Zapomniałem hasła Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie   Wyślij ponownie e-mail aktywacyjny  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  Strona 1 z 1
[ View Topic Options ] [ ‹‹ | ›› ]
Autor 
Wiadomość: Wymiana tarcz - pytanie  
Offline
 Tytuł: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 08:09 
Starszy Kapral

Dołączył(a): 29 maja 2016, o 15:08
Posty: 213
Lokalizacja: Warszawa
Model SAABa: 9-3 SS 1.8i
Witajcie ponownie.

Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w mojej emeryckiej saabinie 9-3ss 1.8i :D W zimie jeżdżę na 15' w lecie na 16' i takie pytanie do naszych fachowców bym miał dotyczące zmiany tarcz 285/278 na 302/292. Czy przy wymianie tych tarcz musiałbym również zmieniać zaciski (nie ukrywam, że ogranicza mnie budżet także wolałbym pozostać przy samej zmianie tarcz / klocków) ?

Dziękuję serdecznie za podpowiedzi i pozdrawiam !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 08:16 
Starszy Szeregowy

Dołączył(a): 30 kwi 2017, o 15:59
Posty: 131
Model SAABa: 9-3 II
278 do 292 - na pewno musisz wymienić jarzmo i tarczę kotwiczną, zacisk od biedy może zostać jak dobierzesz najcieńsze na rynku klocki.
Przód nie wiem bo przechodziłem na 314 mm


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 08:18 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1931
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Mogę Ci tanio puścić przednie zaciski na 302mm, zostały mi po wymianie na 314...

-------------------------
Są:
SAAB 1.8t sedan...przyczajony tygrys, ukryty smok ;)
9-3 SC Aero XWD V6

Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 9 maja 2021, o 19:02 

Dołączył(a): 9 maja 2021, o 18:45
Posty: 5
Model SAABa: 9-3 II Z19DT
Hej, odświeżę temat, zbliża mi się wymiana klocków i pomyślałem, że przy okazji mógłbym wymienić też tarcze, macie jakieś konkretne rady do wymiany z moich 285/278(?)mm na 314-345/292mm?
Zamknąłbym się w granicach ~1000-1500zl czy lepiej poczekać i odłożyć więcej? Z tego co wyczytałem dotychczas to muszę wymienić tarcze+zaciski+klocki, a jak patrzyłem aktualnie na ceny zacisków to się załamałem, że 1 sztuka potrafi kosztować 800+, a nawet nie wiem do końca czego mam szukać... Miałem nadzieję zrobić to samemu, aczkolwiek, jeżeli to bardzo skomplikowane to chyba muszę też założyć, że na mechanika też poszłoby +/- 300-500 (?) + polecacie jakieś konkretne firmy tarcz/klocków/zacisków?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 13 maja 2021, o 05:18 
Szeregowy

Dołączył(a): 4 gru 2019, o 06:59
Posty: 53
Ja wymieniałem sam tarcze + klocki.
Musisz pomyśleć jako podeprzesz auto bo podnośnik może Ci się przydać do okręcenia śrub od jarzma- najlepiej już dzień przed praca spryskaj wszystko mocno WD-40.
Zakładałem tarcze MIKODA z serii GT performowane i zwykłe klocki ATE ale chyba lepiej kupić do takich tarczy "ceramiczne" klocki bo pyli to niesamowicie :)
Ogólnie jak masz mechanika który Ci to tanio zrobi to chyba nie warto się w to bawić albo jak masz porządny sprzęt bo ja się z tym trochę męczyłem, warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny do tej roboty. :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 13 maja 2021, o 06:27 
Porucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 19:55
Posty: 1931
Lokalizacja: warszawski zachodni
Model SAABa: 9-3 II
Ja tarcze i klocki raz w życiu wymieniłem sam i powiedziałem sobie że już nigdy więcej. Jak się nie ma dobrych narzędzi i miejsca to do kitu robota, choć niby prosta...

-------------------------
Są:
SAAB 1.8t sedan...przyczajony tygrys, ukryty smok ;)
9-3 SC Aero XWD V6

Był...SAAB 1.9 II TTiD kombi 220KM 440Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 13 maja 2021, o 06:30 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2206
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Tommy napisał(a):
Ja tarcze i klocki raz w życiu wymieniłem sam i powiedziałem sobie że już nigdy więcej. Jak się nie ma dobrych narzędzi i miejsca to do kitu robota, choć niby prosta...
Heh u mnie dwa dni zeszło, ale wymieniałem wszystkie części zacisku i dodatkowo tylne piasty. Wbrew pozorom trochę czasu to zajmuje.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 13 maja 2021, o 18:48 
Sierżant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2015, o 23:03
Posty: 311
Lokalizacja: Wejherowo
Model SAABa: 9-3 Vector
@mann
Do diesla na przód 314, nie wiem czy przerost formy nad treścią ( lub na odwrót ), ale kto co lubi tylko budżet troszkę za mały, same zaciski i to regenerowane dostaniesz - https://allegro.pl/oferta/zaciski-kompl ... 0656336803. Ja zmieniłem na przód 302, tył 292 i jest ok. Tarcze Brembo max ( już nie do zdobycia tylko nie pamiętam przód czy tył ), klocki EBC Green Stuff + przewody w oplocie i jest OK. Klocki przy swapie na 302 przód i 292 tył są o ile pamiętam te same co dla starych zacisków 285 i 278. Zaciski plus jarzma do nich do wymiany. Przednia osłona przy zmianie na 302 pozostaje ta sama ( wszystko się mieści), przy swapie na 314 musisz ją wymieniać lub ( chyba) potężnie podcinać, poza tym fela chyba musi być najmniej 17 chociaż nie do końca jestem tego pewny - tu niech się posiadacze wypowiedzą. Tylną osłonę zmieniałem chociaż nawet nie sprawdziłem czy tarcza 292 by weszła. Na tył do wentylowanych możesz spotkać dwa typy zacisków, z tłoczkiem 40mm ( wiem bo akurat mnie trafiło ) i 38 mm, więc jakbyś miał do remontu to proponuję najpierw zmierzyć i gdzieś zapisać żeby potem zestaw naprawczy dobrać jakby coś. Jeszcze jedno kup klucz HEX 7mm (sześciokątny) najlepiej na nasadkę, a nie jakieś goowno bo śruby na których pływają zaciski są właśnie na ten klucz i są bardzo często wklejane i dość mocno przykręcone - a w "zwykłych" kompletach go nie ma. Poza tym smar do hamulców, a nie zwykły "tawot" bo gumki po czasie spęcznieją i zacisk przestanie " pływać". Do kolegi trzy piętra wyżej, klocków ceramicznych nie stosowało się do tarcz nacinanych/wierconych, no chyba że ostatnio coś się zmieniło i mnie ta wiedza ominęła.


Ostatnio edytowano 13 maja 2021, o 19:08 przez trotyll, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 13 maja 2021, o 18:51 
Kapitan
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2016, o 14:38
Posty: 2206
Lokalizacja: Września i okolice
Model SAABa: 93 SS 1.8t H.P.
Na zacisku, jeśli jest oryginalny opisana jest średnica tłoczka jakby co :).

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Wymiana tarcz - pytanie
PostNapisane: 14 maja 2021, o 12:40 

Dołączył(a): 9 maja 2021, o 18:45
Posty: 5
Model SAABa: 9-3 II Z19DT
Super.
@trotyll, nie wiem jaka jest tak różnica przy hamowaniu tak naprawdę, bo te tarcze i klocki są założone od kiedy mam ten samochód (5 lat) i pewnie dalej bym ich nie wymieniał, gdyby nie fakt, że klocki się jakoś zdegradowały i zostawiają kawałek tarczy niewytarty, więc robi się coraz większe wgłębienie w tarczach (rozpadła mi się nowa dwumasa po 5000 km i 2 lata przez to stał przed domem i czekał na fundusze), a moje założenie, że może lepiej pójść w stronę 314+ wyszło z tego, że w razie jakiejś awaryjnej sytuacji chyba dobrze by było, żeby hamował najlepiej jak to możliwe, chociaż i tak zwykle jak zwalniam to po prostu odpuszczam gaz i redukuję jak trzeba. Ale jak mówisz, że 1 wielkość w górę wystarczy to może spojrzę czy nie mam podobnych tarcz i/lub zacisków w Alfie 159 1.9jtd, tylko 150KM, bo ona i tak stoi jako dawca organów do takiej samej alfy mojego ojca (o ile to się w jakikolwiek sposób matchuje). Trochę by to pewnie ucięło koszty, a mógłbym wtedy podmienić przewody na te w oplocie, bo czytałem coś o tej opcji i chyba ma to sens. Dziękuję Wam wszystkim bardzo za podpowiedzi i biorę się w takim razie za grzebanie w https://saabwisonline.com/, żeby to wymienić w końcu. Dalej pewnie będę pytał na części warsztatowej, bo dzieją się ostatnio jakieś dziwne rzeczy z silnikiem i nie mogę znaleźć źródła problemu (albo problemów jest tak dużo, że nie wiem od czego mam zacząć)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

 

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Warunki użytkowania | Polityka prywatności

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL