Jestem tak świeży że nawet nie zwróciłem uwagi :( Przynajmniej już wiem dlaczego nie działają halogeny ;)

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 11:33 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Pewnie żarówki. Ciężko trochę z dostępem, ale dasz se radę.

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 12:32 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Pewnie że dam :) Właśnie przyszły mi świeczki, oryginalna przerwa to 1.1mm ale gazownik zalecił mi zmniejszenie do 0.8mm ponieważ na benzynie chodzi tip top a na gazie czasami zgubi zapłon (filtry wimienione, 2 wtryski wymienione, całość przejrzana, mapa jest ok). Zaraz idę wymienić :)

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 12:59 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 17:58
Posty: 2421
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: brak
lepiej poczytaj czy przy przerwie 0.8 nie uwalisz kasety zapłonowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 13:20 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
hm, to mi dałeś do myślenia... świece nie pomogły... na benzynie pracuje równiutko a na gazie chodzi równo i po chwili zaczyna falować... chyba przejadę się do innego gazownika... jak miesiąc temu sprawdzałem świece to były suche i czyste a teraz były okopcone... mam nadzieje że po zmianie gazownika (chociaż ten uchodzi za dobrego fachowca a z landi renzo ciężko znaleźć kogokolwiek kto się podejmie jakiś działań...) dojdziemy w czym leży problem

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 13:28 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2012, o 10:02
Posty: 2845
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Model SAABa: 9-5 Troll 2.3e
Problem leży w gazie - wywal go!

-------------------------
kierowca bombowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 13:52 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2012, o 21:07
Posty: 594
Lokalizacja: Leszno
Model SAABa: 9-3I pedał, 9-5 2,3t
Dlaczego od razu wywalać?
Zależy ile kto jeździ. Landi to jedna z lepszych instalacji na rynku.

-------------------------
Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 20 lip 2012, o 16:15 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Dokładnie tak, ciesze się że gaz jest na dobrych podzespołach. Właśnie zrobiłem mały przejazd na benzynie (ok 60km) i sprawdzę czy świece są czyste, jeżeli tak to umawiam się na poniedziałek na gruntowny przegląd gazu. Co do jazdy na gazie czy benzynie, zakochałem się w tym aucie od pierwszego wejrzenia lecz sytuacja nie pozwala mi na jazdę wyłącznie na benzynie... A jak coś zaoszczędzę to nie bójcie się, Saabinka jest tymczasowo (stety niestety) moją jedyną kobietą więc pieniążki przeznaczę na jej ulepszenie i inne sprawy :)

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 20:32 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Ostatnio zrobiłem mały serwisik, otóż zrobiłem takie rzeczy:

- wymiana świec
- usunięcie zwężek w dolocie
- wymiana filtra powietrza na sportową wkładkę
- wymiana płynu hamulcowego
- wymiana tylnych tulei na poliuretany
- regeneracja tylnych zacisków hamulcowych (wewnętrzne klocki w ogóle się nie ruszały... odrdzewienie, cortanin i farba - wyglądają jak nówki)
- nowe klocki hamulcowe na tył + zestaw montażowy
- wymiana gum w końcówkach stabilizatorów na poliuretany
- wymiana IC na przelotowy z TiD
- wymiana przewodów IC na silikony od żeliego
- wymiana przewodu chłodnicy
- wymiana wszystkich podciśnień na silikony
- usztywnienie poduszki od skrzyni klejem do szyb
- wymiana czujnika ciśnienia oleju
- zrobienie wlotu powietrza w zderzaku
- minimalna konserwacja podwozia (w kilku miejscach jedynie)
- wymiana czujnika temperatury w dolocie, stary się odłamał...
- wymiana kabla masowego przy skrzyni biegów
- wymiana filtra paliwa

Chciałem również wymienić gumy mocujące stabilizator do sanek lecz kupiłem poliuretany 22mm a mam drążek 25.5mm - odstąpię te nie użyte poliuretany... Zdjęć za dużo nie robiłem bo wiadomo, ręce zajęte robotą ale coś się znajdzie ;) Ogólnie jestem zadowolony z pracy, po zamontowaniu IC czuć lekką różnicę w reakcji na gaz. Auto porządnie hamuje ;)

A teraz kilka rzeczy o których będę pamiętał do końca życie:
1. Sprawdzaj dokładnie czy dokręciłeś wszystkie śruby - przykręcając amortyzatory zrobiłem to palcami i zapomniałem dociągnąć kluczem... i tak przejechałem 80km dziwiąc się co mi się tak tłucze ;)
2. Wbijając tuleje (gumy czy poliuretany) nigdy nie żałuj smaru! na jednym pożałowałem i wbijałem go ok 3 godziny a przy drugim trwało to ok 30 sekund...
3. Nigdy ale to nigdy nie DOKRĘCAJ śrub kluczem pneumatycznym, nawet gdy jesteś zmęczony, flaszka się chłodzi a śruba jest ostatnią tego wieczoru... Ukręciłem nakrętkę w podłużnicy od poduszki skrzyni... Ale spokojnie poduszka znowu trzyma się na wszystkich śrubach ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Urwany czujnik i jego zrobiona na szybko zaślepka (śrubka, urwany trzpień, taśma izolacyjna, uszczelka, podkładka i 2 nakrętki)

Obrazek

Obrazek

Stare ale jare i też potrafi, dodam że wynik zrobiony na gazie (na benzynie szedł tak samo) i jeszcze bez żadnego programu w ECU

Obrazek

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 21:09 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
- wywalenie rurki łączącej BOV z dolotem

Po co to?

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 21:12 
Podpułkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, o 11:27
Posty: 4349
Lokalizacja: Białystok
Model SAABa: 9-3 I Aero
Skoro BOV to nawet nie ma do czego tej rurki podłączyć :)

-------------------------
9-3 Aero Viggen MY02, 3xxKM --> 4xxKM under construction
9-3 Aero Viggen MY01, BSR STG 1- zmienił właściciela
900NG SE MY95 + B235R Viggen - znów mój, drag concept
9-5 Vector MY02 - zmienił właściciela
9-5 Aero MY02 motorschaden - zmienił właściciela
9-5 Aero MY01 - ciągnik - Zmienił właściciela
9000 Aero MY97 - Wół roboczy
W124 300CE
W210 E55 AMG
http://www.turbolaab.pl under construction


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 21:18 
Starszy Chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2012, o 23:57
Posty: 811
Model SAABa: 9-3SS 9-3NG
Bony napisał(a):
cavalier napisał(a):
Piękny :) Zderzak z 9-3 rzuca się w oczy ;)


Jestem tak świeży że nawet nie zwróciłem uwagi :( Przynajmniej już wiem dlaczego nie działają halogeny ;)


Wcale nie masz zderzaka z 9-3. To co masz to oryginalny zderzak z 900NG ale z dokładką dolną od Talladega.

http://imganuncios.mitula.net/used_saab_900_2_0_se_turbo_talladega_for_sale_93640862955086582.jpg
oraz tu
http://image.bilgaraget.se/extra/carimg/376101_376200/saab-900-376174_00877932c5d9ea22.jpg
http://www.bilgaraget.se/saab/900/376174

-------------------------
Pozdrawiam
____________________________
9-3 Aero Cabrio B204/B205 hybryda w trakcie budowy
9-3 SS BSR/Coobcio
Mercedes C180 Kompressor


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 21:25 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
W sumie racja co do BOVa, rurka wywalona jak jeszcze był Baypass ;) Teraz to nawet nie było by jak jej podłączyć ;)
A co do zderzaka to dzięki za uświadomienie, oglądając ostatnio zdjęcia nie byłem przekonany że do zderzak z 9-3. Więc teraz już wiadomo z czego ta dokładka ;) Znając życie to też ją polakieruje pod kolor lecz jakiś cieć (poprzedni właściciel) gdy holował auto to nie miał uchwytu i co? Wyciął dziurę w dolnej części dokładki... Coś może dosztukuje z włókna szklanego przy okazji malowania, lecz są to odległe plany ;) Najpierw wnętrze (silnik, zawieszenie itp) później dopiero wygląd ;)

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 21:29 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
iee napisał(a):
- wywalenie rurki łączącej BOV z dolotem

Po co to?


Przy oryginalnym BPV można wywalić tą rurkę i można uzyskać fajny dźwięk przy zamknięciu przepustnicy. Niestety mój zawór przepuszczał powietrze po przegazowaniu i nie trzymał jak powinien. Dlatego założyłem HKS Style. Jak na razie nie jestem zadowolony, odzywa się dopiero przy mocnym przeładowaniu i na krótką chwilę. Mam nadzieje że po programie i zwiększonym doładowaniu będę zadowolony.

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 22 wrz 2012, o 22:32 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2012, o 22:17
Posty: 2527
Lokalizacja: WARSZAWA
Model SAABa: 900 9-3 9-5
Zawór HKS style nawet na seryjnym doładowaniu powinien się odzywać...
nałóż na niego podciśnienie i sprawdź ustami czy jest szczelny...

-------------------------
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
556KM w 900NG MY95
309KM w 9-5 Kombi MY00
224KM w 9-3 SC MY05
222KM w Krokodylu MY89


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 23 wrz 2012, o 07:59 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Sprawdzę też tak jak piszesz. Po wskaźniku doładowania widać że pompuje tak jak wcześniej. Sprawdzałem ręką i nie czułem by przepuszczał. Co do odzywania to się odzywa ale jak nie osiągnie konkretnego doładowania jest to ciche "furknięcie" które zapewne ledwo co słychać z zewnątrz. Przy pełnym booscie jest odpowiedni dźwięk ale na krótką chwilę i ciszej niż standardowy BPV... Nie ukrywam że zamysł dźwięku w HKS style mi się podoba ale jak na razie tak jak mówie jest za cicho... Coś kiedyś czytałem, że mogą być one źle złożone? Spróbować go rozkręcić i zobaczyć czy wszystko chodzi jak należy? Jakieś sugestie?

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Saab 900 NG 2.0 Turbo by Bony
PostNapisane: 24 wrz 2012, o 11:22 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 23:32
Posty: 2047
Lokalizacja: Czeladź / Sosnowiec
Model SAABa: Kroko, 9-5
Trochę zdjęć aby nie było że robota wykonana tylko na piśmie ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-------------------------
Saab 900NG - JeBony - B204L 473KM 585Nm - zmienił właściciela
Saab 9-5 - Dupowóz - B235 - pseudo Aero Frankenstein
Saab 900c - Krokodyl - B201 gaźnik - perełka ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 974 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL